McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.06.02. 21:33

gerovass írta:
McElek16V írta:
gerovass írta:Sziasztok!
Pajero Pinin 1.8GDI hibajelenségre keresek megoldást.Tökéletesen működik,erős,jó a fogyasztása is,viszont néha alig akar beindulni.Csak beindul és leáll .Ha gázpedált lenyomom talán még rosszabb.Szerintem nem kap üzemanyagot.Random csinálja mikor milyen kedve van.A benzinszűrő a kisnyomású szivattyúval új,ezért én a nagynyomású üzemanyag nyomásszabályzóra gondolok.Ennél ez külön van a nagynyomású szivattyú mellett.A nagynyomású szivattyú is lehet,de azt gondolom ha az rossz akkor az mindíg rossz. A véleményetekre vagyok kíváncsi,tanácsokat várok.
Köszönöm.

Üdv!
A komputeres motoroknál az nem természetes, hogy benyomott gázpedállal indítózól, mivel egy jó működő rendszernél a motorvezérlő optimalizál mindent olyankor.
Ha a nagynyomású pumpa nem működik, azt nagyon szépen le lehet tesztelni akár komputerrel, akár mérőórával. De emellett lehet pl. vezérműtengely jeladó, fojtószelep-motor és még néhány dolog...



Köszönöm a válaszod! Igen tudom hogy nem nyomkodjuk a gázpedált indításkor,de amikor már kezdesz ideges lenni mert nem indul akkor már nem számítanak a szabályok :)
Már voltam nálad egyszer,akkor a műszeres vizsgálatkor mondtad hogy alapjáraton ingadozik az üzemanyagnyomás.Azóta eladtam az autót a szomszédomnak,ezért muszáj segítenem neki.Nekem nem volt ilyen problémám.Hozzád azért vittem mert volt egy eset amikor menet közben elment az erő belőle,végén csak alapjárat volt,de leállítás és kis várakozás után ismét normálisan ment,és később se jött elő ez a probléma. A diagnosztikai olvasód se látott tárolt hibát az agyában. Hibajelző lámpa nem világít.A mérőórás nyomásellenőrzés problémás mert kiszámíthatatlan,teljesen alkalomszerűen csinálja,és ha beindul akkor több napig is hiba nélkül indul.A vezérmű tengely jeladót megnézem.A külön levő nyomásszabályzó szokott elromlani,vagy csak a nagynyomású szivattyú,vagy egyszerre mindkettő cserés?
Köszönettel: Vass Gábor.

Teljesen mindegy, milyen GDI-ről beszélümk, leges leggyakrabban a nagynyomású pumpa romlik el, ritkábban a fojtószelepvezérlés motorja. Ezen kívül a kormolódás jellemző még. A befecskendezőket is láttam már eltömődni és az üzemanyagszűrőket is. Ritkán légtömegmérő... Úgy gondolom, ha statisztikát vezettem volna, így haladnék a leggyakoribb felől a legkevesebb felé. Persze, ezen kívül is lehetnek dolgok, de azok nálunk kevésbé jellemzőek.
A nagynyomású szivattyú indítózáskor negyedét-ötödét forog, mint alapjáraton, épp ezért az általa termelt mennyiség és nyomás is sokkal alacsonyabb a szükségesnél. Bár a motorvezérlő segítségével még így is képes egy jól működő szivattyú beindítani a motort, de ha kopott, akkor már ezt nem mindig tudja megtenni...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.06.02. 21:24

LeveliBeka írta:Elkezdett nyikorgó hangot adni a váltóm, leginkább 2 --> 3 és 3 --> 4 váltáskor. Ha leeresztem az ablakot, akkor hallom elsősorban. Gondolom meg kéne zsírozni a szerkezetet. Valami tanács ezzel kapcsolatban? A váltórudazat váltó felőli részével törődjek, a váltókulisszával, esetleg mindkettővel?

Lancer 2007, 4G18.

kösz

Hát... Azt mégiscsak neked kellene tudni, hogy belülről, vagy kívülről hallod a nyekergést...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: gerovass » 2020.05.31. 17:31

McElek16V írta:
gerovass írta:Sziasztok!
Pajero Pinin 1.8GDI hibajelenségre keresek megoldást.Tökéletesen működik,erős,jó a fogyasztása is,viszont néha alig akar beindulni.Csak beindul és leáll .Ha gázpedált lenyomom talán még rosszabb.Szerintem nem kap üzemanyagot.Random csinálja mikor milyen kedve van.A benzinszűrő a kisnyomású szivattyúval új,ezért én a nagynyomású üzemanyag nyomásszabályzóra gondolok.Ennél ez külön van a nagynyomású szivattyú mellett.A nagynyomású szivattyú is lehet,de azt gondolom ha az rossz akkor az mindíg rossz. A véleményetekre vagyok kíváncsi,tanácsokat várok.
Köszönöm.

Üdv!
A komputeres motoroknál az nem természetes, hogy benyomott gázpedállal indítózól, mivel egy jó működő rendszernél a motorvezérlő optimalizál mindent olyankor.
Ha a nagynyomású pumpa nem működik, azt nagyon szépen le lehet tesztelni akár komputerrel, akár mérőórával. De emellett lehet pl. vezérműtengely jeladó, fojtószelep-motor és még néhány dolog...



Köszönöm a válaszod! Igen tudom hogy nem nyomkodjuk a gázpedált indításkor,de amikor már kezdesz ideges lenni mert nem indul akkor már nem számítanak a szabályok :)
Már voltam nálad egyszer,akkor a műszeres vizsgálatkor mondtad hogy alapjáraton ingadozik az üzemanyagnyomás.Azóta eladtam az autót a szomszédomnak,ezért muszáj segítenem neki.Nekem nem volt ilyen problémám.Hozzád azért vittem mert volt egy eset amikor menet közben elment az erő belőle,végén csak alapjárat volt,de leállítás és kis várakozás után ismét normálisan ment,és később se jött elő ez a probléma. A diagnosztikai olvasód se látott tárolt hibát az agyában. Hibajelző lámpa nem világít.A mérőórás nyomásellenőrzés problémás mert kiszámíthatatlan,teljesen alkalomszerűen csinálja,és ha beindul akkor több napig is hiba nélkül indul.A vezérmű tengely jeladót megnézem.A külön levő nyomásszabályzó szokott elromlani,vagy csak a nagynyomású szivattyú,vagy egyszerre mindkettő cserés?
Köszönettel: Vass Gábor.
gerovass
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.12.09. 19:19
auto tipusa: Pajero Pinin

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2020.05.31. 08:11

Elkezdett nyikorgó hangot adni a váltóm, leginkább 2 --> 3 és 3 --> 4 váltáskor. Ha leeresztem az ablakot, akkor hallom elsősorban. Gondolom meg kéne zsírozni a szerkezetet. Valami tanács ezzel kapcsolatban? A váltórudazat váltó felőli részével törődjek, a váltókulisszával, esetleg mindkettővel?

Lancer 2007, 4G18.

kösz
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.05.30. 21:14

wasmats írta:
McElek16V írta:
wasmats írta:Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, valaki meg tudná mondani biztosra hogy egy 95-ös lancernek, 1.6 4G92, klímás és szervós, milyen hosszú az ezeket a motorokat hajtó hosszbordásszíja?
Láttam 1300 és 1125 mm, meg még rövidebb változatokat is.

Előre is köszi!
Tomi

Szia!
A klímás-szervós ékszíj a leghosszabb. Most fejből nem tudom, de valóban 1300 körüli, 5pk-s. Azaz öt bordája van.


Köszönöm!
Lenne még egy kérdésem, alacsony volt az alapjárat, így a fojtószelep mögött a kitámasztó csavaron tekertem néhány menetet, amitől mostmár szépen tartja 1000-1100 körül az alapjáratot és nem ráz be ha bekapcsol a klíma. Kérdésem hogy ezzel ez le van tudva, a motorvezérlő ezt így érti, vagy kell-e még emiatt valamit utánállítani, illetve el lehet ezt állítani úgy hogy abból baj legyen? Teszem azt rossz lesz a keverékképzés, bekavar a fordulatokon a teljesítménybe stb. Vagy ennyire nem bonyolult.

Köszönöm előre is a választ.
Tomi

A csavar tekergetése nem segít a motorvezérlőnek, most valószínűleg nem is tudja, amikor az alapjárati programra kellene váltania. A csavar visszaállítása után arra kellene rájönni, hogy csak koszolódás miatt rossz az alapjárat, vagy esetleg hibás az alapjárati motor, vagy más ilyesmi.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.05.30. 21:11

lac0ka írta:
McElek16V írta:Hali!
Nem elég megrendelni, ki is kellene cserélni... :)


Természetesen :D Elindítom a projektet, utána járok és jelentkezek. Csak annyi lenne még a kérdésem hogy 5 vagy 6pines kell, vagy honnan tudnék rájönni? :shock:

Leggyorsabban úgy, ha megnézed a szemeddel.Kormányburkolat három csavarja ki, burkolat le, és máris látod a csatlakozót bal oldalon. A vezeték felől jól megszámolható. De ha ki van szedve a kulcs, akkor le is húzhatod a csatlakozót...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: wasmats » 2020.05.28. 14:43

McElek16V írta:
wasmats írta:Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, valaki meg tudná mondani biztosra hogy egy 95-ös lancernek, 1.6 4G92, klímás és szervós, milyen hosszú az ezeket a motorokat hajtó hosszbordásszíja?
Láttam 1300 és 1125 mm, meg még rövidebb változatokat is.

Előre is köszi!
Tomi

Szia!
A klímás-szervós ékszíj a leghosszabb. Most fejből nem tudom, de valóban 1300 körüli, 5pk-s. Azaz öt bordája van.


Köszönöm!
Lenne még egy kérdésem, alacsony volt az alapjárat, így a fojtószelep mögött a kitámasztó csavaron tekertem néhány menetet, amitől mostmár szépen tartja 1000-1100 körül az alapjáratot és nem ráz be ha bekapcsol a klíma. Kérdésem hogy ezzel ez le van tudva, a motorvezérlő ezt így érti, vagy kell-e még emiatt valamit utánállítani, illetve el lehet ezt állítani úgy hogy abból baj legyen? Teszem azt rossz lesz a keverékképzés, bekavar a fordulatokon a teljesítménybe stb. Vagy ennyire nem bonyolult.

Köszönöm előre is a választ.
Tomi
Avatar
wasmats
 
Hozzászólások: 69
Csatlakozott: 2012.04.25. 09:35
Tartózkodási hely: Szombathely
auto tipusa: Lancer

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: lac0ka » 2020.05.27. 21:46

McElek16V írta:Hali!
Nem elég megrendelni, ki is kellene cserélni... :)


Természetesen :D Elindítom a projektet, utána járok és jelentkezek. Csak annyi lenne még a kérdésem hogy 5 vagy 6pines kell, vagy honnan tudnék rájönni? :shock:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára lac0ka 2020.05.28. 15:31-kor.
lac0ka
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.05.13. 17:48
auto tipusa: Lancer 2004

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.05.27. 21:25

McElek16V írta:
Endre43 írta:Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, hogy a szerelőnél (nem márkaszerviz) raboskodó szerelmemet végre újra használhassam (Pajero Pinin 1.8 GDI (2001)).

6 hónapja a kipufogó első részén lévő flexibilis összekötőt (közvetlenül a leömlök közösítése után található, fémes szövet borítja) kicserélték és a rögzítést meghegesztették egy márkafüggetlen szervizben, ahova már 2 éve viszem a kocsit apró-cseprő dolgokkal. A szervizből már úgy hoztam el, hogy motorfék utáni nagy gázadás esetén könnyen lefulladt a motor (4 éve használom és jó ha 2 alkalommal lefulladt korábban, az is az én hibámból). A hiba hideg és meleg motor esetében is jelentkezett, így 4 nap múlva felhívtam a szervizt, ahol azt mondták, járják vele nyugodtan, mert majd beállítja magát (Mondjuk ezt nem nagyon értettem, de nem értek hozzá, így elfogadtam.). A következő nap már csak nehezen indult és a fordulatszám 800-2000 között összevissza "ugrált", mintha túráztatnám a kocsit, illetve ha elindultam vele és 1200-1400 alá esett a fordulat, le is fulladt és újraindítani is nagyon nehéz volt. Ezért azonnal visszavittem a szervizbe.
Állítólag semmi hiba jelet/kódot nem tudtak kiolvasni (illetve azóta sem), így csak annyit tudtak biztosan megállapítani, hogy túl sok benzint kap valamiért. Lassan 6 hónapja náluk van, de semmi lényegi előrelépés. Kicserélték a gyertyákat, kipróbálták másik, jól működő motorvezérlővel, kitisztíttattak a befecskendezőket (hátha azok nem zárnak, de a műszeres bevizsgálásnál se volt velük komoly gond és tisztítás után szinte gyári, új adatokat mértek velük), kimérték a teljes elektronikát és minden jónak bizonyult. Állításuk szerint jókor jó jelet ad a vezérlés, …. és ők se nagyon értik, mi lehet a gond. Ígéretük szerint elkezdenek lépésről lépésre végig menni újra mindenen. :(
Találkozott valaki ilyen hibával? Van esetleg, aki tudna segíteni? Nem tudok mit tenni, a számla pedig egyre nagyobb lesz (hozzáteszem abból a szempontból korrektek, hogy munkadíjat már jó ideje nem számolnak, csak alkatrészt).

Előre is köszönöm a segítséget!!!
Endre

Szia!
Azért van némi kétely bennem a történtekkel kapcsolatban... Na mindegy... Én megnézném a fojtószelep működését. Ennek a mágnese képes elválni a tengelytől és ilyenkor elég rendszertelenül tud működni az autó. Ez valahol magyarázná a túldúsítást is, meg a nehéz újraindítást is... Esetleg lehet légtömegmérő, annak tünetei is lehetnek ilyenek.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.05.27. 21:23

gerovass írta:Sziasztok!
Pajero Pinin 1.8GDI hibajelenségre keresek megoldást.Tökéletesen működik,erős,jó a fogyasztása is,viszont néha alig akar beindulni.Csak beindul és leáll .Ha gázpedált lenyomom talán még rosszabb.Szerintem nem kap üzemanyagot.Random csinálja mikor milyen kedve van.A benzinszűrő a kisnyomású szivattyúval új,ezért én a nagynyomású üzemanyag nyomásszabályzóra gondolok.Ennél ez külön van a nagynyomású szivattyú mellett.A nagynyomású szivattyú is lehet,de azt gondolom ha az rossz akkor az mindíg rossz. A véleményetekre vagyok kíváncsi,tanácsokat várok.
Köszönöm.

Üdv!
A komputeres motoroknál az nem természetes, hogy benyomott gázpedállal indítózól, mivel egy jó működő rendszernél a motorvezérlő optimalizál mindent olyankor.
Ha a nagynyomású pumpa nem működik, azt nagyon szépen le lehet tesztelni akár komputerrel, akár mérőórával. De emellett lehet pl. vezérműtengely jeladó, fojtószelep-motor és még néhány dolog...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.05.27. 21:16

Endre43 írta:Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, hogy a szerelőnél (nem márkaszerviz) raboskodó szerelmemet végre újra használhassam (Pajero Pinin 1.8 GDI (2001)).

6 hónapja a kipufogó első részén lévő flexibilis összekötőt (közvetlenül a leömlök közösítése után található, fémes szövet borítja) kicserélték és a rögzítést meghegesztették egy márkafüggetlen szervizben, ahova már 2 éve viszem a kocsit apró-cseprő dolgokkal. A szervizből már úgy hoztam el, hogy motorfék utáni nagy gázadás esetén könnyen lefulladt a motor (4 éve használom és jó ha 2 alkalommal lefulladt korábban, az is az én hibámból). A hiba hideg és meleg motor esetében is jelentkezett, így 4 nap múlva felhívtam a szervizt, ahol azt mondták, járják vele nyugodtan, mert majd beállítja magát (Mondjuk ezt nem nagyon értettem, de nem értek hozzá, így elfogadtam.). A következő nap már csak nehezen indult és a fordulatszám 800-2000 között összevissza "ugrált", mintha túráztatnám a kocsit, illetve ha elindultam vele és 1200-1400 alá esett a fordulat, le is fulladt és újraindítani is nagyon nehéz volt. Ezért azonnal visszavittem a szervizbe.
Állítólag semmi hiba jelet/kódot nem tudtak kiolvasni (illetve azóta sem), így csak annyit tudtak biztosan megállapítani, hogy túl sok benzint kap valamiért. Lassan 6 hónapja náluk van, de semmi lényegi előrelépés. Kicserélték a gyertyákat, kipróbálták másik, jól működő motorvezérlővel, kitisztíttattak a befecskendezőket (hátha azok nem zárnak, de a műszeres bevizsgálásnál se volt velük komoly gond és tisztítás után szinte gyári, új adatokat mértek velük), kimérték a teljes elektronikát és minden jónak bizonyult. Állításuk szerint jókor jó jelet ad a vezérlés, …. és ők se nagyon értik, mi lehet a gond. Ígéretük szerint elkezdenek lépésről lépésre végig menni újra mindenen. :(
Találkozott valaki ilyen hibával? Van esetleg, aki tudna segíteni? Nem tudok mit tenni, a számla pedig egyre nagyobb lesz (hozzáteszem abból a szempontból korrektek, hogy munkadíjat már jó ideje nem számolnak, csak alkatrészt).

Előre is köszönöm a segítséget!!!
Endre

Szia!
Azért van némi kétely bennem a történtekkel kapcsolatban... Na mindegy... Én megnézném a fojtószelep működését. Ennek a mágnese képes elválni a tengelytől és ilyenkor elég rendszertelenül tud működni az autó. Ez valahol magyarázná a túldúsítást is, meg a nehéz újraindítást is...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.05.27. 21:06

lac0ka írta:
McElek16V írta:
bighead82 írta:Sziasztok!
Most jutottam hozzá egy 2003 1.6 Lancer kombihoz. Nagyon tetszik, de van egy kis gondom. Indítás úgy történik, hogy kulcs egyet fordít, majd be és felfelé nyomva adom rá a gyújtást. Nem mindig sikerül. Nem igazán tudom, hogy ez valami hibajelenség vagy valami indításgátló. Esetleg gyújtáskapcsoló betét csere segíthet? Vagy más a gond?
Köszönöm a segítséget.

Szia!
Gyújtáskapcsoló betét csere. Ki van kopva.


Nálam is ugyan ez a probléma :(
Gondolom mihamarabb javítanom kéne, nehogy egyszer ne induljon be.
Tehát a gyújtáskapcsoló betét cseréje megoldaná a problémát?
Lerendelek egy ilyet hozzá, és ennyi?
https://peppi.hu/products/mitsubishi-la ... UIQAvD_BwE

Hali!
Nem elég megrendelni, ki is kellene cserélni... :)
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.05.27. 21:05

andras2 írta:Sziasztok,
12 éves L200 automata váltós autóm 2200 fordulaton gázelvétellel vált "normálisan" Gázadással 3100 fordulaton vált magától. Mitől lehet ez?
Segítséget előre is köszönöm.

Helló!
Ha sportosan használod, akkor akár még normális is lehet, mivel a váltóvezérlő képes alkalmazkodni a vezetési stílushoz. Ha nem erről van szó, akkor először megnézném, elég-e benne a váltóolaj, aztán elgondolkodnék azon, időben volt-e cserélve. Ha minden rendben, akkor rá kellene akasztani egy gyári tesztkomputerre.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.05.27. 21:00

wasmats írta:Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, valaki meg tudná mondani biztosra hogy egy 95-ös lancernek, 1.6 4G92, klímás és szervós, milyen hosszú az ezeket a motorokat hajtó hosszbordásszíja?
Láttam 1300 és 1125 mm, meg még rövidebb változatokat is.

Előre is köszi!
Tomi

Szia!
A klímás-szervós ékszíj a leghosszabb. Most fejből nem tudom, de valóban 1300 körüli, 5pk-s. Azaz öt bordája van.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: gerovass » 2020.05.26. 18:24

Sziasztok!
Pajero Pinin 1.8GDI hibajelenségre keresek megoldást.Tökéletesen működik,erős,jó a fogyasztása is,viszont néha alig akar beindulni.Csak beindul és leáll .Ha gázpedált lenyomom talán még rosszabb.Szerintem nem kap üzemanyagot.Random csinálja mikor milyen kedve van.A benzinszűrő a kisnyomású szivattyúval új,ezért én a nagynyomású üzemanyag nyomásszabályzóra gondolok.Ennél ez külön van a nagynyomású szivattyú mellett.A nagynyomású szivattyú is lehet,de azt gondolom ha az rossz akkor az mindíg rossz. A véleményetekre vagyok kíváncsi,tanácsokat várok.
Köszönöm.
gerovass
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.12.09. 19:19
auto tipusa: Pajero Pinin

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron