L200

L200 és Pajero tulajok fóruma

Moderátor: ogtrai

Re: L200

HozzászólásSzerző: minczer » 2014.04.08. 22:37

SZia Robigo!

és is sokat szívtam ezzel a "terepszeleppel". Mindent szelepet kicseréltem, de végül a 4WD kapcsológomba csere oldotta meg a terepváltón.
A szelepeken úgy kell lenni feszültségnek, hogy amikor 2WD van akkor 12V van rajta (mindkettőn), amikor 4WD akkor semmi.
AZ aktuátorod mozog az első difinél? Ha igen akkor csak az ottani kapcsológomba lehet hibás, és csak a visszajelzés nem működik, ha nem, akkor lehet keresni a szelepeknél a hibát.
Ha jól tudom akkor úgy működik az aktuátor, hogy alapból egy rugó 4WD be húzza, így amikor vákuumot kap akkor az húzza vissza 2WD-be. Ezért van a kis várakozási idő indításkor.
A szervízkönyv hasznos a hibakereséshez, ott le van írva a 4WD ECU lábkiosztása is, amin lehet méregetni, hogy mi a rossz. Én is így szűrtem ki a hibát.

üdv
minczer
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2013.10.29. 07:24
auto tipusa: L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2014.04.03. 18:49

Robigo írta:Igen eljut. Az összes cső és fémcső kicserélve. Ahogy írtam szétkapcsol a difinél, de mikor berakom összkerékbe nem kapcsol vissza.
Azt nem tudom pontosan, hogy kell-e áramnak lennie folyamatosan gyújtás rákapcsolásától kezdve a két mágneskapcsolónál, mert nekem szünet nélkül van.


Ha megnézed a szelepeket az 1 ikcső a szétkapcsolásért a másik pedig az összekapcsolásért felelős mert hol az 1 ik hol a másik irányba húzza a vákum a vákumdobot egyébként tudtommal a szétkapcsoláshoz kell vákum mert ha elmegy akkor van valamilyen hajtás elől csak nem teljesen.de a rendes záráshoz kell megfelelő vákum.nézd meg hogy járó motornál ha terepet kapcsolsz változik e a mágnesszelepek áram ellátása.mert elvileg meg kell cserélődniük ha jól értelmezem a feladatukat.
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Re: L200

HozzászólásSzerző: Robigo » 2014.04.03. 18:25

Igen eljut. Az összes cső és fémcső kicserélve. Ahogy írtam szétkapcsol a difinél, de mikor berakom összkerékbe nem kapcsol vissza.
Azt nem tudom pontosan, hogy kell-e áramnak lennie folyamatosan gyújtás rákapcsolásától kezdve a két mágneskapcsolónál, mert nekem szünet nélkül van.
Robigo
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.05.27. 12:41
auto tipusa: Mitsubishi L200 2.5tdi

Re: L200

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2014.03.30. 10:21

Robigo írta:Sziasztok!

Nekem is gondom van az öszkerék kapcsolással.
Beindítom az autót kb 10-15mp ig villóg majd elelszik az öszkerék jelző lámpa, ha jól tudom így is kell lennie.
Terep kapcsolásakor viszont nem világít és a difinél nem is kapcsol a vákum.
Szerintetek mit és hogyna kell megnézni? pl vákum szelep működése.
Áram van a csatlakozókig, bár azt nem tudom hogy folyamatosan kell lennie gyujtás ráadása után, mert nekem van.

Üdv Robi


egyáltalán a szelepekig eljut a vákum?
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Re: L200

HozzászólásSzerző: Robigo » 2014.03.25. 23:32

Sziasztok!

Nekem is gondom van az öszkerék kapcsolással.
Beindítom az autót kb 10-15mp ig villóg majd elelszik az öszkerék jelző lámpa, ha jól tudom így is kell lennie.
Terep kapcsolásakor viszont nem világít és a difinél nem is kapcsol a vákum.
Szerintetek mit és hogyna kell megnézni? pl vákum szelep működése.
Áram van a csatlakozókig, bár azt nem tudom hogy folyamatosan kell lennie gyujtás ráadása után, mert nekem van.

Üdv Robi
Robigo
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.05.27. 12:41
auto tipusa: Mitsubishi L200 2.5tdi

Re: L200

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2014.03.25. 19:11

akos101 írta:Sziasztok,
Kérném a segítségetek... Vettem egy 98-as L200 és sajnos nem hajt az összkerék hajtás. Ha gyujtásra teszem akkor világit a zöld lámpa,de amint elindítom kialszik és csak a hátsó kerék hajt ! A felező működik, ott sem hajt az elsőkerék.
Válaszotokat előre is köszönöm
Üdv. Ákos


Szia
Gratt a verdához.Bocsi későn vettem észre az üzit.
Több oka is lehet.Elsőnek megnézném a vákumot a rendszerben.Tömítetlenség ellenőrzés ill jut e vákum a két mágneses szelephez a jobb doblemezen.El szokott még tömődni az első hídon a vákum membrán ahol belépnek a vákumcsövek bele.Ha az sem segít jöhet a mágnesszelepek ellenállás vizsgálata hogy nem szakadtak-e.ha ez sem akkor a terepváltó gombáját érdemes megnézni....(elég xar helyen van az utcai váltó tetején) szokott kontaktos lenni illetve ha nem jön ki stabilan az akku fesz akkor máris nem működik a rendszer.ill ha minden jó de mégse jó akkor lehet az áthajtó lánc szakadása a terepváltóban (ezzel még nem találkoztam) .
A kollegák úgyis kijavítanak ha kihagytam valamit de úgy gondolom leírtam mindent .
Sok sikert a javításhoz
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Re: L200

HozzászólásSzerző: akos101 » 2014.03.23. 23:11

Sziasztok,
Kérném a segítségetek... Vettem egy 98-as L200 és sajnos nem hajt az összkerék hajtás. Ha gyujtásra teszem akkor világit a zöld lámpa,de amint elindítom kialszik és csak a hátsó kerék hajt ! A felező működik, ott sem hajt az elsőkerék.
Válaszotokat előre is köszönöm
Üdv. Ákos
akos101
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.03.23. 00:46
auto tipusa: l200

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2014.03.01. 16:24

Sziasztok !

infót szeretnék kérni hogy itthon a következő új alkatrészek hol érdemes beszerezni (ár/érték) ?
Kuplung tárcsa kinyomócsapággyal ( még elmenne hogy csörög csak már csúszkál is )
fék betétek (első+hátsó)
Féktárcsák (még gyári darabok csak már van egy kis válla meg a jellegzetes esztergáló hang fékezéskor )
vezérműszíj + feszítő görgő
Meg azt kérdezném még hogy váltóba difikbe milyen olajat ajánlotok ?
egyébként a tipus K74es ,motor meg 4D56T
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Re: L200

HozzászólásSzerző: sylvanor » 2014.02.26. 18:35

Hello mindenki!
Egy L200-on kellene kicserélni az elülső féltengely porvédő gumit. Beírtam fórum keresőbe, de konkrétumot nem találtam a szétszedésre.
Első kérdésem az lenne, hogy a féltengely a váltóból simán kicsúszik vagy máshogy kell szétszedni?
Illetve a másik, hogy kívül a féltengely hogy jön ki kerékagyból?

Köszönöm a választ.
sylvanor
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.02.25. 21:55
auto tipusa: L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2014.01.26. 20:26

Kistibi írta:Sziasztok !
Nemrég vásároltam egy 1996-os, utolsó szériás kocka L200-ast.
Nem üzemképes, de szeretném összerakni, s boldogan használni.
Egy dolog viszont feltűnt az alkatrészek keresgélése közben.
Az autóban 4D56T motorkódú motor van, ami 87LE-s.
Viszont későbbi kiadásúaknál is ezt a motorkódot látom, de azokból már 115 és 133 LE-s verzió is.
Miben különböznek ezek a motorok és lehet-e az enyémből is 133LE-t kicsikarni ?

Valamint szeretném a segítségeteket kérni, hogy tud-e valaki ehhez a típushoz szerelési leírást adni alkatrész cikkszámokkal ?
Nekem fixa ideálom, hogy gyári állapotra szeretnék mindent állítani, s ezt szakszerűen szeretném elvégezni, vagy végeztetni, ha valamivel egyedül nem boldogulok.
Előre is köszönöm a segítségeteket !
Kistibi


Helló.Gratt a verdához.

115 Le az elektronikus adaglós
133Le elektronikus adagolós+ változó geometriás turbós
Lehetne kicsikarni de szerintem nem érdemes,az elektronikus adagoló és a geós turbó is kb 80 e Ft /db +vezérlő hozzá(mostanában nem néztem az árakat lehet már olcsóbb)és többet fog alapból fogyasztani 2 literrel de lehet 3 mal is.
Bár attól függ h hobbi autó lesz amit csapatni vettél (mert ekkor inkább vegyél bele egy bontott motort a 133 Le-s t amit ki tudsz próbálni még kaszniban) vagy megbízható kicsit lassabb de kisebb fogyasztású autót akarsz.

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi

itt elvileg felismeri alvázszámra.összerakásban nem segít de gyári cikkszámokat megtalálsz,összeszerelésben is van szerintem itt biztosan valaki akinek van.
Sok sikert
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Re: L200

HozzászólásSzerző: Kistibi » 2014.01.24. 20:21

Sziasztok !
Nemrég vásároltam egy 1996-os, utolsó szériás kocka L200-ast.
Nem üzemképes, de szeretném összerakni, s boldogan használni.
Egy dolog viszont feltűnt az alkatrészek keresgélése közben.
Az autóban 4D56T motorkódú motor van, ami 87LE-s.
Viszont későbbi kiadásúaknál is ezt a motorkódot látom, de azokból már 115 és 133 LE-s verzió is.
Miben különböznek ezek a motorok és lehet-e az enyémből is 133LE-t kicsikarni ?

Valamint szeretném a segítségeteket kérni, hogy tud-e valaki ehhez a típushoz szerelési leírást adni alkatrész cikkszámokkal ?
Nekem fixa ideálom, hogy gyári állapotra szeretnék mindent állítani, s ezt szakszerűen szeretném elvégezni, vagy végeztetni, ha valamivel egyedül nem boldogulok.
Előre is köszönöm a segítségeteket !
Kistibi
Kistibi
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.01.19. 20:27
auto tipusa: L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: minczer » 2014.01.21. 22:12

xzozox írta:Szevasztok!

Kis segítség kellene egy 2003-as L200as néhány problémájával kapcsolatban.
Az első: terepen, élesebb kanyarokban hátul valami tompán "huppog". olyan fémes gumis kopogás. a lapszilentek jók, meg ugy kb minden szilent jó. ugyhogy sakk matt. már 4x felemeltük, de semmi. a rázópad nem hozza ki.
A másik pedig: gyorsításnál a motortérből erős suhogó hang, mintha valamelyik ékszíj lenne, vagy csapágy suhogás. hol erősebben, hol halkabban, de mindíg csinálja.ahogy elveszem a gázt megszűnik a hang. ( a turbónyomás érzékelő szenzorom nemjó, vagyis hol jó hol nem. elvileg túltölt a turbó, legalábbis a computer azt irta. de az szar volt már akkor is amikor vettem. ez pedig csak 1 hónapos tünet. alapjáraton ha pörgetem akkor nincs ez a hang.
Ha tudtok segítsetek pls. előre is köszönöm. Ja! ÉS BUÉK mindenkinek


Szia!
nekem pont most volt ilyen, de már sima úton is. Kikanyarodáskor "huppogott". Többször alánéztem, meghúztam a platót (az is mozgott 2-3mm-t), de aztán alaposabban megnézve el volt törve a felső laprugó, pont a felfogatásnál, és csak alig lehetett észrevenni. Nem lett megcsinálva a szilentezés ezért tört. Lapot cseréltek + szilentet azóta tökéletes!
Egy próbát megér
minczer
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2013.10.29. 07:24
auto tipusa: L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2014.01.10. 08:08

xzozox írta:Szevasztok!

Kis segítség kellene egy 2003-as L200as néhány problémájával kapcsolatban.
Az első: terepen, élesebb kanyarokban hátul valami tompán "huppog". olyan fémes gumis kopogás. a lapszilentek jók, meg ugy kb minden szilent jó. ugyhogy sakk matt. már 4x felemeltük, de semmi. a rázópad nem hozza ki.
A másik pedig: gyorsításnál a motortérből erős suhogó hang, mintha valamelyik ékszíj lenne, vagy csapágy suhogás. hol erősebben, hol halkabban, de mindíg csinálja.ahogy elveszem a gázt megszűnik a hang. ( a turbónyomás érzékelő szenzorom nemjó, vagyis hol jó hol nem. elvileg túltölt a turbó, legalábbis a computer azt irta. de az szar volt már akkor is amikor vettem. ez pedig csak 1 hónapos tünet. alapjáraton ha pörgetem akkor nincs ez a hang.
Ha tudtok segítsetek pls. előre is köszönöm. Ja! ÉS BUÉK mindenkinek

Hali.Nekem is hasonló van élesebb kanyarokban.Én a lengéscsillapítóra illetve azok szilentjére gyanakszok.Majd kipróbálom a hátsó lengéscsillapító nélkül és kiderül.Lehet hogy a lefújó szelep hangját hallod?terhelésnél a szíj és a csapágyak hangja is kijönne ha rosszak.csak olyan "valami" hibája jöhet szóba ami terhelés függően változik.hiszen rendesen terhelni a motort csak menet közben tudod és a turbó töltés hiba is csak akkor jelentkezik.Én ezeket nézném meg.ja meg megcsinálnám hogy a nyomás rendben legyen.
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Re: L200

HozzászólásSzerző: xzozox » 2014.01.01. 14:19

Szevasztok!

Kis segítség kellene egy 2003-as L200as néhány problémájával kapcsolatban.
Az első: terepen, élesebb kanyarokban hátul valami tompán "huppog". olyan fémes gumis kopogás. a lapszilentek jók, meg ugy kb minden szilent jó. ugyhogy sakk matt. már 4x felemeltük, de semmi. a rázópad nem hozza ki.
A másik pedig: gyorsításnál a motortérből erős suhogó hang, mintha valamelyik ékszíj lenne, vagy csapágy suhogás. hol erősebben, hol halkabban, de mindíg csinálja.ahogy elveszem a gázt megszűnik a hang. ( a turbónyomás érzékelő szenzorom nemjó, vagyis hol jó hol nem. elvileg túltölt a turbó, legalábbis a computer azt irta. de az szar volt már akkor is amikor vettem. ez pedig csak 1 hónapos tünet. alapjáraton ha pörgetem akkor nincs ez a hang.
Ha tudtok segítsetek pls. előre is köszönöm. Ja! ÉS BUÉK mindenkinek
xzozox
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.01.01. 09:57
auto tipusa: Mitsubishi L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: dark001 » 2013.12.31. 19:55

Hatóság és Baleset mentes Boldog Új Évet Kívánok minden Mitsubishi tulajdonosnak!!!
Szerintetek???
[attachment=0]este.jpg[/attachment]
Csatolmányok
este.jpg
este.jpg (66.63 KiB) Megtekintve 1214 alkalommal.
Avatar
dark001
 
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.10.06. 20:58
Tartózkodási hely: Miskolc
auto tipusa: L200

Következő

Vissza: L200-Pajero

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég