McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.05.25. 12:30

Anti1971 írta:Tisztelt McElek 16v!

A problémám a következő, 2007-es mitsubishi lancer wagonom ( 4g18 ) van, az autot újként szalonból vásároltam 83000 km-nél fékezéskor rázkodot a kormány jobb bal irányba, rázta az autot, kizárólag meleg féknél csinálta féktárcsa helyén megmérve mérőórával 0-ás semmit nem ütött, válla nem volt a fék betétek kb 50-60% állapotban, nem lett megégetve a fék. Tárcsa+betét csere útán a hiba megszünt. Most az autoban 165000 km van úgyanez a hiba meleg fék esetén fékezéskor rázkodik, kormány jobb bal irányba mozog. TRW tárcsa, nem üt nincs válla Ferodo betétek 50-60% állapotban. Több mint 30 éve vezetek mindenn nap csak én használom az autot a fékek nem lettek megégetve. Szinte ugyanannyi km megtétele után jelentkezik a hiba a mérő óra szerint a tárcsák hibátlanok.

Valami ötlet merre keressem az okát? Mi lehet a féktárcsákon kivül? Vagy ha tárcsa miért ugyanannyi km útán látható mérhető hiba nélkül, más tárcsa más betét mint a gyári?

Segítségedet előre is köszönöm.

Tisztelt Anti!

Mindenképpen a féktárcsa környékén kell keresni a problémát. Mivel itt is minden összefügg mindennel, ezért a féktárcsát a helyén kellene megmérni, mert akkor az őt tartó kerékagyat is lehet mérni egyúttal, mert lehet, hogy nem is a tárcsa üt...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Anti1971 » 2019.05.21. 23:18

Tisztelt McElek 16v!

A problémám a következő, 2007-es mitsubishi lancer wagonom ( 4g18 ) van, az autot újként szalonból vásároltam 83000 km-nél fékezéskor rázkodot a kormány jobb bal irányba, rázta az autot, kizárólag meleg féknél csinálta féktárcsa helyén megmérve mérőórával 0-ás semmit nem ütött, válla nem volt a fék betétek kb 50-60% állapotban, nem lett megégetve a fék. Tárcsa+betét csere útán a hiba megszünt. Most az autoban 165000 km van úgyanez a hiba meleg fék esetén fékezéskor rázkodik, kormány jobb bal irányba mozog. TRW tárcsa, nem üt nincs válla Ferodo betétek 50-60% állapotban. Több mint 30 éve vezetek mindenn nap csak én használom az autot a fékek nem lettek megégetve. Szinte ugyanannyi km megtétele után jelentkezik a hiba a mérő óra szerint a tárcsák hibátlanok.

Valami ötlet merre keressem az okát? Mi lehet a féktárcsákon kivül? Vagy ha tárcsa miért ugyanannyi km útán látható mérhető hiba nélkül, más tárcsa más betét mint a gyári?

Segítségedet előre is köszönöm.
Anti1971
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.05.21. 22:24
auto tipusa: Mitsubishi Lancer

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Anakin » 2019.05.14. 16:10

McElek16V írta:
Anakin írta:Szia Mester!

2009-es Lancer Sportback-tól lenne szó. Lehet ezeken valami finomállítást csinálni az első ablaktörlőn? A jobb oldali alsó állásban belever a szélvédő alatti műanyagba néha. Ha szakaszosan töröl, nem, ha állandóan de lassan, akkor kicsit kopog, gyorsjáratban úgy veri, hogy belerezonál a szélvédő is. Ha 1 ricnivel feljebb rakom a kart, akkor meg úgy kilóg nyugalmi állásban, hoogy baromira zavar a kilátásban ill. akkor vagy 3cm-t kerül feljebb a műanyagtól nyugvó állapotban, a lapát meg már kb. 10 centit.
Amikor felhajtom, kicsit feszíteni kell felfelé, mert beleakad a motorháztetőbe. Néztem képeken más ugyanilyeneket, azokon is olyan csálén állnak a lapátok, mint ha részeg japánok rakták volna össze. Ezen már túlteszi magát az ember, miért nem szép vízszintes, mint sok más szutykos skodán is, de ez a kalapálás kiakasztó.

Ha tudsz bármi okosat erre, nagyon várom!

Köszönöm![/quote
Üdv!
Ha rávaló a lapát, akkor legfeljebb a karon tudsz hajlítani. Én satuban tenném...


Fogalmam sincs, hogy rávaló-e, ránézésre igen. Gondoltam erre a satus témára, csak nem mertem, nem tudom, mennyire rideg anyagból van, törik-e vagy hajlik. De mostmár no para, köszi! :)
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Lancer Sportback 1.8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.05.11. 16:12

[quote="Anakin"]Szia Mester!

2009-es Lancer Sportback-tól lenne szó. Lehet ezeken valami finomállítást csinálni az első ablaktörlőn? A jobb oldali alsó állásban belever a szélvédő alatti műanyagba néha. Ha szakaszosan töröl, nem, ha állandóan de lassan, akkor kicsit kopog, gyorsjáratban úgy veri, hogy belerezonál a szélvédő is. Ha 1 ricnivel feljebb rakom a kart, akkor meg úgy kilóg nyugalmi állásban, hoogy baromira zavar a kilátásban ill. akkor vagy 3cm-t kerül feljebb a műanyagtól nyugvó állapotban, a lapát meg már kb. 10 centit.
Amikor felhajtom, kicsit feszíteni kell felfelé, mert beleakad a motorháztetőbe. Néztem képeken más ugyanilyeneket, azokon is olyan csálén állnak a lapátok, mint ha részeg japánok rakták volna össze. Ezen már túlteszi magát az ember, miért nem szép vízszintes, mint sok más szutykos skodán is, de ez a kalapálás kiakasztó.

Ha tudsz bármi okosat erre, nagyon várom!

Köszönöm![/quote
Üdv!
Ha rávaló a lapát, akkor legfeljebb a karon tudsz hajlítani. Én satuban tenném...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Anakin » 2019.05.09. 21:06

Szia Mester!

2009-es Lancer Sportback-tól lenne szó. Lehet ezeken valami finomállítást csinálni az első ablaktörlőn? A jobb oldali alsó állásban belever a szélvédő alatti műanyagba néha. Ha szakaszosan töröl, nem, ha állandóan de lassan, akkor kicsit kopog, gyorsjáratban úgy veri, hogy belerezonál a szélvédő is. Ha 1 ricnivel feljebb rakom a kart, akkor meg úgy kilóg nyugalmi állásban, hoogy baromira zavar a kilátásban ill. akkor vagy 3cm-t kerül feljebb a műanyagtól nyugvó állapotban, a lapát meg már kb. 10 centit.
Amikor felhajtom, kicsit feszíteni kell felfelé, mert beleakad a motorháztetőbe. Néztem képeken más ugyanilyeneket, azokon is olyan csálén állnak a lapátok, mint ha részeg japánok rakták volna össze. Ezen már túlteszi magát az ember, miért nem szép vízszintes, mint sok más szutykos skodán is, de ez a kalapálás kiakasztó.

Ha tudsz bármi okosat erre, nagyon várom!

Köszönöm!
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Lancer Sportback 1.8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.04.06. 22:01

gabrus írta:
McElek16V írta:
gabrus írta:Helló!
Problémám a következő lenne....
Egy 2006-os Colt-ról lenne szó.
Ha üresben gurul az autó kb 1000 és 1500 között ingadozik a fordulat.
Álló helyzetben ha rálépek a fékre és felengedem akkor pár másodpercre 500-at emelkedik a fordulat.
Ezenkívül menet közben időnként check engine világítani kezd P1970-es kóddal letiltja a gázt és dadogni kezd a motor ekkor félreállok leállítom várok kicsit, indul és minden rendben de a lámpa világít.
Előre is köszönöm a segítséget.

helló!
Gondolom benzines...
P1970: eltér az elvárt és a valós motornyomaték.
Megnézendő? gázpedálszenzor, fojtószelepállító motor, fals levegő, MAP szenzor, motorvezérlő. Talán a fojtószelepszenzor jelkiesése a legvalószínűbb, illetve a MAP szenzor koszolódása. Ezután jön a fals levegő. Javasolnék motorvezérlő szoftver frissítést, fojtószelep és MAP szenzor tisztítást.


Fojtószelep, map szenzor, lambda szonda, holtpont jeladó ezek lettek cserélve.
Féktisztítóval megnéztem a fals levegőt is.
Kecskeméten kapott egy szoftver frissítést is.
Esetleg az előfordulhat hogy az nem sikerült jól?

Akkor a szelepcserével megoldódott a hiba?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.04.06. 22:00

kferenc írta:Üdv.2000-es benzines cápám van.Kanyarban például körforgalom vagy hasonló kis ívű kanyarokban rángat a kocsi egyenesben kis fordulatról gyorsítva csak néha a futóműnek nincs hangja.Mi lehet a probléma,van e valami tipped?Előre is köszönöm a válaszodat.Üdv.

Szia!
Egy csepp segítségre azért szükségem lenne... A motor rángat, vagy esetleg a futóműtől érzel valamit? Kevés benzinnel csinálja, vagy máskor is? A rángatás megszűnik esetleg 2500-2800 fordulat környékén?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: kferenc » 2019.03.24. 17:46

Üdv.2000-es benzines cápám van.Kanyarban például körforgalom vagy hasonló kis ívű kanyarokban rángat a kocsi egyenesben kis fordulatról gyorsítva csak néha a futóműnek nincs hangja.Mi lehet a probléma,van e valami tipped?Előre is köszönöm a válaszodat.Üdv.
kferenc
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.09.15. 19:15
auto tipusa: Galant 2.0 gls

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: gabrus » 2019.03.24. 12:22

McElek16V írta:
gabrus írta:Helló!
Problémám a következő lenne....
Egy 2006-os Colt-ról lenne szó.
Ha üresben gurul az autó kb 1000 és 1500 között ingadozik a fordulat.
Álló helyzetben ha rálépek a fékre és felengedem akkor pár másodpercre 500-at emelkedik a fordulat.
Ezenkívül menet közben időnként check engine világítani kezd P1970-es kóddal letiltja a gázt és dadogni kezd a motor ekkor félreállok leállítom várok kicsit, indul és minden rendben de a lámpa világít.
Előre is köszönöm a segítséget.

helló!
Gondolom benzines...
P1970: eltér az elvárt és a valós motornyomaték.
Megnézendő? gázpedálszenzor, fojtószelepállító motor, fals levegő, MAP szenzor, motorvezérlő. Talán a fojtószelepszenzor jelkiesése a legvalószínűbb, illetve a MAP szenzor koszolódása. Ezután jön a fals levegő. Javasolnék motorvezérlő szoftver frissítést, fojtószelep és MAP szenzor tisztítást.


Fojtószelep, map szenzor, lambda szonda, holtpont jeladó ezek lettek cserélve.
Féktisztítóval megnéztem a fals levegőt is.
Kecskeméten kapott egy szoftver frissítést is.
Esetleg az előfordulhat hogy az nem sikerült jól?
gabrus
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2015.02.12. 09:57
auto tipusa: Mitsubishi Colt CZ3

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.03.23. 15:06

gabrus írta:Helló!
Problémám a következő lenne....
Egy 2006-os Colt-ról lenne szó.
Ha üresben gurul az autó kb 1000 és 1500 között ingadozik a fordulat.
Álló helyzetben ha rálépek a fékre és felengedem akkor pár másodpercre 500-at emelkedik a fordulat.
Ezenkívül menet közben időnként check engine világítani kezd P1970-es kóddal letiltja a gázt és dadogni kezd a motor ekkor félreállok leállítom várok kicsit, indul és minden rendben de a lámpa világít.
Előre is köszönöm a segítséget.

helló!
Gondolom benzines...
P1970: eltér az elvárt és a valós motornyomaték.
Megnézendő? gázpedálszenzor, fojtószelepállító motor, fals levegő, MAP szenzor, motorvezérlő. Talán a fojtószelepszenzor jelkiesése a legvalószínűbb, illetve a MAP szenzor koszolódása. Ezután jön a fals levegő. Javasolnék motorvezérlő szoftver frissítést, fojtószelep és MAP szenzor tisztítást.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.03.23. 14:56

LeveliBeka írta:
McElek16V írta:Az égéskimaradást több tényező is okozhatja. A kompresszióhibát elvileg kizárhatjuk, ha relatív veszteségmérés eredménye 5 és 8%. Tehát a mechanikai oldal jónak tűnik. Akkor marad még a gyújtásprobléma, üzemanyag-ellátási gond, illetve valamilyen elektronikai hiba. Még az is elképzelhető, hogy a kontroll oldalon van valami baj és akkor ez egy "szellemhiba".
Az is lehet, hogy alapjáraton és környékén minden rendben, de nagyobb motorfordulaton, nagy üzemanyagigénynél már bajok vannak. Ilyenkor jön elő pl. egy AC, benzinszűrő, eltömődött befecskendező működési eltérés.
Aztán ha pl. a légtömegmérő hibás adatokat ad a motorvezérlőnek, akkor az is okozhat a szükségestől eltérő befecskendezést, gyújtást.
Ebből is látszik, hogy nem könnyű megfogni a hibát. A legolcsóbb, de esélyes hiba kiküszöbölése felől kell ilyenkor haladni, sajnos néha kísérletezve...
Viszont ha nem a P0300 - általános égéskimaradás, hanem valamelyik ( P0301; P0302; P0303; P0304) konkrét hengernél van panasz, akkor azért jelentősen szűkülhet a kör.


Köszönöm a választ. Azon a vizsgálaton emlékeim szerint csak alapjáraton ketyegett a motor. Valójában vezetés közben sosem érzem, hogy magas fordulaton elerőtlenedne a gép, vagy szabálytalan lenne a motor járása. Van valami kínai, Ebayről rendelt kódolvasóm (nem az ELM Bluetooth-os izé, hanem kábeles), az semmilyen hibakódot nem mutat, a Check engine sem világít. Hajlok arra, hogy az oszcilloszkópos mérés volt kissé pontatlan...

Akkor mindegy is... Vannak olcsóbb és sokszor megbízhatatlan eszközök, amik inkább félrevezetik az embert.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: gabrus » 2019.03.20. 22:51

Helló!
Problémám a következő lenne....
Egy 2006-os Colt-ról lenne szó.
Ha üresben gurul az autó kb 1000 és 1500 között ingadozik a fordulat.
Álló helyzetben ha rálépek a fékre és felengedem akkor pár másodpercre 500-at emelkedik a fordulat.
Ezenkívül menet közben időnként check engine világítani kezd P1970-es kóddal letiltja a gázt és dadogni kezd a motor ekkor félreállok leállítom várok kicsit, indul és minden rendben de a lámpa világít.
Előre is köszönöm a segítséget.
gabrus
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2015.02.12. 09:57
auto tipusa: Mitsubishi Colt CZ3

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2019.03.18. 09:17

McElek16V írta:Az égéskimaradást több tényező is okozhatja. A kompresszióhibát elvileg kizárhatjuk, ha relatív veszteségmérés eredménye 5 és 8%. Tehát a mechanikai oldal jónak tűnik. Akkor marad még a gyújtásprobléma, üzemanyag-ellátási gond, illetve valamilyen elektronikai hiba. Még az is elképzelhető, hogy a kontroll oldalon van valami baj és akkor ez egy "szellemhiba".
Az is lehet, hogy alapjáraton és környékén minden rendben, de nagyobb motorfordulaton, nagy üzemanyagigénynél már bajok vannak. Ilyenkor jön elő pl. egy AC, benzinszűrő, eltömődött befecskendező működési eltérés.
Aztán ha pl. a légtömegmérő hibás adatokat ad a motorvezérlőnek, akkor az is okozhat a szükségestől eltérő befecskendezést, gyújtást.
Ebből is látszik, hogy nem könnyű megfogni a hibát. A legolcsóbb, de esélyes hiba kiküszöbölése felől kell ilyenkor haladni, sajnos néha kísérletezve...
Viszont ha nem a P0300 - általános égéskimaradás, hanem valamelyik ( P0301; P0302; P0303; P0304) konkrét hengernél van panasz, akkor azért jelentősen szűkülhet a kör.


Köszönöm a választ. Azon a vizsgálaton emlékeim szerint csak alapjáraton ketyegett a motor. Valójában vezetés közben sosem érzem, hogy magas fordulaton elerőtlenedne a gép, vagy szabálytalan lenne a motor járása. Van valami kínai, Ebayről rendelt kódolvasóm (nem az ELM Bluetooth-os izé, hanem kábeles), az semmilyen hibakódot nem mutat, a Check engine sem világít. Hajlok arra, hogy az oszcilloszkópos mérés volt kissé pontatlan...
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.03.17. 16:38

LeveliBeka írta:Tisztelt McElek16V!

Valamikor a múltban voltam egy oszcilloszkópos motorvizsgálaton. Már nem emlékszem pontosan, mit csináltak, az rémlik, hogy a szkóp egyik vezetéke az akksi negatív pólusán volt, a másikat meg a gyertakábelekre tették. Meg talán még máshova is, több mérés volt. A lényeg, hogy kihoztak egy olyan eredményt, hogy valamelyik hengerben égéskimaradás van. Igaz ugyan, hogy alapjáraton némi rezonancia van azóta is, de erre talán magyarázat lehet, hogy négyből két motortartó bak el van szakadva. Voltam veszteségmérésen is (BMS), ott az jött ki, hogy 1-4 hengerben 5%, 2-3 hengerben 8% körüli, a mérést vezető ember szerint ez tökéletes. Már akkor is 210,000km fölött volt a motorban. Továbbá a motor jó állapotára utal az is, hogy a károsanyag-kibocsátása bőven az EURO4 határok alatt van, nem eszi az olajat, a kipufogó vége szép őzbarna. Érzésre az ereje is nagyjából megvan.

Akkor mégis mi lehet ez az égéskimaradás? Egyszerűen csak "túl lett aggódva" az, hogy a kopottabb hengerek már nem tolnak akkorát a főtengelyen? Vagy csak a motortartó bak hiányzó kiegyenlító hatása miatt van?

Lancer 2007/11, 1.6 benzin, 4G18

Előre is köszönöm a választ!

Tisztelt Levelibéka!
Az égéskimaradást több tényező is okozhatja. A kompresszióhibát elvileg kizárhatjuk, ha relatív veszteségmérés eredménye 5 és 8%. Tehát a mechanikai oldal jónak tűnik. Akkor marad még a gyújtásprobléma, üzemanyag-ellátási gond, illetve valamilyen elektronikai hiba. Még az is elképzelhető, hogy a kontroll oldalon van valami baj és akkor ez egy "szellemhiba".
Az is lehet, hogy alapjáraton és környékén minden rendben, de nagyobb motorfordulaton, nagy üzemanyagigénynél már bajok vannak. Ilyenkor jön elő pl. egy AC, benzinszűrő, eltömődött befecskendező működési eltérés.
Aztán ha pl. a légtömegmérő hibás adatokat ad a motorvezérlőnek, akkor az is okozhat a szükségestől eltérő befecskendezést, gyújtást.
Ebből is látszik, hogy nem könnyű megfogni a hibát. A legolcsóbb, de esélyes hiba kiküszöbölése felől kell ilyenkor haladni, sajnos néha kísérletezve...
Viszont ha nem a P0300 - általános égéskimaradás, hanem valamelyik ( P0301; P0302; P0303; P0304) konkrét hengernél van panasz, akkor azért jelentősen szűkülhet a kör.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2019.03.15. 10:10

Tisztelt McElek16V!

Valamikor a múltban voltam egy oszcilloszkópos motorvizsgálaton. Már nem emlékszem pontosan, mit csináltak, az rémlik, hogy a szkóp egyik vezetéke az akksi negatív pólusán volt, a másikat meg a gyertakábelekre tették. Meg talán még máshova is, több mérés volt. A lényeg, hogy kihoztak egy olyan eredményt, hogy valamelyik hengerben égéskimaradás van. Igaz ugyan, hogy alapjáraton némi rezonancia van azóta is, de erre talán magyarázat lehet, hogy négyből két motortartó bak el van szakadva. Voltam veszteségmérésen is (BMS), ott az jött ki, hogy 1-4 hengerben 5%, 2-3 hengerben 8% körüli, a mérést vezető ember szerint ez tökéletes. Már akkor is 210,000km fölött volt a motorban. Továbbá a motor jó állapotára utal az is, hogy a károsanyag-kibocsátása bőven az EURO4 határok alatt van, nem eszi az olajat, a kipufogó vége szép őzbarna. Érzésre az ereje is nagyjából megvan.

Akkor mégis mi lehet ez az égéskimaradás? Egyszerűen csak "túl lett aggódva" az, hogy a kopottabb hengerek már nem tolnak akkorát a főtengelyen? Vagy csak a motortartó bak hiányzó kiegyenlító hatása miatt van?

Lancer 2007/11, 1.6 benzin, 4G18

Előre is köszönöm a választ!
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Következő

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég