McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: gabrus » 2019.03.20. 22:51

Helló!
Problémám a következő lenne....
Egy 2006-os Colt-ról lenne szó.
Ha üresben gurul az autó kb 1000 és 1500 között ingadozik a fordulat.
Álló helyzetben ha rálépek a fékre és felengedem akkor pár másodpercre 500-at emelkedik a fordulat.
Ezenkívül menet közben időnként check engine világítani kezd P1970-es kóddal letiltja a gázt és dadogni kezd a motor ekkor félreállok leállítom várok kicsit, indul és minden rendben de a lámpa világít.
Előre is köszönöm a segítséget.
gabrus
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2015.02.12. 09:57
auto tipusa: Mitsubishi Colt CZ3

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2019.03.18. 09:17

McElek16V írta:Az égéskimaradást több tényező is okozhatja. A kompresszióhibát elvileg kizárhatjuk, ha relatív veszteségmérés eredménye 5 és 8%. Tehát a mechanikai oldal jónak tűnik. Akkor marad még a gyújtásprobléma, üzemanyag-ellátási gond, illetve valamilyen elektronikai hiba. Még az is elképzelhető, hogy a kontroll oldalon van valami baj és akkor ez egy "szellemhiba".
Az is lehet, hogy alapjáraton és környékén minden rendben, de nagyobb motorfordulaton, nagy üzemanyagigénynél már bajok vannak. Ilyenkor jön elő pl. egy AC, benzinszűrő, eltömődött befecskendező működési eltérés.
Aztán ha pl. a légtömegmérő hibás adatokat ad a motorvezérlőnek, akkor az is okozhat a szükségestől eltérő befecskendezést, gyújtást.
Ebből is látszik, hogy nem könnyű megfogni a hibát. A legolcsóbb, de esélyes hiba kiküszöbölése felől kell ilyenkor haladni, sajnos néha kísérletezve...
Viszont ha nem a P0300 - általános égéskimaradás, hanem valamelyik ( P0301; P0302; P0303; P0304) konkrét hengernél van panasz, akkor azért jelentősen szűkülhet a kör.


Köszönöm a választ. Azon a vizsgálaton emlékeim szerint csak alapjáraton ketyegett a motor. Valójában vezetés közben sosem érzem, hogy magas fordulaton elerőtlenedne a gép, vagy szabálytalan lenne a motor járása. Van valami kínai, Ebayről rendelt kódolvasóm (nem az ELM Bluetooth-os izé, hanem kábeles), az semmilyen hibakódot nem mutat, a Check engine sem világít. Hajlok arra, hogy az oszcilloszkópos mérés volt kissé pontatlan...
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.03.17. 16:38

LeveliBeka írta:Tisztelt McElek16V!

Valamikor a múltban voltam egy oszcilloszkópos motorvizsgálaton. Már nem emlékszem pontosan, mit csináltak, az rémlik, hogy a szkóp egyik vezetéke az akksi negatív pólusán volt, a másikat meg a gyertakábelekre tették. Meg talán még máshova is, több mérés volt. A lényeg, hogy kihoztak egy olyan eredményt, hogy valamelyik hengerben égéskimaradás van. Igaz ugyan, hogy alapjáraton némi rezonancia van azóta is, de erre talán magyarázat lehet, hogy négyből két motortartó bak el van szakadva. Voltam veszteségmérésen is (BMS), ott az jött ki, hogy 1-4 hengerben 5%, 2-3 hengerben 8% körüli, a mérést vezető ember szerint ez tökéletes. Már akkor is 210,000km fölött volt a motorban. Továbbá a motor jó állapotára utal az is, hogy a károsanyag-kibocsátása bőven az EURO4 határok alatt van, nem eszi az olajat, a kipufogó vége szép őzbarna. Érzésre az ereje is nagyjából megvan.

Akkor mégis mi lehet ez az égéskimaradás? Egyszerűen csak "túl lett aggódva" az, hogy a kopottabb hengerek már nem tolnak akkorát a főtengelyen? Vagy csak a motortartó bak hiányzó kiegyenlító hatása miatt van?

Lancer 2007/11, 1.6 benzin, 4G18

Előre is köszönöm a választ!

Tisztelt Levelibéka!
Az égéskimaradást több tényező is okozhatja. A kompresszióhibát elvileg kizárhatjuk, ha relatív veszteségmérés eredménye 5 és 8%. Tehát a mechanikai oldal jónak tűnik. Akkor marad még a gyújtásprobléma, üzemanyag-ellátási gond, illetve valamilyen elektronikai hiba. Még az is elképzelhető, hogy a kontroll oldalon van valami baj és akkor ez egy "szellemhiba".
Az is lehet, hogy alapjáraton és környékén minden rendben, de nagyobb motorfordulaton, nagy üzemanyagigénynél már bajok vannak. Ilyenkor jön elő pl. egy AC, benzinszűrő, eltömődött befecskendező működési eltérés.
Aztán ha pl. a légtömegmérő hibás adatokat ad a motorvezérlőnek, akkor az is okozhat a szükségestől eltérő befecskendezést, gyújtást.
Ebből is látszik, hogy nem könnyű megfogni a hibát. A legolcsóbb, de esélyes hiba kiküszöbölése felől kell ilyenkor haladni, sajnos néha kísérletezve...
Viszont ha nem a P0300 - általános égéskimaradás, hanem valamelyik ( P0301; P0302; P0303; P0304) konkrét hengernél van panasz, akkor azért jelentősen szűkülhet a kör.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2019.03.15. 10:10

Tisztelt McElek16V!

Valamikor a múltban voltam egy oszcilloszkópos motorvizsgálaton. Már nem emlékszem pontosan, mit csináltak, az rémlik, hogy a szkóp egyik vezetéke az akksi negatív pólusán volt, a másikat meg a gyertakábelekre tették. Meg talán még máshova is, több mérés volt. A lényeg, hogy kihoztak egy olyan eredményt, hogy valamelyik hengerben égéskimaradás van. Igaz ugyan, hogy alapjáraton némi rezonancia van azóta is, de erre talán magyarázat lehet, hogy négyből két motortartó bak el van szakadva. Voltam veszteségmérésen is (BMS), ott az jött ki, hogy 1-4 hengerben 5%, 2-3 hengerben 8% körüli, a mérést vezető ember szerint ez tökéletes. Már akkor is 210,000km fölött volt a motorban. Továbbá a motor jó állapotára utal az is, hogy a károsanyag-kibocsátása bőven az EURO4 határok alatt van, nem eszi az olajat, a kipufogó vége szép őzbarna. Érzésre az ereje is nagyjából megvan.

Akkor mégis mi lehet ez az égéskimaradás? Egyszerűen csak "túl lett aggódva" az, hogy a kopottabb hengerek már nem tolnak akkorát a főtengelyen? Vagy csak a motortartó bak hiányzó kiegyenlító hatása miatt van?

Lancer 2007/11, 1.6 benzin, 4G18

Előre is köszönöm a választ!
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.03.05. 19:59

Jesolo írta:Beszéltem a szerelővel azt mondta, hogy a pontos az a 18-ás hibakód ne szenzor a hibás !

18: az adagoló fordulatszámszenzorának jele és a főtengelyszenzor jele eltérést mutat egymáshoz képest. Az adagoló szenzora (beleértve csatlakozó, vezetékelés) gyanúsabb a gép szerint.
Vagy még egy lehetőség: mozog a főtengelyen az ékszíjtárcsa, ezért az alatta lévő vezérmű-bordáskerék és az az alatt lévő jeladó lemez is össze-vissza mozog.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Jesolo » 2019.03.04. 15:40

Beszéltem a szerelővel azt mondta, hogy a pontos az a 18-ás hibakód ne szenzor a hibás !
Jesolo
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.02.28. 22:40
auto tipusa: L200

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: kferenc » 2019.03.04. 11:11

McElek16V írta:
kferenc írta:Üdv.Cápa galantom fényszóróit szeretném beállítani,tudnál segíteni abban,hogy melyik csavarral mit tudok állítani?Motoros fényszóró.Üdv.

Szia!
A tompított motorjához felülről be lehet nyúlni egy csillag (alias kereszthornyú) csavarhúzóval. Ezzel állítod a magasságot, ahogy a motor is tenné. Ugyanennek a lámpatestnek a másik csavarja szintén csavarhúzóval oldalra teker. A belső lámpánál, ami a fényszóró, nem emlékszem, de talán ott is az alsó viszi a magasságot.

Szia!Köszönöm a segítséged.
kferenc
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.09.15. 19:15
auto tipusa: Galant 2.0 gls

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.03.03. 21:29

Jesolo írta:Hello sziasztok !
Teljesen új belépő vagyok, mivel még csak most vásároltam egy 2002-es évjáratú l200 ast ! Elsőre úgy gondoltam tökéletes választás volt aztán már hazafelé elkezdte a gondokat ! A problémám az, hogy szépen megy a verda aztán gondol egyett és eltűnnek a lovak, ezt úgy gondolom, hogy nem akar jobban menni mint 30,40 km/h hiába nyomom neki , aztán gondol egyett és megindul mint az állat !! Alapjáraton szépen ketyeg nem ingadozik és nem is áll le ! Gépre tettük ahol azt írta ki , hogy NE szenzor, na itt a tré mert senki nem tudta nekem eddig megmondani, hogy az meg mi !! Kérlek titeket aki tudd segítsen mert igencsak megakadtam ! Válaszotokat előre is köszönöm !!

Szia!
Nem lehet, hogy GE szenzort ír?
Vagy ha a hibakódot (magát a kódszámot) mondod, lehet, hogy előrébb leszünk...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.03.03. 21:15

kferenc írta:Üdv.Cápa galantom fényszóróit szeretném beállítani,tudnál segíteni abban,hogy melyik csavarral mit tudok állítani?Motoros fényszóró.Üdv.

Szia!
A tompított motorjához felülről be lehet nyúlni egy csillag (alias kereszthornyú) csavarhúzóval. Ezzel állítod a magasságot, ahogy a motor is tenné. Ugyanennek a lámpatestnek a másik csavarja szintén csavarhúzóval oldalra teker. A belső lámpánál, ami a fényszóró, nem emlékszem, de talán ott is az alsó viszi a magasságot.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: kferenc » 2019.03.03. 19:19

Üdv.Cápa galantom fényszóróit szeretném beállítani,tudnál segíteni abban,hogy melyik csavarral mit tudok állítani?Motoros fényszóró.Üdv.
kferenc
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.09.15. 19:15
auto tipusa: Galant 2.0 gls

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Jesolo » 2019.02.28. 22:52

Hello sziasztok !
Teljesen új belépő vagyok, mivel még csak most vásároltam egy 2002-es évjáratú l200 ast ! Elsőre úgy gondoltam tökéletes választás volt aztán már hazafelé elkezdte a gondokat ! A problémám az, hogy szépen megy a verda aztán gondol egyett és eltűnnek a lovak, ezt úgy gondolom, hogy nem akar jobban menni mint 30,40 km/h hiába nyomom neki , aztán gondol egyett és megindul mint az állat !! Alapjáraton szépen ketyeg nem ingadozik és nem is áll le ! Gépre tettük ahol azt írta ki , hogy NE szenzor, na itt a tré mert senki nem tudta nekem eddig megmondani, hogy az meg mi !! Kérlek titeket aki tudd segítsen mert igencsak megakadtam ! Válaszotokat előre is köszönöm !!
Jesolo
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.02.28. 22:40
auto tipusa: L200

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Bulba » 2019.02.25. 07:25

McElek16V írta:Helló!

Az immobiliser nem kiiktatható, nem kerülhető meg.
Lehetséges, hogy a teszter nem tudja kezelni az immo-t. Ezt sajnos nem tudom, mert nem ismerem az utángyártott olvasókat.
Az immobi chipje elem nélkül dolgozik, a gyújtáskapcsoló körüli antenna hatására "ébred" a kommunikáció.
Én úgy emlékszem, hogy csak a beindításkor szükséges az immo, járó motornál már nem szól bele a működésbe.

Én mindenekelőtt megpróbálnám egy gyári teszterrel, mégpedig az összes elektronika hibalekérdezésével. Én mindig ezzel kezdek, ilyenkor ugyanis egyszerre látható az össze elektronika minden tárolt hibája, ezek összeolvasgatásából pedig kijöhet valami hasznos infó. Utána érdemes egyesével végigmenni a rendszereken. Enélkül elég nehéz lesz eredményre jutni. Ha nagyobb baj van, akkor együtt kell cserélni egy bontott szettet egy másik autóból. Ilyenkor kell a kulcs, gyújtáskapcsoló, immobiliser-vezérlő, motorvezérlő, és talán az ETACS, utóbbiban nem vagyok biztos.


Köszönöm a választ.
Úgy néz ki megoldódott a dolog. Van a kulcskarikán egy (eddig) ismeretlen rendeltetésű kütyü. Úgy tűnik ez valami utólagos immo, mert egy elemcsere megoldotta a problémát.
Bulba
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.02.20. 07:31
auto tipusa: Mitsubishi Grandis 2

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.02.22. 18:41

Bulba írta:Üdv!

Volna egy problémám.
Kb 2-3 napja az autóm (2.4 Grandis) elkezdte, hogy kb. 1/2 - 1 percenként hármat sípol. A műszerfalon semmilyen visszajelző nem gyullad ki, csak sípol. Ezt csak mostanában, reggel műveli (párás hideg), délután nem fordult elő.
Ma reggel megismétlődött a jelenség, megspékelve azzal, hogy egy dallamosabb sípolgatás után kigyulladtak a visszajelzők a műszerfalon és az autó leállt. Többszöri probálkozás után sem sikerült beindítani (dallam - visszajelzők), az önindító forgatott. Mivel elég rossz helyen álltam, úgy döntöttem, hogy sebességben, önindítóval lehúzatom az autót az útról. Amikor ezzel próbálkoztam, a kocsi beindult.
Az előbb rákötöttem diagnosztikára (Delphi), ahol összesen 2 hibát adott ki:

Műszer főcsoport:
U1101:
- T/M CAN időtúllépés/nincs felszerelve
- létező

Immobiliser főcsoport:
A jármű nem reagál a diagnosztikai kérésre. Győződjön meg arról, hogy a teszter megfelelően csatlakoztatva legyen a járműhöz, valamint a gyújtás be legyen kapcsolva, majd próbálja meg újra a kommunikációt felállítani. Ha a kommunikáció létrehozása sikertelen, előfordulhat, hogy a diagnosztikai funkció nem támogatott.
A teszter kapcsolata rendben volt.

Mi lehet a gond? Én az immora gyanakszom. Lehetséges? Ha igen, valahogy kiiktatható, vagy mit tudok vele kezdeni?
Annyit most megtettem, hogy kicseréltem az elemet a kulcsban, de nem tudom, hogy ez megoldja-e a problémát (kétségesnek érzem).

Köszönöm válaszát:

Szabó István

Helló!

Az immobiliser nem kiiktatható, nem kerülhető meg.
Lehetséges, hogy a teszter nem tudja kezelni az immo-t. Ezt sajnos nem tudom, mert nem ismerem az utángyártott olvasókat.
Az immobi chipje elem nélkül dolgozik, a gyújtáskapcsoló körüli antenna hatására "ébred" a kommunikáció.
Én úgy emlékszem, hogy csak a beindításkor szükséges az immo, járó motornál már nem szól bele a működésbe.

Én mindenekelőtt megpróbálnám egy gyári teszterrel, mégpedig az összes elektronika hibalekérdezésével. Én mindig ezzel kezdek, ilyenkor ugyanis egyszerre látható az össze elektronika minden tárolt hibája, ezek összeolvasgatásából pedig kijöhet valami hasznos infó. Utána érdemes egyesével végigmenni a rendszereken. Enélkül elég nehéz lesz eredményre jutni. Ha nagyobb baj van, akkor együtt kell cserélni egy bontott szettet egy másik autóból. Ilyenkor kell a kulcs, gyújtáskapcsoló, immobiliser-vezérlő, motorvezérlő, és talán az ETACS, utóbbiban nem vagyok biztos.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Bulba » 2019.02.20. 08:12

Üdv!

Volna egy problémám.
Kb 2-3 napja az autóm (2.4 Grandis) elkezdte, hogy kb. 1/2 - 1 percenként hármat sípol. A műszerfalon semmilyen visszajelző nem gyullad ki, csak sípol. Ezt csak mostanában, reggel műveli (párás hideg), délután nem fordult elő.
Ma reggel megismétlődött a jelenség, megspékelve azzal, hogy egy dallamosabb sípolgatás után kigyulladtak a visszajelzők a műszerfalon és az autó leállt. Többszöri probálkozás után sem sikerült beindítani (dallam - visszajelzők), az önindító forgatott. Mivel elég rossz helyen álltam, úgy döntöttem, hogy sebességben, önindítóval lehúzatom az autót az útról. Amikor ezzel próbálkoztam, a kocsi beindult.
Az előbb rákötöttem diagnosztikára (Delphi), ahol összesen 2 hibát adott ki:

Műszer főcsoport:
U1101:
- T/M CAN időtúllépés/nincs felszerelve
- létező

Immobiliser főcsoport:
A jármű nem reagál a diagnosztikai kérésre. Győződjön meg arról, hogy a teszter megfelelően csatlakoztatva legyen a járműhöz, valamint a gyújtás be legyen kapcsolva, majd próbálja meg újra a kommunikációt felállítani. Ha a kommunikáció létrehozása sikertelen, előfordulhat, hogy a diagnosztikai funkció nem támogatott.
A teszter kapcsolata rendben volt.

Mi lehet a gond? Én az immora gyanakszom. Lehetséges? Ha igen, valahogy kiiktatható, vagy mit tudok vele kezdeni?
Annyit most megtettem, hogy kicseréltem az elemet a kulcsban, de nem tudom, hogy ez megoldja-e a problémát (kétségesnek érzem).

Köszönöm válaszát:

Szabó István
Bulba
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.02.20. 07:31
auto tipusa: Mitsubishi Grandis 2

Re: Szervóolaj

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.02.18. 12:34

butykaig írta:Tisztelt McElek16V!

Érdeklődnék, hogy egy 2006-os 1.6 benzines (4G18 motorkódú ) Lancerba milyen fajta szervóolaj kell. Kicsit lefogyott az enyémben a még gyári olaj és pótolni szeretném, nem pedig cserélni. Tehát milyen fajtát javasolsz utána tölteni, hogy ne legyen semmi baja a kormányműnek?

Köszönöm előre is a válaszodat.

Gábor

Szia!
A gyár Dextron-II és Dextron-III olajat ír, ami MMSP-2 és MMSP-3néven is megtalálsz. A nevesebb márkák közül bármelyiket használhatod... A nálunk használt ilyen olajok közül a Mobilnak jó az ára is.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Következő

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég