McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.03.05. 19:59

Jesolo írta:Beszéltem a szerelővel azt mondta, hogy a pontos az a 18-ás hibakód ne szenzor a hibás !

18: az adagoló fordulatszámszenzorának jele és a főtengelyszenzor jele eltérést mutat egymáshoz képest. Az adagoló szenzora (beleértve csatlakozó, vezetékelés) gyanúsabb a gép szerint.
Vagy még egy lehetőség: mozog a főtengelyen az ékszíjtárcsa, ezért az alatta lévő vezérmű-bordáskerék és az az alatt lévő jeladó lemez is össze-vissza mozog.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Jesolo » 2019.03.04. 15:40

Beszéltem a szerelővel azt mondta, hogy a pontos az a 18-ás hibakód ne szenzor a hibás !
Jesolo
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.02.28. 22:40
auto tipusa: L200

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: kferenc » 2019.03.04. 11:11

McElek16V írta:
kferenc írta:Üdv.Cápa galantom fényszóróit szeretném beállítani,tudnál segíteni abban,hogy melyik csavarral mit tudok állítani?Motoros fényszóró.Üdv.

Szia!
A tompított motorjához felülről be lehet nyúlni egy csillag (alias kereszthornyú) csavarhúzóval. Ezzel állítod a magasságot, ahogy a motor is tenné. Ugyanennek a lámpatestnek a másik csavarja szintén csavarhúzóval oldalra teker. A belső lámpánál, ami a fényszóró, nem emlékszem, de talán ott is az alsó viszi a magasságot.

Szia!Köszönöm a segítséged.
kferenc
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.09.15. 19:15
auto tipusa: Galant 2.0 gls

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.03.03. 21:29

Jesolo írta:Hello sziasztok !
Teljesen új belépő vagyok, mivel még csak most vásároltam egy 2002-es évjáratú l200 ast ! Elsőre úgy gondoltam tökéletes választás volt aztán már hazafelé elkezdte a gondokat ! A problémám az, hogy szépen megy a verda aztán gondol egyett és eltűnnek a lovak, ezt úgy gondolom, hogy nem akar jobban menni mint 30,40 km/h hiába nyomom neki , aztán gondol egyett és megindul mint az állat !! Alapjáraton szépen ketyeg nem ingadozik és nem is áll le ! Gépre tettük ahol azt írta ki , hogy NE szenzor, na itt a tré mert senki nem tudta nekem eddig megmondani, hogy az meg mi !! Kérlek titeket aki tudd segítsen mert igencsak megakadtam ! Válaszotokat előre is köszönöm !!

Szia!
Nem lehet, hogy GE szenzort ír?
Vagy ha a hibakódot (magát a kódszámot) mondod, lehet, hogy előrébb leszünk...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.03.03. 21:15

kferenc írta:Üdv.Cápa galantom fényszóróit szeretném beállítani,tudnál segíteni abban,hogy melyik csavarral mit tudok állítani?Motoros fényszóró.Üdv.

Szia!
A tompított motorjához felülről be lehet nyúlni egy csillag (alias kereszthornyú) csavarhúzóval. Ezzel állítod a magasságot, ahogy a motor is tenné. Ugyanennek a lámpatestnek a másik csavarja szintén csavarhúzóval oldalra teker. A belső lámpánál, ami a fényszóró, nem emlékszem, de talán ott is az alsó viszi a magasságot.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: kferenc » 2019.03.03. 19:19

Üdv.Cápa galantom fényszóróit szeretném beállítani,tudnál segíteni abban,hogy melyik csavarral mit tudok állítani?Motoros fényszóró.Üdv.
kferenc
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.09.15. 19:15
auto tipusa: Galant 2.0 gls

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Jesolo » 2019.02.28. 22:52

Hello sziasztok !
Teljesen új belépő vagyok, mivel még csak most vásároltam egy 2002-es évjáratú l200 ast ! Elsőre úgy gondoltam tökéletes választás volt aztán már hazafelé elkezdte a gondokat ! A problémám az, hogy szépen megy a verda aztán gondol egyett és eltűnnek a lovak, ezt úgy gondolom, hogy nem akar jobban menni mint 30,40 km/h hiába nyomom neki , aztán gondol egyett és megindul mint az állat !! Alapjáraton szépen ketyeg nem ingadozik és nem is áll le ! Gépre tettük ahol azt írta ki , hogy NE szenzor, na itt a tré mert senki nem tudta nekem eddig megmondani, hogy az meg mi !! Kérlek titeket aki tudd segítsen mert igencsak megakadtam ! Válaszotokat előre is köszönöm !!
Jesolo
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.02.28. 22:40
auto tipusa: L200

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Bulba » 2019.02.25. 07:25

McElek16V írta:Helló!

Az immobiliser nem kiiktatható, nem kerülhető meg.
Lehetséges, hogy a teszter nem tudja kezelni az immo-t. Ezt sajnos nem tudom, mert nem ismerem az utángyártott olvasókat.
Az immobi chipje elem nélkül dolgozik, a gyújtáskapcsoló körüli antenna hatására "ébred" a kommunikáció.
Én úgy emlékszem, hogy csak a beindításkor szükséges az immo, járó motornál már nem szól bele a működésbe.

Én mindenekelőtt megpróbálnám egy gyári teszterrel, mégpedig az összes elektronika hibalekérdezésével. Én mindig ezzel kezdek, ilyenkor ugyanis egyszerre látható az össze elektronika minden tárolt hibája, ezek összeolvasgatásából pedig kijöhet valami hasznos infó. Utána érdemes egyesével végigmenni a rendszereken. Enélkül elég nehéz lesz eredményre jutni. Ha nagyobb baj van, akkor együtt kell cserélni egy bontott szettet egy másik autóból. Ilyenkor kell a kulcs, gyújtáskapcsoló, immobiliser-vezérlő, motorvezérlő, és talán az ETACS, utóbbiban nem vagyok biztos.


Köszönöm a választ.
Úgy néz ki megoldódott a dolog. Van a kulcskarikán egy (eddig) ismeretlen rendeltetésű kütyü. Úgy tűnik ez valami utólagos immo, mert egy elemcsere megoldotta a problémát.
Bulba
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.02.20. 07:31
auto tipusa: Mitsubishi Grandis 2

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.02.22. 18:41

Bulba írta:Üdv!

Volna egy problémám.
Kb 2-3 napja az autóm (2.4 Grandis) elkezdte, hogy kb. 1/2 - 1 percenként hármat sípol. A műszerfalon semmilyen visszajelző nem gyullad ki, csak sípol. Ezt csak mostanában, reggel műveli (párás hideg), délután nem fordult elő.
Ma reggel megismétlődött a jelenség, megspékelve azzal, hogy egy dallamosabb sípolgatás után kigyulladtak a visszajelzők a műszerfalon és az autó leállt. Többszöri probálkozás után sem sikerült beindítani (dallam - visszajelzők), az önindító forgatott. Mivel elég rossz helyen álltam, úgy döntöttem, hogy sebességben, önindítóval lehúzatom az autót az útról. Amikor ezzel próbálkoztam, a kocsi beindult.
Az előbb rákötöttem diagnosztikára (Delphi), ahol összesen 2 hibát adott ki:

Műszer főcsoport:
U1101:
- T/M CAN időtúllépés/nincs felszerelve
- létező

Immobiliser főcsoport:
A jármű nem reagál a diagnosztikai kérésre. Győződjön meg arról, hogy a teszter megfelelően csatlakoztatva legyen a járműhöz, valamint a gyújtás be legyen kapcsolva, majd próbálja meg újra a kommunikációt felállítani. Ha a kommunikáció létrehozása sikertelen, előfordulhat, hogy a diagnosztikai funkció nem támogatott.
A teszter kapcsolata rendben volt.

Mi lehet a gond? Én az immora gyanakszom. Lehetséges? Ha igen, valahogy kiiktatható, vagy mit tudok vele kezdeni?
Annyit most megtettem, hogy kicseréltem az elemet a kulcsban, de nem tudom, hogy ez megoldja-e a problémát (kétségesnek érzem).

Köszönöm válaszát:

Szabó István

Helló!

Az immobiliser nem kiiktatható, nem kerülhető meg.
Lehetséges, hogy a teszter nem tudja kezelni az immo-t. Ezt sajnos nem tudom, mert nem ismerem az utángyártott olvasókat.
Az immobi chipje elem nélkül dolgozik, a gyújtáskapcsoló körüli antenna hatására "ébred" a kommunikáció.
Én úgy emlékszem, hogy csak a beindításkor szükséges az immo, járó motornál már nem szól bele a működésbe.

Én mindenekelőtt megpróbálnám egy gyári teszterrel, mégpedig az összes elektronika hibalekérdezésével. Én mindig ezzel kezdek, ilyenkor ugyanis egyszerre látható az össze elektronika minden tárolt hibája, ezek összeolvasgatásából pedig kijöhet valami hasznos infó. Utána érdemes egyesével végigmenni a rendszereken. Enélkül elég nehéz lesz eredményre jutni. Ha nagyobb baj van, akkor együtt kell cserélni egy bontott szettet egy másik autóból. Ilyenkor kell a kulcs, gyújtáskapcsoló, immobiliser-vezérlő, motorvezérlő, és talán az ETACS, utóbbiban nem vagyok biztos.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Bulba » 2019.02.20. 08:12

Üdv!

Volna egy problémám.
Kb 2-3 napja az autóm (2.4 Grandis) elkezdte, hogy kb. 1/2 - 1 percenként hármat sípol. A műszerfalon semmilyen visszajelző nem gyullad ki, csak sípol. Ezt csak mostanában, reggel műveli (párás hideg), délután nem fordult elő.
Ma reggel megismétlődött a jelenség, megspékelve azzal, hogy egy dallamosabb sípolgatás után kigyulladtak a visszajelzők a műszerfalon és az autó leállt. Többszöri probálkozás után sem sikerült beindítani (dallam - visszajelzők), az önindító forgatott. Mivel elég rossz helyen álltam, úgy döntöttem, hogy sebességben, önindítóval lehúzatom az autót az útról. Amikor ezzel próbálkoztam, a kocsi beindult.
Az előbb rákötöttem diagnosztikára (Delphi), ahol összesen 2 hibát adott ki:

Műszer főcsoport:
U1101:
- T/M CAN időtúllépés/nincs felszerelve
- létező

Immobiliser főcsoport:
A jármű nem reagál a diagnosztikai kérésre. Győződjön meg arról, hogy a teszter megfelelően csatlakoztatva legyen a járműhöz, valamint a gyújtás be legyen kapcsolva, majd próbálja meg újra a kommunikációt felállítani. Ha a kommunikáció létrehozása sikertelen, előfordulhat, hogy a diagnosztikai funkció nem támogatott.
A teszter kapcsolata rendben volt.

Mi lehet a gond? Én az immora gyanakszom. Lehetséges? Ha igen, valahogy kiiktatható, vagy mit tudok vele kezdeni?
Annyit most megtettem, hogy kicseréltem az elemet a kulcsban, de nem tudom, hogy ez megoldja-e a problémát (kétségesnek érzem).

Köszönöm válaszát:

Szabó István
Bulba
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.02.20. 07:31
auto tipusa: Mitsubishi Grandis 2

Re: Szervóolaj

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.02.18. 12:34

butykaig írta:Tisztelt McElek16V!

Érdeklődnék, hogy egy 2006-os 1.6 benzines (4G18 motorkódú ) Lancerba milyen fajta szervóolaj kell. Kicsit lefogyott az enyémben a még gyári olaj és pótolni szeretném, nem pedig cserélni. Tehát milyen fajtát javasolsz utána tölteni, hogy ne legyen semmi baja a kormányműnek?

Köszönöm előre is a válaszodat.

Gábor

Szia!
A gyár Dextron-II és Dextron-III olajat ír, ami MMSP-2 és MMSP-3néven is megtalálsz. A nevesebb márkák közül bármelyiket használhatod... A nálunk használt ilyen olajok közül a Mobilnak jó az ára is.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Szervóolaj

HozzászólásSzerző: butykaig » 2019.02.17. 18:29

Tisztelt McElek16V!

Érdeklődnék, hogy egy 2006-os 1.6 benzines (4G18 motorkódú ) Lancerba milyen fajta szervóolaj kell. Kicsit lefogyott az enyémben a még gyári olaj és pótolni szeretném, nem pedig cserélni. Tehát milyen fajtát javasolsz utána tölteni, hogy ne legyen semmi baja a kormányműnek?

Köszönöm előre is a válaszodat.

Gábor
butykaig
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2016.09.03. 12:21
auto tipusa: Mitsubishi Lancer

Re: Lancer

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.01.26. 16:44

yamahati írta:Tisztelt McElek!
Nemrég lettem egy 2007-es 1.6 Lancer Invite tulajdonosa. Van egy eléggé kellemetlen problémám: az indító kulcsom akadásmentesen elfordul, de nem mindíg mozdítja az önindítót - így az autó ezen esetekben természetesen nem is indul. Amit viszont kitapasztaltam: ha a slusszkulcsot úgy fordítom, hogy folyamatosan merőlegesen "tolom" a gyújtáskapcsolóba, akkor minden esetben indít. Zárójelben megjegyzem, hogy az akksim új, az önindítóm pedig hibátlanul működik.
Mi lehet a probléma?


Helló!
A gyújtáskapcsoló elektromos betétje érintkezőhibás. Szétszedés után látható a rézlapokon a beégés. Kis műszaki érzékkel szétszedhető. A beégett felületeket kb. 1000-es, 2000-es csiszolópapírral le lehet tisztítani, kontaktzsírral összeszerelni. Szétszedéskor érdemes figyelni az alkatrészek elhelyezkedésé és a rugókra, majd megfelelően összerakni. Rögtön normálisan működik. Hosszú távra tervezve ilyenkor javasolt az önindítót relézni, ezzel tehermentesítve a kapcsolót.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Lancer

HozzászólásSzerző: yamahati » 2019.01.20. 01:32

Tisztelt McElek!
Nemrég lettem egy 2007-es 1.6 Lancer Invite tulajdonosa. Van egy eléggé kellemetlen problémám: az indító kulcsom akadásmentesen elfordul, de nem mindíg mozdítja az önindítót - így az autó ezen esetekben természetesen nem is indul. Amit viszont kitapasztaltam: ha a slusszkulcsot úgy fordítom, hogy folyamatosan merőlegesen "tolom" a gyújtáskapcsolóba, akkor minden esetben indít. Zárójelben megjegyzem, hogy az akksim új, az önindítóm pedig hibátlanul működik.
Mi lehet a probléma?
yamahati
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.01.20. 01:17
auto tipusa: Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: zso2 » 2019.01.05. 19:07

McElek16V írta:
zso2 írta:Tisztelt McElek!
Van egy v6 kombi cápa galantom.Egy olyan gondom van vele hogy a futómű rendbe van téve és mégsem húzza vissza rendesen a kormányt kanyarodásnál.Ha lassan gurulva kanyarodok be valahova,félállásnál a kerék befordul,kihúzza a kormányt a kezemből szinte.Ma átnéztük,és a szervó lett gyanús mivel kormánytekergetésre az olajszint ingadozott,ha levettük a kupakot szinte kinyomta volna az olajat felül,mintha nem engedné át rendesen az olajat egyik oldalról a másikra,mintha valami szelep nem működne rendesen.Lecseréltük a szervóolajat,mintha picivel talán javult volna.Az autót emelőre tettük,és úgy forgatva a kormányt mintha túl kifordulna a kerék,pedig nemrég volt futómű állitva.Valami kottyanás hallatszik valahol középen a kormányműnél,de nem az axiálcsukló,azt megnéztük.Mi lehet gond?
Segitséged előre is köszönöm
Üdv: Zsolt

Tisztelt Zsolt!
Azt gondolom, hogy több dologról beszélhetünk...
Ha nem áll egyenesbe a futómű, akkor hirtelen a következőket nézném meg: nem szorulnak-e a gömbfejek (pl. rozsdától), illetve jól van-e beállítva a geometria.
Ha az első kerekeket felemelt állapotban álló motornál kitekerjük végállásba majd elengedjük, akkor nagyjából a végállás és az egyenes között félúton meg kell állnia. Ez általában még hibás gömbfejeknél is így van. A gömbfejeket viszont egyesével meg kell nézni. Ez a futómű képes alattomosan elrejteni a gömbfejek hibáit, néha még a vizsgasoron használt rángatópad sem adja ki... Az első kerekeket felemelt állapotban lentről felfelé, elölről hátrafelé, balra-jobbra erőteljesen végig kell mozgatni, illetve érdemes pajszerral is megfeszegetni őket.
A kormánymű kottyanása előfordulhat olyankor, ha a fogasléc pl. sérült (kopott vagy fogtöréses), vagy rossz a hézagolás. Ellenben ha járó motornál nem érzed ezt a lógást, akkor rendben van valószínűleg, olyankor az olajnyomás megtámasztja.
Az olajszint a fordulatszámmal ingadozhat. Amikor viszont ki akar bugyogni, akkor valószínűleg nem jut elég olaj a szivattyúba, a lapátok a levegőben csapkodnak, habot képeznek, azért jön ki az olaj. Ha megnézed a tartály csöveit, lehet látni, hogy az olaj nem mindig tud a tartályból a szivattyúba jutni (V6 kialakítási jellegzetesség). Hagyd egy ideig állni az autót, a tartály csavarjait szedd ki. Beindítás előtt a két első kerék ne legyen a talajon (gyári előírás), ez után emeld meg a tartályt annyira, amennyire lehet, hogy az olaj eljusson a szervóig. Ha már nincs hangja a szivattyúnak, lehet többször is végállásig tekergetni a kormányt. Ha nincs erős búgó hang, valószínűleg a szintingadozás is helyre áll.


Köszönöm a segitséget.Nekiállunk az olvasottaknak,hátha sikerül,ha meg nem akkor legfeljebb bejelentkezek valamikor nálad.
Üdv:Zsolt
Avatar
zso2
 
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.10.17. 19:55
Tartózkodási hely: bp
auto tipusa: 2.0sedan 2.5v6 kombi

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 3 vendég

cron