L200

L200 és Pajero tulajok fóruma

Moderátor: ogtrai

Re: L200

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2016.02.09. 20:32

Sziasztok Urak

Egy kis segítségre szorulnék mert kissé elvesztem kicsit a magyar és külföldi bürokráciában.

Adott az L200 am ami 98 as 99le.Nemrégen homályosítottak fel hogy Ausztria felé teherautó lévén (N1 kategória) már csak euro3 vagy a feletti járművel lehet menni és euro3 ból is állítólag van amit csak külön részecskeszűrő felszerelése után engednek csak be...

http://fuvarlevel.hu/hogyan-lehet-becsi ... ozzajutni/
http://www.pappas.hu/aktualis/service/d ... nid201271#

a kérdés akinek hasonló járgánya van annak mi van a forgalmi engedélyben a környezet védelmi besorolásnál? ( V 9 pont elvileg ) mert nekem 00 ami szerintem elírás mert a plakett a rendszámon pedig kék ami euró 2-3 ra utal vagyis 04-08 ig kellene beírva lenni valaminek.

http://kalkulatorlap.hu/gepjarmu_kornye ... rolas.html
http://www.nkh.gov.hu/web/kozuti-gepjar ... lvizsgalat

csakhogy jelen esetben pont nem mindegy hogy euro 2 és nem mehetek az érintett szakaszokon vagy euro 3 és a megfelelő matricával mehetek.

A kérdés hogy aki jár esetleg kint vagy van tapasztalata ezzel kapcsolatban de ha csak belenéztek a forgalmiba hogy kinek mi van beírva és nem tartaná magában azt megköszönném.
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Re: L200

HozzászólásSzerző: Curtis » 2016.02.01. 18:12

Sziasztok,

Új vagyok a fórumon, és épp autót keresek.
Tulajdnoképp egy igénytelen igáslóra van szükségem amivel feljutunk a hegyre ahol lakunk, és nem féltem benne úgy a családot mint a mostani régi swiftben. (A Lanceremet is szétszedte a hegy)
Régi L200-asokat (90's eleji kocka) láttam már 4-600-körül a neten - és szimpatikusnak tűnik a gép, csak mind eléggé messze van...
Lakik valaki Budakeszi környékén akinek van hasonló gépsárkánya? Megnézném közelről, meg vitetném magam 1 kört - persze nem ingyen.

Thx:

Curt
Curtis
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2008.07.21. 10:36
auto tipusa: Lancer Glxi 1994

Re: L200

HozzászólásSzerző: Csirke » 2016.01.29. 13:10

cztamas írta:Sziasztok!
...


A faceliftes sok dologban tetszik (eleje, fedcomp, motor, bár az enyém meg Rallitronic-os), de a platója miatt nem is nagyon nézegettem őket. A Tied meg elméletileg a fullos FL előtti verzió.

Az enyémről a képet megpróbálom másképp:
https://goo.gl/photos/YCcDquG3FGBPK4b29
Avatar
Csirke
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.12.04. 22:42
Tartózkodási hely: Balatonlelle
auto tipusa: L200 '08 Spec. Ed.

Re: L200

HozzászólásSzerző: cztamas » 2016.01.28. 20:24

Sziasztok!

Köszönöm a választ Csirke. Ma lemostam a kocsit ebben a szép időben, és a felnin látszik, hogy az előző tulaj télen is használta, de nem tűnik vészesnek a dolog. Lehet hogy maradok ennél az egy felniszettnél és csak a gumikat váltogatom. Fateromnak külön van 16-os Dotz Dakaron a télije (még a gyári alufelni pótkereket is lecserélte azt se érje a sólé, nagyon lelkiismeretes).
A képedet nem tudtam megnyitni sajnos, egy "behajtani tilos" ikon jelenik meg. :(

Nekem a fogyasztásom így néz ki, mióta megvettem a gépet (ebben van sok autópálya 130 tempomattal, van sárban munka, van havas csúszkálós is, szóval minden)
http://www.spritmonitor.de/en/detail/734786.html
A fogyasztásmérő teljesen rapszodikus, egyszer kevesebbet egyszer többet mutat. Van egy 9 éves Caddy-m is az mindig 0.6 literrel kevesebbet mutat.

Ma reggel találkoztam faterommal, lőttem egy jó képet. :)
WP_20160128_08_57_13_Rich__.jpg
WP_20160128_08_57_13_Rich__.jpg (215.47 KiB) Megtekintve 342 alkalommal.



Szép estét Mindenkinek!
cztamas
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2015.10.29. 22:28
Tartózkodási hely: Ajka
auto tipusa: L200 Instyle A/T '09

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2016.01.28. 00:25

Sziasztok!

Használ valaki Led fényhídat ?
Bekötésel kapcsolatban infót kérnék hogy a távolsági fény bajusz kapcsolójára rá lehet kötni ?
Mellékelnek melé kábelköteget , relét, kapcsolót is csak csupán kényelmi szempont lenne ez a megoldás.
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Re: L200

HozzászólásSzerző: Csirke » 2016.01.25. 10:11

cztamas írta:Sziasztok!

Több kérdés felmerül, biztosan van köztetek aki tapasztalt a problémákban:
1. 245/75R17 helyett 265/75R17-es gumi nagyon fickósan nézne ki a kocsin. Van valakinek bármilyen tapasztalata? Beleér-e valahova, sebességmérőt gondolom kicsit átveri, fogyasztásba mennyit jelenthet, stb.?

2. Mennyire rontja a téli használat a gyári alufelniket? Ha nagyon, akkor lecserélném őket (fateromnak 16-os dotz dakar van télre, 17-est nem találtam). Van valakinek eladósorban bármilyen másféle? Valami hasonlóra gondolok:
http://www.hasznaltlemezfelni.hu/lemezf ... -1889.html

3. Haspáncél ügyben melyik céghez érdemes fordulni? 45 és 120e között látok mindenfélét, az odabigyesztett fénykép meg mindig ugyanaz. :) Motor + váltó + tank összeállításban gondolkodok.

(2009-es 136 lovas automata)

Előre is Köszönöm!!!
További szép estét!
c.


Ha jól emlékszem (most hideg van, nincs kedvem kimenni megnézni), akkor nekem pont 265/75R17 van fent, 4évszakos, sima, utcai mintával. Már egy kicsit öregecske, lassan csereérett lesz, de nem nagyon panaszkodom. Ballonos, szokni kell, de azt hiszem, csere után is maradok ennél a méretnél. Aki hébe-hóba terepre is jár, az sűrűn választja ezt a méretet, csak akkor terepmintás gumival. A kmóra csal, de nem sokat. 100-at mutat, akkor megyek 102-vel kb. (gps). A fogyasztását számolgattam, inkább a fedélzeti comp van meghülyülve, de lehet, hogy ez egyébként is. Úgy jön ki, hogy pl. a fedcomp mutat 9 litert, akkor a km-re visszaosztva az inkább 10. De ha beleszámolom a sebességmérő, és ezáltal a napiszámláló csalását, akkor az egy kicsit korrigál a dolgon. Nem tudom, hogy gyári mérettel mennyit fogyasztana, de én elég sokat használom hosszú távon, ez a gumiméret meg azonos tempó mellett alacsonyabb fordulatszámmal jár, az meg csökkenti a fogyasztást, illetve valamennyire 'kímélem' a gépet, mert nem kell annyit forognia.
Kinézetre szerinte sokkal jobb az autó, de tény, hogy egy kicsit himbálózósabb, de én már hozzászoktam. Az úthibák viszont eltűntek. :D
Gyári alufelnin van (4évszakos), de a felnikupak körül már pattog le a festék mondjuk ezt szinte mindegyik ilyen felninél láttam, tehát nem biztos, hogy csak a téli üzemnek tudható be.
Az enyém így néz ki (avatarkép nagyban):
http://tinyurl.com/zcoszop
Avatar
Csirke
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.12.04. 22:42
Tartózkodási hely: Balatonlelle
auto tipusa: L200 '08 Spec. Ed.

Re: L200

HozzászólásSzerző: cztamas » 2016.01.24. 23:15

Sziasztok!

Több kérdés felmerül, biztosan van köztetek aki tapasztalt a problémákban:
1. 245/75R17 helyett 265/75R17-es gumi nagyon fickósan nézne ki a kocsin. Van valakinek bármilyen tapasztalata? Beleér-e valahova, sebességmérőt gondolom kicsit átveri, fogyasztásba mennyit jelenthet, stb.?

2. Mennyire rontja a téli használat a gyári alufelniket? Ha nagyon, akkor lecserélném őket (fateromnak 16-os dotz dakar van télre, 17-est nem találtam). Van valakinek eladósorban bármilyen másféle? Valami hasonlóra gondolok:
http://www.hasznaltlemezfelni.hu/lemezf ... -1889.html

3. Haspáncél ügyben melyik céghez érdemes fordulni? 45 és 120e között látok mindenfélét, az odabigyesztett fénykép meg mindig ugyanaz. :) Motor + váltó + tank összeállításban gondolkodok.

(2009-es 136 lovas automata)

Előre is Köszönöm!!!
További szép estét!
c.
cztamas
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2015.10.29. 22:28
Tartózkodási hely: Ajka
auto tipusa: L200 Instyle A/T '09

Re: L200

HozzászólásSzerző: Csirke » 2016.01.22. 16:29

bad boy 2 írta:Olyan 7 éve lett volna lehetőség le cserélni a gépet egy új L200-ra , megbabonázott a személyautós belső és a fordulóköre, ha nem akartak volna lehúzni a szalonban talán most már nekem is az újabb lenne... De akkor elment a kedvem az eladástól, hirdettem , jöttek az érdeklődök. Jöttek a mennyi az alja bátya ? típusú fazonok tetőtől talpig arany feliratos adidas és armani pólóban :roll: akkor ugy gondoltam hogy jó lesz ez még nekem pár évig ... , Most meg már nem válnék meg az öregtől hozzám nőt , amit tudok rajta azt megcsinálom amit nem abban segít a szerelő , 1-2 helyen elindult a rozsda de amint bejön a jó idő ki javítgatom, mert megérdemli :wink: Kevés km van benne éppen hogy csak közeledünk a 180.000-hez , időben kell megcsinálni mindent és nincs baj velük és amit meg fogadtam a szakszervizben 3 ezer fölé nem kell pörgetni ezt a motort ez nem versenyautó.


Ez így van. Első körben én is GLS-eket nézegettem, de amelyik tisztességes állapotban volt, az nem is állt meg nettó 2 misiből. Az új mellett szól a szárazutas 4x4, meg a szűk fordulókör. A külső is jobban tetszik (már), de azért egy faceliftes GLS is igen szép tud lenni. Most már nagyon megszerettem, minden szempontból meg vagyok vele elégedve, de ez sem versenyautó! Viszonylag rövid áttételekkel, és ennek sem pörgős a motorja. Nem igényli, de nem is arra való.
Avatar
Csirke
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.12.04. 22:42
Tartózkodási hely: Balatonlelle
auto tipusa: L200 '08 Spec. Ed.

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2016.01.22. 10:31

Olyan 7 éve lett volna lehetőség le cserélni a gépet egy új L200-ra , megbabonázott a személyautós belső és a fordulóköre, ha nem akartak volna lehúzni a szalonban talán most már nekem is az újabb lenne... De akkor elment a kedvem az eladástól, hirdettem , jöttek az érdeklődök. Jöttek a mennyi az alja bátya ? típusú fazonok tetőtől talpig arany feliratos adidas és armani pólóban :roll: akkor ugy gondoltam hogy jó lesz ez még nekem pár évig ... , Most meg már nem válnék meg az öregtől hozzám nőt , amit tudok rajta azt megcsinálom amit nem abban segít a szerelő , 1-2 helyen elindult a rozsda de amint bejön a jó idő ki javítgatom, mert megérdemli :wink: Kevés km van benne éppen hogy csak közeledünk a 180.000-hez , időben kell megcsinálni mindent és nincs baj velük és amit meg fogadtam a szakszervizben 3 ezer fölé nem kell pörgetni ezt a motort ez nem versenyautó.
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Re: L200

HozzászólásSzerző: Csirke » 2016.01.20. 21:17

bad boy 2 írta:Ez érdekes 8) nekem is 0Km-es volt akkor kifutó modell volt mert jöttek a digit klímás facelift-es nyújtott hűtőráccsal ,
Képet nem tudsz dobni a gépről ?
nem kötözködés félre ne értsd csak már kíváncsi vagyok :lol:


Megpróbálok keresni róla képet, de már évekkel ezelőtt eladtuk, mert muszáj volt. Azóta meg az újjabbat sikerült megvennem. Ez már a 3. L200-asom. :)
Avatar
Csirke
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.12.04. 22:42
Tartózkodási hely: Balatonlelle
auto tipusa: L200 '08 Spec. Ed.

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2016.01.20. 16:26

Ez érdekes 8) nekem is 0Km-es volt akkor kifutó modell volt mert jöttek a digit klímás facelift-es nyújtott hűtőráccsal ,
Képet nem tudsz dobni a gépről ?
nem kötözködés félre ne értsd csak már kíváncsi vagyok :lol:
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Re: L200

HozzászólásSzerző: Csirke » 2016.01.19. 17:59

bad boy 2 írta:Akkor valószínűleg az utólagosan került fel , mert a gyári L200 biblia sem említ sehol automata féltengelyzárakat csak a direkt zárat , nekem is 2001-es 73Kw-os GLS-em van .
Az automata meg gyengéb szerkezet a manual a tuti évente egyszer karbantartod és kész ( szétszeded gázolajban lemosni megötölni újra zsírozni és kész ) és még csak nem is kell hozzá nagyon megbontani a kerékagyat hozzá 8)


Nem valószínű, mert 0km-esen mi vettük szalonból.
Avatar
Csirke
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.12.04. 22:42
Tartózkodási hely: Balatonlelle
auto tipusa: L200 '08 Spec. Ed.

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2016.01.19. 12:54

Akkor valószínűleg az utólagosan került fel , mert a gyári L200 biblia sem említ sehol automata féltengelyzárakat csak a direkt zárat , nekem is 2001-es 73Kw-os GLS-em van .
Az automata meg gyengéb szerkezet a manual a tuti évente egyszer karbantartod és kész ( szétszeded gázolajban lemosni megötölni újra zsírozni és kész ) és még csak nem is kell hozzá nagyon megbontani a kerékagyat hozzá 8)
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Re: L200

HozzászólásSzerző: Csirke » 2016.01.18. 21:30

bad boy 2 írta:
Csirke írta:
bad boy 2 írta:Sziasztok!

L200-on akkor is vissza hajt a féltengely difi ha sima 2 kerékbe van ugyan is a vákum kapcsoló csak a jobb első ki hajtást reteszeli a féltengelytől , bal oldalt nincs ilyen! legalább is a régebbiken de gyanítom hogy a 2006 utániakon is hasonló .
Emeljétek fel az elejét indítsátok el a motort és lám csodát kézzel hajtva a kereket ugyan úgy fogja hajtani a kardánt is és az osztóműben a láncot is , ezt ki küszöbölni csak a féltengely zárral lehet azzal látványosan keveset kajol az autó nekem legalább 1-2 L kevesebbet csak a legnagyobb hátránya hogy ki kel szállni hozzá bekapcsolni lehetőleg a dagonya előtt .


A 2006 előttiekben mindkét oldalon automata kerékagy van elöl, aminek szét kéne kapcsolnia, nem?
2006 utániakban viszont kétféle hajtáslánc van. Az Easyselect az olyan, mint a 2006 előttiekben, a Superselect meg olyan, mint a Pajero-kban, csak nincs hátsó difizár, tehát középen differenciálmű van bennük. Én egyébként pont emiatt vettem elsősorban ezt a modellt, mert ezzel lehet száraz úton is 4x4-ben menni a középső difi miatt.

De a lényeg, hogy valaki azért konkrétan leírhatná, hogy mi mit hajt (vissza)! :)



Szia!

Akkor konkrétan :
1996-2006-ig gyártott L200 ami nekem is van, direktbe van a féltengelyzár így tudták megoldani hogy menet közben is lehet kapcsolni mert van ami szinkronizálja az osztóművet halkan jegyzem meg hogy ez is csak max 60km/h -ig de egészséges ha álló autónál kinyomott kuplunggal csináljuk ezt , pajeroknál volt automata féltengely zár is sőt a hyundai galoperek is automata féltengely zárasok ami ügye a pajero alternatívája volt motorikusan meg egy az egyben Mitsubishi tőlük vették a motorokat , de gyárilag L200 fix agyal volt szerelve mindig is az említett 10 év alatt , lehet hogy voltak egyedi esetek is ahol a leendő tulajnak a szalonban feltettek egyet még az új autójára mint egy extra de az messze nem a gyártásnál történik ilyen pl a plató felépítmények is.

Az hogy mi mit hajt vissza azt le írtam korábban , nagy variációk nincsenek féltengely -> difi->kardán->osztómű !


2000 környéki L200 GLS-ünk volt ezelőtt, abban automata kerékagyak voltak elöl, tehát terepezés után 'ki kellett tolatni', szóval nem kézzel zárós volt (bár aki komolyan terepezik, az nem sokba nézi ezeket az automatákat). Szóval ha kitolattad, akkor szétkapcsoltak a féltengelyek. Ha jól emlékszem, akkor azokat csak álló helyzetben javasolták kapcsolni, illetve csak 'mud and snow' útviszonyok között ajánlott volt a használata (középső difi hiánya miatt).
Avatar
Csirke
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.12.04. 22:42
Tartózkodási hely: Balatonlelle
auto tipusa: L200 '08 Spec. Ed.

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2016.01.18. 18:41

Csirke írta:
bad boy 2 írta:Sziasztok!

L200-on akkor is vissza hajt a féltengely difi ha sima 2 kerékbe van ugyan is a vákum kapcsoló csak a jobb első ki hajtást reteszeli a féltengelytől , bal oldalt nincs ilyen! legalább is a régebbiken de gyanítom hogy a 2006 utániakon is hasonló .
Emeljétek fel az elejét indítsátok el a motort és lám csodát kézzel hajtva a kereket ugyan úgy fogja hajtani a kardánt is és az osztóműben a láncot is , ezt ki küszöbölni csak a féltengely zárral lehet azzal látványosan keveset kajol az autó nekem legalább 1-2 L kevesebbet csak a legnagyobb hátránya hogy ki kel szállni hozzá bekapcsolni lehetőleg a dagonya előtt .


A 2006 előttiekben mindkét oldalon automata kerékagy van elöl, aminek szét kéne kapcsolnia, nem?
2006 utániakban viszont kétféle hajtáslánc van. Az Easyselect az olyan, mint a 2006 előttiekben, a Superselect meg olyan, mint a Pajero-kban, csak nincs hátsó difizár, tehát középen differenciálmű van bennük. Én egyébként pont emiatt vettem elsősorban ezt a modellt, mert ezzel lehet száraz úton is 4x4-ben menni a középső difi miatt.

De a lényeg, hogy valaki azért konkrétan leírhatná, hogy mi mit hajt (vissza)! :)



Szia!

Akkor konkrétan :
1996-2006-ig gyártott L200 ami nekem is van, direktbe van a féltengelyzár így tudták megoldani hogy menet közben is lehet kapcsolni mert van ami szinkronizálja az osztóművet halkan jegyzem meg hogy ez is csak max 60km/h -ig de egészséges ha álló autónál kinyomott kuplunggal csináljuk ezt , pajeroknál volt automata féltengely zár is sőt a hyundai galoperek is automata féltengely zárasok ami ügye a pajero alternatívája volt motorikusan meg egy az egyben Mitsubishi tőlük vették a motorokat , de gyárilag L200 fix agyal volt szerelve mindig is az említett 10 év alatt , lehet hogy voltak egyedi esetek is ahol a leendő tulajnak a szalonban feltettek egyet még az új autójára mint egy extra de az messze nem a gyártásnál történik ilyen pl a plató felépítmények is.

Az hogy mi mit hajt vissza azt le írtam korábban , nagy variációk nincsenek féltengely -> difi->kardán->osztómű !
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Következő

Vissza: L200-Pajero

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég

cron