McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Endre43 » 2020.05.26. 12:05

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, hogy a szerelőnél (nem márkaszerviz) raboskodó szerelmemet végre újra használhassam (Pajero Pinin 1.8 GDI (2001)).

6 hónapja a kipufogó első részén lévő flexibilis összekötőt (közvetlenül a leömlök közösítése után található, fémes szövet borítja) kicserélték és a rögzítést meghegesztették egy márkafüggetlen szervizben, ahova már 2 éve viszem a kocsit apró-cseprő dolgokkal. A szervizből már úgy hoztam el, hogy motorfék utáni nagy gázadás esetén könnyen lefulladt a motor (4 éve használom és jó ha 2 alkalommal lefulladt korábban, az is az én hibámból). A hiba hideg és meleg motor esetében is jelentkezett, így 4 nap múlva felhívtam a szervizt, ahol azt mondták, járják vele nyugodtan, mert majd beállítja magát (Mondjuk ezt nem nagyon értettem, de nem értek hozzá, így elfogadtam.). A következő nap már csak nehezen indult és a fordulatszám 800-2000 között összevissza "ugrált", mintha túráztatnám a kocsit, illetve ha elindultam vele és 1200-1400 alá esett a fordulat, le is fulladt és újraindítani is nagyon nehéz volt. Ezért azonnal visszavittem a szervizbe.
Állítólag semmi hiba jelet/kódot nem tudtak kiolvasni (illetve azóta sem), így csak annyit tudtak biztosan megállapítani, hogy túl sok benzint kap valamiért. Lassan 6 hónapja náluk van, de semmi lényegi előrelépés. Kicserélték a gyertyákat, kipróbálták másik, jól működő motorvezérlővel, kitisztíttattak a befecskendezőket (hátha azok nem zárnak, de a műszeres bevizsgálásnál se volt velük komoly gond és tisztítás után szinte gyári, új adatokat mértek velük), kimérték a teljes elektronikát és minden jónak bizonyult. Állításuk szerint jókor jó jelet ad a vezérlés, …. és ők se nagyon értik, mi lehet a gond. Ígéretük szerint elkezdenek lépésről lépésre végig menni újra mindenen. :(
Találkozott valaki ilyen hibával? Van esetleg, aki tudna segíteni? Nem tudok mit tenni, a számla pedig egyre nagyobb lesz (hozzáteszem abból a szempontból korrektek, hogy munkadíjat már jó ideje nem számolnak, csak alkatrészt).

Előre is köszönöm a segítséget!!!
Endre
Csatolmányok
összekötő.JPG
közvetlenül a leömlök közösítése után található, fémes szövet borítja
összekötő.JPG (10.78 KiB) Megtekintve 5132 alkalommal.
Endre43
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.05.26. 11:50
auto tipusa: Pajero Pinin 1.8 GDI

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: lac0ka » 2020.05.24. 20:35

McElek16V írta:
bighead82 írta:Sziasztok!
Most jutottam hozzá egy 2003 1.6 Lancer kombihoz. Nagyon tetszik, de van egy kis gondom. Indítás úgy történik, hogy kulcs egyet fordít, majd be és felfelé nyomva adom rá a gyújtást. Nem mindig sikerül. Nem igazán tudom, hogy ez valami hibajelenség vagy valami indításgátló. Esetleg gyújtáskapcsoló betét csere segíthet? Vagy más a gond?
Köszönöm a segítséget.

Szia!
Gyújtáskapcsoló betét csere. Ki van kopva.


Nálam is ugyan ez a probléma :(
Gondolom mihamarabb javítanom kéne, nehogy egyszer ne induljon be.
Tehát a gyújtáskapcsoló betét cseréje megoldaná a problémát?
Lerendelek egy ilyet hozzá, és ennyi?
https://peppi.hu/products/mitsubishi-la ... UIQAvD_BwE
lac0ka
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.05.13. 17:48
auto tipusa: Lancer 2004

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: andras2 » 2020.05.19. 13:33

Sziasztok,
12 éves L200 automata váltós autóm 2200 fordulaton gázelvétellel vált "normálisan" Gázadással 3100 fordulaton vált magától. Mitől lehet ez?
Segítséget előre is köszönöm.
andras2
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.05.19. 13:22
auto tipusa: L200

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: wasmats » 2020.05.18. 14:15

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, valaki meg tudná mondani biztosra hogy egy 95-ös lancernek, 1.6 4G92, klímás és szervós, milyen hosszú az ezeket a motorokat hajtó hosszbordásszíja?
Láttam 1300 és 1125 mm, meg még rövidebb változatokat is.

Előre is köszi!
Tomi
Avatar
wasmats
 
Hozzászólások: 69
Csatlakozott: 2012.04.25. 09:35
Tartózkodási hely: Szombathely
auto tipusa: Lancer

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2020.04.25. 17:06

McElek16V írta:De akkor megvan az ok... Repedt szívócsonk, vagy valami hasonló?


Lehet. Háromszor szétszedtem, és nem találtam meg a hibát. Pasztával összeraktam, mert arra is gondoltam, hogy a tömítésnél van a gond. Nem javult meg. Újra neki kéne kezdeni. Talán ha egyszer eljutok hozzátok, megkérlek titeket, nézzétek meg...
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.04.25. 17:02

LeveliBeka írta:
McElek16V írta:Valószínűleg rossz az alapjárati motorod, ha minden más jó az előzőekből... Esetleg a motorvezérlő alapjárati végfoka, esetleg a kábelezés.


Ja, ezt sejtem én is... viszont az is gyanús, hogy csak csúnyán el van kalibrálódva. Lehet, hogy a fórumtársnak szánt válaszban említett SAS-dolog segíthetne nálam is...

Amikor anno kerestem a hibát (magas alapjárati fordulat), akkor próbáltam falslevegő-szívást is lokalizálni. Egyetlen helyen volt vmi gyanús, de az nem is cső volt, hanem talán pont maga a szívócsonk valamelyik pontja; ha oda spricceltem a féktisztítót, akkor elkezdett dadogni a motor. Többször szétszedtem, szigetelőpasztával összeraktam, de nem segített az alapjáraton. Feladtam. Egyelőre >100 ezer Ft-ot soknak tartok egy ilyen kis motorért. Ha egyszer ráérek, elviszem hozzátok egy alapos, Mitsubishi-célműszeres átnézésre az egész verdát.

De akkor megvan az ok... Repedt szívócsonk, vagy valami hasonló?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2020.04.22. 21:24

McElek16V írta:Valószínűleg rossz az alapjárati motorod, ha minden más jó az előzőekből... Esetleg a motorvezérlő alapjárati végfoka, esetleg a kábelezés.


Ja, ezt sejtem én is... viszont az is gyanús, hogy csak csúnyán el van kalibrálódva. Lehet, hogy a fórumtársnak szánt válaszban említett SAS-dolog segíthetne nálam is...

Amikor anno kerestem a hibát (magas alapjárati fordulat), akkor próbáltam falslevegő-szívást is lokalizálni. Egyetlen helyen volt vmi gyanús, de az nem is cső volt, hanem talán pont maga a szívócsonk valamelyik pontja; ha oda spricceltem a féktisztítót, akkor elkezdett dadogni a motor. Többször szétszedtem, szigetelőpasztával összeraktam, de nem segített az alapjáraton. Feladtam. Egyelőre >100 ezer Ft-ot soknak tartok egy ilyen kis motorért. Ha egyszer ráérek, elviszem hozzátok egy alapos, Mitsubishi-célműszeres átnézésre az egész verdát.
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.04.22. 20:59

LeveliBeka írta:
keca77 írta:Üdv Mester !

Most került hozzám egy 4G18 CS3A Lancer. A szokásos karbantartás keretében kipucoltam a fojtószelep házat is. Nem is lepődtem meg a magas alapjáraton. Alapjárat tanítás után valamivel jobb lett, de kénytelen voltam a bypass csavart egy egész fordulattal betekerni. Maradhat így ??


Nekem is magas az alapjárata, tökig be van csavarva, így elfogadható valamennyire. Legalább három éve és >50000km járok így, eddig nem lett baja...

Valószínűleg rossz az alapjárati motorod, ha minden más jó az előzőekből... Esetleg a motorvezérlő alapjárati végfoka, esetleg a kábelezés.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.04.22. 20:57

keca77 írta:Üdv Mester !

Rég jártam erre. Most került hozzám egy 4G18 CS3A Lancer. A szokásos karbantartás keretében kipucoltam a fojtószelep házat is. Nem is lepődtem meg a magas alapjáraton. Alapjárat tanítás után valamivel jobb lett, de kénytelen voltam a bypass csavart egy egész fordulattal betekerni. Maradhat így ??
Tanítható egyébként ezeknek az ECU-ja ??
Korábban említettél egy bizonyos "alapbeállítást" , ez mekkora ördöngösség mert a helyi márkaszerviz szerelői ezt a kifejezést nem ismerik.. :lol:

Helló!
Van olyan, én sem tudok egy csomó dolgot...
Alapbeállításként meg kell nézni a fojtószelepszenzor állását, aztán a teszter aktiválási lehetőségei között lehet szükség szerint állítani az alapjárat működésén a "SAS" bekapcsolásával. Meg lehet nézni a teszter és egy stroboszkóp segítségével, hogy a gyári 5 fokos alapelőgyújtás valóban annyi-e és be kell állítani az alapjárati motor értékét, majd ellenőrizni, hogy bekapcsolt klímával is rendesen visszaáll-e 50 lépés alá... nagyjából ennyi, de ezt érdemes...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2020.04.17. 05:27

keca77 írta:Üdv Mester !

Most került hozzám egy 4G18 CS3A Lancer. A szokásos karbantartás keretében kipucoltam a fojtószelep házat is. Nem is lepődtem meg a magas alapjáraton. Alapjárat tanítás után valamivel jobb lett, de kénytelen voltam a bypass csavart egy egész fordulattal betekerni. Maradhat így ??


Nekem is magas az alapjárata, tökig be van csavarva, így elfogadható valamennyire. Legalább három éve és >50000km járok így, eddig nem lett baja...
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

McElek16V

HozzászólásSzerző: keca77 » 2020.04.16. 17:19

Üdv Mester !

Rég jártam erre. Most került hozzám egy 4G18 CS3A Lancer. A szokásos karbantartás keretében kipucoltam a fojtószelep házat is. Nem is lepődtem meg a magas alapjáraton. Alapjárat tanítás után valamivel jobb lett, de kénytelen voltam a bypass csavart egy egész fordulattal betekerni. Maradhat így ??
Tanítható egyébként ezeknek az ECU-ja ??
Korábban említettél egy bizonyos "alapbeállítást" , ez mekkora ördöngösség mert a helyi márkaszerviz szerelői ezt a kifejezést nem ismerik.. :lol:
Avatar
keca77
 
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2010.07.31. 17:23
Tartózkodási hely: Szabolcs megye
auto tipusa: Lancer 4g92

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: aikon » 2020.04.13. 13:14

McElek16V írta:
aikon írta:Sziasztok!
Colt Cz3 1.5 DID a minap olyat produkált, hogy menet közben nem nagy sebességnél 20-30 km/h, a létező összes kontroll lámpa világítani kezdett és elment a szervó is (EPS)..
Megnéztük diagnosztikát, egyetlen egy jó értéket nem kaptunk, mindenhol szakadás hibát jelzett, de végül minden hiba kódot engedett törölni. Az hozzá fűzném, hogy ez előtt a menetstabilizátor lámpája sokszor minden ok nélkül világított... Tudom, hogy így látatlanban nehéz, de valami tipp, tanács jól jönne.
Köszi!

Szia!
Nem túl sok az információ, mert nagyon nem mindegy, milyen szakadásról beszélgetünk. Lehet biztosíték-, vezeték-, vagy információ-kiesési hiba is. A Coltoknál jellegzetes gond az első is, és az utolsó is. Azonban mivel törölhető az összes hibakód, én az utóbbira gyanakodnék. Próbáld meg azt, hogy kikötöd a kijelzőt a szélvédő alatt. Járhatsz nélküle napokig is. Ha nem jön elő újra, akkor azzal kell kezdeni valamit. Többen javítják, az új ára most szerintem lehet akár 65-70 ezer Ft is, amennyit most ér a pénzünk...


Szia!
Végül is középen a műszerfalon a kijelző nem igazán jó, hol nem mutat semmit, hol össze-vissza mutogatja az időt, a kinti hőmérsékletet, ritkán jó. De ez nem mostani hiba. Erre nem gondoltam, hogy ez kavarna be! Lehetséges, hogy az lenne a bűnös? 10 ezer a javítása, már utána érdeklődtem régebben..
Köszi!
aikon
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2017.04.01. 10:58
auto tipusa: COLT Cz3 1.5 DI-D

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.04.13. 09:21

aikon írta:Sziasztok!
Colt Cz3 1.5 DID a minap olyat produkált, hogy menet közben nem nagy sebességnél 20-30 km/h, a létező összes kontroll lámpa világítani kezdett és elment a szervó is (EPS)..
Megnéztük diagnosztikát, egyetlen egy jó értéket nem kaptunk, mindenhol szakadás hibát jelzett, de végül minden hiba kódot engedett törölni. Az hozzá fűzném, hogy ez előtt a menetstabilizátor lámpája sokszor minden ok nélkül világított... Tudom, hogy így látatlanban nehéz, de valami tipp, tanács jól jönne.
Köszi!

Szia!
Nem túl sok az információ, mert nagyon nem mindegy, milyen szakadásról beszélgetünk. Lehet biztosíték-, vezeték-, vagy információ-kiesési hiba is. A Coltoknál jellegzetes gond az első is, és az utolsó is. Azonban mivel törölhető az összes hibakód, én az utóbbira gyanakodnék. Próbáld meg azt, hogy kikötöd a kijelzőt a szélvédő alatt. Járhatsz nélküle napokig is. Ha nem jön elő újra, akkor azzal kell kezdeni valamit. Többen javítják, az új ára most szerintem lehet akár 65-70 ezer Ft is, amennyit most ér a pénzünk...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: aikon » 2020.04.11. 13:39

Sziasztok!
Colt Cz3 1.5 DID a minap olyat produkált, hogy menet közben nem nagy sebességnél 20-30 km/h, a létező összes kontroll lámpa világítani kezdett és elment a szervó is (EPS)..
Megnéztük diagnosztikát, egyetlen egy jó értéket nem kaptunk, mindenhol szakadás hibát jelzett, de végül minden hiba kódot engedett törölni. Az hozzá fűzném, hogy ez előtt a menetstabilizátor lámpája sokszor minden ok nélkül világított... Tudom, hogy így látatlanban nehéz, de valami tipp, tanács jól jönne.
Köszi!
aikon
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2017.04.01. 10:58
auto tipusa: COLT Cz3 1.5 DI-D

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.02.09. 20:00

MICUHÍM írta:Sziasztok!
Az alábbi hibával kűzdök,
Lancer 1.5 glxi, bajúsz, 4g15b motoros, 1989-es évjáratú kocsimmal:
Pöccre beindul, szépen jár, majd egyszer csak leáll.
Utána nem indul be, olyan mintha kifogyott volna a benzin. Persze a tank félig van.
Néhány nap múlva újra beindul első kulcsfordításra és kezdődik elölről a fenti.
Amikor beindul, akkor próbálgatom, többször leállítom, újraindítom és mindig indul, amíg egyszer csak leáll és nem indul be többé.
Addig szépen jár magasabb fordulaton is, nem dadog, mintha dugulás lenne.
Nincs ötletem mi lehet, hátha valakinek van tippje.
Felmerült, hogy ECU, benzinpimpa, vagy benzinszűrő dugulás...
Merre induljak a hibafeltárásban?
Köszi,

Szia!
Én az ECU-val kezdeném, amikor éppen rossz. Aztán ha van benne utólagos riasztó/immobiliser, akkor azokat is megnézném, hátha... De ennél a hibánál éppen az a jó, hogy amikor nem működik, van lehetőség a keresésre. Azt viszont jó ha tudod, hogy ha a motorvezérlő szórakozik, eljöhet az a pillanat, amikor már nem lesz javítható, tehát nem érdemes sokáig húzni a keresgélést...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég

cron