L200

L200 és Pajero tulajok fóruma

Moderátor: ogtrai

Re: L200

HozzászólásSzerző: Stocz » 2015.08.22. 16:53

dax88 írta:Hello!
Valaki tudna valami tippet adni! Van egy 2006-os l200-asom, Meg van már egy pár éve, de idén csinált olyan 2 szer is hogy gondolt egyet és miután mentem vele majd meg állítottam a motort és megint be akarom indítani elfordítottam a kulcsot felbőg a motor utána meg le áll de a fordulatszám mérő meg meg se mozdul, ha sokáig tekertetem az önindítót akkor be indul nagy nehezen, de dadog meg hiába nyomom a gázpedált semmi reakció és akkor is áll a fordulatszám mérő, közben meg füstöl mint egy mozdony elsőnek fekete majd fehér színű a füst. Várok vele álló motornál meg a sarut is leveszem az aksiról és utána nem sokkal meg be indul mintha semmi se lenne. Arra gondoltam hogy valami elektronikai baja lehet lehet be ázott valami, mert kint állt sokat az esőn és utána csinálta mind a 2 alkalommal.

Valakinek valami hasonló probléma volt már??? Vagy tippeket is elfogadok!!!!!!!

Szevasz!
Ez tényleg csak tipp: a főtengely jeladót keresném meg elsőként, és a kábelt, csatlakozót ellenőrizném le.
Check lámpa világít? Hibakód segíthet a megoldásban.
Stocz
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.08.17. 09:24
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: l200 2003 GLS

Re: L200

HozzászólásSzerző: dax88 » 2015.08.22. 15:04

Hello!
Valaki tudna valami tippet adni! Van egy 2006-os l200-asom, Meg van már egy pár éve, de idén csinált olyan 2 szer is hogy gondolt egyet és miután mentem vele majd meg állítottam a motort és megint be akarom indítani elfordítottam a kulcsot felbőg a motor utána meg le áll de a fordulatszám mérő meg meg se mozdul, ha sokáig tekertetem az önindítót akkor be indul nagy nehezen, de dadog meg hiába nyomom a gázpedált semmi reakció és akkor is áll a fordulatszám mérő, közben meg füstöl mint egy mozdony elsőnek fekete majd fehér színű a füst. Várok vele álló motornál meg a sarut is leveszem az aksiról és utána nem sokkal meg be indul mintha semmi se lenne. Arra gondoltam hogy valami elektronikai baja lehet lehet be ázott valami, mert kint állt sokat az esőn és utána csinálta mind a 2 alkalommal.

Valakinek valami hasonló probléma volt már??? Vagy tippeket is elfogadok!!!!!!!
dax88
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.04.22. 10:04
Tartózkodási hely: Vámospércs
auto tipusa: l200

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2015.08.15. 12:28

bad boy 2 írta:Sziasztok!

2001-es L200 ABS jeladó Jobb elsőt , valaki nem tud ?
Köszönöm előre is .


Sikerült megoldani az ABS gondot :)
Valaki használ Féltengely zárat ? Mármint utólag felszereltet .
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2015.08.07. 11:15

Sziasztok!

2001-es L200 ABS jeladó Jobb elsőt , valaki nem tud ?
Köszönöm előre is .
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Re: L200

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2015.07.05. 13:41

streetwarior írta:Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Cserélni szeretném a váltóbán és a difiben illetve máshol is az olajat.
L200 2004 -évjárat 133 le. Kérdésem az lenne milyen olajat szoktak bele rakni, illetve mire érdemes figyelni. Minden tanácsot szívesen fogadok. Előre is köszönöm!


http://www.liqui-moly.com/liquimoly/web ... guide.html
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Re: L200

HozzászólásSzerző: streetwarior » 2015.07.03. 18:00

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Cserélni szeretném a váltóbán és a difiben illetve máshol is az olajat.
L200 2004 -évjárat 133 le. Kérdésem az lenne milyen olajat szoktak bele rakni, illetve mire érdemes figyelni. Minden tanácsot szívesen fogadok. Előre is köszönöm!
streetwarior
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2015.07.03. 11:15
auto tipusa: L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: Csirke » 2015.05.10. 18:08

bad boy 2 írta:Sziasztok!

Valaki csinált már házilag plató fedelet ?
Mert szinte anyagárban ki tudnám hozni a dolgot , csak hátha készült már ilyen,
és esetleg pár jó tanáccsal tudna szolgálni :)

További szép napot ! Sziasztok!


Pont a napokban gondoltam végig, de az lett számomra a konklúzió, hogy jobbak a 'gyári' megoldások. Ha mindent végigszámolsz, akkor nem is sokkal olcsóbb (ha egyáltalán olcsóbb), ha nem sokkal rosszabb minőséget szeretnél elérni. Ne csak a héjat vedd figyelembe, hanem a zsanérokat, teleszkópokat, zárat, stb.
Avatar
Csirke
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.12.04. 22:42
Tartózkodási hely: Balatonlelle
auto tipusa: L200 '08 Spec. Ed.

Re: L200

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2015.05.10. 10:32

Hát én még sosem próbáltam viszont érdekelne hogy hogyan lehetne le sablonozni.

bad boy 2 írta:Sziasztok!

Valaki csinált már házilag plató fedelet ?
Mert szinte anyagárban ki tudnám hozni a dolgot , csak hátha készült már ilyen,
és esetleg pár jó tanáccsal tudna szolgálni :)

További szép napot ! Sziasztok!
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2015.04.25. 15:33

Sziasztok!

Valaki csinált már házilag plató fedelet ?
Mert szinte anyagárban ki tudnám hozni a dolgot , csak hátha készült már ilyen,
és esetleg pár jó tanáccsal tudna szolgálni :)

További szép napot ! Sziasztok!
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Re: Váltó gond + 2wd/4wd télen

HozzászólásSzerző: Bébielefánt » 2015.04.16. 20:50

Köszönöm a választ!

Tesztelni fogom, de azóta megint nem csinálta egyszer sem.
Most 230 ezer van a kocsiban és még a gyári kuplung van benne. Akkor lehet, hogy tényleg kuplung lesz a gond?
Mindenesetre ha sikerül rájönni, hogy mi okozta, megírom majd, hátha mással is előfordul. Bár senkinek nem kívánok hasonló problémát.

Üdv: Peti

[quote="mantaboy2"]Helló

Szerintem pedig kuplung gond lesz mert attól hogy kinyomod a pedált még nem biztos hogy kiemel annyira hogy sebességet is tudj váltani.Mivel az 1 es fokozat meg a hátrameneti fokozat nem szinkronizált azokat veszi a legnehezebben ha kezd kuplungos lenni.itt csak az a kérdés hogy mondjuk a felső kuplungmunkahenger lesz beteg vagy pedig a szerkezet lábai vannak esetleg megkopva és nem emel ki rendesen.A felső főhengernél egyértelmű ha olajos a szára ahol a pedál belép a
hengerbe.De nem minden esetben nyomja ott ki az olajat.Meg kellene próbálni esetleg egy olcsó megoldásként megkarmanytyúzni vagy ha nem sajnálod rá pénzt akkor tenni bele egy másikat.Ha akkor sem múlik el a hiba akkor egy kuplung szett kell bele.Ha újra így jársz állítsd le a motort tedd be sebességbe és indíts rá kuplung nélkül.(mintha tanuló vezető lennél) kicsit rántani fog a verda de elindul.onnan meg már tudni fogsz váltani ha kiemel még egy kicsit a kuplung.Persze nem hideg motornál érdemes ezt csinálni inkább üzemmelegnél.És nem tartósan így használni inkább csak vészmegoldásként vagy próbaképpen hogy teszteld a kuplungot.
Bébielefánt
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2013.11.09. 11:15
auto tipusa: L200

Re: Váltó gond + 2wd/4wd télen

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2015.04.09. 22:25

Helló

Szerintem pedig kuplung gond lesz mert attól hogy kinyomod a pedált még nem biztos hogy kiemel annyira hogy sebességet is tudj váltani.Mivel az 1 es fokozat meg a hátrameneti fokozat nem szinkronizált azokat veszi a legnehezebben ha kezd kuplungos lenni.itt csak az a kérdés hogy mondjuk a felső kuplungmunkahenger lesz beteg vagy pedig a szerkezet lábai vannak esetleg megkopva és nem emel ki rendesen.A felső főhengernél egyértelmű ha olajos a szára ahol a pedál belép a
hengerbe.De nem minden esetben nyomja ott ki az olajat.Meg kellene próbálni esetleg egy olcsó megoldásként megkarmanytyúzni vagy ha nem sajnálod rá pénzt akkor tenni bele egy másikat.Ha akkor sem múlik el a hiba akkor egy kuplung szett kell bele.Ha újra így jársz állítsd le a motort tedd be sebességbe és indíts rá kuplung nélkül.(mintha tanuló vezető lennél) kicsit rántani fog a verda de elindul.onnan meg már tudni fogsz váltani ha kiemel még egy kicsit a kuplung.Persze nem hideg motornál érdemes ezt csinálni inkább üzemmelegnél.És nem tartósan így használni inkább csak vészmegoldásként vagy próbaképpen hogy teszteld a kuplungot.

Bébielefánt írta:Sziasztok!

A segítségeteket kérném, hogy volt-e már valakinek hasonló gondja.
2003-as L200-ról van szó.
Egyszer olyat csinált, hogy bevásárló központnál egyik helyről mentem át a másikba és azt éreztem, hogy nagyon nehéz egyik sebességből betenni másikba. Mikor megálltam a kiválasztott parkolóhely előtt, egyszerűen nem is tudtam hátramenetbe tenni, mintha valami fizikai akadálya lett volna. Aztán többszöri próbálkozás után nehezen, de sikerült. Majd betolattam és elkezdtem próbálgatni a többi fokozatot járó motornál álló autóval. Volt, hogy egyikbe sem tudtam berakni, csak oldal irányba lehetett mozgatni a váltókart, de se előre se hátra.
A motort leállítva bevette mindet. Újraindítva megint nem vette. Aztán egyszer csak nagy nehezen a kettest bevette és akkor na mondom irány haza 2-ben. Azóta volt szerelőnél, az alsó hidraulikus munkahengert cserélni kellett, mert ott elfolyt az olaj egy része és a tartályban min. alatt volt. Azóta jó volt, de ma megint elkezdte, pedig az olajszint most rendben van a kis tartályban. Most főleg az 1-est meg a hátramenetet nem akarja venni. A legnagyobb baj, hogy nem állandóan csinálja, hanem van hogy egyáltalán veszi, van amikor akadozva, van, hogy gond nélkül. A kuplunggal gondolom nincs gond, mert ha beveszi és kinyomom, akkor nem viszi az autót.
Valakinek hasonló problémája volt már esetleg? Ötlet, hogy mi lehet a gond?
Köszi előre is!

A korábbi témára reagálva én ősztől tavaszig bedobok a platóra 3 közepes homokzsákot és sokkal stabilabb az autó még sima hátsó kerékkel is. A fogyasztását nem tudom mennyivel dobja, de inkább egyen kicsit többet, de stabil legyen, főleg, hogy asszony is használja. Persze hóban azért kell a 4x4 főleg ha part is van. A gumik AT-s gumik, mert én is főleg aszfalton használom. Eddig rendben vagyok velük.

Üdv: Peti
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Váltó gond + 2wd/4wd télen

HozzászólásSzerző: Bébielefánt » 2015.04.08. 13:18

Sziasztok!

A segítségeteket kérném, hogy volt-e már valakinek hasonló gondja.
2003-as L200-ról van szó.
Egyszer olyat csinált, hogy bevásárló központnál egyik helyről mentem át a másikba és azt éreztem, hogy nagyon nehéz egyik sebességből betenni másikba. Mikor megálltam a kiválasztott parkolóhely előtt, egyszerűen nem is tudtam hátramenetbe tenni, mintha valami fizikai akadálya lett volna. Aztán többszöri próbálkozás után nehezen, de sikerült. Majd betolattam és elkezdtem próbálgatni a többi fokozatot járó motornál álló autóval. Volt, hogy egyikbe sem tudtam berakni, csak oldal irányba lehetett mozgatni a váltókart, de se előre se hátra.
A motort leállítva bevette mindet. Újraindítva megint nem vette. Aztán egyszer csak nagy nehezen a kettest bevette és akkor na mondom irány haza 2-ben. Azóta volt szerelőnél, az alsó hidraulikus munkahengert cserélni kellett, mert ott elfolyt az olaj egy része és a tartályban min. alatt volt. Azóta jó volt, de ma megint elkezdte, pedig az olajszint most rendben van a kis tartályban. Most főleg az 1-est meg a hátramenetet nem akarja venni. A legnagyobb baj, hogy nem állandóan csinálja, hanem van hogy egyáltalán veszi, van amikor akadozva, van, hogy gond nélkül. A kuplunggal gondolom nincs gond, mert ha beveszi és kinyomom, akkor nem viszi az autót.
Valakinek hasonló problémája volt már esetleg? Ötlet, hogy mi lehet a gond?
Köszi előre is!

A korábbi témára reagálva én ősztől tavaszig bedobok a platóra 3 közepes homokzsákot és sokkal stabilabb az autó még sima hátsó kerékkel is. A fogyasztását nem tudom mennyivel dobja, de inkább egyen kicsit többet, de stabil legyen, főleg, hogy asszony is használja. Persze hóban azért kell a 4x4 főleg ha part is van. A gumik AT-s gumik, mert én is főleg aszfalton használom. Eddig rendben vagyok velük.

Üdv: Peti
Bébielefánt
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2013.11.09. 11:15
auto tipusa: L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: Vetró Csaba » 2015.01.29. 13:15

Köszönöm a hozzászólásokat!
A gyertyáknak 5 guriga volt darabja! Mind a 4-et cseréltem 1xre! Ez alap természetesen! Tegnap elött vissza szedtem őket és leellenőriztem mindet külön! Kb 8mp az izzítási idő, mikor kiold a relé. A kontrol lámpa elöbb kialszik a műszerfalon, de mint tudjuk, ők függetlenek egymástól! Ki szoktam várni a relé kattanásáig! Ami érdekes, hogy indítás után ismét izzít! Meleg motornál nem, de hidegnél kb 2 percig folyamatosan melegen tartja a gyertyákat! Gondolom ez a motor felfűtési szakasza! Írtátok az előtöltést! Sajnos már az elektromos adagolóm van! Itt csak műszeresen lehet állítani, vagy van más mód is az előtöltés változtatására? Gondoltam a levegősödésre is! Tettem a rendszerbe visszacsapó szelepet, hátha vissza engedi a gázolajat, de ez nem segített! Persze ettől még valahol lehet tömítetlenség!

mantaboy2 írta:Ki lámpázni nem elég mert a rossz gyertyák is kapnak áramot csak cserébe nem csinálnak semmit érte.Vedd le az izzítógyertyákról a fém hidat ami összeköti őket és mérd ki egyesével multiméterrel ellenállás méréssel ....ami 1 ohm felett van (mondjuk 2-3 vagy több) az kezd tönkremenni aminél nem mér a műszer ellenállást vagy hatalmas nagy (kb 8-10 ohm) az tönkrement.Érdemes figyelni mennyi ideig vezérel ki izzítást az autó a gyertyákra mert a túl hosszú izzítás is megölheti őket.
plusz az olcsó gyertyák amiket kb 2-3 e ft vagy az alatt veszel néha már a dobozban rosszak szóval csodát nem kell várni.csak ismert márkát vegyél ami kb 4-6 e Ft/db áron mozog.Gyári gyertya az NGK.

Vetró Csaba írta:Sziasztok!
Régi, új vagyok köztetek! 2 éve van egy L200-asom! Hála eddig nem voltak nagy bajok vele! Mostanában elkezdett hidegen nehezebben indulni! 3-4mp indítózás után rákap vagy 2x aztán beindul egy pici füstel! Utánna semmi! Melegen pöccre! 2 izzítóm ki volt menve! Csere! (Mind a 4) Izzít! Kapnak áramot a gyertyák. (Kilámpáztam) Kb 2 hétig teljesen rendben volt! Aránylag szépen indult! Most megint elkezdte az eredeti jelenséget! A gyártyák most jók! (Megnéztem) Üzemanyag szűrő nem rég takarítva, tettem visszacsapót az üzemanyag csőbe, izzító relét kitakarítottam! Valakinek esetleg ötlet? Előre is köszönöm!!!
Vetró Csaba
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.01.01. 19:20
Tartózkodási hely: Magyarország
auto tipusa: Mitsubishi L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2015.01.29. 01:11

Ki lámpázni nem elég mert a rossz gyertyák is kapnak áramot csak cserébe nem csinálnak semmit érte.Vedd le az izzítógyertyákról a fém hidat ami összeköti őket és mérd ki egyesével multiméterrel ellenállás méréssel ....ami 1 ohm felett van (mondjuk 2-3 vagy több) az kezd tönkremenni aminél nem mér a műszer ellenállást vagy hatalmas nagy (kb 8-10 ohm) az tönkrement.Érdemes figyelni mennyi ideig vezérel ki izzítást az autó a gyertyákra mert a túl hosszú izzítás is megölheti őket.
plusz az olcsó gyertyák amiket kb 2-3 e ft vagy az alatt veszel néha már a dobozban rosszak szóval csodát nem kell várni.csak ismert márkát vegyél ami kb 4-6 e Ft/db áron mozog.Gyári gyertya az NGK.

Vetró Csaba írta:Sziasztok!
Régi, új vagyok köztetek! 2 éve van egy L200-asom! Hála eddig nem voltak nagy bajok vele! Mostanában elkezdett hidegen nehezebben indulni! 3-4mp indítózás után rákap vagy 2x aztán beindul egy pici füstel! Utánna semmi! Melegen pöccre! 2 izzítóm ki volt menve! Csere! (Mind a 4) Izzít! Kapnak áramot a gyertyák. (Kilámpáztam) Kb 2 hétig teljesen rendben volt! Aránylag szépen indult! Most megint elkezdte az eredeti jelenséget! A gyártyák most jók! (Megnéztem) Üzemanyag szűrő nem rég takarítva, tettem visszacsapót az üzemanyag csőbe, izzító relét kitakarítottam! Valakinek esetleg ötlet? Előre is köszönöm!!!
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Re: L200

HozzászólásSzerző: Csirke » 2015.01.28. 16:07

Vetró Csaba írta:Sziasztok!
Régi, új vagyok köztetek! 2 éve van egy L200-asom! Hála eddig nem voltak nagy bajok vele! Mostanában elkezdett hidegen nehezebben indulni! 3-4mp indítózás után rákap vagy 2x aztán beindul egy pici füstel! Utánna semmi! Melegen pöccre! 2 izzítóm ki volt menve! Csere! (Mind a 4) Izzít! Kapnak áramot a gyertyák. (Kilámpáztam) Kb 2 hétig teljesen rendben volt! Aránylag szépen indult! Most megint elkezdte az eredeti jelenséget! A gyártyák most jók! (Megnéztem) Üzemanyag szűrő nem rég takarítva, tettem visszacsapót az üzemanyag csőbe, izzító relét kitakarítottam! Valakinek esetleg ötlet? Előre is köszönöm!!!


Neten keresztül ez nem egyszerű, meg nem is ismerem ennyire behatóan a típust, de ami felé kéne tapogatózni, szerintem:
1. izzítás: csak teljes sort szeretek cserélni gyertyákból, mert a régiek, meg az újak nem mindig viselik el egymást, nagyon hamar tönkre tudnak menni.
2. előtöltés
3. levegősödés
Nem feltétlenül ebben a sorrendben.
Avatar
Csirke
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.12.04. 22:42
Tartózkodási hely: Balatonlelle
auto tipusa: L200 '08 Spec. Ed.

Következő

Vissza: L200-Pajero

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég