McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Lancer

HozzászólásSzerző: yamahati » 2019.01.20. 01:32

Tisztelt McElek!
Nemrég lettem egy 2007-es 1.6 Lancer Invite tulajdonosa. Van egy eléggé kellemetlen problémám: az indító kulcsom akadásmentesen elfordul, de nem mindíg mozdítja az önindítót - így az autó ezen esetekben természetesen nem is indul. Amit viszont kitapasztaltam: ha a slusszkulcsot úgy fordítom, hogy folyamatosan merőlegesen "tolom" a gyújtáskapcsolóba, akkor minden esetben indít. Zárójelben megjegyzem, hogy az akksim új, az önindítóm pedig hibátlanul működik.
Mi lehet a probléma?
yamahati
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.01.20. 01:17
auto tipusa: Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: zso2 » 2019.01.05. 19:07

McElek16V írta:
zso2 írta:Tisztelt McElek!
Van egy v6 kombi cápa galantom.Egy olyan gondom van vele hogy a futómű rendbe van téve és mégsem húzza vissza rendesen a kormányt kanyarodásnál.Ha lassan gurulva kanyarodok be valahova,félállásnál a kerék befordul,kihúzza a kormányt a kezemből szinte.Ma átnéztük,és a szervó lett gyanús mivel kormánytekergetésre az olajszint ingadozott,ha levettük a kupakot szinte kinyomta volna az olajat felül,mintha nem engedné át rendesen az olajat egyik oldalról a másikra,mintha valami szelep nem működne rendesen.Lecseréltük a szervóolajat,mintha picivel talán javult volna.Az autót emelőre tettük,és úgy forgatva a kormányt mintha túl kifordulna a kerék,pedig nemrég volt futómű állitva.Valami kottyanás hallatszik valahol középen a kormányműnél,de nem az axiálcsukló,azt megnéztük.Mi lehet gond?
Segitséged előre is köszönöm
Üdv: Zsolt

Tisztelt Zsolt!
Azt gondolom, hogy több dologról beszélhetünk...
Ha nem áll egyenesbe a futómű, akkor hirtelen a következőket nézném meg: nem szorulnak-e a gömbfejek (pl. rozsdától), illetve jól van-e beállítva a geometria.
Ha az első kerekeket felemelt állapotban álló motornál kitekerjük végállásba majd elengedjük, akkor nagyjából a végállás és az egyenes között félúton meg kell állnia. Ez általában még hibás gömbfejeknél is így van. A gömbfejeket viszont egyesével meg kell nézni. Ez a futómű képes alattomosan elrejteni a gömbfejek hibáit, néha még a vizsgasoron használt rángatópad sem adja ki... Az első kerekeket felemelt állapotban lentről felfelé, elölről hátrafelé, balra-jobbra erőteljesen végig kell mozgatni, illetve érdemes pajszerral is megfeszegetni őket.
A kormánymű kottyanása előfordulhat olyankor, ha a fogasléc pl. sérült (kopott vagy fogtöréses), vagy rossz a hézagolás. Ellenben ha járó motornál nem érzed ezt a lógást, akkor rendben van valószínűleg, olyankor az olajnyomás megtámasztja.
Az olajszint a fordulatszámmal ingadozhat. Amikor viszont ki akar bugyogni, akkor valószínűleg nem jut elég olaj a szivattyúba, a lapátok a levegőben csapkodnak, habot képeznek, azért jön ki az olaj. Ha megnézed a tartály csöveit, lehet látni, hogy az olaj nem mindig tud a tartályból a szivattyúba jutni (V6 kialakítási jellegzetesség). Hagyd egy ideig állni az autót, a tartály csavarjait szedd ki. Beindítás előtt a két első kerék ne legyen a talajon (gyári előírás), ez után emeld meg a tartályt annyira, amennyire lehet, hogy az olaj eljusson a szervóig. Ha már nincs hangja a szivattyúnak, lehet többször is végállásig tekergetni a kormányt. Ha nincs erős búgó hang, valószínűleg a szintingadozás is helyre áll.


Köszönöm a segitséget.Nekiállunk az olvasottaknak,hátha sikerül,ha meg nem akkor legfeljebb bejelentkezek valamikor nálad.
Üdv:Zsolt
Avatar
zso2
 
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.10.17. 19:55
Tartózkodási hely: bp
auto tipusa: 2.0sedan 2.5v6 kombi

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.01.05. 18:59

zso2 írta:Tisztelt McElek!
Van egy v6 kombi cápa galantom.Egy olyan gondom van vele hogy a futómű rendbe van téve és mégsem húzza vissza rendesen a kormányt kanyarodásnál.Ha lassan gurulva kanyarodok be valahova,félállásnál a kerék befordul,kihúzza a kormányt a kezemből szinte.Ma átnéztük,és a szervó lett gyanús mivel kormánytekergetésre az olajszint ingadozott,ha levettük a kupakot szinte kinyomta volna az olajat felül,mintha nem engedné át rendesen az olajat egyik oldalról a másikra,mintha valami szelep nem működne rendesen.Lecseréltük a szervóolajat,mintha picivel talán javult volna.Az autót emelőre tettük,és úgy forgatva a kormányt mintha túl kifordulna a kerék,pedig nemrég volt futómű állitva.Valami kottyanás hallatszik valahol középen a kormányműnél,de nem az axiálcsukló,azt megnéztük.Mi lehet gond?
Segitséged előre is köszönöm
Üdv: Zsolt

Tisztelt Zsolt!
Azt gondolom, hogy több dologról beszélhetünk...
Ha nem áll egyenesbe a futómű, akkor hirtelen a következőket nézném meg: nem szorulnak-e a gömbfejek (pl. rozsdától), illetve jól van-e beállítva a geometria.
Ha az első kerekeket felemelt állapotban álló motornál kitekerjük végállásba majd elengedjük, akkor nagyjából a végállás és az egyenes között félúton meg kell állnia. Ez általában még hibás gömbfejeknél is így van. A gömbfejeket viszont egyesével meg kell nézni. Ez a futómű képes alattomosan elrejteni a gömbfejek hibáit, néha még a vizsgasoron használt rángatópad sem adja ki... Az első kerekeket felemelt állapotban lentről felfelé, elölről hátrafelé, balra-jobbra erőteljesen végig kell mozgatni, illetve érdemes pajszerral is megfeszegetni őket.
A kormánymű kottyanása előfordulhat olyankor, ha a fogasléc pl. sérült (kopott vagy fogtöréses), vagy rossz a hézagolás. Ellenben ha járó motornál nem érzed ezt a lógást, akkor rendben van valószínűleg, olyankor az olajnyomás megtámasztja.
Az olajszint a fordulatszámmal ingadozhat. Amikor viszont ki akar bugyogni, akkor valószínűleg nem jut elég olaj a szivattyúba, a lapátok a levegőben csapkodnak, habot képeznek, azért jön ki az olaj. Ha megnézed a tartály csöveit, lehet látni, hogy az olaj nem mindig tud a tartályból a szivattyúba jutni (V6 kialakítási jellegzetesség). Hagyd egy ideig állni az autót, a tartály csavarjait szedd ki. Beindítás előtt a két első kerék ne legyen a talajon (gyári előírás), ez után emeld meg a tartályt annyira, amennyire lehet, hogy az olaj eljusson a szervóig. Ha már nincs hangja a szivattyúnak, lehet többször is végállásig tekergetni a kormányt. Ha nincs erős búgó hang, valószínűleg a szintingadozás is helyre áll.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

McElek16V

HozzászólásSzerző: keca » 2019.01.05. 18:43

BUÉK Mester :)
keca
 
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.10.10. 15:36
Tartózkodási hely: Szabolcs megye
auto tipusa: 4G92/4G63

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.01.05. 18:33

LeveliBeka írta:
McElek16V írta:Ha a motorod jól láthatóan mozgolódik alapjáraton, akkor inkább azt nézném át rendesen, nem a bakokat.


Nem, a motor nem mozog alapjáraton. A gyújtásrendszer jónak tűnik. Megemeltem, aláfeküdtem, a hátsó és a bal oldali bakok számomra is látható módon szét vannak szakadva. Az első épnek tűnik (meg újabbnak is, mint a többi), a jobb oldaliról meg nem tudom eldönteni, mivel "zárt házban" van, és nem szedtem még szét...

Akkor hajrá...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: zso2 » 2019.01.03. 19:15

Tisztelt McElek!
Van egy v6 kombi cápa galantom.Egy olyan gondom van vele hogy a futómű rendbe van téve és mégsem húzza vissza rendesen a kormányt kanyarodásnál.Ha lassan gurulva kanyarodok be valahova,félállásnál a kerék befordul,kihúzza a kormányt a kezemből szinte.Ma átnéztük,és a szervó lett gyanús mivel kormánytekergetésre az olajszint ingadozott,ha levettük a kupakot szinte kinyomta volna az olajat felül,mintha nem engedné át rendesen az olajat egyik oldalról a másikra,mintha valami szelep nem működne rendesen.Lecseréltük a szervóolajat,mintha picivel talán javult volna.Az autót emelőre tettük,és úgy forgatva a kormányt mintha túl kifordulna a kerék,pedig nemrég volt futómű állitva.Valami kottyanás hallatszik valahol középen a kormányműnél,de nem az axiálcsukló,azt megnéztük.Mi lehet gond?
Segitséged előre is köszönöm
Üdv: Zsolt
Avatar
zso2
 
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.10.17. 19:55
Tartózkodási hely: bp
auto tipusa: 2.0sedan 2.5v6 kombi

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2018.12.29. 20:53

McElek16V írta:Ha a motorod jól láthatóan mozgolódik alapjáraton, akkor inkább azt nézném át rendesen, nem a bakokat.


Nem, a motor nem mozog alapjáraton. A gyújtásrendszer jónak tűnik. Megemeltem, aláfeküdtem, a hátsó és a bal oldali bakok számomra is látható módon szét vannak szakadva. Az első épnek tűnik (meg újabbnak is, mint a többi), a jobb oldaliról meg nem tudom eldönteni, mivel "zárt házban" van, és nem szedtem még szét...
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.12.29. 18:12

LeveliBeka írta:Alapjáraton az utastérben is jól érezhető vibrációk vannak. A gyertyák jók, a gyújtáskábelek is. A gyújtótekercseket nem tudtam egyelőre kimérni, szerintem azok is jók. A motortartó bakokra gyanakszom, végülis már több, mint 240000km van benne, elfáradhattak. Lehet tudni, hogy jellemzően melyik bak szokott ezeknél az 1.6-osoknál elfáradni, vagy mindegyik kipurcan?

Ha a motorod jól láthatóan mozgolódik alapjáraton, akkor inkább azt nézném át rendesen, nem a bakokat.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.12.29. 18:10

aikon írta:Sziasztok!
Mitsubishi Colt Cz3-as 1.5 DI-D, bekapcsolom fűtést, a hűtőventilátor is elindul ilyenkor! Ez mitől lehet?
Köszi!

Szia!
Talán beindul a klíma is. Pláne előfordulhat, ha a szélvédőre állítod.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.12.29. 18:09

pczolee írta:
McElek16V írta:
pczolee írta:Sziasztok.

Két kérdésem lenne ;). Szóval adott egy 6. generációs galant (1.8 benzin, karbis) 1988-as. Elől tárcsa, hátul dob fék. Olyat produkál, hogy ha fékezek, akkor a hátsó dob hamarabb fog, mint az első, ez most hogy csúszós az idő elég kellemetlen, mert van hogy a hátsó kerekek csak csúsznak, mert azok már beblokkoltak, az első meg csak simán lassít. Az első fék jó, a gond az, hogy a hátsó hamar blokkol. Szétszedtem a dobokat, átnéztem, de minden jónak tűnik, a fékpofa nem kopott, a dob is jó. Ez automatikusan utánaállítja magát, ezen visszábbállítottam, akkor jobb volt egy darabig, de magától beállít, szóval, most ugyanolyan, mint előtte. Mi okozhat ilyet? Van vmi fékerőelosztó/szabályzó benne valahol? Elől is jók a betétek és a tárcsa is. Mit csináljak? Mit cseréljek szerintetek?

A másik, ugyanez a kocsi, a gondom, hogy gyengén fűt. A hőfokmérő mutatója szépen beáll középre, de alig van fűtés. A csöveket megnézve a hűtőradiátor felső csöve forró, az alsó meg csak meleg, hasonlóképpen a fűtőradiátornak is egyik csöve forró, a másik meg csak langyos. Próbáltam hűtő elé egy kartont tenni, de semmit nem változott. Szerintetek mi okozhat ilyet? Termosztát hiba, vagy valami dugulás?

Köszönöm a segítséget.

A dobfék mindig hamarabb dolgozik, mint a tárcsa, így van kialakítva a rendszer. Ugyanakkor azért van néhány hibalehetőség. Pl. a tűzfalon van egy fékolajelosztó. Ebben elvileg szelepek vannak, így egyik ok lehet. Aztán ha enyhén szorulnak az első fékek, megint az említett jelenség jöhet elő. Esetleg gyatrák a gumijaid... Vagy tegyél a csomagtartóba 30-40 kilót, nézd meg, mit csinál.
A fűtésről az előző kollégának írtam, olvasd el!


Szia.

Köszönöm a gyors választ. Ami a fűtést illeti, elképzelhető, hogy dugulás van nálam, mert mikor lecseréltem a hűtőfolyadékot fura színe volt, kicsit rozsdásnak nézett ki. Van rá valami mód, hogy kitakarítsam? A szint nálam rendben van, a radiátorban nézve is. Viszont a csövek kemények mióta kicserélte m a hűtősapkát újra (a régivel melegen puhák voltak, azt hittem ezért nem fűt). Van másik fűtőradiátorom is, de ahogy néztem nem egyszerű kicserélni. Az normális amit a csövek hőmérsékletéről írtam?

A fékkel kapcsolatban, vadonat új nokian téligumijaim vannak (többet érnek kb mint az autó). Fékezéskor hallom is hátul, hogy befog, függetlenül attól, hogy tud-e blokkolni. Érződik ahogy megfogja a kocsi hátulját, mint amikor kézifékkel akar az ember elindulni és kicsit lefele húzza a hátulját induláskor. Néztem a kézikönyvben azt a fékerőelosztót, de azt úgy látom valami nagyon egyszerű szerkezet, mert semmi szabályozás nincs benne, csak 2 cső be, 4 cső ki, itt max a keresztmetszetek miatt oszlik a fékerő -szerintem-. Létezhet hogy ez a rossz? Az első fékeket megnézem, köszi a tippet. Ami érdekes, hogy érzésre a kézifék is nagyon jól fog, túl jól, létezhet, hogy rossz a fékbetét, vagy mi miatt lehet az, hogy képes a betét annyira belekapaszkodni a dobba, hogy nem lassít, hanem szinte egyből blokkol.

Csak szét kellene szedni azt a féket rendesen... Egy vagy két oldal fog?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2018.12.27. 10:06

Alapjáraton az utastérben is jól érezhető vibrációk vannak. A gyertyák jók, a gyújtáskábelek is. A gyújtótekercseket nem tudtam egyelőre kimérni, szerintem azok is jók. A motortartó bakokra gyanakszom, végülis már több, mint 240000km van benne, elfáradhattak. Lehet tudni, hogy jellemzően melyik bak szokott ezeknél az 1.6-osoknál elfáradni, vagy mindegyik kipurcan?
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: aikon » 2018.12.27. 09:17

Sziasztok!
Mitsubishi Colt Cz3-as 1.5 DI-D, bekapcsolom fűtést, a hűtőventilátor is elindul ilyenkor! Ez mitől lehet?
Köszi!
aikon
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2017.04.01. 10:58
auto tipusa: COLT Cz3 1.5 DI-D

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2018.12.17. 08:05

McElek16V írta:Először nézd meg, van-e elég hűtőfolyadék az autóban. Nem csak a tágulási tartályban, a hűtősapka alatt is meg kell nézni, de csak hideg motornál!!!
Hogy szeded szét a radiátort? Egyébként valóban el lehet tömődve, főleg ha rozsdát találsz a rendszerben.
A termosztát hőfokát mindig alvázszám alapján keressük, akkor biztosan azt kapja, ami neki való, de szerintem 82-es lesz.


Már néztem, van elég hűtővíz, a hűtősapka alatt ellenőrizve is. A hűtőfolyadék nem is annyira öreg, kb. 3 éve cseréltem (most fogom ismét). Rozsda 99% nincs a rendszerben, de majd amikor most leeresztem a vizet, kiderül. Hát a fűtőradiátor kiszerelése erősen szívás, a teljes műszerfalat le kell bontani hozzá, legalábbis ezt láttam két YouTube videóban... egyelőre nem állok neki.

Végülis fűt, csak valamiért bekattant, hogy régen jobb volt. Aztán az is lehet, hogy tévedek.
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: pczolee » 2018.12.16. 22:39

McElek16V írta:
pczolee írta:Sziasztok.

Két kérdésem lenne ;). Szóval adott egy 6. generációs galant (1.8 benzin, karbis) 1988-as. Elől tárcsa, hátul dob fék. Olyat produkál, hogy ha fékezek, akkor a hátsó dob hamarabb fog, mint az első, ez most hogy csúszós az idő elég kellemetlen, mert van hogy a hátsó kerekek csak csúsznak, mert azok már beblokkoltak, az első meg csak simán lassít. Az első fék jó, a gond az, hogy a hátsó hamar blokkol. Szétszedtem a dobokat, átnéztem, de minden jónak tűnik, a fékpofa nem kopott, a dob is jó. Ez automatikusan utánaállítja magát, ezen visszábbállítottam, akkor jobb volt egy darabig, de magától beállít, szóval, most ugyanolyan, mint előtte. Mi okozhat ilyet? Van vmi fékerőelosztó/szabályzó benne valahol? Elől is jók a betétek és a tárcsa is. Mit csináljak? Mit cseréljek szerintetek?

A másik, ugyanez a kocsi, a gondom, hogy gyengén fűt. A hőfokmérő mutatója szépen beáll középre, de alig van fűtés. A csöveket megnézve a hűtőradiátor felső csöve forró, az alsó meg csak meleg, hasonlóképpen a fűtőradiátornak is egyik csöve forró, a másik meg csak langyos. Próbáltam hűtő elé egy kartont tenni, de semmit nem változott. Szerintetek mi okozhat ilyet? Termosztát hiba, vagy valami dugulás?

Köszönöm a segítséget.

A dobfék mindig hamarabb dolgozik, mint a tárcsa, így van kialakítva a rendszer. Ugyanakkor azért van néhány hibalehetőség. Pl. a tűzfalon van egy fékolajelosztó. Ebben elvileg szelepek vannak, így egyik ok lehet. Aztán ha enyhén szorulnak az első fékek, megint az említett jelenség jöhet elő. Esetleg gyatrák a gumijaid... Vagy tegyél a csomagtartóba 30-40 kilót, nézd meg, mit csinál.
A fűtésről az előző kollégának írtam, olvasd el!


Szia.

Köszönöm a gyors választ. Ami a fűtést illeti, elképzelhető, hogy dugulás van nálam, mert mikor lecseréltem a hűtőfolyadékot fura színe volt, kicsit rozsdásnak nézett ki. Van rá valami mód, hogy kitakarítsam? A szint nálam rendben van, a radiátorban nézve is. Viszont a csövek kemények mióta kicserélte m a hűtősapkát újra (a régivel melegen puhák voltak, azt hittem ezért nem fűt). Van másik fűtőradiátorom is, de ahogy néztem nem egyszerű kicserélni. Az normális amit a csövek hőmérsékletéről írtam?

A fékkel kapcsolatban, vadonat új nokian téligumijaim vannak (többet érnek kb mint az autó). Fékezéskor hallom is hátul, hogy befog, függetlenül attól, hogy tud-e blokkolni. Érződik ahogy megfogja a kocsi hátulját, mint amikor kézifékkel akar az ember elindulni és kicsit lefele húzza a hátulját induláskor. Néztem a kézikönyvben azt a fékerőelosztót, de azt úgy látom valami nagyon egyszerű szerkezet, mert semmi szabályozás nincs benne, csak 2 cső be, 4 cső ki, itt max a keresztmetszetek miatt oszlik a fékerő -szerintem-. Létezhet hogy ez a rossz? Az első fékeket megnézem, köszi a tippet. Ami érdekes, hogy érzésre a kézifék is nagyon jól fog, túl jól, létezhet, hogy rossz a fékbetét, vagy mi miatt lehet az, hogy képes a betét annyira belekapaszkodni a dobba, hogy nem lassít, hanem szinte egyből blokkol.
pczolee
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.07.18. 16:04
auto tipusa: Mitsubishi Galant G8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.12.16. 20:20

pczolee írta:Sziasztok.

Két kérdésem lenne ;). Szóval adott egy 6. generációs galant (1.8 benzin, karbis) 1988-as. Elől tárcsa, hátul dob fék. Olyat produkál, hogy ha fékezek, akkor a hátsó dob hamarabb fog, mint az első, ez most hogy csúszós az idő elég kellemetlen, mert van hogy a hátsó kerekek csak csúsznak, mert azok már beblokkoltak, az első meg csak simán lassít. Az első fék jó, a gond az, hogy a hátsó hamar blokkol. Szétszedtem a dobokat, átnéztem, de minden jónak tűnik, a fékpofa nem kopott, a dob is jó. Ez automatikusan utánaállítja magát, ezen visszábbállítottam, akkor jobb volt egy darabig, de magától beállít, szóval, most ugyanolyan, mint előtte. Mi okozhat ilyet? Van vmi fékerőelosztó/szabályzó benne valahol? Elől is jók a betétek és a tárcsa is. Mit csináljak? Mit cseréljek szerintetek?

A másik, ugyanez a kocsi, a gondom, hogy gyengén fűt. A hőfokmérő mutatója szépen beáll középre, de alig van fűtés. A csöveket megnézve a hűtőradiátor felső csöve forró, az alsó meg csak meleg, hasonlóképpen a fűtőradiátornak is egyik csöve forró, a másik meg csak langyos. Próbáltam hűtő elé egy kartont tenni, de semmit nem változott. Szerintetek mi okozhat ilyet? Termosztát hiba, vagy valami dugulás?

Köszönöm a segítséget.

A dobfék mindig hamarabb dolgozik, mint a tárcsa, így van kialakítva a rendszer. Ugyanakkor azért van néhány hibalehetőség. Pl. a tűzfalon van egy fékolajelosztó. Ebben elvileg szelepek vannak, így egyik ok lehet. Aztán ha enyhén szorulnak az első fékek, megint az említett jelenség jöhet elő. Esetleg gyatrák a gumijaid... Vagy tegyél a csomagtartóba 30-40 kilót, nézd meg, mit csinál.
A fűtésről az előző kollégának írtam, olvasd el!
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Következő

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég