McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Mitsumishi » 2020.06.27. 19:15

1997-esek, utána jött újabb típus, tehát ezek a régebbiek. Nagyon köszönöm.
Mitsumishi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.06.14. 17:14
auto tipusa: '97 SPACE WAGON

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.06.24. 21:52

Mitsumishi írta:Üdvözlet, köszönöm a választ, valóban nem egy izzócsere... Az autó értéke alighanem kevesebb mint a ráfordítás. Ez alighanem az automata váltó javításra is igaz, ha pedig bontott váltót kap, az meg lutri...
Lehet hogy mégis váltójavítás lesz belőle, bár érzek veszélyt... Addig használjuk helyben, a másikkal megyünk messzebbre(a manuálissal, ami meg többet pörög a kelleténél... Mert már 2 van. Egy bordó automata, és egy zöld manuális. Elvi síkon td vagy v6 váltóval lehet kalkulálni, ha mégis hosszabbítanék? Áttétel arányokat kérdezni se merem...
Köszönettel.:Szendrey Mihály

Szerintem az áttételeket meg tudom nézni... Mikori autók?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Mitsumishi » 2020.06.20. 19:10

Üdvözlet, köszönöm a választ, valóban nem egy izzócsere... Az autó értéke alighanem kevesebb mint a ráfordítás. Ez alighanem az automata váltó javításra is igaz, ha pedig bontott váltót kap, az meg lutri...
Lehet hogy mégis váltójavítás lesz belőle, bár érzek veszélyt... Addig használjuk helyben, a másikkal megyünk messzebbre(a manuálissal, ami meg többet pörög a kelleténél... Mert már 2 van. Egy bordó automata, és egy zöld manuális. Elvi síkon td vagy v6 váltóval lehet kalkulálni, ha mégis hosszabbítanék? Áttétel arányokat kérdezni se merem...
Köszönettel.:Szendrey Mihály
Mitsumishi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.06.14. 17:14
auto tipusa: '97 SPACE WAGON

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.06.18. 19:17

Hardy írta:
McElek16V írta:
Hardy írta:Üdv!
Szeretnék érdeklődni, van egy 1999-es lancerem, hideg motorral való inditáskor a fordulatszámom felpörög először 1600 majd vissza 1400-ra és ahogy melegszik a motor úgy lassul vissza az alapjáratom egész 800-ig, tehát amint eléri a vizhőfok mutató a 90fokot, beáll az alapjárat a normális értékre. Ez normális jelenség lehet ennél a tipusnál vagy valami hiba lehet?A választ előre is köszönöm!

Üdv!
Kitisztítanám a fojtószelepházat és gyári értékekre állítanám a motort. Már 60-70 fok környékén is le kellene mennie 800-ra az alapjáratnak.


A fojtószelepház takarítás megtörtént, alapjárati motor és egr szelep tisztítással egyetemben, lehet sügér lesz a kérdés de a motor alapértékekre állítása az mit takar?

Be kell állítani a fojtószelep-szenzort, hogy jókor kapcsolja az alapjárati jelet. Be kell állítani az alapelőgyújtást stroboszkóppal. Gyári teszterrel ellenőrízni kell az általa SAS-nak hívott beállítás értéket, és ezek után megint csak teszterrel be kell állítani az alapjárati motor értékét. Ezek után lehet elvárni, hogy (ha egyébként minden jó,) jó legyen az alapjárat. Ha pl. az alapjárati motor ki lett cserélve, de nem ilyen motorról került rá, akkor már simán lehet, hogy így sem lehet beállítani...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.06.18. 19:08

Mitsumishi írta:Üdvözlet, szép napot!
Kérdésem van 97-es space wagon váltó kompatibilitással kapcsolatban.
Automata váltót szeretnék cserélni, manuálisra, galanté passzol, találtam is mindenfélét. Sajnos a gyári kéziváltó a 4g63-hoz nagyon rövid, 100-nál 3ezret pörög 5.ben. Azt rebesgetik, hogy a td, illetve a v6 váltók hosszabbak. Csereszabatosak, vagy esetleg a fogaskerekek cserélhetők?
Hogyan lehet "hosszúlábú" váltóm?
Választ előre is köszönöm szépen!
Üdvözlettel:Szendrey Mihály

Szép napot!
Őszinte leszek, nem szoktam a váltók áttételeit variálni. Mi a lehetőségekhez mérten a gyári állapot fenntartását, visszaállítását tartjuk elsődlegesnek. Ahhoz, hogy ilyesmibe belevágjon az ember, szükség van nem kevés szabadidőre, illetve különféle váltókra. Akik ismernek, tudják, hogy szabadidőből sosincs elég...
Ugyanakkor azt is jó tudni, hogy nem kevés munka átépíteni automatás autót. Kell pl. pedálsor, váltókar kulisszával, bovden, fő-és munkahenger, csövezés, lendkerék, kuplungszett, stb. A tűzfalba is be kell faragni a főhenger helyét...
Ebben az esetben sajnos nem én vagyok az ön embere!
Üdvözlettel: Doma Károly
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Mitsumishi » 2020.06.15. 19:41

Üdvözlet, szép napot!
Kérdésem van 97-es space wagon váltó kompatibilitással kapcsolatban.
Automata váltót szeretnék cserélni, manuálisra, galanté passzol, találtam is mindenfélét. Sajnos a gyári kéziváltó a 4g63-hoz nagyon rövid, 100-nál 3ezret pörög 5.ben, automata "csak" 2700-at, de azt is kicsit rövidnek érzem pályán. Azt rebesgetik, hogy a td, illetve a v6 váltók hosszabbak. Csereszabatosak, vagy esetleg a fogaskerekek cserélhetők?
Hogyan lehet "hosszúlábú" váltóm?
Választ, segítséget előre is köszönöm szépen!
Üdvözlettel:Szendrey Mihály[/quote]
Mitsumishi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.06.14. 17:14
auto tipusa: '97 SPACE WAGON

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Mitsumishi » 2020.06.15. 19:37

[quote="Mitsumishi"]Üdvözlet, szép napot!
Kérdésem van 97-es space wagon váltó kompatibilitással kapcsolatban.
Automata váltót szeretnék cserélni, manuálisra, galanté passzol, találtam is mindenfélét. Sajnos a gyári kéziváltó a 4g63-hoz nagyon rövid, 100-nál 3ezret pörög 5.ben. Azt rebesgetik, hogy a td, illetve a v6 váltók hosszabbak. Csereszabatosak, vagy esetleg a fogaskerekek cserélhetők?
Hogyan lehet "hosszúlábú" váltóm?
Választ, segítséget előre is köszönöm szépen!
Üdvözlettel:Szendrey Mihály
Mitsumishi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.06.14. 17:14
auto tipusa: '97 SPACE WAGON

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Hardy » 2020.06.15. 18:04

McElek16V írta:
Hardy írta:Üdv!
Szeretnék érdeklődni, van egy 1999-es lancerem, hideg motorral való inditáskor a fordulatszámom felpörög először 1600 majd vissza 1400-ra és ahogy melegszik a motor úgy lassul vissza az alapjáratom egész 800-ig, tehát amint eléri a vizhőfok mutató a 90fokot, beáll az alapjárat a normális értékre. Ez normális jelenség lehet ennél a tipusnál vagy valami hiba lehet?A választ előre is köszönöm!

Üdv!
Kitisztítanám a fojtószelepházat és gyári értékekre állítanám a motort. Már 60-70 fok környékén is le kellene mennie 800-ra az alapjáratnak.


A fojtószelepház takarítás megtörtént, alapjárati motor és egr szelep tisztítással egyetemben, lehet sügér lesz a kérdés de a motor alapértékekre állítása az mit takar?
Hardy
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.04.26. 09:41
auto tipusa: lancer VI

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Mitsumishi » 2020.06.14. 21:13

Üdvözlet, szép napot!
Kérdésem van 97-es space wagon váltó kompatibilitással kapcsolatban.
Automata váltót szeretnék cserélni, manuálisra, galanté passzol, találtam is mindenfélét. Sajnos a gyári kéziváltó a 4g63-hoz nagyon rövid, 100-nál 3ezret pörög 5.ben. Azt rebesgetik, hogy a td, illetve a v6 váltók hosszabbak. Csereszabatosak, vagy esetleg a fogaskerekek cserélhetők?
Hogyan lehet "hosszúlábú" váltóm?
Választ előre is köszönöm szépen!
Üdvözlettel:Szendrey Mihály
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Mitsumishi 2020.06.15. 19:35-kor.
Mitsumishi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.06.14. 17:14
auto tipusa: '97 SPACE WAGON

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.06.13. 17:54

Hardy írta:Üdv!
Szeretnék érdeklődni, van egy 1999-es lancerem, hideg motorral való inditáskor a fordulatszámom felpörög először 1600 majd vissza 1400-ra és ahogy melegszik a motor úgy lassul vissza az alapjáratom egész 800-ig, tehát amint eléri a vizhőfok mutató a 90fokot, beáll az alapjárat a normális értékre. Ez normális jelenség lehet ennél a tipusnál vagy valami hiba lehet?A választ előre is köszönöm!

Üdv!
Kitisztítanám a fojtószelepházat és gyári értékekre állítanám a motort. Már 60-70 fok környékén is le kellene mennie 800-ra az alapjáratnak.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.06.13. 17:50

Diablo írta:Üdvözlet mindenkinek!

Tanácsot szeretnék kérni. Egy ASX 1.6 benzines 117 pacis autóm van. Szerelőm nem tudja, mi lehet a hiba. Emelkedőn, gázadás közben felerősödik a motor hangja, és erősebb lesz a vibráció is, mintha a kipufogó kifújna valahol. Végignézték a kipufogó rendszert nem látni rajta hibát, a motortartó bakok jó állapotban vannak. Azt szeretném kérdezni, hogy mi okozhatja még a jelenséget?

Ha lehet elkerülném a kìsérletezgetést.
Előre is köszönöm a segítséget.

Helló!
Sajnos nincs egyértelmű válasz... Mindegyik 1,6 ASX-nek ez a hibája. A sajátunkon elkezdtem pl. a hátsó billenésgátló "elszigetelését" a bölcsőtől gumialátétekkel, és az ajtókárpitok csillapításába is belefogtam, mert mindegyik képes zörögni. (szétszedés után látható, hogy több darabból vannak összeépítve, de a rögzítőfülek mentén külön életet élnek a darabok...) Azt is látom, hogy minél több kilométer van bennük, annál inkább kerül előre a motor és a váltó az oldalsó tartóbakokon.
Az kérdéses, hogy mit tudok kezdeni azzal, hogy kétezres fordulat környékén elkezd rezonálni a motor. Ha ezt sikerülne megfejtenem, valószínűleg az egész tünetmegszüntetős marhaságra nem lenne szükség...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Hardy » 2020.06.10. 16:53

Üdv!
Szeretnék érdeklődni, van egy 1999-es lancerem, hideg motorral való inditáskor a fordulatszámom felpörög először 1600 majd vissza 1400-ra és ahogy melegszik a motor úgy lassul vissza az alapjáratom egész 800-ig, tehát amint eléri a vizhőfok mutató a 90fokot, beáll az alapjárat a normális értékre. Ez normális jelenség lehet ennél a tipusnál vagy valami hiba lehet?A választ előre is köszönöm!
Hardy
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.04.26. 09:41
auto tipusa: lancer VI

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Diablo » 2020.06.10. 10:50

Üdvözlet mindenkinek!

Tanácsot szeretnék kérni. Egy ASX 1.6 benzines 117 pacis autóm van. Szerelőm nem tudja, mi lehet a hiba. Emelkedőn, gázadás közben felerősödik a motor hangja, és erősebb lesz a vibráció is, mintha a kipufogó kifújna valahol. Végignézték a kipufogó rendszert nem látni rajta hibát, a motortartó bakok jó állapotban vannak. Azt szeretném kérdezni, hogy mi okozhatja még a jelenséget?

Ha lehet elkerülném a kìsérletezgetést.
Előre is köszönöm a segítséget.
Diablo
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.06.10. 08:12
auto tipusa: ASX1.6

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: lac0ka » 2020.06.03. 19:49

McElek16V írta:
lac0ka írta:
McElek16V írta:Hali!
Nem elég megrendelni, ki is kellene cserélni... :)


Természetesen :D Elindítom a projektet, utána járok és jelentkezek. Csak annyi lenne még a kérdésem hogy 5 vagy 6pines kell, vagy honnan tudnék rájönni? :shock:

Leggyorsabban úgy, ha megnézed a szemeddel.Kormányburkolat három csavarja ki, burkolat le, és máris látod a csatlakozót bal oldalon. A vezeték felől jól megszámolható. De ha ki van szedve a kulcs, akkor le is húzhatod a csatlakozót...


Így tettem, 5pinesre volt szükségem, megrendeltem, ki is cseréltem, és pöccre indul. Nagyon szépen köszönöm a segítséget!! :D
lac0ka
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.05.13. 17:48
auto tipusa: Lancer 2004

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.06.02. 21:33

gerovass írta:
McElek16V írta:
gerovass írta:Sziasztok!
Pajero Pinin 1.8GDI hibajelenségre keresek megoldást.Tökéletesen működik,erős,jó a fogyasztása is,viszont néha alig akar beindulni.Csak beindul és leáll .Ha gázpedált lenyomom talán még rosszabb.Szerintem nem kap üzemanyagot.Random csinálja mikor milyen kedve van.A benzinszűrő a kisnyomású szivattyúval új,ezért én a nagynyomású üzemanyag nyomásszabályzóra gondolok.Ennél ez külön van a nagynyomású szivattyú mellett.A nagynyomású szivattyú is lehet,de azt gondolom ha az rossz akkor az mindíg rossz. A véleményetekre vagyok kíváncsi,tanácsokat várok.
Köszönöm.

Üdv!
A komputeres motoroknál az nem természetes, hogy benyomott gázpedállal indítózól, mivel egy jó működő rendszernél a motorvezérlő optimalizál mindent olyankor.
Ha a nagynyomású pumpa nem működik, azt nagyon szépen le lehet tesztelni akár komputerrel, akár mérőórával. De emellett lehet pl. vezérműtengely jeladó, fojtószelep-motor és még néhány dolog...



Köszönöm a válaszod! Igen tudom hogy nem nyomkodjuk a gázpedált indításkor,de amikor már kezdesz ideges lenni mert nem indul akkor már nem számítanak a szabályok :)
Már voltam nálad egyszer,akkor a műszeres vizsgálatkor mondtad hogy alapjáraton ingadozik az üzemanyagnyomás.Azóta eladtam az autót a szomszédomnak,ezért muszáj segítenem neki.Nekem nem volt ilyen problémám.Hozzád azért vittem mert volt egy eset amikor menet közben elment az erő belőle,végén csak alapjárat volt,de leállítás és kis várakozás után ismét normálisan ment,és később se jött elő ez a probléma. A diagnosztikai olvasód se látott tárolt hibát az agyában. Hibajelző lámpa nem világít.A mérőórás nyomásellenőrzés problémás mert kiszámíthatatlan,teljesen alkalomszerűen csinálja,és ha beindul akkor több napig is hiba nélkül indul.A vezérmű tengely jeladót megnézem.A külön levő nyomásszabályzó szokott elromlani,vagy csak a nagynyomású szivattyú,vagy egyszerre mindkettő cserés?
Köszönettel: Vass Gábor.

Teljesen mindegy, milyen GDI-ről beszélümk, leges leggyakrabban a nagynyomású pumpa romlik el, ritkábban a fojtószelepvezérlés motorja. Ezen kívül a kormolódás jellemző még. A befecskendezőket is láttam már eltömődni és az üzemanyagszűrőket is. Ritkán légtömegmérő... Úgy gondolom, ha statisztikát vezettem volna, így haladnék a leggyakoribb felől a legkevesebb felé. Persze, ezen kívül is lehetnek dolgok, de azok nálunk kevésbé jellemzőek.
A nagynyomású szivattyú indítózáskor negyedét-ötödét forog, mint alapjáraton, épp ezért az általa termelt mennyiség és nyomás is sokkal alacsonyabb a szükségesnél. Bár a motorvezérlő segítségével még így is képes egy jól működő szivattyú beindítani a motort, de ha kopott, akkor már ezt nem mindig tudja megtenni...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Következő

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég