L200

L200 és Pajero tulajok fóruma

Moderátor: ogtrai

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2017.05.15. 11:07

Szia!

Ezt passzolnám , nekem még 2001-es a gép abban éppen annyi elektronika van ami feltétlen szükséges , Talán a gyári szakszerviz tudd segíteni vagy egy komolyabb szerelő műhely , esetleg egy donor autóból bontva
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Re: L200

HozzászólásSzerző: pajeropinin » 2017.05.14. 22:31

Na kiolvastam a hibát. ECU belső hiba. Be tudtam indítani de pár másodperc után leállt, de közben a fodulatszámmérő ugrált össze- vissza.
Valaki cserélt már ECU-t, motorvezérlő elektronikát?

pajeropinin írta:Nekem is ugyan ezt csinálta, tegnap pedig már le is állt. Alapjáraton beindul de rögtön le is áll. Most fogom este a gépet rádugni, kiváncsi vagyok mi lehet vele.

bad boy 2 írta:
gustav6 írta:Szervusztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2002-es L200-asom. Nem igazán gyorsulgatok intenzíven vele, 90-100-as tempóba szoktam vele közlekedni. De az egyik nap egy kicsit siettem és jobban odanyomtam neki. Felvillant a motorhibajelző sárga lámpa és a teljesítménye visszaesett. Dombon felfelé lelassult, bárhogy is nyomtam a gázpedált, 80km fölé nem tudtam gyorsítani. Majd kb. 1 perc lassú menet után ismét megtáltosodott. Hazaértem végig világító hibajelzéssel. Következő nap megszűnt a hibajelzés, normál tempóba jól muzsikál, ereje, nyomatéka megvan. Ettől függetlenül az EGR szelepet kiszereltem, megtiszítottam, jól működik. Viszont rá egy hétre ugyan ez a nyomatékszegénység, erőtlenség ismét előjött, de ugyan így el is múlt délutánra, 3-4 óra pihentetés után. Úgy látom, hogy nagyobb fordulatszámon üzemeltetve jön elő ez a probléma.
Van ötletetek, hogy mi lehet a gond?


Szia!

Ha EGR rendben akkor a vákum dobok csövezését nézd át , utána a turbócsöveket intercoolert ha már itt vagy érdemes megnézni a turbó tengelyét is hogy van-e lógása stb , esetleges hiba lehet hogy nem kap elég gázolajat , adagoló ellenőrzése zsebbe nyúlós sajnos mert erre a célra speckó gép kell illetve műhely , de érdemes az üzemanyagszűrőt is megnézni cooler mögött a tűzfalon van .
pajeropinin
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.02.24. 10:29
auto tipusa: L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: pajeropinin » 2017.05.12. 14:00

Nekem is ugyan ezt csinálta, tegnap pedig már le is állt. Alapjáraton beindul de rögtön le is áll. Most fogom este a gépet rádugni, kiváncsi vagyok mi lehet vele.

bad boy 2 írta:
gustav6 írta:Szervusztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2002-es L200-asom. Nem igazán gyorsulgatok intenzíven vele, 90-100-as tempóba szoktam vele közlekedni. De az egyik nap egy kicsit siettem és jobban odanyomtam neki. Felvillant a motorhibajelző sárga lámpa és a teljesítménye visszaesett. Dombon felfelé lelassult, bárhogy is nyomtam a gázpedált, 80km fölé nem tudtam gyorsítani. Majd kb. 1 perc lassú menet után ismét megtáltosodott. Hazaértem végig világító hibajelzéssel. Következő nap megszűnt a hibajelzés, normál tempóba jól muzsikál, ereje, nyomatéka megvan. Ettől függetlenül az EGR szelepet kiszereltem, megtiszítottam, jól működik. Viszont rá egy hétre ugyan ez a nyomatékszegénység, erőtlenség ismét előjött, de ugyan így el is múlt délutánra, 3-4 óra pihentetés után. Úgy látom, hogy nagyobb fordulatszámon üzemeltetve jön elő ez a probléma.
Van ötletetek, hogy mi lehet a gond?


Szia!

Ha EGR rendben akkor a vákum dobok csövezését nézd át , utána a turbócsöveket intercoolert ha már itt vagy érdemes megnézni a turbó tengelyét is hogy van-e lógása stb , esetleges hiba lehet hogy nem kap elég gázolajat , adagoló ellenőrzése zsebbe nyúlós sajnos mert erre a célra speckó gép kell illetve műhely , de érdemes az üzemanyagszűrőt is megnézni cooler mögött a tűzfalon van .
pajeropinin
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.02.24. 10:29
auto tipusa: L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2017.04.28. 14:00

gustav6 írta:Szervusztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2002-es L200-asom. Nem igazán gyorsulgatok intenzíven vele, 90-100-as tempóba szoktam vele közlekedni. De az egyik nap egy kicsit siettem és jobban odanyomtam neki. Felvillant a motorhibajelző sárga lámpa és a teljesítménye visszaesett. Dombon felfelé lelassult, bárhogy is nyomtam a gázpedált, 80km fölé nem tudtam gyorsítani. Majd kb. 1 perc lassú menet után ismét megtáltosodott. Hazaértem végig világító hibajelzéssel. Következő nap megszűnt a hibajelzés, normál tempóba jól muzsikál, ereje, nyomatéka megvan. Ettől függetlenül az EGR szelepet kiszereltem, megtiszítottam, jól működik. Viszont rá egy hétre ugyan ez a nyomatékszegénység, erőtlenség ismét előjött, de ugyan így el is múlt délutánra, 3-4 óra pihentetés után. Úgy látom, hogy nagyobb fordulatszámon üzemeltetve jön elő ez a probléma.
Van ötletetek, hogy mi lehet a gond?


Szia!

Ha EGR rendben akkor a vákum dobok csövezését nézd át , utána a turbócsöveket intercoolert ha már itt vagy érdemes megnézni a turbó tengelyét is hogy van-e lógása stb , esetleges hiba lehet hogy nem kap elég gázolajat , adagoló ellenőrzése zsebbe nyúlós sajnos mert erre a célra speckó gép kell illetve műhely , de érdemes az üzemanyagszűrőt is megnézni cooler mögött a tűzfalon van .
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Re: L200

HozzászólásSzerző: gustav6 » 2017.04.27. 18:58

Szervusztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2002-es L200-asom. Nem igazán gyorsulgatok intenzíven vele, 90-100-as tempóba szoktam vele közlekedni. De az egyik nap egy kicsit siettem és jobban odanyomtam neki. Felvillant a motorhibajelző sárga lámpa és a teljesítménye visszaesett. Dombon felfelé lelassult, bárhogy is nyomtam a gázpedált, 80km fölé nem tudtam gyorsítani. Majd kb. 1 perc lassú menet után ismét megtáltosodott. Hazaértem végig világító hibajelzéssel. Következő nap megszűnt a hibajelzés, normál tempóba jól muzsikál, ereje, nyomatéka megvan. Ettől függetlenül az EGR szelepet kiszereltem, megtiszítottam, jól működik. Viszont rá egy hétre ugyan ez a nyomatékszegénység, erőtlenség ismét előjött, de ugyan így el is múlt délutánra, 3-4 óra pihentetés után. Úgy látom, hogy nagyobb fordulatszámon üzemeltetve jön elő ez a probléma.
Van ötletetek, hogy mi lehet a gond?
gustav6
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.04.27. 14:41
auto tipusa: Mitsubishi L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2017.04.24. 15:45

Pisti51 írta:Üdv. Olyan kérdésem lenne hogy csepeg az autó kormányművéből az olaj. Javítható-e esetleg a probléma, tudtok esetleg szerelőt, műhelyet ahol foglalkoznak ilyennel, vagy cserélni kell?


Szia!

Elsőre azt mondanám szakszerviz vagy ha számodra megoldható akkor az Emperor Kft, tudom ajánlani , igaz személyesen nem volt szerencsém még náluk járni de alkatrész beszerzésben segítettek elég sokat , és idáig csak pozitívat hallatom róluk
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Re: L200

HozzászólásSzerző: Pisti51 » 2017.04.19. 21:23

Üdv. Olyan kérdésem lenne hogy csepeg az autó kormányművéből az olaj. Javítható-e esetleg a probléma, tudtok esetleg szerelőt, műhelyet ahol foglalkoznak ilyennel, vagy cserélni kell?
Pisti51
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.01.30. 20:15
auto tipusa: l200

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2017.04.16. 12:04

Nagy valószínűséggel igen ! .
Alváznál minél hamarabb kijavítani a rozsdás részeket. Idáig akinek tojáskasznis L200-sa volt egybehangzóan emlegették a gyors rozsdásodást felhasználástól függetlenül , Sajnos a Mitsubishi lehet itt tette költséghatékonyabbá a gyártást bár nehezen tudom elhinni , a Nissan Navaraknak most ütött ez vissza Angliában és Európa szerte a rozsdásodás miatt konkrétan két félbe roggyan az alváz a kabin és a plató között . Kíváncsian várom mit lép majd a Nissan . az autók nagy részt a 12 éves átrozsdásodás garanciában vannak de gazdasági totálkárosnak is mondhatjuk érdekes jogi procedúra lesz ebből is. Talán halálos baleset még nem történt. :?
Csatolmányok
nintchdbpict000299481997.jpg
nintchdbpict000299481997.jpg (94.89 KiB) Megtekintve 900 alkalommal.
3CE2488100000578-4195002-image-a-2_1486364637610.jpg
3CE2488100000578-4195002-image-a-2_1486364637610.jpg (71.73 KiB) Megtekintve 900 alkalommal.
3ce2488d00000578-4195002-image-m-18_1486366315710-e1486389598968.jpg
3ce2488d00000578-4195002-image-m-18_1486366315710-e1486389598968.jpg (40.27 KiB) Megtekintve 900 alkalommal.
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Re: L200

HozzászólásSzerző: cztamas » 2017.04.14. 15:12

bad boy 2 írta:
cztamas írta:Üdv Mindenkinek!

Nekem is rossz utas kérdésem volna, de nem kormánymű.
Furcsa érzésem van az első futómű irányából.
Rossz minőségű mellékutakon (nem kell hogy kátyús legyen) az autó ráz, az egész bódé folyamatosan megremeg. A legkisebb keresztbordán huppan a futómű és remeg a kasztni. Engem eddig csak kicsit zavart, de mostanra 1 hónapos a kisfiam és hát most már többen zötyögünk a bakonyi lankákon, őt meg nem akarom szétrázni. (jó jó pickup családi autónak nem való de így alakult)

Azért is gondolom hogy valami lehet a futóműben, mert apum L200-val is mentem és abban meg sem érezni ezeket az utakat.

A kérdés tehát: létezhet hogy (bár nem zörögnek) de néhány szilent, talpas vagy bármi futóműelem ezt okozhatja?? A lengéscsillapítók 1 évesek, a szerelő által felsoroltak közül a legdrágábbat rakattam bele (Kayaba). Mást még nem cseréltem, 240e km van a szekérben.

Előre is köszönöm, mindenkinek Kellemes Húsvétot!!
CzT.


A legegyszerűbb súllyal meg nézni hogy ráz-e , 200kg a platóra és az ismert útra el menni vele, Ez a legolcsóbb teszt . Aztán rázópadra el vinni és ott meg figyelni a futóművet , hátsó futómű egyszerű mint a faék laprugó szllentek ellenőrzése , lengés csillapító ha új az rendbe van elől hátul az kizárva . Elől a futómű torziós rugós ha a régebbiről van szó és nem a tojásformáról . Torziós verziónál elől a talpasokat át nézni lengőkar szillenteket alul felől 2-2 ponton van oldalanként tehát 8 db szillent összesen alsó felső talpasok ha rendbe vannak akkor kapjanak egy nagy adag zsírt gyárilag zsírzó gombokkal voltak ellátva olcsójános szerelők raknak bele zsírzó pont nélkülieket így egyúttal bővítik is a vendégeik számát ez az én véleményem kinek nem inge .... szóval zsírozni , kormány stabil karból is oldalanként két zsírzó pontnak kellene lennie azókat is ellenőrizni van-e lógások stb kanyar stabilizátor is szillenteken nyugszik középen 2 a hűtő alatt majd két oldalt az alsó lengő karnál is 2 nagy gumi pogácsában van . Az a baj hogy alap helyzetben ez elég feszes futómű ezért is mondtam pl rázópad ahol meg lehet nézni a futóműt mozgás közben . De érdemes még meg emelni a kocsit hogy megnézd kerékcsapágy lóg-e azon futóművesek utána tudnak húzni beállítják . Ezután jön szerintem a legrosszabb dolog ha kiderül hogy a kaszni távtartói elrohadtak és nem is a futóművel van a gond ha nem maga a kabin billeg az alvázon , sajnos L200 se örök darab az alvázon lévő furatok könnyítések tökéletesek sár, por gyűjtő helyek ahol szépen gyorsan be indul a rozsda nyammogássá , gyakorlatilag észre sem vesszük mert nem teszed az autót minden héten csápos emelőre de ha igen jón a csodálkozás itt is , hopp ott is . Nem véletlenül szoktak 0km-es új autókat is elvinni üregvédelemre . Nagyából ennyit tudnék nektek mondani az átnézendő dolgokra .
Azért írd le mire jutottatok , lesz valaki akinek hasonló problémája lesz és hálás lesz neked amiért le írtad mi is volt a baj :)


Üdv!
Köszönöm a gyors választ.
A kocsi 2009 karácsonyi tojáskasztnis, elől tekercsrugóval. A kasztni szép, de az alváz rendesen rozsdás, pont ma most le. A kasztnifeltámasztó helyekre mindig ügyelek hogy ne álljon a sár, bár az is rozsdásodik már. Lehet hogy megérne egy kezelést a gép, mert pár évig használnám még.

Zsírzás: a siófoki mitsuban volt automata váltó olajcserén még tavaly szeptemberben a gép, akkor kértem teljes zsírzást is.

Voltam futóművesnél átráztuk a kocsit. Telók elől hátul jók. Hátsó futómű rendben. Elől a felső lengőkar szilentek mindkét oldalon kukásak, plusz még találtak néhány dolgot de nem jut eszembe hirtelen. Ezek cseréje szerintetek megoldhatja a problémát?? (mindenképp kicseréltetem őket, műszakilag érzékeny vagyok minden kocsimra) :)

Köszönöm a segítséget!!!
cztamas
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2015.10.29. 22:28
Tartózkodási hely: Ajka
auto tipusa: L200 Instyle A/T '09

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2017.04.14. 11:18

szutor írta:Sziasztok!
Nektek nem volt problémátok a váltóval? A kettes, négyes, hátra akad. A kuplung nem csúszik.
Váltóolaj csere volt, nem lett jobb.
Jövő héten kuplungot cseréltetek (van már benne 260000), de nem vagyok meggyőződve, hogy az a hiba.

Pisti51 írta:Üdv! Azt szeretném megkérdezni hogy ti mit tapasztaltatok az autó kormányzásával kapcsolatban kátyús úton. Ha sima úton megyek vele, nem húz semerre, ha viszont kátyú van az úton akkor nagyon észre veszi az autó, ez normális? Kormányműve folyik, de azt majd cseréljük, holtjátéka jó, nem lóg semmije.


Nekem csak elpattog a hátulja, de hát az feature, nem hiba. Igazából pickup létére még egész jó, nem ráz agyon, de aránylag tart. Érdemes kipróbálni egy renault trafficot, azok tartanak, de nem rugóznak; vesekő, fogtömés kiesik bennük.


Üljetek be hátra , én egyszer ültem be a saját L200 asomban más mögé mert kíváncsi voltam milyen hátul menet közben, majdnem behánytam !!! :oops: :oops:
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Re: L200

HozzászólásSzerző: bad boy 2 » 2017.04.14. 11:15

cztamas írta:Üdv Mindenkinek!

Nekem is rossz utas kérdésem volna, de nem kormánymű.
Furcsa érzésem van az első futómű irányából.
Rossz minőségű mellékutakon (nem kell hogy kátyús legyen) az autó ráz, az egész bódé folyamatosan megremeg. A legkisebb keresztbordán huppan a futómű és remeg a kasztni. Engem eddig csak kicsit zavart, de mostanra 1 hónapos a kisfiam és hát most már többen zötyögünk a bakonyi lankákon, őt meg nem akarom szétrázni. (jó jó pickup családi autónak nem való de így alakult)

Azért is gondolom hogy valami lehet a futóműben, mert apum L200-val is mentem és abban meg sem érezni ezeket az utakat.

A kérdés tehát: létezhet hogy (bár nem zörögnek) de néhány szilent, talpas vagy bármi futóműelem ezt okozhatja?? A lengéscsillapítók 1 évesek, a szerelő által felsoroltak közül a legdrágábbat rakattam bele (Kayaba). Mást még nem cseréltem, 240e km van a szekérben.

Előre is köszönöm, mindenkinek Kellemes Húsvétot!!
CzT.


A legegyszerűbb súllyal meg nézni hogy ráz-e , 200kg a platóra és az ismert útra el menni vele, Ez a legolcsóbb teszt . Aztán rázópadra el vinni és ott meg figyelni a futóművet , hátsó futómű egyszerű mint a faék laprugó szllentek ellenőrzése , lengés csillapító ha új az rendbe van elől hátul az kizárva . Elől a futómű torziós rugós ha a régebbiről van szó és nem a tojásformáról . Torziós verziónál elől a talpasokat át nézni lengőkar szillenteket alul felől 2-2 ponton van oldalanként tehát 8 db szillent összesen alsó felső talpasok ha rendbe vannak akkor kapjanak egy nagy adag zsírt gyárilag zsírzó gombokkal voltak ellátva olcsójános szerelők raknak bele zsírzó pont nélkülieket így egyúttal bővítik is a vendégeik számát ez az én véleményem kinek nem inge .... szóval zsírozni , kormány stabil karból is oldalanként két zsírzó pontnak kellene lennie azókat is ellenőrizni van-e lógások stb kanyar stabilizátor is szillenteken nyugszik középen 2 a hűtő alatt majd két oldalt az alsó lengő karnál is 2 nagy gumi pogácsában van . Az a baj hogy alap helyzetben ez elég feszes futómű ezért is mondtam pl rázópad ahol meg lehet nézni a futóműt mozgás közben . De érdemes még meg emelni a kocsit hogy megnézd kerékcsapágy lóg-e azon futóművesek utána tudnak húzni beállítják . Ezután jön szerintem a legrosszabb dolog ha kiderül hogy a kaszni távtartói elrohadtak és nem is a futóművel van a gond ha nem maga a kabin billeg az alvázon , sajnos L200 se örök darab az alvázon lévő furatok könnyítések tökéletesek sár, por gyűjtő helyek ahol szépen gyorsan be indul a rozsda nyammogássá , gyakorlatilag észre sem vesszük mert nem teszed az autót minden héten csápos emelőre de ha igen jón a csodálkozás itt is , hopp ott is . Nem véletlenül szoktak 0km-es új autókat is elvinni üregvédelemre . Nagyából ennyit tudnék nektek mondani az átnézendő dolgokra .
Azért írd le mire jutottatok , lesz valaki akinek hasonló problémája lesz és hálás lesz neked amiért le írtad mi is volt a baj :)
bad boy 2
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.30. 20:37
auto tipusa: Mitsubishi L200 2001 GLS

Re: L200

HozzászólásSzerző: cztamas » 2017.04.13. 21:26

Üdv Mindenkinek!

Nekem is rossz utas kérdésem volna, de nem kormánymű.
Furcsa érzésem van az első futómű irányából.
Rossz minőségű mellékutakon (nem kell hogy kátyús legyen) az autó ráz, az egész bódé folyamatosan megremeg. A legkisebb keresztbordán huppan a futómű és remeg a kasztni. Engem eddig csak kicsit zavart, de mostanra 1 hónapos a kisfiam és hát most már többen zötyögünk a bakonyi lankákon, őt meg nem akarom szétrázni. (jó jó pickup családi autónak nem való de így alakult)

Azért is gondolom hogy valami lehet a futóműben, mert apum L200-val is mentem és abban meg sem érezni ezeket az utakat.

A kérdés tehát: létezhet hogy (bár nem zörögnek) de néhány szilent, talpas vagy bármi futóműelem ezt okozhatja?? A lengéscsillapítók 1 évesek, a szerelő által felsoroltak közül a legdrágábbat rakattam bele (Kayaba). Mást még nem cseréltem, 240e km van a szekérben.

Előre is köszönöm, mindenkinek Kellemes Húsvétot!!
CzT.
cztamas
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2015.10.29. 22:28
Tartózkodási hely: Ajka
auto tipusa: L200 Instyle A/T '09

Re: L200

HozzászólásSzerző: szutor » 2017.04.13. 12:32

Sziasztok!
Nektek nem volt problémátok a váltóval? A kettes, négyes, hátra akad. A kuplung nem csúszik.
Váltóolaj csere volt, nem lett jobb.
Jövő héten kuplungot cseréltetek (van már benne 260000), de nem vagyok meggyőződve, hogy az a hiba.

Pisti51 írta:Üdv! Azt szeretném megkérdezni hogy ti mit tapasztaltatok az autó kormányzásával kapcsolatban kátyús úton. Ha sima úton megyek vele, nem húz semerre, ha viszont kátyú van az úton akkor nagyon észre veszi az autó, ez normális? Kormányműve folyik, de azt majd cseréljük, holtjátéka jó, nem lóg semmije.


Nekem csak elpattog a hátulja, de hát az feature, nem hiba. Igazából pickup létére még egész jó, nem ráz agyon, de aránylag tart. Érdemes kipróbálni egy renault trafficot, azok tartanak, de nem rugóznak; vesekő, fogtömés kiesik bennük.
szutor
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.06.05. 11:47
auto tipusa: L200 2007

Re: L200

HozzászólásSzerző: Pisti51 » 2017.04.10. 21:09

Üdv! Azt szeretném megkérdezni hogy ti mit tapasztaltatok az autó kormányzásával kapcsolatban kátyús úton. Ha sima úton megyek vele, nem húz semerre, ha viszont kátyú van az úton akkor nagyon észre veszi az autó, ez normális? Kormányműve folyik, de azt majd cseréljük, holtjátéka jó, nem lóg semmije.
Pisti51
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.01.30. 20:15
auto tipusa: l200

Re: L200

HozzászólásSzerző: Pisti51 » 2017.03.19. 19:32

bad boy 2 írta:
Pisti51 írta:Azt nem írtam bele az előbbi hozzászólásba hogy most 265/70R15 gumik vannak az autón, de terepgumik már 16" -ak ez jelent valami problémát, vagy simán rámegy a felnire az is? Esetleg valami jó oldalt nem tudtok javasolni ahol olcsón van gumi?


Szia !

Azt nem írtad hogy egyszerre kerültek fel a mostani gumik az autóra ? Mert ha igen és az elsők kukára koptak ott komoly futómű probléma lehet , ez lehet a szillenek öregedésétől kezdve a kerékcsapágy lógásán át a talpasokig minden , érdemes elsőre a futóművet átnézetni mint venni egy jó gumi szettet ami hamar félre kopik és megint kuka ...
Ha futómű okés akkor mind a 4 gumit egyszerre cserélni egyforma méretűre , bármilyen hihetetten de a 15" felnire nem jó a 16" gumi . neked a gyári méretű gumi kell 31x10,5 R15 vagy alternatívaként nagyobb átmérőjű gumi 32x10,5R15 vagy 33x11,5R15 ez utóbbi már terepen beleér a kerékjárati ívekbe érdemes csavarni torziós rugókon illetve hátsó rugónyolcasokat hosszabbra cserélni .
ha ki gondoltad a méretett akkor érdemes gondolkodni hol használod legtöbbet az autót ha terepezel de aszfalton is használod akkor jönnek szóba az allterrian gumik nekem BFgoodrich allterrian KO2-es van kocsin nekem teljesen megfelel mivel aszfalton is használom de van hogy erdei utakra járok kirándulni ott is jól viselkedik és ez négyészakos gumi télen is jól lehetett használni 45 cm hóban se jött zavarba .
aztán ha többet használod terepen jönnek a mud terrian gumik ezek már jóval bütykösebbek jobban fognak terepen de aszfalton ezzel fordított arányosságban csökken a tapadás hatványozódik a dolog vizes aszfalton , arról nem beszélve hogy aszfalton már elkezdenek rázni és gyorsabban is kopnak,
És még jönnek az extrem terep gumik a Simex mintásak lényegében ezek szinte csak terepre alkalmasak ,
És ha meg van milyen gumit veszel már egyszerűbb a feladat google kereső és már dobja is ki a legolcsóbb találatokat a legtöbb normális gumisnak már van webshopja ahol aztán házhoz is szállítják , én speciel rendes gumis boltba mentem be konkrét típussal hogy ez kell mikor lesz itt és futómű beállítással caklipakli mibe kerül másnap már az erdőben teszteltem


Szia!

Igazából mint írtam nincs tükörre kopva még az első sem, csak elérte a kopásjelzőt, a hátsó még bírná. Egyébként a gumik tengelyenként egyformán vannak kopva, ettől függetlenül lehet nem árt megnézetni az autót, de ezt gondolom gumis műhelyben el is végzik. Közben utána jártam valamint megnéztem a pótkeréken lévő gumit, és rájöttem hogy a 31x10,5r15 gumi méret a rávaló. Én is a bf goodrich all terraint néztem ki, pont azon okok miatt amit te is írtál, valamint elég jól is mutathat vele az autó. Meg ez tényleg minden útviszonyban bírja, nem kell külön téli nyári gumi. Néztem már neten is az árakat, de nem messze tőlem van is egy gumis aki foglalkozik ilyen gumik értékesítésével, majd őt keresem meg, ott biztos megcsinálnak mindent.
Pisti51
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.01.30. 20:15
auto tipusa: l200

Következő

Vissza: L200-Pajero

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég

cron