Carisma

Carisma tulajok fóruma

Moderátor: ogtrai

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: Davee » 2016.11.13. 19:38

Sziasztok!

Eladóvá vált Carismám, ha valaki érdeklődne:
http://www.mitsubishiklub.hu/forum/viewtopic.php?f=21&t=1741
Kép
Avatar
Davee
 
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2009.05.18. 10:19
Tartózkodási hely: Sopron, Budapest
auto tipusa: Carisma 1.6 GL

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: fragzsak » 2016.11.08. 13:11

Sziasztok!
Új vagyok a mitsubishi táborban.
Pár napja vettem egy 1.8 gdi Carismát. 98 as évjárat automata váltós. Nos vannak kisebb hibák amiket szeretnék megcsináltatni de én szeretném megvenni az alkatrészt. A gömbcsuklókkal van baj. A támasztó gömbcsuklót is cserélni kell. A kérdésem az hogy ez fixen van e beültetve a lengőkarba vagy simán cserélhető mert nem sikerült erről egyértelmű tudást szereznem illetve szemrevételezés során sem tudtuk haverral megállapítani pedig néhányszor cserélt már gömbcsuklót de mitsuban még nem.
Köszi előre is a segítséget. Egyébként kormányműnél is cserélnem kell.
fragzsak
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2016.11.08. 12:47
auto tipusa: Carisma 1.8 gdi

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: gogento » 2016.10.19. 09:59

Sziasztok! Új vagyok itt , Sikerült vennem pár hónapja a egy 99. 1.8 GDi carismát , de eddig nem sokat élveztem mert többet van szervizbe mint nálam :) Remélem itt van olyan aki esetleg tudná hogy mi lehet a baja, mert a egy 100 asba van már a szerviz de ugyanolyan rossz a kocsi , nem értenek hozzá. Problémák a következők: Nagy sebességnél (kb.:2500-tól ) check engine lámpa és olyan mintha leállnának a hengerek nem megy a kocsi. Gyújtás le-fel 5 percig tökéletes aztán ugyanaz. Gyorsulása nagyon gyenge olyan mint ha nem lenne benne erő. Alapjárat ingadozott egy ideig , most már teljes elment az alapjárat , lefullad . plusz kormol a kipufogó. A Hőfok mutató szerint forr a vizem, de nem hengerfejes, kompresszió tökéletes a motorba ( szerviz szerint :) . Remélem valaki tud segíteni nagyon szépen megköszönném mert sehol nem értenek hozzá. Előre is köszi :)
gogento
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2016.10.18. 17:47
auto tipusa: Carisma 1.8 GDI

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: rigor » 2016.09.15. 10:29

Sziasztok!
Véleményetek szerint I.-es Carismához létezik olyan ködlámpa (pl. univerzális jó lehet ?) amelyikkel helyettesíthető a gyári?
Köszönöm!
rigor
 
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.10.07. 13:26

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: Mr.Carisma » 2016.09.03. 15:07

Üdvözlet Mindenkinek!
Ma regeltem a forumra,és Carisma tulaj vagyok!

nos ha valaki szeretne tuning ügyben infot ehez a tipushoz,(mert sajnos ritka ehez bármit is beszerezni)

,szivesen segitek az én járgányom piszkált,és külsöleg is némileg át van alakitva
itt gondolok- EVO szárny.ültetés toronymerevitö( ami már meg van rendelve és az országban Carismához egyetlen 1 oldalt találtam ahol normális árban van) alufelni 16" os,illetve tervben van "17' es beszerzése
direktszürö,gázgyorsitó,zene

szoval ha valakit érdekel eme dolgok fellelhetösége akkor szivesen linkelek oldalakat,illetve segitek infoval és fotokkal is hogy nézki az én Carismám

üdvözlettel
Cs
Mr.Carisma
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2016.09.03. 15:00
Tartózkodási hely: Kerepes
auto tipusa: carisma

Óra világítás

HozzászólásSzerző: Alexius » 2016.08.29. 12:44

Sziasztok,

Keresgéltem de nem nagyon találtam pontos szétszerelési infót a középkonzol tetején található óra fogyasztásmutató kijelző háttérvilágításának a kicserélésre, facelift-es változat már. A középkonzolt sikerült lepattintani mindenféle törés nélkül, de fölül a kijelző még nem jött össze, Le tudja valaki írni hogy hogyan kell kiszedni, hogy ki tudjam cserélni az világítást mögötte, plusz az elakadás jelző gomb világítása is kiégett, kiszedtem a kapcsolót és lepattintottam a tetejét de nem látom hogyan lehet kibűvölni az izzót.

Üdv
P
Alexius
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.01.07. 17:22
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós, Budapest
auto tipusa: Carisma Classic

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: sinci » 2016.08.25. 08:25

ELADVA!!!
Sziasztok.
Nem tudom szabad e hirdetni itt, de mivel eladtam az autómat, megmaradt egy garnitúra lemezfelni Carismara, téli gumival + dísztárcsákkal.
Kérésre tudok küldeni képeket, árban megegyezünk. :)
A gumi mérete: 185/60/15
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára sinci 2016.09.11. 07:10-kor.
sinci
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.10.17. 15:27
auto tipusa: Carisma

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: Jules2.9 » 2016.08.18. 16:27

rigor írta:Válaszodat köszönöm!
Motorfék 800 m szintkülönbségnél és a sok kanyarnál nem mindig volt elég. Lüktető hatást fékezésénél nem éreztem: Kb fél éve látták a fékeket és még nem volt csere érett.Az a baj én nem tudom megmondani hogy milyen állapotúak az alkatrészek és mennyire indokolt a cseréje, így kissé ki vagyok szolgáltatva. Betétcserékbe belemegyek de ha munkahengert meg ha hátulra is tárcsaféket akarnak majd felszerelni(1997-es) azt nem hagyom:)

800 méter szintkülönbséget végigfékezni... Azért nem ártott volna meg-megállni rövidebb pihenőre... :wink:
A fékbetét csere még OK, de munkahengert nem kell cserélni, legfeljebb, csak ha ereszt.
A hátulra tárcsafék szereléshez garanciát is ad, hogy megfelelően fog működni?
Jules2.9
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.07.28. 12:15
auto tipusa: Carisma

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: rigor » 2016.08.18. 08:33

Válaszodat köszönöm!
Motorfék 800 m szintkülönbségnél és a sok kanyarnál nem mindig volt elég. Lüktető hatást fékezésénél nem éreztem: Kb fél éve látták a fékeket és még nem volt csere érett.Az a baj én nem tudom megmondani hogy milyen állapotúak az alkatrészek és mennyire indokolt a cseréje, így kissé ki vagyok szolgáltatva. Betétcserékbe belemegyek de ha munkahengert meg ha hátulra is tárcsaféket akarnak majd felszerelni(1997-es) azt nem hagyom:)
rigor
 
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.10.07. 13:26

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: Jules2.9 » 2016.08.17. 16:30

rigor írta:Sziasztok!

A napokban hosszabb lejtőről lefelé jövet égett szagra és füstre lettünk figyelmesek az első kerekektől. Valószínűleg a fék túlmelegedhetett. Azóta nem tapasztaltam a jelenséget és a fékhatás sem változott.
De mivel a fék nem játék így egy közeli szervizt hívtam fel, ahol előzetes beszélgetésünk szerint úgy éreztem hogy nekem elég sok mindent ki kell majd cserélnem az autóban a helyszíni szemle után:). Van ahol egy természetes jelenségnek írják ezt le(lekopik a felső réteg az olajos anyag a felületkezelés ég le) . Így kíváncsi lennék, hogy valaki közületek tapasztalt e már hasonlót. Köszönettel, Szabolcs

Motorféket nem használtál?
A jelenség mondható természetesnek, de nem egészséges...
Viszont féktárcsa és a fékbetét között olajos anyagnak semmi keresnivalója nincs (új féktárcsáról illik lemosni féktisztítóval az olajat, a fékbetéten meg nincs), ezért az nem éghet le...
Ilyenkor a fékbetét súrlódó rétege ég meg, az füstöl és fel is tud tükrösödni a felülete. Persze ez a megégett réteg már nem fog annyira. Ha csak vékony réteg égett meg, akkor azt finom fékezésekkel le lehet koptatni (ha vastagabb az égett réteg és nem túl kopott a betét, akkor kiszedés után le lehet reszelni az égett réteget és vissza lehet tenni), nem kell feltétlenül cserélni a betétet. A másik ami tönkre tud menni, az a féktárcsa. A nagy hőhatástól megnyúlik az anyaga és felhullámosodik. Ilyen tárcsa fékezéskor "szépen" dobol, érezni lehet a fékpedálon, hogy lüktet. Finom fékezésekkel néha ezt is ki lehet simítani, de a következő nagyobb fékezésnél újra hullámos lesz -> csere...
Ha nem változott a fékhatás és nem lüktet a fékpedál fékezéskor (meg persze a tárcsa, vagy a betét nincs határérték alá kopva), akkor nem látom értelmét a cserének...
Égett fékbetét szagot meg tapasztaltam már jó párszor (főleg megragadt kézifék bowden miatt)...
Jules2.9
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.07.28. 12:15
auto tipusa: Carisma

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: rigor » 2016.08.17. 12:08

Sziasztok!

A napokban hosszabb lejtőről lefelé jövet égett szagra és füstre lettünk figyelmesek az első kerekektől. Valószínűleg a fék túlmelegedhetett. Azóta nem tapasztaltam a jelenséget és a fékhatás sem változott.
De mivel a fék nem játék így egy közeli szervizt hívtam fel, ahol előzetes beszélgetésünk szerint úgy éreztem hogy nekem elég sok mindent ki kell majd cserélnem az autóban a helyszíni szemle után:). Van ahol egy természetes jelenségnek írják ezt le(lekopik a felső réteg az olajos anyag a felületkezelés ég le) . Így kíváncsi lennék, hogy valaki közületek tapasztalt e már hasonlót. Köszönettel, Szabolcs
rigor
 
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.10.07. 13:26

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: gyuma90 » 2016.07.30. 18:16

Sziasztok!

Kis segítségre lenne szükségem. A 95-ös évjáratú carismámon váltó cserét végzek, F5MR1 tipusúról F5M42 típusra. Folynak a munkálatok viszont majd a jövőben szeretném megoldani a kilóméter órát is (egyenlőre az átalakítgatásokat végzem hogy bemenjen a régi helyére az új) . Az első típusban spirálos, a második pedig jeladós sebesség mérő van. Sajnos a kapcsolási rajzán nem szerepel a váltó, csak az ECU 86-os kivezetését látom a kilóméter órára menni. Kérdésem, hogy valakinek van tudomása arról, hogy milyen jelszinttel és hogy dolgozik a váltó illetve milyen módón tudnám összehozni ezt!
Válaszokat előre is köszönöm!
gyuma90
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2016.07.30. 17:25
auto tipusa: Mitsubishi Carisma

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: steve79 » 2016.07.26. 11:36

Üdv,

Ha a szerelőtök azt mondja, hogy nem kell kuplungolajat cserélni, ne higgyetek neki... Tegnap párom hívott, hogy nem OK valami a kuplunggal, valóban, kb. fele úton működött. Vettem friss fékolajat, gondoltam, megoldom én a cserét. A légtelenítőcsavar lazítása (majd kivétele) után egy csepp olaj sem jött, a csavar vége enyhén rozsdás volt. A tartályban javarészt krémszerű emulzió figyelt. A kipucolás-feltöltés-légtelenítési próbák után kiderült, hogy a munkahenger tömítése eléggé erősen engedi az olajat (valószínűleg előtte is az volt a gond, csak az a sűrű trutyi nem szökött ilyen feltűnően). A munkahenger belsejében is láthatók korróziónyomok...

Szóval új munkahenger beszerezve, remélem, hogy a főhenger túléli...
Carisma Silverline 1.6 2003 ~ 325e km
steve79
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.02.12. 19:16
auto tipusa: Carisma Silverline 2003

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: Jules2.9 » 2016.06.24. 22:18

freedy írta:
magabeluska írta:Sziasztok!
Az autó nagyon rángatózik, ha leállítom és várok vele kb egy 30percet, azután jó, viszont pár kilóméter után már megint elkezd rángatózni. Van mikor nyomom neki a gázt megtorpan, csak úgy húz újra hogyha vissza engedem a gázt, és újra nyomom neki. Mi lehet a probléma valaki? :?: :?: :?: :shock: :shock: :shock: :? :? :? :?

Szia elöszőr szerintem érdemes lenne megnézni az üzemagyak szűrőt és csak aztán kiolvastatni a hibakódot de lehet akár a gyújtásnál valami

Igen lehet így is.
Tegnap nekem is elkezdett rángatózni az OFF-os autóm, piros injektor piktogram világított a műszerfalon, alapjárat 400..600 között ingadozik 144-ből maradt vagy 60 Le. Megnézhettem volna az üzemanyagszűrőt (azt mondjuk éppen nem, mert ebben nincs szűrő), vagy a gyújtásnál valamit. Cserélhettem volna injektorokat (ha már annak jele világít), vagy lambda szondát, gyertyákat (mind a nyolcat), gyújtótrafókat stb...
De én inkább kiolvastam a hibakódot: "P0102 Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input ". Rámértem a légtömegmérőre: tápfeszültségek meg voltak, kimenetén 0V, még egy gyenge kisérletet tettem a tisztítására, de nem segített rajta. Ma vettem egy utángyártott légtömegmérőt, kicseréltem, injektor jel nem világít, hibakód törlése után nem jött vissza, motor normálisan működik.
Szerintem sokkal egyszerűbb volt így, mint találomra nézegetni dolgokat...
Jules2.9
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.07.28. 12:15
auto tipusa: Carisma

Re: Carisma

HozzászólásSzerző: freedy » 2016.06.24. 14:11

magabeluska írta:Sziasztok!

Az autó nagyon rángatózik, ha leállítom és várok vele kb egy 30percet, azután jó, viszont pár kilóméter után már megint elkezd rángatózni. Van mikor nyomom neki a gázt megtorpan, csak úgy húz újra hogyha vissza engedem a gázt, és újra nyomom neki. Mi lehet a probléma valaki? :?: :?: :?: :shock: :shock: :shock: :? :? :? :?



Szia elöszőr szerintem érdemes lenne megnézni az üzemagyak szűrőt és csak aztán kiolvastatni a hibakódot de lehet akár a gyújtásnál valami
freedy
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016.04.12. 18:10
auto tipusa: colt '89

ElőzőKövetkező

Vissza: Carisma

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron