McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: MICUHÍM » 2020.02.06. 20:44

Sziasztok!
Az alábbi hibával kűzdök,
Lancer 1.5 glxi, bajúsz, 4g15b motoros, 1989-es évjáratú kocsimmal:
Pöccre beindul, szépen jár, majd egyszer csak leáll.
Utána nem indul be, olyan mintha kifogyott volna a benzin. Persze a tank félig van.
Néhány nap múlva újra beindul első kulcsfordításra és kezdődik elölről a fenti.
Amikor beindul, akkor próbálgatom, többször leállítom, újraindítom és mindig indul, amíg egyszer csak leáll és nem indul be többé.
Addig szépen jár magasabb fordulaton is, nem dadog, mintha dugulás lenne.
Nincs ötletem mi lehet, hátha valakinek van tippje.
Felmerült, hogy ECU, benzinpimpa, vagy benzinszűrő dugulás...
Merre induljak a hibafeltárásban?
Köszi,
Ha alfa-hímek léteznek, akkor miért ne lehetne MICUHÍM is? :-)
MICUHÍM
 
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2009.10.22. 09:54
Tartózkodási hely: Szeged
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi

Re: Lancer SRS - még mindig-

HozzászólásSzerző: Anakin » 2020.02.01. 00:27

Nagyon sejtelmes.. :D Mindenesetre most van 2 évem megtalálni egy széthúzás-összedugás elejéig. Tegnap azért átment a műszakin ahol és azóta sem jelentkezett SRS hiba. Lehet, zokon vette az autó, hogy megmondtam neki, úgyis lecserélem 2 éven belül egy X6-osra :D Amúgy tényleg egy kontakthiba-temető ez az autó vagy csak Bp-t nem szereti. Előszőr a BT handsfree modul lett KH-s. Ok, azt megcsináltam nagyon keservesen, 1 álló hétig kellett tesztelni, mire tényleg 100%-os lett. Aztán az ETACS lett KH-s, amikor nyáron elmúlt működni az első ablak spricni. Hazavittem Németo.-ba a kocsit és lám, megjavult, azóta is működik, ki tudja, meddig, bár most is egyszerre spriccol az első lámpamosókkal. Most az SRS. Félek előre, még mi jön elő, pedig óvom, vigyázok rá, csak minőségi szűrőket meg olajat kap, 100-as prémium benzint,pedig nem taposom, évente 2x átvizsgáltatom, stb. Van valami tapasztalatod? Nálatok sok Lancer fordul meg elektromos KH-kal? Más fórumokon sokan panaszkodnak, hogy nem szeretik ezek a pesti sz@r utakat, igaz, ők a futóműre értik szerintem....

McElek16V írta:
Anakin írta:Üdv újra Mester!

2009-es Lancer Sportback, ma kb. 10 mp-ként, menet közben előjött az SRS hibajelzés majd elmúlt. Sikerült kideríteni, hogy a jobb első impact sensor jön-megy a rendszerben, valszeg a csatija KH-s. Mielőtt fényt kapok: hol a viharban van ebben a csati ill. maga a szenzor? :) Könyvben van egy béna, (számomra) semmitmondó rajz róla ill. annyi, hogy a "Headlight support panel"-en. Kinéztem a látóidegeim is, de nem lelem sehol azt a nyomorult sárga csatit. :P Hol van ez? Zárhídon? Lámpa alatt/mögött/körül? Még van Xanax a gyógyszertárban, de már fogy nekik.. :D

Köszönöm előre is!

A zárhíd alatt van. A grillrács felől látod a hatos anyát, mást nem...
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 106
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Weiden i.d. Oberpfalz
auto tipusa: Lancer Sportback 1.8

Re: Lancer SRS - még mindig-

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.01.31. 22:10

Anakin írta:Üdv újra Mester!

2009-es Lancer Sportback, ma kb. 10 mp-ként, menet közben előjött az SRS hibajelzés majd elmúlt. Sikerült kideríteni, hogy a jobb első impact sensor jön-megy a rendszerben, valszeg a csatija KH-s. Mielőtt fényt kapok: hol a viharban van ebben a csati ill. maga a szenzor? :) Könyvben van egy béna, (számomra) semmitmondó rajz róla ill. annyi, hogy a "Headlight support panel"-en. Kinéztem a látóidegeim is, de nem lelem sehol azt a nyomorult sárga csatit. :P Hol van ez? Zárhídon? Lámpa alatt/mögött/körül? Még van Xanax a gyógyszertárban, de már fogy nekik.. :D

Köszönöm előre is!

A zárhíd alatt van. A grillrács felől látod a hatos anyát, mást nem...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: Légzsák

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.01.31. 21:54

Anakin írta:Köszönöm az infót és a jótanácsot lufimérésre. A Colt szerv. könyvében írták a max 2mA-es mérőáramot, a Lanceréban csak annyit, hogy hagyományos OHM-mérővel ne csináljuk. Két multiméterem van, megmértem anno mindkettő mérőáramát és a -nálam 20kOhm-os méréshatár - tűnt biztonságosnak, 16uA-el mér ilyenkor. Azért a tutiság kedvéért használok 1-1db 2x1m-es mérőzsinort és nem hagyom rajta a műszert, csak 1-2 mp-ig, amíg elkezd akarni mutatni valamit. Amúgy a légzsák csati 'kiakasztására' van valami trükköd? Arra gondolok, amikor kihúzott állapotban ráugrik a biztonsági rövidzár a sztatikus töltés ellen. A Lancer könyvében valami gyorskötözős dolgot rajzoltak, de ne nekem nem jött be a módszer, ha egyáltalán gyorskötözőt jelölnek :)

A gyorskötöző is jó, én inkább kartonlap-darabot használok. Vékonyabb, könnyebb betolni. Ellenállásmérés helyett elég lehet 5-6 ohmos ellenállással helyettesíteni a lufikat. Én pl. 12V-os izzót használok erre a célra, eddig jól bevált és mindig kéznél van...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Lancer SRS - még mindig-

HozzászólásSzerző: Anakin » 2020.01.29. 18:23

Üdv újra Mester!

2009-es Lancer Sportback, ma kb. 10 mp-ként, menet közben előjött az SRS hibajelzés majd elmúlt. Sikerült kideríteni, hogy a jobb első impact sensor jön-megy a rendszerben, valszeg a csatija KH-s. Mielőtt fényt kapok: hol a viharban van ebben a csati ill. maga a szenzor? :) Könyvben van egy béna, (számomra) semmitmondó rajz róla ill. annyi, hogy a "Headlight support panel"-en. Kinéztem a látóidegeim is, de nem lelem sehol azt a nyomorult sárga csatit. :P Hol van ez? Zárhídon? Lámpa alatt/mögött/körül? Még van Xanax a gyógyszertárban, de már fogy nekik.. :D

Köszönöm előre is!
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 106
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Weiden i.d. Oberpfalz
auto tipusa: Lancer Sportback 1.8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: jakofun » 2020.01.28. 23:11

Igen sajnos igaz lehet! És jobban utana kell néznem a dolognak! Ma voltam egy kompresszio mérésen! Konstans 15 bár minden hengerben.. és érdekes módon ma mintha jobban ment volna de az alapjárat katasztrófa.
Sajnos nem tudok képet csatolni most pedig szeretnek a két trafo is amit mondtam gyanús nekem.
Viszont ami érdekes hogy az irridium fejek ezen a 20 kilométeren amin mentem vele szép fehérek lettek. Tehát csak dolgozhat a pipa meg a trafo.. gondolkodtam akar motor vezérlő egysegen is próbálok majd képet csatolni
Hiba tároló üres nem hoz hibát semmire.
Köszönöm! :)!
jakofun
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.01.26. 21:17
auto tipusa: Mitsubishi Carisma

Légzsák

HozzászólásSzerző: Anakin » 2020.01.28. 21:49

Köszönöm az infót és a jótanácsot lufimérésre. A Colt szerv. könyvében írták a max 2mA-es mérőáramot, a Lanceréban csak annyit, hogy hagyományos OHM-mérővel ne csináljuk. Két multiméterem van, megmértem anno mindkettő mérőáramát és a -nálam 20kOhm-os méréshatár - tűnt biztonságosnak, 16uA-el mér ilyenkor. Azért a tutiság kedvéért használok 1-1db 2x1m-es mérőzsinort és nem hagyom rajta a műszert, csak 1-2 mp-ig, amíg elkezd akarni mutatni valamit. Amúgy a légzsák csati 'kiakasztására' van valami trükköd? Arra gondolok, amikor kihúzott állapotban ráugrik a biztonsági rövidzár a sztatikus töltés ellen. A Lancer könyvében valami gyorskötözős dolgot rajzoltak, de ne nekem nem jött be a módszer, ha egyáltalán gyorskötözőt jelölnek :)
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 106
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Weiden i.d. Oberpfalz
auto tipusa: Lancer Sportback 1.8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.01.28. 21:12

jakofun írta:Sziasztok szep estet elore is koszonom hogy itt lehetek. Elnezest a betukert nemetorszagbol irok.
Nos lenne egy gondom Szepseges Carisma 1.8 gdi. szimptoma a kovetkezo.

Hidegen szepen indul.. rendben
Ahogy melegszik jatszik az alapjarat oke szelephaz gondoltam en.. korom fekete olaj a karterben oke. meleg motornal olyan ketto ezer kornyeken elkezd rangatni de rendesen mostmar hallom alapjaraton is melle puffanast"
Nos amiket eddig neztem.
Check lampa nincs fent'
pillangot tisztitottam haz mogott iszonyu mennyisegu lerakodas.
ketto pipa szar szikszallagozva athuz de dolgozik...
namarmost ami erdekes adtam neki 4 ujj ngk-t elotte a gyertyak feketek voltak tehat kapja a benzint nagyon ! a fustben is erzem hogy kapja most 3 inditas utan megint feketek a gyertyak rendesen mintha nem ujjak lennenek es a helyzet sem sokat valtozott tole...
tudnatok esetleg otletelni mit tegyek vele ? hol es hogy kezdjem ? a delphim kommunikal vele de nem dob hibat.
elore is koszonom
ui: Esetleg lambda???
koszonom.

Szia!
Ha jól láttam, írtál emailt, de ha már itt vagyok, itt válaszolnék, hátha mást is érint...
A GDI működéséből adódóan a gyertyák nem szürkék és barnák, mint egy hagyományos motornál, ezt ne is várd. Ellenben ha a pillangószelep erősen kormos volt, akkor a szívócsonk és a hengerfej-szívószelep csatornák még koszosabbak. Láttam már olyan motort, ahol konkrétan a harmadára szűkült a koromtól a levegőjárat. Ennek az a következménye, hogy kevesebb levegő jut a motorba és az is egészen más utat jár be, mint amit kitaláltak a japánok. Ez főleg alapjáraton lesz észrevehető, de a motor teljesítménye is egyre gyatrább lesz, a kipufogógáz összetétele meg pláne... Mivel ez a korom mikro-levegőrészecskék, kipufogó-korom és kartergáz emulziója, a hőmérséklet és a gázlengések hatására annyira szilárdan épül fel a falra, hogy vésni kell. Tehát vagy miszlikekre kell szedni a hengerfejet, kiszedve a szelepeket, minden egyes alkatrészt elpucolni, vagy el kell vinni dióhéjas tisztításra. Utóbbi esetben nem bontják elemeire az autót, csak a szívócsonkot kell leszedni, majd nagynyomású levegővel többféle profilon keresztül őrölt dióhéjjal szedik le a lerakódást. Ez valójában szemcseszórásos tisztítás. Valószínűnek tartom, hogy olcsóbb, mint egy motor szét-össze és nem is tart annyi ideig, de árat nem tudok erről, utána kell nézni.
Házilag nem javaslom megcsinálni. Ha valamit elszúr az ember, akkor a motort is teleszórhatja szeméttel, illetve ha a diópor beszorul valamelyik szelep alá, akkor megint csak lehet szétszedni...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: lancer légzsák hiba

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.01.28. 20:52

Anakin írta:Üdv Mester!

2009-es sportback-em van, néha előjön a légzsák hiba, aztán elmúlik (tavaly előtt nyáron volt egyszer, néhány leállítás után elmúlt, aztán véletlenszerűen újra előjött 1x-2x, aztán azóta semmi). Holnap vinném műszakiztatni, erre most megint előjött és nem akar múlni. Tavaly 4x-5x történt olyan, hogy a kormányon lévő hangerő mínusz gombra bekapcsolt a telefonos kihangosító ill. a léptetés plusz gombra hangerőt állított. Lehet ez összefüggésben a légzsák hibával? Elképzelhető, hogy egyazon clock spring-en mennek át a légzsák kábelei és a multimédia gomboké a kormányon? Valami sűrgős megoldás kéne, mert csak a héten vagyok M.o.-n és márc.2-án jár le a műszakim, addig viszont nem jövök már haza... Tudsz valami biztosat látatlanba? :) Nálad gyakran előfordul, hogy egyből betalálsz.. :)

Hálás köszönettel,

Anakin

UPDATE: nem aktuális, megoldottam. Elvi kérdés: létezik, hogy a japán kocsikat csak a hozzájuk tartozó célműszerrel lehet rendesen diagnosztizálni? Tegnap megnézték itt helyben, valami Bosch-al, ami jobb első légzsák hibát diagnosztizált. Mondjuk érdekes, hogy konkrétabbat nem tudott mondani, főleg, hogy 9 légzsákos az autó, abból 2 van a jobb első oldalon + az ülésfoglaltság jelző +függönylégzsák. Ezekre, meg a bizt.öv feszítőkre is külön-külön van hibakód a szerv. könyvben. Minden lufit átmértem multiméterrel, természetesen mind jó, csatlakozókat megpucoltam, hiba maradt. Aztán 'heccból' a clock springet is átmértem, kormánylufit, csatikat itt is megpucoltam és láss csodát, jó lett, elmúlt a hiba.
Tavalyelőtt egy '98-as colt-ot nézettem meg, azt elve úgy vettük, hogy SRS jelző folyamatosan világított. Azt is megnézték, ott clock spring hibát dobott (állítólag). Átmértem, semmi baja, lufiknak szintén. Aztán maradt az SRS-ECU, 3e HUF-ért vettem bontóban és azóta azon is megszűnt a hiba.
Ezek miatt fordult most meg a fejemben: létezik, hogy külön műszerek vannak német autókra, azokon belül mindre, meg külön a koreaikra, külön japánokra?

Szia!
Nem tudom, milyenek az idegen olvasók. Épp azért, mert nem akarok beleesni ilyen csapdába, amennyire lehet, csak gyárit használok. Néha egy-egy motorhiba kiolvasásnál használok mást, mert gyorsabb a belépés telefonnal.
Ja, majd elfelejtettem... Ellenállásmérővel elég gyorsan el lehet pukkantani egy légzsákot, úgyhogy azt csak módjával!
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: jakofun » 2020.01.26. 21:28

Sziasztok szep estet elore is koszonom hogy itt lehetek. Elnezest a betukert nemetorszagbol irok.
Nos lenne egy gondom Szepseges Carisma 1.8 gdi. szimptoma a kovetkezo.

Hidegen szepen indul.. rendben
Ahogy melegszik jatszik az alapjarat oke szelephaz gondoltam en.. korom fekete olaj a karterben oke. meleg motornal olyan ketto ezer kornyeken elkezd rangatni de rendesen mostmar hallom alapjaraton is melle puffanast"
Nos amiket eddig neztem.
Check lampa nincs fent'
pillangot tisztitottam haz mogott iszonyu mennyisegu lerakodas.
ketto pipa szar szikszallagozva athuz de dolgozik...
namarmost ami erdekes adtam neki 4 ujj ngk-t elotte a gyertyak feketek voltak tehat kapja a benzint nagyon ! a fustben is erzem hogy kapja most 3 inditas utan megint feketek a gyertyak rendesen mintha nem ujjak lennenek es a helyzet sem sokat valtozott tole...
tudnatok esetleg otletelni mit tegyek vele ? hol es hogy kezdjem ? a delphim kommunikal vele de nem dob hibat.
elore is koszonom
ui: Esetleg lambda???
koszonom.
jakofun
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.01.26. 21:17
auto tipusa: Mitsubishi Carisma

lancer légzsák hiba

HozzászólásSzerző: Anakin » 2020.01.26. 19:26

Üdv Mester!

2009-es sportback-em van, néha előjön a légzsák hiba, aztán elmúlik (tavaly előtt nyáron volt egyszer, néhány leállítás után elmúlt, aztán véletlenszerűen újra előjött 1x-2x, aztán azóta semmi). Holnap vinném műszakiztatni, erre most megint előjött és nem akar múlni. Tavaly 4x-5x történt olyan, hogy a kormányon lévő hangerő mínusz gombra bekapcsolt a telefonos kihangosító ill. a léptetés plusz gombra hangerőt állított. Lehet ez összefüggésben a légzsák hibával? Elképzelhető, hogy egyazon clock spring-en mennek át a légzsák kábelei és a multimédia gomboké a kormányon? Valami sűrgős megoldás kéne, mert csak a héten vagyok M.o.-n és márc.2-án jár le a műszakim, addig viszont nem jövök már haza... Tudsz valami biztosat látatlanba? :) Nálad gyakran előfordul, hogy egyből betalálsz.. :)

Hálás köszönettel,

Anakin

UPDATE: nem aktuális, megoldottam. Elvi kérdés: létezik, hogy a japán kocsikat csak a hozzájuk tartozó célműszerrel lehet rendesen diagnosztizálni? Tegnap megnézték itt helyben, valami Bosch-al, ami jobb első légzsák hibát diagnosztizált. Mondjuk érdekes, hogy konkrétabbat nem tudott mondani, főleg, hogy 9 légzsákos az autó, abból 2 van a jobb első oldalon + az ülésfoglaltság jelző +függönylégzsák. Ezekre, meg a bizt.öv feszítőkre is külön-külön van hibakód a szerv. könyvben. Minden lufit átmértem multiméterrel, természetesen mind jó, csatlakozókat megpucoltam, hiba maradt. Aztán 'heccból' a clock springet is átmértem, kormánylufit, csatikat itt is megpucoltam és láss csodát, jó lett, elmúlt a hiba.
Tavalyelőtt egy '98-as colt-ot nézettem meg, azt elve úgy vettük, hogy SRS jelző folyamatosan világított. Azt is megnézték, ott clock spring hibát dobott (állítólag). Átmértem, semmi baja, lufiknak szintén. Aztán maradt az SRS-ECU, 3e HUF-ért vettem bontóban és azóta azon is megszűnt a hiba.
Ezek miatt fordult most meg a fejemben: létezik, hogy külön műszerek vannak német autókra, azokon belül mindre, meg külön a koreaikra, külön japánokra?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Anakin 2020.01.28. 15:20-kor.
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 106
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Weiden i.d. Oberpfalz
auto tipusa: Lancer Sportback 1.8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.12.29. 21:23

gerovass írta:Köszi !

Az a csavardolog érdekes... Meg az olajcsere nélküli szűrőcsere is furi. Utóbbi szakmai indoklását szívesen meghallgatnám.
Az lehet, hogy előírták, de attól még nem kellett a régebbi fejlesztésű autókat átvariálni OBD-ügyben. Márpedig a GDI-t '96 előtt fejlesztették.[/quote]
Köszönöm válaszod!
Az OBD-t értem mostmár.A 6os csavar ki tudja mióta volt a hengerfej szívócsatornájában keresztben állva,de szépen rárakódott némi trutyi,(nem tudom minek nevezzem) ami az egész szívócsatornára is lerakódik.Az olajat azért gondolom hogy nem cserélték le,mert mikor leengedtem olyan szinten volt fekete,mintha vmi diesel motorbol engedtem volna le.Kettő olajcserét csináltam,és a második után már gyönyörű tiszta maradt.A szervízről meg csak annyit tudtam meg hogy az odaadott végig vezetett szervizkönyv eltünt,ami igazolhatná hogy csak 100 000 km-t futott,a motor tetején levő múanyag burkolat is eltünt,nem találták állítólag,és ami még jobb : az egyik dolgozó igen ideges lett valamitől,mert kalapáccsal ráütött a tetőre ahol lekanyarodik a hátsó ajtó fölé.Mindezt kiütötték és lefujták horganyspray vel.Gondolták az autó ugyis ezüst szinű,jó lesz az a parasztnak.A tulaja ezután döntött hogy eladja,én meg megvettem.Lehet ezért vagyok bizalmatlan a munkájukkal kapcsolatban.Egy darabig próbáltam legalább a szervizkönyvet visszakapni,de mindíg azt mondták,nem találják.
Más : Ma voltam terepen,és még mindíg leáll random jelleggel. A fogyasztása is magas lett Januárban mikor kezdtek dolgozni? Időpontot kérnék egy diagra.
Üdv: V.Gábor[/quote]
Szia!
6.-án kezdünk, akkor tudunk beszélni időpontról.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: gerovass » 2019.12.26. 18:11

Köszi ![/quote]
Az a csavardolog érdekes... Meg az olajcsere nélküli szűrőcsere is furi. Utóbbi szakmai indoklását szívesen meghallgatnám.
Az lehet, hogy előírták, de attól még nem kellett a régebbi fejlesztésű autókat átvariálni OBD-ügyben. Márpedig a GDI-t '96 előtt fejlesztették.[/quote]
Köszönöm válaszod!
Az OBD-t értem mostmár.A 6os csavar ki tudja mióta volt a hengerfej szívócsatornájában keresztben állva,de szépen rárakódott némi trutyi,(nem tudom minek nevezzem) ami az egész szívócsatornára is lerakódik.Az olajat azért gondolom hogy nem cserélték le,mert mikor leengedtem olyan szinten volt fekete,mintha vmi diesel motorbol engedtem volna le.Kettő olajcserét csináltam,és a második után már gyönyörű tiszta maradt.A szervízről meg csak annyit tudtam meg hogy az odaadott végig vezetett szervizkönyv eltünt,ami igazolhatná hogy csak 100 000 km-t futott,a motor tetején levő múanyag burkolat is eltünt,nem találták állítólag,és ami még jobb : az egyik dolgozó igen ideges lett valamitől,mert kalapáccsal ráütött a tetőre ahol lekanyarodik a hátsó ajtó fölé.Mindezt kiütötték és lefujták horganyspray vel.Gondolták az autó ugyis ezüst szinű,jó lesz az a parasztnak.A tulaja ezután döntött hogy eladja,én meg megvettem.Lehet ezért vagyok bizalmatlan a munkájukkal kapcsolatban.Egy darabig próbáltam legalább a szervizkönyvet visszakapni,de mindíg azt mondták,nem találják.
Más : Ma voltam terepen,és még mindíg leáll random jelleggel. A fogyasztása is magas lett Januárban mikor kezdtek dolgozni? Időpontot kérnék egy diagra.
Üdv: V.Gábor
gerovass
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.12.09. 19:19
auto tipusa: Pajero Pinin

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.12.23. 20:34

Helló!
Megírtam az üzit, de eltűnt az éterben...
Szóval a végén elég drága lehet a hibakeresés találgatás-módszerrel... Olyan tesztert kell keresni, ahol lehet látni menet közben is adatokat, pl. üzemanyagnyomás, lambda szonda. Ez alapján lehet közelíteni a hibára. De lehet pl. szívócsonk/szívószelep-szennyeződés az ok. Ha benézel a fojtószelep mögé és ott látsz vastag lerakódást, akkor kezdj gyanakodni. A honlapunkon vannak GDI-s képek ezzel kapcsolatban, de lementve is vannak ennél durvábbak.[/quote]
Hello!
Levettem a szívócsonkot.Egy fangli lerakódást szedtem ki belőle. A szelepeket megnéztem endoszkóppal,az első kettő hengernél nem jelentős a lerakódás,a hátsóknál már van.Ezért most nem szedem le a hengerfejet,sztem az egyenetlen alapjárat lehet ettől,de tuti nem ez miatt áll le időközönként.Tavsszal vettem nagyszerviz után,de olajat nem cseréltek benne csak olajszúrőt.A leghátsó henger hátsó szívónyílásban egy 6X30as csavar volt beszorulva.Kis híja hogy nem csúszott be a szeleptányérig.Összeraktam,és az alapjárat 1200 lett melegen.Gondolom a folytószelep állás érzékelőt elállították,így egy picit vissza állítottam kb 1-2mm.Így jó lett,de gyanítom hogy a hiba még fennáll mert egyszer leállt.Majd holnap megyek vele és kiderül.Januárban kérek tőletek időpontot egy diagnosztikára ha nem lesz jó.
Köszi ![/quote]
Az a csavardolog érdekes... Meg az olajcsere nélküli szűrőcsere is furi. Utóbbi szakmai indoklását szívesen meghallgatnám.
Az lehet, hogy előírták, de attól még nem kellett a régebbi fejlesztésű autókat átvariálni OBD-ügyben. Márpedig a GDI-t '96 előtt fejlesztették.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: gerovass » 2019.12.18. 20:22

McElek16V írta:
gerovass írta:Üdv mindenkinek!
Pajero Pinin 1.8GDI-m van.Alapjárati problémáim voltak,sokszor leesett kb300 ra,néha le is állt.Cseréltem gyertyákat,lamda szondát,de nem változott semmi.Egy hete viszont elkezdett rángatni , elgyengült.A rángatás erőteljes gyorsításkor jelentkezik,teljesen olyan mintha kimaradna a gyujtás,vagy az üzemanyag kb2 hengernél.Cseréltem üzemanyag szivattyút és szürőt. Semmi nem változott.
Mil lámpa nem jelez.Mi lehet még,merre keresgéljek? Ebben van nagynyomású szivattyú?Esetleg porlasztó hiba?
Előre is köszönöm!

Helló!
Megírtam az üzit, de eltűnt az éterben...
Szóval a végén elég drága lehet a hibakeresés találgatás-módszerrel... Olyan tesztert kell keresni, ahol lehet látni menet közben is adatokat, pl. üzemanyagnyomás, lambda szonda. Ez alapján lehet közelíteni a hibára. De lehet pl. szívócsonk/szívószelep-szennyeződés az ok. Ha benézel a fojtószelep mögé és ott látsz vastag lerakódást, akkor kezdj gyanakodni. A honlapunkon vannak GDI-s képek ezzel kapcsolatban, de lementve is vannak ennél durvábbak.

Hello!
Levettem a szívócsonkot.Egy fangli lerakódást szedtem ki belőle. A szelepeket megnéztem endoszkóppal,az első kettő hengernél nem jelentős a lerakódás,a hátsóknál már van.Ezért most nem szedem le a hengerfejet,sztem az egyenetlen alapjárat lehet ettől,de tuti nem ez miatt áll le időközönként.Tavsszal vettem nagyszerviz után,de olajat nem cseréltek benne csak olajszúrőt.A leghátsó henger hátsó szívónyílásban egy 6X30as csavar volt beszorulva.Kis híja hogy nem csúszott be a szeleptányérig.Összeraktam,és az alapjárat 1200 lett melegen.Gondolom a folytószelep állás érzékelőt elállították,így egy picit vissza állítottam kb 1-2mm.Így jó lett,de gyanítom hogy a hiba még fennáll mert egyszer leállt.Majd holnap megyek vele és kiderül.Januárban kérek tőletek időpontot egy diagnosztikára ha nem lesz jó.
Köszi !
gerovass
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.12.09. 19:19
auto tipusa: Pajero Pinin

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég