McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.12.29. 21:23

gerovass írta:Köszi !

Az a csavardolog érdekes... Meg az olajcsere nélküli szűrőcsere is furi. Utóbbi szakmai indoklását szívesen meghallgatnám.
Az lehet, hogy előírták, de attól még nem kellett a régebbi fejlesztésű autókat átvariálni OBD-ügyben. Márpedig a GDI-t '96 előtt fejlesztették.[/quote]
Köszönöm válaszod!
Az OBD-t értem mostmár.A 6os csavar ki tudja mióta volt a hengerfej szívócsatornájában keresztben állva,de szépen rárakódott némi trutyi,(nem tudom minek nevezzem) ami az egész szívócsatornára is lerakódik.Az olajat azért gondolom hogy nem cserélték le,mert mikor leengedtem olyan szinten volt fekete,mintha vmi diesel motorbol engedtem volna le.Kettő olajcserét csináltam,és a második után már gyönyörű tiszta maradt.A szervízről meg csak annyit tudtam meg hogy az odaadott végig vezetett szervizkönyv eltünt,ami igazolhatná hogy csak 100 000 km-t futott,a motor tetején levő múanyag burkolat is eltünt,nem találták állítólag,és ami még jobb : az egyik dolgozó igen ideges lett valamitől,mert kalapáccsal ráütött a tetőre ahol lekanyarodik a hátsó ajtó fölé.Mindezt kiütötték és lefujták horganyspray vel.Gondolták az autó ugyis ezüst szinű,jó lesz az a parasztnak.A tulaja ezután döntött hogy eladja,én meg megvettem.Lehet ezért vagyok bizalmatlan a munkájukkal kapcsolatban.Egy darabig próbáltam legalább a szervizkönyvet visszakapni,de mindíg azt mondták,nem találják.
Más : Ma voltam terepen,és még mindíg leáll random jelleggel. A fogyasztása is magas lett Januárban mikor kezdtek dolgozni? Időpontot kérnék egy diagra.
Üdv: V.Gábor[/quote]
Szia!
6.-án kezdünk, akkor tudunk beszélni időpontról.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: gerovass » 2019.12.26. 18:11

Köszi ![/quote]
Az a csavardolog érdekes... Meg az olajcsere nélküli szűrőcsere is furi. Utóbbi szakmai indoklását szívesen meghallgatnám.
Az lehet, hogy előírták, de attól még nem kellett a régebbi fejlesztésű autókat átvariálni OBD-ügyben. Márpedig a GDI-t '96 előtt fejlesztették.[/quote]
Köszönöm válaszod!
Az OBD-t értem mostmár.A 6os csavar ki tudja mióta volt a hengerfej szívócsatornájában keresztben állva,de szépen rárakódott némi trutyi,(nem tudom minek nevezzem) ami az egész szívócsatornára is lerakódik.Az olajat azért gondolom hogy nem cserélték le,mert mikor leengedtem olyan szinten volt fekete,mintha vmi diesel motorbol engedtem volna le.Kettő olajcserét csináltam,és a második után már gyönyörű tiszta maradt.A szervízről meg csak annyit tudtam meg hogy az odaadott végig vezetett szervizkönyv eltünt,ami igazolhatná hogy csak 100 000 km-t futott,a motor tetején levő múanyag burkolat is eltünt,nem találták állítólag,és ami még jobb : az egyik dolgozó igen ideges lett valamitől,mert kalapáccsal ráütött a tetőre ahol lekanyarodik a hátsó ajtó fölé.Mindezt kiütötték és lefujták horganyspray vel.Gondolták az autó ugyis ezüst szinű,jó lesz az a parasztnak.A tulaja ezután döntött hogy eladja,én meg megvettem.Lehet ezért vagyok bizalmatlan a munkájukkal kapcsolatban.Egy darabig próbáltam legalább a szervizkönyvet visszakapni,de mindíg azt mondták,nem találják.
Más : Ma voltam terepen,és még mindíg leáll random jelleggel. A fogyasztása is magas lett Januárban mikor kezdtek dolgozni? Időpontot kérnék egy diagra.
Üdv: V.Gábor
gerovass
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.12.09. 19:19
auto tipusa: Pajero Pinin

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.12.23. 20:34

Helló!
Megírtam az üzit, de eltűnt az éterben...
Szóval a végén elég drága lehet a hibakeresés találgatás-módszerrel... Olyan tesztert kell keresni, ahol lehet látni menet közben is adatokat, pl. üzemanyagnyomás, lambda szonda. Ez alapján lehet közelíteni a hibára. De lehet pl. szívócsonk/szívószelep-szennyeződés az ok. Ha benézel a fojtószelep mögé és ott látsz vastag lerakódást, akkor kezdj gyanakodni. A honlapunkon vannak GDI-s képek ezzel kapcsolatban, de lementve is vannak ennél durvábbak.[/quote]
Hello!
Levettem a szívócsonkot.Egy fangli lerakódást szedtem ki belőle. A szelepeket megnéztem endoszkóppal,az első kettő hengernél nem jelentős a lerakódás,a hátsóknál már van.Ezért most nem szedem le a hengerfejet,sztem az egyenetlen alapjárat lehet ettől,de tuti nem ez miatt áll le időközönként.Tavsszal vettem nagyszerviz után,de olajat nem cseréltek benne csak olajszúrőt.A leghátsó henger hátsó szívónyílásban egy 6X30as csavar volt beszorulva.Kis híja hogy nem csúszott be a szeleptányérig.Összeraktam,és az alapjárat 1200 lett melegen.Gondolom a folytószelep állás érzékelőt elállították,így egy picit vissza állítottam kb 1-2mm.Így jó lett,de gyanítom hogy a hiba még fennáll mert egyszer leállt.Majd holnap megyek vele és kiderül.Januárban kérek tőletek időpontot egy diagnosztikára ha nem lesz jó.
Köszi ![/quote]
Az a csavardolog érdekes... Meg az olajcsere nélküli szűrőcsere is furi. Utóbbi szakmai indoklását szívesen meghallgatnám.
Az lehet, hogy előírták, de attól még nem kellett a régebbi fejlesztésű autókat átvariálni OBD-ügyben. Márpedig a GDI-t '96 előtt fejlesztették.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: gerovass » 2019.12.18. 20:22

McElek16V írta:
gerovass írta:Üdv mindenkinek!
Pajero Pinin 1.8GDI-m van.Alapjárati problémáim voltak,sokszor leesett kb300 ra,néha le is állt.Cseréltem gyertyákat,lamda szondát,de nem változott semmi.Egy hete viszont elkezdett rángatni , elgyengült.A rángatás erőteljes gyorsításkor jelentkezik,teljesen olyan mintha kimaradna a gyujtás,vagy az üzemanyag kb2 hengernél.Cseréltem üzemanyag szivattyút és szürőt. Semmi nem változott.
Mil lámpa nem jelez.Mi lehet még,merre keresgéljek? Ebben van nagynyomású szivattyú?Esetleg porlasztó hiba?
Előre is köszönöm!

Helló!
Megírtam az üzit, de eltűnt az éterben...
Szóval a végén elég drága lehet a hibakeresés találgatás-módszerrel... Olyan tesztert kell keresni, ahol lehet látni menet közben is adatokat, pl. üzemanyagnyomás, lambda szonda. Ez alapján lehet közelíteni a hibára. De lehet pl. szívócsonk/szívószelep-szennyeződés az ok. Ha benézel a fojtószelep mögé és ott látsz vastag lerakódást, akkor kezdj gyanakodni. A honlapunkon vannak GDI-s képek ezzel kapcsolatban, de lementve is vannak ennél durvábbak.

Hello!
Levettem a szívócsonkot.Egy fangli lerakódást szedtem ki belőle. A szelepeket megnéztem endoszkóppal,az első kettő hengernél nem jelentős a lerakódás,a hátsóknál már van.Ezért most nem szedem le a hengerfejet,sztem az egyenetlen alapjárat lehet ettől,de tuti nem ez miatt áll le időközönként.Tavsszal vettem nagyszerviz után,de olajat nem cseréltek benne csak olajszúrőt.A leghátsó henger hátsó szívónyílásban egy 6X30as csavar volt beszorulva.Kis híja hogy nem csúszott be a szeleptányérig.Összeraktam,és az alapjárat 1200 lett melegen.Gondolom a folytószelep állás érzékelőt elállították,így egy picit vissza állítottam kb 1-2mm.Így jó lett,de gyanítom hogy a hiba még fennáll mert egyszer leállt.Majd holnap megyek vele és kiderül.Januárban kérek tőletek időpontot egy diagnosztikára ha nem lesz jó.
Köszi !
gerovass
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.12.09. 19:19
auto tipusa: Pajero Pinin

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: gerovass » 2019.12.14. 20:10

"Helló!
Megírtam az üzit, de eltűnt az éterben...
Szóval a végén elég drága lehet a hibakeresés találgatás-módszerrel... Olyan tesztert kell keresni, ahol lehet látni menet közben is adatokat, pl. üzemanyagnyomás, lambda szonda. Ez alapján lehet közelíteni a hibára. De lehet pl. szívócsonk/szívószelep-szennyeződés az ok. Ha benézel a fojtószelep mögé és ott látsz vastag lerakódást, akkor kezdj gyanakodni. A honlapunkon vannak GDI-s képek ezzel kapcsolatban, de lementve is vannak ennél durvábbak.[/quote]"

Köszönöm válaszod!
Sajnos az ismerós autószerelő diagnosztikai olvasója (WOW)nem tud kommunikálni az ecu-val,és sajnos az enyém sem(Autocom-Delphi).Nem is értem hiszen talán 96-tól kötelezték a gyártókat az obd szabvány bevezetésére.Az én autóm meg 2000-es évjáratú.Van valami egyszerűbb és olcsóbb teszter ami jó ehez a tipushoz ? Talán még nincs túl sok lerekódás a szelepeken,csak 104 000 km van az autóban,és a fojtószelep mögött nem látható semmi lerakódás.A szívósort le akarom venni a napokban és akkor tuti látom majd mi a helyzet.
Üdv: V.Gábor
gerovass
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.12.09. 19:19
auto tipusa: Pajero Pinin

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.12.14. 12:02

LeveliBeka írta:
McElek16V írta:A katalizátor szenved.


Gondolom kezd eltömődni a sok dugóban araszolástól. Találtam a neten cégeket, akik kb. 30000-ért kitisztítják; ez szerinted járható út?

Elképzelhető. Ha megjavul, szólj, mi még nem kísérleteztünk ezzel...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.12.14. 12:00

pczolee írta:
McElek16V írta:
pczolee írta:Sziasztok.

2001-es 4g64 gdi galantnal a kovetkezo problema jott elo. ma reggel nem indult sztan sokadjara beindult, de ugy mintha 4?3 henger menne. Aztan elindulva vele, a kuplung felengedesekor rangatott. leallitva majd ujrainditva latszolag megjavult, de gazadasra nem huz folyamatosan egyenletesen. A hibakat kiolvasva van egy 25 (legkori nyomas erzekelo) es egy 56 (uzemanyag nyomas). mi lehet a gond? Hogyan, merre keressem a hibat? hibakodolvasom van de nem vagyok hivatasos szerelo, ez inkabb csak hobbi.

Koszonom

Helló!
Azért ez így kevés információ. Először is ki kellene törölni a hibakódot, próbálkozni, hogy mit ír be újra. Aztán látni kellene az üzemanyagnyomást, mert simán előfordulhat, hogy nem kap elég üzemanyagot. Az elmúlt 2 hónapban pl. 5 GDI-t javítottam. Ebből kettőnél nagynyomású szivattyú, egynél üzemanyagcső, kettőnél fojtószelep-hiba volt. Ha statisztikázni szeretnék, első körben nálad is az üzemanyagnyomásra gyanakodnék...


Hello.

Koszonom a segito szandekod!
A hibakat toroltem es ugyanez jott vissza, ill volt meg 79 (folytoszelep helyzeterzekelo) is de az nem mindig jon vissza.
csatolok kepet a nyomasrol, gazadasra inog...
ImageConverter20191203_172704.jpg


Maga a nagynyomasu szivattyu javithato? Ha nem, mas gdi pl carisma szivattyuja jo lehet ra?

Elég alacsony a nyomás, 4,6-5,0 környékén kellene lennie. A 3,6 kifejezetten kevés. Ha ennyire ingadozik, akkor nem csak a szivattyú gyanús, hanem a nyomásszabályzó is, ami a Galantnál külön van. A Carisma csak 1,8-as, valószínűleg kopottan már nem tud egy 2,4-est rendesen etetni. Én pl. a Galantét szerelem Carismába, úgy nem szokott baj lenni...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.12.14. 11:50

gerovass írta:Üdv mindenkinek!
Pajero Pinin 1.8GDI-m van.Alapjárati problémáim voltak,sokszor leesett kb300 ra,néha le is állt.Cseréltem gyertyákat,lamda szondát,de nem változott semmi.Egy hete viszont elkezdett rángatni , elgyengült.A rángatás erőteljes gyorsításkor jelentkezik,teljesen olyan mintha kimaradna a gyujtás,vagy az üzemanyag kb2 hengernél.Cseréltem üzemanyag szivattyút és szürőt. Semmi nem változott.
Mil lámpa nem jelez.Mi lehet még,merre keresgéljek? Ebben van nagynyomású szivattyú?Esetleg porlasztó hiba?
Előre is köszönöm!

Helló!
Megírtam az üzit, de eltűnt az éterben...
Szóval a végén elég drága lehet a hibakeresés találgatás-módszerrel... Olyan tesztert kell keresni, ahol lehet látni menet közben is adatokat, pl. üzemanyagnyomás, lambda szonda. Ez alapján lehet közelíteni a hibára. De lehet pl. szívócsonk/szívószelep-szennyeződés az ok. Ha benézel a fojtószelep mögé és ott látsz vastag lerakódást, akkor kezdj gyanakodni. A honlapunkon vannak GDI-s képek ezzel kapcsolatban, de lementve is vannak ennél durvábbak.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2019.12.14. 11:11

McElek16V írta:Igen, ki tudjuk mérni. De meg tudja nézni egy értelmesebb autószerelő/autóvillamossági szerelő is. Egy kétcsatornás oszcilloszkóp kell hozzá és az, hogy legyen fogalma a szondák értelméről. Az első szonda ugye egy nyers kipufogógázt "lát", míg a hátsó egy kezeltet. A két jel értéke és egymáshoz való viszonya alapján el lehet dönteni, mi a hiba. De menet közben is nézni kell, padlógázas gyorsításkor és normál tartott sebességnél is, mivel ezek mind információt adnak. Ugyanakkor az esetek 90%-ában a katalizátor a hibás.
Esetleg érdemes megpróbálni a Cataclean nevű folyadékot, a feleségem autóján kettő beöntése után már nem jött vissza a hibakód. Nem csodaszer, de egy próbát talán megér. A Homasitánál találod.


Ismét kösz! Az autóinkba én a Protec Oxicatet szoktam használni. Mondjuk a Lancerbe idén még nem öntöttem. Most igen, és azóta mentem 2-300km-t pályán is, forgattam a motort sokat 4000RPM körül. A P0421 eltűnt, viszont a P0135 visszajön. Egyből indítás után. Ha menet közben törlöm, akkor is 2-3km és 'pending' lesz, majd visszajön. Szóval a felső lambdaszonda még elég gyanús. Megpróbálom majd egy kicsit méregetni multiméterrel, talán nekimegyek a szkóppal is...
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.12.14. 09:52

LeveliBeka írta:
McElek16V írta:A katalizátor szenved. Szondát találgatásra nem cserélünk, pontosan látható, milyen értéket ad, az a támpont. Ez a lamdaszonda és/vagy katalizátor azért jó duma, mert ebbe belefér a vezetékelés és a motorvezérlő-hiba is...


Kösz. A kérdés már csak az, hogy ti ki tudjátok mérni, hogy mely komponensek a rosszak (lambda szondák, katalizátor)? És akkor tényleg csak azt cseréljük, ami szükséges.

Igen, ki tudjuk mérni. De meg tudja nézni egy értelmesebb autószerelő/autóvillamossági szerelő is. Egy kétcsatornás oszcilloszkóp kell hozzá és az, hogy legyen fogalma a szondák értelméről. Az első szonda ugye egy nyers kipufogógázt "lát", míg a hátsó egy kezeltet. A két jel értéke és egymáshoz való viszonya alapján el lehet dönteni, mi a hiba. De menet közben is nézni kell, padlógázas gyorsításkor és normál tartott sebességnél is, mivel ezek mind információt adnak. Ugyanakkor az esetek 90%-ában a katalizátor a hibás.
Esetleg érdemes megpróbálni a Cataclean nevű folyadékot, a feleségem autóján kettő beöntése után már nem jött vissza a hibakód. Nem csodaszer, de egy próbát talán megér. A Homasitánál találod.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2019.12.10. 07:56

McElek16V írta:A katalizátor szenved.


Gondolom kezd eltömődni a sok dugóban araszolástól. Találtam a neten cégeket, akik kb. 30000-ért kitisztítják; ez szerinted járható út?
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: pczolee » 2019.12.09. 20:04

McElek16V írta:
pczolee írta:Sziasztok.

2001-es 4g64 gdi galantnal a kovetkezo problema jott elo. ma reggel nem indult sztan sokadjara beindult, de ugy mintha 4?3 henger menne. Aztan elindulva vele, a kuplung felengedesekor rangatott. leallitva majd ujrainditva latszolag megjavult, de gazadasra nem huz folyamatosan egyenletesen. A hibakat kiolvasva van egy 25 (legkori nyomas erzekelo) es egy 56 (uzemanyag nyomas). mi lehet a gond? Hogyan, merre keressem a hibat? hibakodolvasom van de nem vagyok hivatasos szerelo, ez inkabb csak hobbi.

Koszonom

Helló!
Azért ez így kevés információ. Először is ki kellene törölni a hibakódot, próbálkozni, hogy mit ír be újra. Aztán látni kellene az üzemanyagnyomást, mert simán előfordulhat, hogy nem kap elég üzemanyagot. Az elmúlt 2 hónapban pl. 5 GDI-t javítottam. Ebből kettőnél nagynyomású szivattyú, egynél üzemanyagcső, kettőnél fojtószelep-hiba volt. Ha statisztikázni szeretnék, első körben nálad is az üzemanyagnyomásra gyanakodnék...


Hello.

Koszonom a segito szandekod!
A hibakat toroltem es ugyanez jott vissza, ill volt meg 79 (folytoszelep helyzeterzekelo) is de az nem mindig jon vissza.
csatolok kepet a nyomasrol, gazadasra inog...
ImageConverter20191203_172704.jpg
ImageConverter20191203_172704.jpg (147.43 KiB) Megtekintve 6926 alkalommal.


Maga a nagynyomasu szivattyu javithato? Ha nem, mas gdi pl carisma szivattyuja jo lehet ra?
pczolee
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.07.18. 16:04
auto tipusa: Mitsubishi Galant G8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: gerovass » 2019.12.09. 19:37

Üdv mindenkinek!
Pajero Pinin 1.8GDI-m van.Alapjárati problémáim voltak,sokszor leesett kb300 ra,néha le is állt.Cseréltem gyertyákat,lamda szondát,de nem változott semmi.Egy hete viszont elkezdett rángatni , elgyengült.A rángatás erőteljes gyorsításkor jelentkezik,teljesen olyan mintha kimaradna a gyujtás,vagy az üzemanyag kb2 hengernél.Cseréltem üzemanyag szivattyút és szürőt. Semmi nem változott.
Mil lámpa nem jelez.Mi lehet még,merre keresgéljek? Ebben van nagynyomású szivattyú?Esetleg porlasztó hiba?
Előre is köszönöm!
gerovass
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2019.12.09. 19:19
auto tipusa: Pajero Pinin

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2019.12.09. 08:10

McElek16V írta:A katalizátor szenved. Szondát találgatásra nem cserélünk, pontosan látható, milyen értéket ad, az a támpont. Ez a lamdaszonda és/vagy katalizátor azért jó duma, mert ebbe belefér a vezetékelés és a motorvezérlő-hiba is...


Kösz. A kérdés már csak az, hogy ti ki tudjátok mérni, hogy mely komponensek a rosszak (lambda szondák, katalizátor)? És akkor tényleg csak azt cseréljük, ami szükséges.
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2019.12.08. 19:14

pczolee írta:Sziasztok.

2001-es 4g64 gdi galantnal a kovetkezo problema jott elo. ma reggel nem indult sztan sokadjara beindult, de ugy mintha 4?3 henger menne. Aztan elindulva vele, a kuplung felengedesekor rangatott. leallitva majd ujrainditva latszolag megjavult, de gazadasra nem huz folyamatosan egyenletesen. A hibakat kiolvasva van egy 25 (legkori nyomas erzekelo) es egy 56 (uzemanyag nyomas). mi lehet a gond? Hogyan, merre keressem a hibat? hibakodolvasom van de nem vagyok hivatasos szerelo, ez inkabb csak hobbi.

Koszonom

Helló!
Azért ez így kevés információ. Először is ki kellene törölni a hibakódot, próbálkozni, hogy mit ír be újra. Aztán látni kellene az üzemanyagnyomást, mert simán előfordulhat, hogy nem kap elég üzemanyagot. Az elmúlt 2 hónapban pl. 5 GDI-t javítottam. Ebből kettőnél nagynyomású szivattyú, egynél üzemanyagcső, kettőnél fojtószelep-hiba volt. Ha statisztikázni szeretnék, első körben nálad is az üzemanyagnyomásra gyanakodnék...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron