Carisma

Carisma tulajok fóruma

Moderátor: ogtrai

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: Misa » 2016.12.10. 11:51

Sziasztok Terveim között szerepel hogy veszek egy Carismát . A gond vele hogy nem megy az egyik henger Valahol a gyújtás nyekkent meg . Az én kérdésem hogy mi lehet az oka és mennyiben fájhat 99-es 1.8 gdi motor . Beindul 3 henger stabilan jár de a negyedik halott . Én tippem vagy a gyertya mivel 120 e km van benne és még a gyári van benne vagy a trafó . Kérdés hogy szerintetek mi lehet , vagy szerintetek is ez lehet az elsődleges .
Misa
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016.01.03. 03:17
auto tipusa: outlander

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: Kovdav » 2016.12.09. 20:02

Köszönöm a segítséged! :) A fejleményekről hamarosan beszámolok.
gyuma90 írta:
Kovdav írta:-A másik gondom-bajom a tolatólámpa fényének hiánya.Szervízben jártam,ott úgy kaptam vissza,hogy már a kilóméteróra sem működött,illetve az SRS hibajelző folyton világított.Reklamációt követően kijavították az előbb említett problémákat,leszámítva a tolatólámpát (de az egy külön történet)Arról azt állították,hogy amikor megszerelték leállított motornál tették ezt és akkor minden rendben volt,hibátlanul működött.Na mindegy,második nekifutásra arra rájöttek,hogy a kilóméteróra és az SRS hibát az váltotta ki,hogy ezúttal járó motornál lett visszadugva a csatlakozó és akkor a biztosíték is kiégett.Szóval valahol zárlatnak kell lennie,talán ezért nem volt csatlakoztatva a helyére.De tudnak valami autóvillamossági szervízt ahol egytől egyig átnéznek minden vezetéket,hogy kiderítsék a probléma forrását.Mivel sem megerősíteni,sem megcáfolni nem tudtam amit mondtak,így a munkájukat megköszönve és ajánlatukat elutasítva csalódottan távoztam.

Eszembe jutott még valami csak így kérdés szintjén: a motorterem a légszűrő feletti motorrészen kezdődve majd a légszűrőn végig kúszva eléggé olajos.Bontóban járva alkatrészt vadászva vettem észre,hogy nem egyedi eset az enyém.Ez talán valami betegsége a dieseles típusnak?


Szia!

A tolató lámpa gondod ki tudod mérni egy kis alap elektronikai tudással. A váltóra rámegy egy stekker amely tolatólámpa kapcsolását végzi. Pontosan nem tudom hol van nekem a hűtő felől van beletekerve. 2 vezetékes fekete-fehér és egy piros kék vezeték megy rá. A fekete fehéren kapja a 12V-ot a biztosítéktábláeól, a kék piroson megy hátra a lámpához. Szedd ki a tolató fényeket. A kocsi karosszériája és a kék piros között nem mérhetsz ellenállást. Amennyiben mérsz a zárlat ott lessz azon a vezetéken, vagy az izzó foglalatnál. Ha jó mérj rá ugyan így a rüki kapcsoló érintkezői és a minusz közt. Ott sem szabad ellenállást mérni. Ha van akkor az a ludas.
Mitsubishi Carisma - Meghajtó ereje a kar izma. ;)
Avatar
Kovdav
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016.11.26. 21:27
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
auto tipusa: Carisma 1.8GDI 2000

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: gyuma90 » 2016.12.08. 20:43

Kovdav írta:-A másik gondom-bajom a tolatólámpa fényének hiánya.Szervízben jártam,ott úgy kaptam vissza,hogy már a kilóméteróra sem működött,illetve az SRS hibajelző folyton világított.Reklamációt követően kijavították az előbb említett problémákat,leszámítva a tolatólámpát (de az egy külön történet)Arról azt állították,hogy amikor megszerelték leállított motornál tették ezt és akkor minden rendben volt,hibátlanul működött.Na mindegy,második nekifutásra arra rájöttek,hogy a kilóméteróra és az SRS hibát az váltotta ki,hogy ezúttal járó motornál lett visszadugva a csatlakozó és akkor a biztosíték is kiégett.Szóval valahol zárlatnak kell lennie,talán ezért nem volt csatlakoztatva a helyére.De tudnak valami autóvillamossági szervízt ahol egytől egyig átnéznek minden vezetéket,hogy kiderítsék a probléma forrását.Mivel sem megerősíteni,sem megcáfolni nem tudtam amit mondtak,így a munkájukat megköszönve és ajánlatukat elutasítva csalódottan távoztam.

Eszembe jutott még valami csak így kérdés szintjén: a motorterem a légszűrő feletti motorrészen kezdődve majd a légszűrőn végig kúszva eléggé olajos.Bontóban járva alkatrészt vadászva vettem észre,hogy nem egyedi eset az enyém.Ez talán valami betegsége a dieseles típusnak?


Szia!

A tolató lámpa gondod ki tudod mérni egy kis alap elektronikai tudással. A váltóra rámegy egy stekker amely tolatólámpa kapcsolását végzi. Pontosan nem tudom hol van nekem a hűtő felől van beletekerve. 2 vezetékes fekete-fehér és egy piros kék vezeték megy rá. A fekete fehéren kapja a 12V-ot a biztosítéktábláeól, a kék piroson megy hátra a lámpához. Szedd ki a tolató fényeket. A kocsi karosszériája és a kék piros között nem mérhetsz ellenállást. Amennyiben mérsz a zárlat ott lessz azon a vezetéken, vagy az izzó foglalatnál. Ha jó mérj rá ugyan így a rüki kapcsoló érintkezői és a minusz közt. Ott sem szabad ellenállást mérni. Ha van akkor az a ludas.
gyuma90
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2016.07.30. 17:25
auto tipusa: Mitsubishi Carisma

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: Kovdav » 2016.11.26. 23:43

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni két dologgal kapcsolatban:

-Hátsó ablaktörlő folyton működik,csak gyújtás nélkül,illetve kikötve hajlandó megállni.Az ablaktörlő bajuszkapcsoló karja cserélve,akárcsak a relé és a motor,plusz biztosíték átnézve a kábelekkel együtt.

-A másik gondom-bajom a tolatólámpa fényének hiánya.Szervízben jártam,ott úgy kaptam vissza,hogy már a kilóméteróra sem működött,illetve az SRS hibajelző folyton világított.Reklamációt követően kijavították az előbb említett problémákat,leszámítva a tolatólámpát (de az egy külön történet)Arról azt állították,hogy amikor megszerelték leállított motornál tették ezt és akkor minden rendben volt,hibátlanul működött.Na mindegy,második nekifutásra arra rájöttek,hogy a kilóméteróra és az SRS hibát az váltotta ki,hogy ezúttal járó motornál lett visszadugva a csatlakozó és akkor a biztosíték is kiégett.Szóval valahol zárlatnak kell lennie,talán ezért nem volt csatlakoztatva a helyére.De tudnak valami autóvillamossági szervízt ahol egytől egyig átnéznek minden vezetéket,hogy kiderítsék a probléma forrását.Mivel sem megerősíteni,sem megcáfolni nem tudtam amit mondtak,így a munkájukat megköszönve és ajánlatukat elutasítva csalódottan távoztam.

Eszembe jutott még valami csak így kérdés szintjén: a motorterem a légszűrő feletti motorrészen kezdődve majd a légszűrőn végig kúszva eléggé olajos.Bontóban járva alkatrészt vadászva vettem észre,hogy nem egyedi eset az enyém.Ez talán valami betegsége a dieseles típusnak?

Az autó egy 2002-es 1.9-es DI-D (DA5A) F9Q1 kódú motorral és 102 paripával és 382 000 valós,nem tekert km-el :) (nem biztos ,hogy szükség van ezen információkra,de biztos ami biztos... ;D )
Mitsubishi Carisma - Meghajtó ereje a kar izma. ;)
Avatar
Kovdav
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016.11.26. 21:27
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
auto tipusa: Carisma 1.8GDI 2000

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: Davee » 2016.11.13. 19:38

Sziasztok!

Eladóvá vált Carismám, ha valaki érdeklődne:
http://www.mitsubishiklub.hu/forum/viewtopic.php?f=21&t=1741
Kép
Avatar
Davee
 
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2009.05.18. 10:19
Tartózkodási hely: Sopron, Budapest
auto tipusa: Carisma 1.6 GL

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: fragzsak » 2016.11.08. 13:11

Sziasztok!
Új vagyok a mitsubishi táborban.
Pár napja vettem egy 1.8 gdi Carismát. 98 as évjárat automata váltós. Nos vannak kisebb hibák amiket szeretnék megcsináltatni de én szeretném megvenni az alkatrészt. A gömbcsuklókkal van baj. A támasztó gömbcsuklót is cserélni kell. A kérdésem az hogy ez fixen van e beültetve a lengőkarba vagy simán cserélhető mert nem sikerült erről egyértelmű tudást szereznem illetve szemrevételezés során sem tudtuk haverral megállapítani pedig néhányszor cserélt már gömbcsuklót de mitsuban még nem.
Köszi előre is a segítséget. Egyébként kormányműnél is cserélnem kell.
fragzsak
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2016.11.08. 12:47
auto tipusa: Carisma 1.8 gdi

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: gogento » 2016.10.19. 09:59

Sziasztok! Új vagyok itt , Sikerült vennem pár hónapja a egy 99. 1.8 GDi carismát , de eddig nem sokat élveztem mert többet van szervizbe mint nálam :) Remélem itt van olyan aki esetleg tudná hogy mi lehet a baja, mert a egy 100 asba van már a szerviz de ugyanolyan rossz a kocsi , nem értenek hozzá. Problémák a következők: Nagy sebességnél (kb.:2500-tól ) check engine lámpa és olyan mintha leállnának a hengerek nem megy a kocsi. Gyújtás le-fel 5 percig tökéletes aztán ugyanaz. Gyorsulása nagyon gyenge olyan mint ha nem lenne benne erő. Alapjárat ingadozott egy ideig , most már teljes elment az alapjárat , lefullad . plusz kormol a kipufogó. A Hőfok mutató szerint forr a vizem, de nem hengerfejes, kompresszió tökéletes a motorba ( szerviz szerint :) . Remélem valaki tud segíteni nagyon szépen megköszönném mert sehol nem értenek hozzá. Előre is köszi :)
gogento
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2016.10.18. 17:47
auto tipusa: Carisma 1.8 GDI

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: rigor » 2016.09.15. 10:29

Sziasztok!
Véleményetek szerint I.-es Carismához létezik olyan ködlámpa (pl. univerzális jó lehet ?) amelyikkel helyettesíthető a gyári?
Köszönöm!
rigor
 
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.10.07. 13:26

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: Mr.Carisma » 2016.09.03. 15:07

Üdvözlet Mindenkinek!
Ma regeltem a forumra,és Carisma tulaj vagyok!

nos ha valaki szeretne tuning ügyben infot ehez a tipushoz,(mert sajnos ritka ehez bármit is beszerezni)

,szivesen segitek az én járgányom piszkált,és külsöleg is némileg át van alakitva
itt gondolok- EVO szárny.ültetés toronymerevitö( ami már meg van rendelve és az országban Carismához egyetlen 1 oldalt találtam ahol normális árban van) alufelni 16" os,illetve tervben van "17' es beszerzése
direktszürö,gázgyorsitó,zene

szoval ha valakit érdekel eme dolgok fellelhetösége akkor szivesen linkelek oldalakat,illetve segitek infoval és fotokkal is hogy nézki az én Carismám

üdvözlettel
Cs
Mr.Carisma
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2016.09.03. 15:00
Tartózkodási hely: Kerepes
auto tipusa: carisma

Óra világítás

HozzászólásSzerző: Alexius » 2016.08.29. 12:44

Sziasztok,

Keresgéltem de nem nagyon találtam pontos szétszerelési infót a középkonzol tetején található óra fogyasztásmutató kijelző háttérvilágításának a kicserélésre, facelift-es változat már. A középkonzolt sikerült lepattintani mindenféle törés nélkül, de fölül a kijelző még nem jött össze, Le tudja valaki írni hogy hogyan kell kiszedni, hogy ki tudjam cserélni az világítást mögötte, plusz az elakadás jelző gomb világítása is kiégett, kiszedtem a kapcsolót és lepattintottam a tetejét de nem látom hogyan lehet kibűvölni az izzót.

Üdv
P
Alexius
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.01.07. 17:22
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós, Budapest
auto tipusa: Carisma Classic

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: sinci » 2016.08.25. 08:25

ELADVA!!!
Sziasztok.
Nem tudom szabad e hirdetni itt, de mivel eladtam az autómat, megmaradt egy garnitúra lemezfelni Carismara, téli gumival + dísztárcsákkal.
Kérésre tudok küldeni képeket, árban megegyezünk. :)
A gumi mérete: 185/60/15
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára sinci 2016.09.11. 07:10-kor.
sinci
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.10.17. 15:27
auto tipusa: Carisma

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: Jules2.9 » 2016.08.18. 16:27

rigor írta:Válaszodat köszönöm!
Motorfék 800 m szintkülönbségnél és a sok kanyarnál nem mindig volt elég. Lüktető hatást fékezésénél nem éreztem: Kb fél éve látták a fékeket és még nem volt csere érett.Az a baj én nem tudom megmondani hogy milyen állapotúak az alkatrészek és mennyire indokolt a cseréje, így kissé ki vagyok szolgáltatva. Betétcserékbe belemegyek de ha munkahengert meg ha hátulra is tárcsaféket akarnak majd felszerelni(1997-es) azt nem hagyom:)

800 méter szintkülönbséget végigfékezni... Azért nem ártott volna meg-megállni rövidebb pihenőre... :wink:
A fékbetét csere még OK, de munkahengert nem kell cserélni, legfeljebb, csak ha ereszt.
A hátulra tárcsafék szereléshez garanciát is ad, hogy megfelelően fog működni?
Jules2.9
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.07.28. 12:15
auto tipusa: Carisma

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: rigor » 2016.08.18. 08:33

Válaszodat köszönöm!
Motorfék 800 m szintkülönbségnél és a sok kanyarnál nem mindig volt elég. Lüktető hatást fékezésénél nem éreztem: Kb fél éve látták a fékeket és még nem volt csere érett.Az a baj én nem tudom megmondani hogy milyen állapotúak az alkatrészek és mennyire indokolt a cseréje, így kissé ki vagyok szolgáltatva. Betétcserékbe belemegyek de ha munkahengert meg ha hátulra is tárcsaféket akarnak majd felszerelni(1997-es) azt nem hagyom:)
rigor
 
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.10.07. 13:26

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: Jules2.9 » 2016.08.17. 16:30

rigor írta:Sziasztok!

A napokban hosszabb lejtőről lefelé jövet égett szagra és füstre lettünk figyelmesek az első kerekektől. Valószínűleg a fék túlmelegedhetett. Azóta nem tapasztaltam a jelenséget és a fékhatás sem változott.
De mivel a fék nem játék így egy közeli szervizt hívtam fel, ahol előzetes beszélgetésünk szerint úgy éreztem hogy nekem elég sok mindent ki kell majd cserélnem az autóban a helyszíni szemle után:). Van ahol egy természetes jelenségnek írják ezt le(lekopik a felső réteg az olajos anyag a felületkezelés ég le) . Így kíváncsi lennék, hogy valaki közületek tapasztalt e már hasonlót. Köszönettel, Szabolcs

Motorféket nem használtál?
A jelenség mondható természetesnek, de nem egészséges...
Viszont féktárcsa és a fékbetét között olajos anyagnak semmi keresnivalója nincs (új féktárcsáról illik lemosni féktisztítóval az olajat, a fékbetéten meg nincs), ezért az nem éghet le...
Ilyenkor a fékbetét súrlódó rétege ég meg, az füstöl és fel is tud tükrösödni a felülete. Persze ez a megégett réteg már nem fog annyira. Ha csak vékony réteg égett meg, akkor azt finom fékezésekkel le lehet koptatni (ha vastagabb az égett réteg és nem túl kopott a betét, akkor kiszedés után le lehet reszelni az égett réteget és vissza lehet tenni), nem kell feltétlenül cserélni a betétet. A másik ami tönkre tud menni, az a féktárcsa. A nagy hőhatástól megnyúlik az anyaga és felhullámosodik. Ilyen tárcsa fékezéskor "szépen" dobol, érezni lehet a fékpedálon, hogy lüktet. Finom fékezésekkel néha ezt is ki lehet simítani, de a következő nagyobb fékezésnél újra hullámos lesz -> csere...
Ha nem változott a fékhatás és nem lüktet a fékpedál fékezéskor (meg persze a tárcsa, vagy a betét nincs határérték alá kopva), akkor nem látom értelmét a cserének...
Égett fékbetét szagot meg tapasztaltam már jó párszor (főleg megragadt kézifék bowden miatt)...
Jules2.9
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.07.28. 12:15
auto tipusa: Carisma

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: rigor » 2016.08.17. 12:08

Sziasztok!

A napokban hosszabb lejtőről lefelé jövet égett szagra és füstre lettünk figyelmesek az első kerekektől. Valószínűleg a fék túlmelegedhetett. Azóta nem tapasztaltam a jelenséget és a fékhatás sem változott.
De mivel a fék nem játék így egy közeli szervizt hívtam fel, ahol előzetes beszélgetésünk szerint úgy éreztem hogy nekem elég sok mindent ki kell majd cserélnem az autóban a helyszíni szemle után:). Van ahol egy természetes jelenségnek írják ezt le(lekopik a felső réteg az olajos anyag a felületkezelés ég le) . Így kíváncsi lennék, hogy valaki közületek tapasztalt e már hasonlót. Köszönettel, Szabolcs
rigor
 
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.10.07. 13:26

ElőzőKövetkező

Vissza: Carisma

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég