L200

L200 és Pajero tulajok fóruma

Moderátor: ogtrai

Re: L200

HozzászólásSzerző: Norbi94 » 2014.06.30. 11:07

mantaboy2 írta:
Norbi94 írta:Estét!
Nekem 2700 kg van beleírva. 3 éve lett rárakva. Először mi is csak néztünk, de hát ha ennyi, akkor ennyi.


Neked a 2006 utáni van ugye a gömbölyű L200 mert arról találtam magyar specifikációt de a régiről csak angolt amiben nem teljesen egyértelmű a vontathatóság és nem hiszem hogy a műszaki vizsga biztos nekiáll a típus alapján nézegetni hogy melyik mennyit tud. :S


2003-as van nekem.
Norbi94
 
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:53
auto tipusa: Mitsubishi L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2014.06.28. 16:13

Norbi94 írta:Estét!
Nekem 2700 kg van beleírva. 3 éve lett rárakva. Először mi is csak néztünk, de hát ha ennyi, akkor ennyi.


Neked a 2006 utáni van ugye a gömbölyű L200 mert arról találtam magyar specifikációt de a régiről csak angolt amiben nem teljesen egyértelmű a vontathatóság és nem hiszem hogy a műszaki vizsga biztos nekiáll a típus alapján nézegetni hogy melyik mennyit tud. :S
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Re: L200

HozzászólásSzerző: Norbi94 » 2014.06.27. 21:56

Estét!
Nekem 2700 kg van beleírva. 3 éve lett rárakva. Először mi is csak néztünk, de hát ha ennyi, akkor ennyi.
Norbi94
 
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:53
auto tipusa: Mitsubishi L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2014.06.27. 21:40

Urak egy gyors kérdést tennék fel.
Kinek mennyit tud vontatni a verdája?
Ugyanis lassan műszakis lesz a járgány és le akartam cserélni a horgot egy nagyobb teherbírásúra ( a jelenlegi 2125 kg ot tud) és utána érdeklődtem hogy mennyit húzhatnék egy nagyobb horoggal mert olvastam h tudhatna az autó 2700 vonatást is.
Megkérdeztem a műszaki vizsgás ismerősömet aki azt mondta h elvileg tudni kell az adattáblája alapján a 2700 kg ot.Kérdeztem 1 horgokkal foglakozó céget aki azt mondta h semmiképpen sem fog többet tudni 2125 mert a max össztömeg 75% a megengedett vontathatóság ez lett a 2125 kg.Irtam az NKH nak a pontos adatokkal az autóról meg a horogról amit feltennék de konkrét válasz helyett csak a kiszámítás módját kaptam amivel nem vagyok előrébb sajna.
A számításhoz szükséges képleteket én is megtaláltam a neten de ott azt írták h az autó gyártó eltérhetnek értékeket adhatnak meg és akkor az felül bírálja az átlagos számítási módszert.

Az NKH ezt írta.

A járművek vontathatósági értéke több adat vizsgálatából adódik. Ezen eredmények közül a legkisebb kerül bejegyzésre a forgalmi engedélybe.

1. A járműgyártó által a típustáblán feltüntetett adat. Itt az alvázszám mellett 4 db kg érték található. A másodikból kivonva az elsőt megkapjuk a gyártó által engedélyezett elméleti maximum vontatás értéket.

2. A jogszabály szerint az Európai típusbizonyítvánnyal rendelkező járművek esetében a vontatható pótkocsi össztömeget az európai típusjóváhagyás során meghatározott értékkel megegyezően kell megállapítani.

3. Fajlagos motorteljesítmény. Legalább 5,9 kW/tonna legyen az egész szerelvényre számítva.

4. A vonókészülék teherbírása. Számítása a "D érték" figyelembevételével történik.


1 es pont pipa mert 2700 kg az érték.
2 es pont kérdőjel.Nem találtam ilyen adatot a neten
3 as pont pipa teljesítménnyel nem lesz gond
4 es pont pipa 30KN az érték 4 furatos talpas vonógömbbel. 3500 kg ra hitelesítve

Szóval a kérdés ki mennyit tud húzni hivatalosan?
Előre is köszi a válaszokat
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mantaboy2 2014.06.27. 22:11-kor.
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Re: L200

HozzászólásSzerző: Robigo » 2014.05.13. 22:43

minczer írta:SZia Robigo!

és is sokat szívtam ezzel a "terepszeleppel". Mindent szelepet kicseréltem, de végül a 4WD kapcsológomba csere oldotta meg a terepváltón.
A szelepeken úgy kell lenni feszültségnek, hogy amikor 2WD van akkor 12V van rajta (mindkettőn), amikor 4WD akkor semmi.
AZ aktuátorod mozog az első difinél? Ha igen akkor csak az ottani kapcsológomba lehet hibás, és csak a visszajelzés nem működik, ha nem, akkor lehet keresni a szelepeknél a hibát.
Ha jól tudom akkor úgy működik az aktuátor, hogy alapból egy rugó 4WD be húzza, így amikor vákuumot kap akkor az húzza vissza 2WD-be. Ezért van a kis várakozási idő indításkor.
A szervízkönyv hasznos a hibakereséshez, ott le van írva a 4WD ECU lábkiosztása is, amin lehet méregetni, hogy mi a rossz. Én is így szűrtem ki a hibát.

üdv

Köszi a segítéget! Kapcsológomba cserével végre minden működik!
Robigo
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.05.27. 12:41
auto tipusa: Mitsubishi L200 2.5tdi

Re: L200

HozzászólásSzerző: crassus » 2014.05.06. 08:47

Üdv,

2006 utáni l200 sport platódoboz eladó ha esetleg valakit érdekel képet küldök e-mail re.
crassus
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.05.05. 13:38
auto tipusa: Mitsubishi l200

Re: L200

HozzászólásSzerző: medium84 » 2014.04.22. 18:12

Helló Mindenki!

2010-es L200-ba keresek utastér elválasztó kutyarácsot. Méretpontos kéne, amit nem kell berhelni.

Üdv és köszi!
Avatar
medium84
 
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2010.02.23. 16:28
Tartózkodási hely: Veresegyház
auto tipusa: Mitsubishi L200 K6

Re: L200

HozzászólásSzerző: minczer » 2014.04.08. 22:37

SZia Robigo!

és is sokat szívtam ezzel a "terepszeleppel". Mindent szelepet kicseréltem, de végül a 4WD kapcsológomba csere oldotta meg a terepváltón.
A szelepeken úgy kell lenni feszültségnek, hogy amikor 2WD van akkor 12V van rajta (mindkettőn), amikor 4WD akkor semmi.
AZ aktuátorod mozog az első difinél? Ha igen akkor csak az ottani kapcsológomba lehet hibás, és csak a visszajelzés nem működik, ha nem, akkor lehet keresni a szelepeknél a hibát.
Ha jól tudom akkor úgy működik az aktuátor, hogy alapból egy rugó 4WD be húzza, így amikor vákuumot kap akkor az húzza vissza 2WD-be. Ezért van a kis várakozási idő indításkor.
A szervízkönyv hasznos a hibakereséshez, ott le van írva a 4WD ECU lábkiosztása is, amin lehet méregetni, hogy mi a rossz. Én is így szűrtem ki a hibát.

üdv
minczer
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2013.10.29. 07:24
auto tipusa: L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2014.04.03. 18:49

Robigo írta:Igen eljut. Az összes cső és fémcső kicserélve. Ahogy írtam szétkapcsol a difinél, de mikor berakom összkerékbe nem kapcsol vissza.
Azt nem tudom pontosan, hogy kell-e áramnak lennie folyamatosan gyújtás rákapcsolásától kezdve a két mágneskapcsolónál, mert nekem szünet nélkül van.


Ha megnézed a szelepeket az 1 ikcső a szétkapcsolásért a másik pedig az összekapcsolásért felelős mert hol az 1 ik hol a másik irányba húzza a vákum a vákumdobot egyébként tudtommal a szétkapcsoláshoz kell vákum mert ha elmegy akkor van valamilyen hajtás elől csak nem teljesen.de a rendes záráshoz kell megfelelő vákum.nézd meg hogy járó motornál ha terepet kapcsolsz változik e a mágnesszelepek áram ellátása.mert elvileg meg kell cserélődniük ha jól értelmezem a feladatukat.
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Re: L200

HozzászólásSzerző: Robigo » 2014.04.03. 18:25

Igen eljut. Az összes cső és fémcső kicserélve. Ahogy írtam szétkapcsol a difinél, de mikor berakom összkerékbe nem kapcsol vissza.
Azt nem tudom pontosan, hogy kell-e áramnak lennie folyamatosan gyújtás rákapcsolásától kezdve a két mágneskapcsolónál, mert nekem szünet nélkül van.
Robigo
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.05.27. 12:41
auto tipusa: Mitsubishi L200 2.5tdi

Re: L200

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2014.03.30. 10:21

Robigo írta:Sziasztok!

Nekem is gondom van az öszkerék kapcsolással.
Beindítom az autót kb 10-15mp ig villóg majd elelszik az öszkerék jelző lámpa, ha jól tudom így is kell lennie.
Terep kapcsolásakor viszont nem világít és a difinél nem is kapcsol a vákum.
Szerintetek mit és hogyna kell megnézni? pl vákum szelep működése.
Áram van a csatlakozókig, bár azt nem tudom hogy folyamatosan kell lennie gyujtás ráadása után, mert nekem van.

Üdv Robi


egyáltalán a szelepekig eljut a vákum?
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Re: L200

HozzászólásSzerző: Robigo » 2014.03.25. 23:32

Sziasztok!

Nekem is gondom van az öszkerék kapcsolással.
Beindítom az autót kb 10-15mp ig villóg majd elelszik az öszkerék jelző lámpa, ha jól tudom így is kell lennie.
Terep kapcsolásakor viszont nem világít és a difinél nem is kapcsol a vákum.
Szerintetek mit és hogyna kell megnézni? pl vákum szelep működése.
Áram van a csatlakozókig, bár azt nem tudom hogy folyamatosan kell lennie gyujtás ráadása után, mert nekem van.

Üdv Robi
Robigo
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.05.27. 12:41
auto tipusa: Mitsubishi L200 2.5tdi

Re: L200

HozzászólásSzerző: mantaboy2 » 2014.03.25. 19:11

akos101 írta:Sziasztok,
Kérném a segítségetek... Vettem egy 98-as L200 és sajnos nem hajt az összkerék hajtás. Ha gyujtásra teszem akkor világit a zöld lámpa,de amint elindítom kialszik és csak a hátsó kerék hajt ! A felező működik, ott sem hajt az elsőkerék.
Válaszotokat előre is köszönöm
Üdv. Ákos


Szia
Gratt a verdához.Bocsi későn vettem észre az üzit.
Több oka is lehet.Elsőnek megnézném a vákumot a rendszerben.Tömítetlenség ellenőrzés ill jut e vákum a két mágneses szelephez a jobb doblemezen.El szokott még tömődni az első hídon a vákum membrán ahol belépnek a vákumcsövek bele.Ha az sem segít jöhet a mágnesszelepek ellenállás vizsgálata hogy nem szakadtak-e.ha ez sem akkor a terepváltó gombáját érdemes megnézni....(elég xar helyen van az utcai váltó tetején) szokott kontaktos lenni illetve ha nem jön ki stabilan az akku fesz akkor máris nem működik a rendszer.ill ha minden jó de mégse jó akkor lehet az áthajtó lánc szakadása a terepváltóban (ezzel még nem találkoztam) .
A kollegák úgyis kijavítanak ha kihagytam valamit de úgy gondolom leírtam mindent .
Sok sikert a javításhoz
Avatar
mantaboy2
 
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2011.07.05. 11:14
Tartózkodási hely: Debrecen
auto tipusa: Mitsubishi L200 98 2.5TD GLS 4D56T

Re: L200

HozzászólásSzerző: akos101 » 2014.03.23. 23:11

Sziasztok,
Kérném a segítségetek... Vettem egy 98-as L200 és sajnos nem hajt az összkerék hajtás. Ha gyujtásra teszem akkor világit a zöld lámpa,de amint elindítom kialszik és csak a hátsó kerék hajt ! A felező működik, ott sem hajt az elsőkerék.
Válaszotokat előre is köszönöm
Üdv. Ákos
akos101
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.03.23. 00:46
auto tipusa: l200

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2014.03.01. 16:24

Sziasztok !

infót szeretnék kérni hogy itthon a következő új alkatrészek hol érdemes beszerezni (ár/érték) ?
Kuplung tárcsa kinyomócsapággyal ( még elmenne hogy csörög csak már csúszkál is )
fék betétek (első+hátsó)
Féktárcsák (még gyári darabok csak már van egy kis válla meg a jellegzetes esztergáló hang fékezéskor )
vezérműszíj + feszítő görgő
Meg azt kérdezném még hogy váltóba difikbe milyen olajat ajánlotok ?
egyébként a tipus K74es ,motor meg 4D56T
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Következő

Vissza: L200-Pajero

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég