McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: felmelegedő katalizátor hatásfoka a küszöbérték alatt

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2008.06.17. 14:04

Bubka írta:Hello McElek16V,

Idetaláltam.. :)

Akkor azt mondod erre a hibakódra cseréljük ki az első lambda szondát és akkor megoldódik a dolog?

P0421 Warm-Up Catalyst Efficiency below threshold (Bank 1).

kb 2havonta szoktuk a haverral kioltodatni a jelet, de általában 1-2 hét után újra felgyullad, legtöbbször lassú tempónál alacsony fordulaton és rosz utón haladva gyullad fel újra.


Szia!
Ez a hibakód a felmelegedő motor kódja. Nem a rossz úthoz van köze, hanem egy korrózióhoz, de ez a szonda cseréjével megoldódik általában. Ha a hozzámenő kábelek jók, más oka nem lehet.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: kipufogó problema

HozzászólásSzerző: Zsolt » 2008.06.17. 09:59

Blindmouse írta:az lett volna az első tippem..
10 perc? kivágtad, és beheggesztettél egy újat?

Igen.
Egy kipufogószervízes emberrel. Leemelt egy újat a polcról, hegesztés és kész.
Zsolt
 
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2008.06.12. 11:12
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: 93 Lancer 1.3

felmelegedő katalizátor hatásfoka a küszöbérték alatt

HozzászólásSzerző: Bubka » 2008.06.17. 07:35

Hello McElek16V,

Idetaláltam.. :)

Akkor azt mondod erre a hibakódra cseréljük ki az első lambda szondát és akkor megoldódik a dolog?

P0421 Warm-Up Catalyst Efficiency below threshold (Bank 1).

kb 2havonta szoktuk a haverral kioltodatni a jelet, de általában 1-2 hét után újra felgyullad, legtöbbször lassú tempónál alacsony fordulaton és rosz utón haladva gyullad fel újra.
Bubor
Bubka
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2008.06.12. 09:42

Re: kipufogó problema

HozzászólásSzerző: Blindmouse » 2008.06.16. 23:46

Zsolt írta:Közben megoldódott a kipufogó probléma, a leömlő és katalizátor közötti flexibilis rész adta meg magát, de végül, 10 perc alatt megcsináltuk.

az lett volna az első tippem..

10 perc? kivágtad, és beheggesztettél egy újat?
Kép
Avatar
Blindmouse
 
Hozzászólások: 296
Csatlakozott: 2008.06.12. 17:11
Tartózkodási hely: Föld bolygó...
auto tipusa: 91 Eclipse GST-R

kipufogó problema

HozzászólásSzerző: Zsolt » 2008.06.16. 18:51

Közben megoldódott a kipufogó probléma, a leömlő és katalizátor közötti flexibilis rész adta meg magát, de végül, 10 perc alatt megcsináltuk.
Zsolt
 
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2008.06.12. 11:12
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: 93 Lancer 1.3

Re: Probléma, probléma hátán

HozzászólásSzerző: Zsolt » 2008.06.16. 15:47

Blindmouse írta:Nem lenne egyszerűbb elkezdeni szétszedegetni azt a környéket ahonnan látod a füstöt? ha pedig csak néha hallod, akkor valami olyan helyen kéne nézni ahol mozoghat. ergo feküdj alá, nézegesd meg, tapogasd, rángasd meg.. ahol lyukas ott úgyis kormos lesz vagy a cső, vagy körülötte a kaszni is... SZERINTEM.


Rendben, természetesen így fogok tenni, csak egy kissé ideges lettem.

Egyébként vicces hogy reggel egy hülyegyerekes honda civic-et bosszantottam az autó hangjával. Láttam hogy nem tudott mit kezdeni, zavarta az a hang amit én mögötte haladva kiadtam az autóval. Ő meg sok-sok tizezres kipufogódobbal csak valami gyenge tuning hangot adott. Ő azért költött pénzt hogy ilyen hangja legyen, én meg azért fogok hogy ne legyen. :D
Zsolt
 
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2008.06.12. 11:12
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: 93 Lancer 1.3

Re: Probléma, probléma hátán

HozzászólásSzerző: Blindmouse » 2008.06.16. 11:37

Zsolt írta:Az a problémám van, a már említetten kivűl. (kék füst, szimering gyürű)
Azt vettem észre hogy amikor az autóval megyek olyan hangja van mintha lyukas lenne a kipufogó rendszerem, nem álandóan add hangot csak amikor erősebben gázt adok. (hátsó dobot pár hónapja cseréltem az ok) Gondoltam f@sza, megnézem hol lyukas. Nem láttam semmit, kinyitom a motorháztetőt és belenéztem gázadás üresben, erre nagy füstfelfelhő a motor alól, leömlő után, és a szövetes dob között. Alánézni már nem tudtam mert már késő volt.
Most feláltam az elejével a patkára, alánézek, gázadás füst sehol. Motorháztető fel, gázadás füst sehol.
Mi a gond ? Vagy mégsem kipufogó cső.
Most már a @*# tele van az egészel - vettem volna suzukit...


Nem lenne egyszerűbb elkezdeni szétszedegetni azt a környéket ahonnan látod a füstöt? ha pedig csak néha hallod, akkor valami olyan helyen kéne nézni ahol mozoghat. ergo feküdj alá, nézegesd meg, tapogasd, rángasd meg.. ahol lyukas ott úgyis kormos lesz vagy a cső, vagy körülötte a kaszni is... SZERINTEM.
Kép
Avatar
Blindmouse
 
Hozzászólások: 296
Csatlakozott: 2008.06.12. 17:11
Tartózkodási hely: Föld bolygó...
auto tipusa: 91 Eclipse GST-R

Probléma, probléma hátán

HozzászólásSzerző: Zsolt » 2008.06.16. 09:51

Az a problémám van, a már említetten kivűl. (kék füst, szimering gyürű)
Azt vettem észre hogy amikor az autóval megyek olyan hangja van mintha lyukas lenne a kipufogó rendszerem, nem álandóan add hangot csak amikor erősebben gázt adok. (hátsó dobot pár hónapja cseréltem az ok) Gondoltam f@sza, megnézem hol lyukas. Nem láttam semmit, kinyitom a motorháztetőt és belenéztem gázadás üresben, erre nagy füstfelfelhő a motor alól, leömlő után, és a szövetes dob között. Alánézni már nem tudtam mert már késő volt.
Most feláltam az elejével a patkára, alánézek, gázadás füst sehol. Motorháztető fel, gázadás füst sehol.
Mi a gond ? Vagy mégsem kipufogó cső.
Most már a @*# tele van az egészel - vettem volna suzukit...
Zsolt
 
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2008.06.12. 11:12
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: 93 Lancer 1.3

McElek16V

HozzászólásSzerző: dano » 2008.06.16. 09:31

McElek kérésére, aki hozzá, vagy 2kerék nek irna, az ide tegye meg.
Avatar
dano
Site Admin
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008.06.09. 09:12
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Galant V6-24

Előző

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég