McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

HozzászólásSzerző: evox » 2008.06.19. 18:16

Köszönöm! Már hivtam a nyiregyi mitsut de ott nagyon nagy árat mondtak a miskolci viszont baráti árat mondott a telefonba remélem jövőhétre nem drágul. Egyébként lassan eladó sorba fog kerülni a lancer carismát szeretnék olyan 1,5m ft-ig de ez olyan szép, és jó, hogy nemtudom rábeszélni a családom a cserére pedig én pusztulok klima nélkül.
evox
 
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2008.06.16. 23:06

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2008.06.19. 18:03

evox írta:Mitsubishi lancer 1996 06 1,3 12v azért szoktam 97-t mondani mert keverik agömbölyü lancerrel

Annál sajnos nem tudok szűkíteni a hibalehetőségek között, nem szokott úgymond szériahibája lenni. Keress gyári tesztkomputeres helyet, ott egy pillanat alatt kiolvasható.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: Bioetanol

HozzászólásSzerző: Blindmouse » 2008.06.19. 13:29

Zsolt írta:Olvastam egy cikket hogy van nálunk olyan benzinkút, ahol árulnak E85 -ös üzemanyagot, azaz bioetanol-t.
Benne volt a cikkben az is hogy 100%-os használata csak bizonyos átalakitások után javasolt.
Átalakitás nélkül viszont fele-fele arányban használható 95-ös benzinnel.
Mi a véleményetek ? Hosszabb távon hogy viselkedik az autó, illetve egyéb alkatrészei ? Érdemes kipróbálni ?
Az átlagár 95-nek 307 Ft , az E85-nek 231 Ft azaz 50 liternél 15.350 helyet 13.450 pénzért lehetne tankolni...


Viszont amennyit spórolsz a tankoláson, bukod a fogyasztáson.. nyersz rajta tankonként egy ezrest.. én bele nem tölteném a kocsimba
Kép
Avatar
Blindmouse
 
Hozzászólások: 296
Csatlakozott: 2008.06.12. 17:11
Tartózkodási hely: Föld bolygó...
auto tipusa: 91 Eclipse GST-R

Bioetanol

HozzászólásSzerző: Zsolt » 2008.06.19. 11:54

Olvastam egy cikket hogy van nálunk olyan benzinkút, ahol árulnak E85 -ös üzemanyagot, azaz bioetanol-t.
Benne volt a cikkben az is hogy 100%-os használata csak bizonyos átalakitások után javasolt.
Átalakitás nélkül viszont fele-fele arányban használható 95-ös benzinnel.
Mi a véleményetek ? Hosszabb távon hogy viselkedik az autó, illetve egyéb alkatrészei ? Érdemes kipróbálni ?
Az átlagár 95-nek 307 Ft , az E85-nek 231 Ft azaz 50 liternél 15.350 helyet 13.450 pénzért lehetne tankolni...
Zsolt
 
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2008.06.12. 11:12
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: 93 Lancer 1.3

HozzászólásSzerző: evox » 2008.06.18. 21:21

Mitsubishi lancer 1996 06 1,3 12v azért szoktam 97-t mondani mert keverik agömbölyü lancerrel
evox
 
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2008.06.16. 23:06

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2008.06.18. 18:21

evox írta:Sziasztok! Kérnék egy pici segitséget ég az srs lámpám lancer 97 évjárat. Akörnyékemen már nézte minden valamirevalo szerelő de ne m kommunikál egyik gépévelsem. Esetleg Miskolcon lenne-e valami mühely ahol megtudják oldani a problémám a Mitsubishi szerviz nagyon nagyon drága. Csatlakozó csak a müszerfal alaztt van ugye? Köszönöm!!


Szia!
Mikori és milyen autód van?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2008.06.18. 18:20

Desko írta:Közben rájöttem, tényleg nem a kormányzár a ludas, csak ha leáll az autó, nincs szervó gondolom.. Kiköttetem a riasztót valakivel, hátha, bár a kocsi volt tulaja szerint azért vinnyog, mert jelzi a riasztó, ha alacsony az akkufeszültség? Tényleg, milyen akksi kell a kocsiba? mert a gépkönyv sajna olasz nyelvű, és így nem igazán értem.. :oops:
Illetve az lenne még a kérdés, hogy milyen olaj-olajszűrő, légszűrő, vezérműszíj, görgők, ékszíj kellhet a kocsiba?
Az autó CJ0-ás '99es Colt, 1.3 4G13 motorkóddal.
Ha tudsz légyszi írj árakat is, hogy tudjam, mire számítsak!

Nagyon köszi a segítséget!


55 Ah-s (amperórás) akku már elég bele, 70 Ah-nál nagyobbat ne vegyél.
Én inkább azt gyanítanám, hogy a riasztó a gyújtáskapcsolót tiltja le, ami szerintem a legnagyobb birkaság. Ha kiköttetted, ki fog derülni, hogyez volt-e a baja, addig talán kár akkut is venni.
Ha küldesz alvázszámot privátban, szívesen megadom az árakat a kérdéses alkatrészekre.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

HozzászólásSzerző: evox » 2008.06.18. 14:30

Sziasztok! Kérnék egy pici segitséget ég az srs lámpám lancer 97 évjárat. Akörnyékemen már nézte minden valamirevalo szerelő de ne m kommunikál egyik gépévelsem. Esetleg Miskolcon lenne-e valami mühely ahol megtudják oldani a problémám a Mitsubishi szerviz nagyon nagyon drága. Csatlakozó csak a müszerfal alaztt van ugye? Köszönöm!!
evox
 
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2008.06.16. 23:06

HozzászólásSzerző: Desko » 2008.06.18. 11:29

Közben rájöttem, tényleg nem a kormányzár a ludas, csak ha leáll az autó, nincs szervó gondolom.. Kiköttetem a riasztót valakivel, hátha, bár a kocsi volt tulaja szerint azért vinnyog, mert jelzi a riasztó, ha alacsony az akkufeszültség? Tényleg, milyen akksi kell a kocsiba? mert a gépkönyv sajna olasz nyelvű, és így nem igazán értem.. :oops:
Illetve az lenne még a kérdés, hogy milyen olaj-olajszűrő, légszűrő, vezérműszíj, görgők, ékszíj kellhet a kocsiba?
Az autó CJ0-ás '99es Colt, 1.3 4G13 motorkóddal.
Ha tudsz légyszi írj árakat is, hogy tudjam, mire számítsak!

Nagyon köszi a segítséget!
Desko
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.06.17. 22:21
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: plíz help!

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2008.06.18. 09:27

Desko írta:Hello!

A múlt héten vettem egy '99es 1.3as Coltot, és az alábbi a problémám: az autó néha elindul minden további nélkül, de menet közben letilt, elmegy a gyújtás, illetve mintha zárna a kormányzár is. Ha nem indul, a gyári Sikura centrál-riasztó össze-vissza füttyög, és a gyújtást sem lehet ráadni..
Az akksit töltöttem ma 6 órát, a volt tulaj azt mondta állt az autó 9 hónapot, vajon az akku purcant ki???

ELőre is köszi a segítséget!
Üdv


Szia!
A kormányzár nem zárhat be semmilyen körülmények között, ha a kulcs nincs kitekerve, illetve kihúzva a helyéről! Remélem, csak rosszul értelmeztél valamit.
Én első körben mindenképpen a riasztót semlegesíteném, illetve meg kellene nézni, hogy az akku csatlakozói normálisan kapcsolódnak-e a helyükre. Itt mindenképpen ellenőrizni kell a pozitív akkusaru és a vastag kábelek rögzítését is!
Azt gondolom, a kettő közül valamelyik a baj forrása.
Ja, a Sikura sohasem volt gyári riasztó, nyugodtan ki lehet kötni, természetesen a motortiltás helyreállításával egybekötve.
Ha ezután néhány napig rendben működik a rendszer, akkor a riogatóval van probléma.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

plíz help!

HozzászólásSzerző: Desko » 2008.06.17. 22:27

Hello!

A múlt héten vettem egy '99es 1.3as Coltot, és az alábbi a problémám: az autó néha elindul minden további nélkül, de menet közben letilt, elmegy a gyújtás, illetve mintha zárna a kormányzár is. Ha nem indul, a gyári Sikura centrál-riasztó össze-vissza füttyög, és a gyújtást sem lehet ráadni..
Az akksit töltöttem ma 6 órát, a volt tulaj azt mondta állt az autó 9 hónapot, vajon az akku purcant ki???

ELőre is köszi a segítséget!
Üdv
Desko
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.06.17. 22:21
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: felmelegedő katalizátor hatásfoka a küszöbérték alatt

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2008.06.17. 14:04

Bubka írta:Hello McElek16V,

Idetaláltam.. :)

Akkor azt mondod erre a hibakódra cseréljük ki az első lambda szondát és akkor megoldódik a dolog?

P0421 Warm-Up Catalyst Efficiency below threshold (Bank 1).

kb 2havonta szoktuk a haverral kioltodatni a jelet, de általában 1-2 hét után újra felgyullad, legtöbbször lassú tempónál alacsony fordulaton és rosz utón haladva gyullad fel újra.


Szia!
Ez a hibakód a felmelegedő motor kódja. Nem a rossz úthoz van köze, hanem egy korrózióhoz, de ez a szonda cseréjével megoldódik általában. Ha a hozzámenő kábelek jók, más oka nem lehet.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: kipufogó problema

HozzászólásSzerző: Zsolt » 2008.06.17. 09:59

Blindmouse írta:az lett volna az első tippem..
10 perc? kivágtad, és beheggesztettél egy újat?

Igen.
Egy kipufogószervízes emberrel. Leemelt egy újat a polcról, hegesztés és kész.
Zsolt
 
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2008.06.12. 11:12
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: 93 Lancer 1.3

felmelegedő katalizátor hatásfoka a küszöbérték alatt

HozzászólásSzerző: Bubka » 2008.06.17. 07:35

Hello McElek16V,

Idetaláltam.. :)

Akkor azt mondod erre a hibakódra cseréljük ki az első lambda szondát és akkor megoldódik a dolog?

P0421 Warm-Up Catalyst Efficiency below threshold (Bank 1).

kb 2havonta szoktuk a haverral kioltodatni a jelet, de általában 1-2 hét után újra felgyullad, legtöbbször lassú tempónál alacsony fordulaton és rosz utón haladva gyullad fel újra.
Bubor
Bubka
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2008.06.12. 09:42

Re: kipufogó problema

HozzászólásSzerző: Blindmouse » 2008.06.16. 23:46

Zsolt írta:Közben megoldódott a kipufogó probléma, a leömlő és katalizátor közötti flexibilis rész adta meg magát, de végül, 10 perc alatt megcsináltuk.

az lett volna az első tippem..

10 perc? kivágtad, és beheggesztettél egy újat?
Kép
Avatar
Blindmouse
 
Hozzászólások: 296
Csatlakozott: 2008.06.12. 17:11
Tartózkodási hely: Föld bolygó...
auto tipusa: 91 Eclipse GST-R

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron