McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.11.11. 12:45

basabasa írta:Pajero 3,2 DID hosszú, hátul és jobboldalt hideget fúj, baloldalt meleget, mi lehet a baj? Dugulás vagy valami elektromos baj?

Fűtőradiátor.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: basabasa » 2018.11.06. 19:58

Pajero 3,2 DID hosszú, hátul és jobboldalt hideget fúj, baloldalt meleget, mi lehet a baj? Dugulás vagy valami elektromos baj?
basabasa
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.01.10. 16:53
auto tipusa: Lancer kombi

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.10.30. 20:10

Misi Galant írta:Sziasztok!
Volna egy 95-ös 1.8 16v galant ami pár napja el kezdet enyhén csattogni.
Kérdésem az lenne hogy a szelep hézagokról van-e valami infó,mert szeretnék rá nézni amíg nem késő.
A másik kérdésem pedig az lenne hogy mitől dobálhatja ki a lükvercet (1-es,2-es is recseg néha)? Javítható, vagy vegyek másik váltót, ha veszek másikat, melyik típus kompatibilis ha netán nem találok ugyan ehez a motorhoz?
Előre is köszönöm a segítséget!

Szia!
Szelephézag melegen 0,2-szívó, 0,3 kipufogó.
A kidobálás, recseggés lehetséges kopó csapágyaktól, fellazuló anyától, szinkrontól, stb. Esetleg nem emel ki rendesen a kuplunghidraulika.
A bontósok jobban tudják nálam, mivel lehet helyettesíteni.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Misi Galant » 2018.10.29. 21:18

Sziasztok!
Volna egy 95-ös 1.8 16v galant ami pár napja el kezdet enyhén csattogni.
Kérdésem az lenne hogy a szelep hézagokról van-e valami infó,mert szeretnék rá nézni amíg nem késő.
A másik kérdésem pedig az lenne hogy mitől dobálhatja ki a lükvercet (1-es,2-es is recseg néha)? Javítható, vagy vegyek másik váltót, ha veszek másikat, melyik típus kompatibilis ha netán nem találok ugyan ehez a motorhoz?
Előre is köszönöm a segítséget!
Misi Galant
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.09.19. 14:50
Tartózkodási hely: Békés
auto tipusa: Mitsubishi Galant

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.10.22. 20:10

pczolee írta:
McElek16V írta:
pczolee írta:Sziasztok.

A bejegyzés tárgya egy Galant 2,5-ös V6-os automata (2001-es, tehát "tiptronic"-os). Olyat produkál az autó, hogy megyek szépen és egyszercsak ránt egyet-kettő, olyankor a fordulatszám is leesik, aztán vissza és megy tovább (mintha le akarna állni a motor). Mindegy, hogy én nyomom, vagy tempomat van bekapcsolva. Ma odáig jutott a dolog, hogy a check engine is kigyulladt és úgy maradt, de utána nem csinálta tovább. Leállítás és újraindítás után elaludt a lámpa. De maga a hiba zavar, nem tudom mi okozza és félek, hogy nehogy úton hagyjon. Szerintetek mi lehet? Mit nézzek meg? Mostanában kezdte el csinálni, ritkán csinálja, de most a napokban már többször tapasztaltam.

Köszönöm a segítséget, ötleteket.

Szia!
Ha kigyulladt a check engine, akkor mindenképpen érdemes lenne hibakiolvasással folytatni. Anélkül felsorolhatnék legalább tíz hibalehetőséget, a gép meg lehet, hogy rögtön megmondja...
A következő kérdésre válaszolva: nekünk gyári tezstereink vannak, azokkal dolgozunk. Emellett van egy ELM, de azt csak akkor használom, ha nagyon gyorsan kell hibakódot olvasni. Ezzel az autóval viszont már szokott beszélgetni, úgyhogy nem tudom, neked miért nem sikerül.


Szia.

Köszönöm a segítséget. Majd próbálkozok még a hibakódkiolvasással, hátha sikerülne... Azóta egyébként nem csinálta, szóval elég érdekes a dolog. Mikor megvettem 1,5 éve, akkor előtte elég sokat állt, én kicseréltem az üzemanyagszűrőt, de létezhet, hogy esetleg ac hiba lenne és csak most jön elő?

Nem hiszem, hogy ennyit várt volna az AC, azóta már rendesen kióblíthette magát...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.10.22. 20:07

kriszti írta:Kedves Mester!

Egy 1992-es Lancer glxi 1,5-ös boldog tulaja voltam,egészen péntekig. Az autóval eddig komoly gondom nem volt.Nincsen túlpörgetve,sem túlhajtva,100 felett nem nagyon használom. Kímélve van.Reggel pöccre indult,este viszont csak dadog és nem indul.Minden hibajelző (check engine,olajszint,akksi töltöttsége) ég,viszont az olajszintre ránéztem,fullon van( decemberben volt cserélve) akksira is rámértem,baja nincsen (áprilisban vettem ).Indítgatni próbáltam,hallom,hogy forgatja a motort,de nem indul.Üresjárati léptető motorom eddig sem volt tökéletes,hidegen ejtette a fordulatot,de melegen tökéletesen működött.De most semmi,el sem indul.Tanácsot kérnék.

Helló!
Kicsit mélyebbre kellene menni: Vn-e szikra, van-e befecskendezés, működik-e az AC. Ha ezeket ki lehetne deríteni, többre mennénk.
Amennyiben pl. az AC nem megy, akkor javasolnék egy riasztó/immobiliser ellenőrzést (amennyiben van), vagy magát az AC-t, eetleg üzemanyagszűrőt.
Ha van normális szikra, de nincs befecskendezés, akkor a motorvezérlőt nézném meg.
Ha van befecskendezés és AC, de nincs szikra, akkor trafó, vagy ha ez még 8 szelepes, akkor a teljesítménytranzisztor lehet hibás.
Vagy egy leddel, ledes próbalámpával ki kellene villogtatni az esetleges hibakódokat... Vagy egy analóg feszmérővel, esetleg zümmerrel, vagy oszcilloszkóppal. Ha ilyesmire van lehetóség, akkor szívesen elmondom, mi a menete.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: pczolee » 2018.10.22. 10:00

McElek16V írta:
pczolee írta:Sziasztok.

A bejegyzés tárgya egy Galant 2,5-ös V6-os automata (2001-es, tehát "tiptronic"-os). Olyat produkál az autó, hogy megyek szépen és egyszercsak ránt egyet-kettő, olyankor a fordulatszám is leesik, aztán vissza és megy tovább (mintha le akarna állni a motor). Mindegy, hogy én nyomom, vagy tempomat van bekapcsolva. Ma odáig jutott a dolog, hogy a check engine is kigyulladt és úgy maradt, de utána nem csinálta tovább. Leállítás és újraindítás után elaludt a lámpa. De maga a hiba zavar, nem tudom mi okozza és félek, hogy nehogy úton hagyjon. Szerintetek mi lehet? Mit nézzek meg? Mostanában kezdte el csinálni, ritkán csinálja, de most a napokban már többször tapasztaltam.

Köszönöm a segítséget, ötleteket.

Szia!
Ha kigyulladt a check engine, akkor mindenképpen érdemes lenne hibakiolvasással folytatni. Anélkül felsorolhatnék legalább tíz hibalehetőséget, a gép meg lehet, hogy rögtön megmondja...
A következő kérdésre válaszolva: nekünk gyári tezstereink vannak, azokkal dolgozunk. Emellett van egy ELM, de azt csak akkor használom, ha nagyon gyorsan kell hibakódot olvasni. Ezzel az autóval viszont már szokott beszélgetni, úgyhogy nem tudom, neked miért nem sikerül.


Szia.

Köszönöm a segítséget. Majd próbálkozok még a hibakódkiolvasással, hátha sikerülne... Azóta egyébként nem csinálta, szóval elég érdekes a dolog. Mikor megvettem 1,5 éve, akkor előtte elég sokat állt, én kicseréltem az üzemanyagszűrőt, de létezhet, hogy esetleg ac hiba lenne és csak most jön elő?
pczolee
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.07.18. 16:04
auto tipusa: Mitsubishi Galant G8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: kriszti » 2018.10.20. 21:34

Kedves Mester!

Egy 1992-es Lancer glxi 1,5-ös boldog tulaja voltam,egészen péntekig. Az autóval eddig komoly gondom nem volt.Nincsen túlpörgetve,sem túlhajtva,100 felett nem nagyon használom. Kímélve van.Reggel pöccre indult,este viszont csak dadog és nem indul.Minden hibajelző (check engine,olajszint,akksi töltöttsége) ég,viszont az olajszintre ránéztem,fullon van( decemberben volt cserélve) akksira is rámértem,baja nincsen (áprilisban vettem ).Indítgatni próbáltam,hallom,hogy forgatja a motort,de nem indul.Üresjárati léptető motorom eddig sem volt tökéletes,hidegen ejtette a fordulatot,de melegen tökéletesen működött.De most semmi,el sem indul.Tanácsot kérnék.
kriszti
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.10.20. 21:22
auto tipusa: Mitsubishi lancer

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.10.09. 20:22

pczolee írta:Sziasztok.

A bejegyzés tárgya egy Galant 2,5-ös V6-os automata (2001-es, tehát "tiptronic"-os). Olyat produkál az autó, hogy megyek szépen és egyszercsak ránt egyet-kettő, olyankor a fordulatszám is leesik, aztán vissza és megy tovább (mintha le akarna állni a motor). Mindegy, hogy én nyomom, vagy tempomat van bekapcsolva. Ma odáig jutott a dolog, hogy a check engine is kigyulladt és úgy maradt, de utána nem csinálta tovább. Leállítás és újraindítás után elaludt a lámpa. De maga a hiba zavar, nem tudom mi okozza és félek, hogy nehogy úton hagyjon. Szerintetek mi lehet? Mit nézzek meg? Mostanában kezdte el csinálni, ritkán csinálja, de most a napokban már többször tapasztaltam.

Köszönöm a segítséget, ötleteket.

Szia!
Ha kigyulladt a check engine, akkor mindenképpen érdemes lenne hibakiolvasással folytatni. Anélkül felsorolhatnék legalább tíz hibalehetőséget, a gép meg lehet, hogy rögtön megmondja...
A következő kérdésre válaszolva: nekünk gyári tezstereink vannak, azokkal dolgozunk. Emellett van egy ELM, de azt csak akkor használom, ha nagyon gyorsan kell hibakódot olvasni. Ezzel az autóval viszont már szokott beszélgetni, úgyhogy nem tudom, neked miért nem sikerül.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: pczolee » 2018.10.07. 18:24

Sziasztok.

Még egy kérdés.
Ti mivel és hogyan tudtok hibakódot vagy bármilyen állapotot kiolvasni/lekérdezni bármilyen Galantból?
Én próbáltam már ELM kütyükkel, nem sikerült, próbáltam Delphi-vel (CDP) és WOW-al is (ugyanazzal az interface-el), egyikkel sem sikerült semmi infót kinyernem. Mikor próbálkozik, akkor egy pillanatra kivillan a abs és a check engine lámpa, de a végén nem tud kommunikálni az autóval.
Van vmi trükkje, vagy hiába a szabvány csatlakozó stb, felejtsem el, hogy MUT-on kívül bármivel olvasni lehet?

Köszi a segítséget.
pczolee
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.07.18. 16:04
auto tipusa: Mitsubishi Galant G8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: pczolee » 2018.10.05. 19:03

Sziasztok.

A bejegyzés tárgya egy Galant 2,5-ös V6-os automata (2001-es, tehát "tiptronic"-os). Olyat produkál az autó, hogy megyek szépen és egyszercsak ránt egyet-kettő, olyankor a fordulatszám is leesik, aztán vissza és megy tovább (mintha le akarna állni a motor). Mindegy, hogy én nyomom, vagy tempomat van bekapcsolva. Ma odáig jutott a dolog, hogy a check engine is kigyulladt és úgy maradt, de utána nem csinálta tovább. Leállítás és újraindítás után elaludt a lámpa. De maga a hiba zavar, nem tudom mi okozza és félek, hogy nehogy úton hagyjon. Szerintetek mi lehet? Mit nézzek meg? Mostanában kezdte el csinálni, ritkán csinálja, de most a napokban már többször tapasztaltam.

Köszönöm a segítséget, ötleteket.
pczolee
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.07.18. 16:04
auto tipusa: Mitsubishi Galant G8

Re: Benzin/üzemanyag

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.10.04. 20:06

Anakin írta:Konkrétan https://www.youtube.com/watch?v=RVEXsDTIJWk miatt kérdeztem. Jó, MOL szponozárlta, de tény hogy csak nekik vannak tesztmotorjaik Magyarországon, ill. a lényeg az 5:30 perctől van, pont az etanolról, hogy a "sima" üzemanygban 4.9% etanol van ETBE meg 0.2%, míg a 100-as benyánál fordított, abban alig van 0.2% etanol, ami ezek szerint nem olyan jó, mert vizesedést is okoz. Nem tudom láttad/láttátok-e, a vezess.hu -sok boncolgatták a prémium üzemanyagokat itt https://www.youtube.com/watch?v=CI7hiFdqKNw, más az alapja már eleve egy 95-ösnek meg egy 100-asnak, ekkora oktánszám-emelést nem lehet csak adalékokkal megoldani. Gondoltam, megosztom, mert -egyrészt érdekes- másrészt érdekel a szerelő-mester véleménye :)

Na de visszakanyarodva: maradhatok az Eneos-nál ennél a motornál is vagy inkább Mobil? Köszönöm!

Jó, menjünk bele mélyebben... Gajdival nem szeretnék vitatkozni, gimiben négy évig voltam osztálytársa. :) Mivel én lassan 28 éve csak Mitsubishizek, néhány dolgot máshogy éltem át, mint ahogy ő látja, de ezt majd felvetem valamelyik osztálytalálkozónkon neki.
A lényeg: jelenleg két olyan autó van nálam, amelyik hosszabb ideig állt. Egy 3000GT és egy V6 Galant. Konkrétan mindkettőnek széthullött a teljes üzemanyagrendszere. Nem az etanolos víztől, a fenéket! Attól nem tűnik el a műanyag talpszűrő az AC aljáról. A benzin + adalékok (pl. etanol)+ levegő néhány hónap után kezdenek ecetsavvá erjedni, nem véletlenül olyan förtelmesen büdös az állott üzemanyag. Amikor fiatal voltam, télire úgy tették el a motort, hogy teli tankolták, mert akkori megfigyelés szerint a tank csak a benzin feletti részen kezdett rozsdásodni, mivel a levegőben víz van. Amióta etanolt kutyulnak bele, azóta már nem szabad hosszú időre tankban hagyni a benzint, mert a korrozió a benzinszintig sokkal erősebb lesz, mit felette.
A MOL pedig 3 hónap szavatosságot vállal a 95-ös benzinre attől a pillanattól, amikor lefejtették a tankerből a kút tartályába. Milyen 6 hónap??? Érdemes kutasokkal beszélni...
Véletlenül épp szombaton tankoltam százas MOL-t, de tényleg csak a kíváncsiság kedvéért. Elhasználtam a tankot máig. Kétliteres szívómotoros Mitsum van, MIVEC motorral. Nem változott a fogyasztásom, az autó hangja, dinamikája, semmi... Nem kevés pénzt kidobtam az ablakon a 60 liter különbozetével.
Ismerősm Mercije mostanában panaszkodott, a két NOx-szenzora hibát jelzett. 95-ről áttért a 100-ra. Nincs semmilyen változás, csak a hibajel tünt el...
Lenne még gondolatom, de nem véletlenül nem lettem író... :)
A másik kérdés: olaj... Az Eneosból elég keveset használtam, az nekem inkább negatív volt. Ettől mások még szerethetik, használhatják. Ha jó a tapasztalatod, miért ne tennéd te is? Izlések és pofonok... Hányan szídják a francia autókat, ugyanakkor én ismerek jó pár elégedett tulajt.
Én nem fogok önszántamból használni Eneost. A sajátomon nem próbálom ki, de a kollégám megtette, nem jött be neki. Én pedig más autóján nem fogok kisérletezni. Az azt jelentené, hogy bagyszámú autóba kellene beleöntenem, figyelni őket éveken keresztül, mert fél/egy év alatt nem derül ki a pl. tisztán tartó, korróziógátló hatása, a többi 20-30 fontos tulajdonság mellett. Ha pedig valamiért nem jön be, vagy olyan lesz, mint némelyik Swift olajtere, akkor vakarózzak?
Azt tudom, milyen az, amit most használunk, nekünk bevált, tudom a nevem adni a munkánkhoz.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Benzin/üzemanyag

HozzászólásSzerző: Anakin » 2018.10.03. 11:16

Konkrétan https://www.youtube.com/watch?v=RVEXsDTIJWk miatt kérdeztem. Jó, MOL szponozárlta, de tény hogy csak nekik vannak tesztmotorjaik Magyarországon, ill. a lényeg az 5:30 perctől van, pont az etanolról, hogy a "sima" üzemanygban 4.9% etanol van ETBE meg 0.2%, míg a 100-as benyánál fordított, abban alig van 0.2% etanol, ami ezek szerint nem olyan jó, mert vizesedést is okoz. Nem tudom láttad/láttátok-e, a vezess.hu -sok boncolgatták a prémium üzemanyagokat itt https://www.youtube.com/watch?v=CI7hiFdqKNw, más az alapja már eleve egy 95-ösnek meg egy 100-asnak, ekkora oktánszám-emelést nem lehet csak adalékokkal megoldani. Gondoltam, megosztom, mert -egyrészt érdekes- másrészt érdekel a szerelő-mester véleménye :)

Na de visszakanyarodva: maradhatok az Eneos-nál ennél a motornál is vagy inkább Mobil? Köszönöm!
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Lancer Sportback 1.8

Re: MIVEC motor

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.10.01. 20:58

Anakin írta:Szia Mester!

4B10 -es mivec motor van a Lanceremben, 170e km. Minden ok és szeretném, ha így is maradna. Az érdekelne, mennyire hajlamos ez a kokszosodásra ill. közvetlen befecskendezésű motor-e ez vagy szívócső befecskenedzésű? Nézem a wikipedia-t, de ott a MIVEC technikával meg a VVT- technikával vannak elfoglalva. Mégnagyobb gondom, hogy nem tudom, hogy vannak ezek a kifejezések angolul, úgyhogy Benned reménykedem ill. tapasztalatodra, jártasságodra támaszkodnék. Amiatt vagyok kíváncsi, hogy érdemes-e 100-as benzint tankolnom bele rendszeresen vagy van-e valami adalék, amit néha célszerű beleborítani az olajba v. benzinbe, városi használat esetén.

Korábbi kolega kérdezett olajosat és a válaszodból az jött le, az ENEOS nem biztos, hogy tuti. Ebbe a motorba is van általad jobbnak ítélt olaj az Eneos-nál?

Köszönöm!

Helló!
Szívócsőbe fecskendez, normál esetben nem kokszosodik.
A MIVEC a Mitsubishi VVT-je, csak ugye minden gyár igyekszik saját szöősszetételeket használni.
Elvileg nem kell 100-as benzint használni. Úgy általában a különböző adalékokat nem javaslom. Nem vagyok vegyész, de szerintem egy vegyész sem nagyon tudna válaszolni ilyen kérdésekre úgy általában.
A MOL-osok pl. váltig bizonygatják, hogy az kitűnő, amit ők kutyulnak. Mások szerint alapból a benzin jó lenne, de a nálunk mindenbe belekevert bioetanol konkrétan ront a helyzeten. (Ezt vallomm én is, mert látok üzemanyagtankokat...) Van egy olyan réteg, aki azt mondja, hogy az etanoltól csak magasabb lesz az oktánszám és a kinyerhető teljesítmény. Na itt legyen okos valaki... :)
Ja: amit a küton kapsz, aannak a hivatalos neve: üzemanyag. Ha benzint akarsz venni, azért el kell fáradnod pl. Budaörsre, a reptérre. Ott benzint kapsz. Igaz duplájáért, mint a kúton, de a repülőkbe nem engedik ezt a katyvaszt önteni...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.10.01. 20:45

keca írta:Kedves Mester !

Nemrég vezérlést cseréltettem a 4g63 dohc Lanceremen. GMB görgők,Dayco szíjak,és Aisin feszítőautomata került bele.A motor nagyon szépen jár,de érezhetően gyengébb lett.Először a melegre gyanakodtam,de most a hűvösebb időben se "erősödött" meg.Előfordulhat az,hogy az Aisin BTM-001 szíjfeszítő alá vagy túl feszíti a szíjat,ami elfokolja a vez.tengelyeket ?
Vagy valami érzékelő-jeladó nem jó helyre került vissza ??
Légyszíves most ne igen-nemmel válaszolj... :D

Előre is köszi

Szia!
Nagyon könnyű elrakni a vezérműtengelyeket egy foggal... Legtöbbször a kipufogóét sikerül. A túlfeszített szíj miatt inkább fura hangok keletkeznek.
Ha jeladót rosszul teszel vissza, akkor általában be sem indul.
A vezérműkerekek rögzítő csavarjainak középpontját egy vonalzóval összekötve (egyes henger szelepváltáson) a bevágásoknak is erre a vonalra kell esni.
Ugyanakkor a két csavar középpontjából a motor függőleges síkját követve azt láthatod, hogy a szívó temgely stiftje (felfelé áll) pont merőleges az előbb említett vonalra, míg a kipufogóé a merőlegeshez képest "befele dől), azaz 90 fok helyett kb. 85-86 fokot zár be.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Következő

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég