McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

HozzászólásSzerző: slowww » 2008.06.24. 15:03

Nekem nem Lancerem van, hanem ilyen évjáratú Coltom, de mivel tesó autók nagy különbség szerintem nincs.

Én személy szerint itthonra (Budapesti utak) 195/50R15-öt javasolnék. Ez még egész költséghatékony megoldás is lehet. A 16-os felnire való gumik (pl.: 215/40R16) ára egy jóóóó nagy lépcsővel drágább mint a 15-re valóé. Plussz a magyar utakon ennyire "peres" guminak nem látom sok értelmét.

A másik fontos dolog az ET szám.
Én felpróbáltam a kocsira egy OZ Superturismo WRC R15 ET48-as felnit és a tapasztalat az volt, hogy elöl ugyan röhögve elfért, de hátul a gumi oldalfala pont beleért az ívbe. Később egy ET38-al már nem volt ilyen gond.

Remélem segítettem... jó keresgélést :)


Salient írta:köszi mégegyszer.:) másik kérdésem pedig hogy szerintetek max mekkora felnit, mekkora gumival érdemes feltenni egy lancerre? én 15"- maximum 16"-os felnire gondoltam.
slowww
 
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.06.23. 14:48
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Colt CA4A

HozzászólásSzerző: Salient » 2008.06.24. 11:14

köszi mégegyszer.:) másik kérdésem pedig hogy szerintetek max mekkora felnit, mekkora gumival érdemes feltenni egy lancerre? én 15"- maximum 16"-os felnire gondoltam.
Salient
 
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2008.06.23. 14:27

HozzászólásSzerző: attu » 2008.06.23. 20:34

Salient írta:Sziasztok.

Egy olyan kérdésem lenne hogy a 92-96 között gyártott gömbölyű Lancernek mekkora a felni lyukosztása?
Előre is köszi a segítséget.

4x100 Ez tuti.
attu
 
Hozzászólások: 94
Csatlakozott: 2008.06.14. 16:43

HozzászólásSzerző: Salient » 2008.06.23. 15:37

Hát köszönöm a segítséget akkor.:) Alufelnit nézegetnék és tudni akartam milyen osztókörre szűkítsem a dolgot.:D
Salient
 
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2008.06.23. 14:27

HozzászólásSzerző: GIjoe » 2008.06.23. 15:23

4x100

Salient írta:Hát ez a bajom nekem is...:S Nem tudom pontosan:D 4x100-ra vagy 4x114,3-ra emlékszem.:DD
Avatar
GIjoe
 
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2008.06.13. 18:58
Tartózkodási hely: budapest
auto tipusa: Galant VR-4

HozzászólásSzerző: Salient » 2008.06.23. 15:19

Hát ez a bajom nekem is...:S Nem tudom pontosan:D 4x100-ra vagy 4x114,3-ra emlékszem.:DD
Salient
 
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2008.06.23. 14:27

HozzászólásSzerző: slowww » 2008.06.23. 14:51

Ha jól emlékszem a 4x100-as
slowww
 
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.06.23. 14:48
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Colt CA4A

HozzászólásSzerző: Salient » 2008.06.23. 14:32

Sziasztok.

Egy olyan kérdésem lenne hogy a 92-96 között gyártott gömbölyű Lancernek mekkora a felni lyukosztása?
Előre is köszi a segítséget.
Salient
 
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2008.06.23. 14:27

HozzászólásSzerző: Pözsókirály » 2008.06.23. 11:22

Ha alapjáraton füstöl, akkor valószínűleg szelepszárszimeringet kellene cserélned, illetve ha a kocsi 30perc után is csak félig melegszik fel, akkor pedig termosztátcsere sem ártana. Ha terhelésen csörög akkor nem az olajjal van a baj (attól nem "csörögne", hanem más hangja lenne, illetve kigyulladna a pilács is), hanem az előgyújtásod rossz, vagy túl szegény a keverék. Minél előbb nézesd meg, mielőtt szétmegy a motor.

Kipufogó, ilyesmi nem szokott a hőmérséklet hatására zörögni.
Avatar
Pözsókirály
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:03
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásSzerző: Beg » 2008.06.21. 09:50

Sziasztok!

87-es coltomnál a következőt tapasztalom: ha hideg, semmi hang, ha bemelegszik (viszonylag hamar bekövetkezik, városban normál haladásnál 30 perc elteltével már bekapcsol a venti, hőfok felénél) nagyobb fordulaton, emelkedőnél úgy csörög, mint anno a trabantom cilinderei gyenge keverékolajnál. Olyan, mintha nem lenne elegendő kenés. Olaj van, olajnyomás rendben. Igazából a hangot nem tudom lokalizálni (menet közben nem tudok belenézni), de az is lehet, hogy a kipuf középső részéről, az autó alól jön. Álló helyben akárhogy tolom, nem csörög. Mi lehet? Túl meleg? Kevés kenés? Kipuf? Fogyasztás normális, olajfüst csak akkor van, ha beindítom, vagy ha alapjáraton ketyeg pár percig, és utána indulok, de pár száz méter után megszűnik a füst. Valami tipp?
Avatar
Beg
 
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2008.06.21. 09:24
Tartózkodási hely: Veszprém
auto tipusa: 87 COLT II 1.3 G13B,C11A

HozzászólásSzerző: zoltangti » 2008.06.21. 09:05

HI.
Nekem egy galantgti-m van de jelenleg egy `88-as 1.8 4g37 galantal van gondom. beragott a fotengelye . az volna a kerdesem ki tudja h hany tulmiretet bir el a tengely? most 0.25-on volt. egy special nem adja ki ugy h vagy 0.75 v. 1.00-ra kell csiszoltatnom. Ezt kibirja e aztan...? egyalltalan szabad e csiszolni?
zoltangti
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2008.06.21. 08:58
auto tipusa: Galant a kis capa :) 1997

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2008.06.20. 18:10

Desko írta:Köszi a segítséget, megoldódott a probléma, kontakthibás volt az egyik akksisaru.. azóta minden patent!

Köszi McElek!


Egészségedre!
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

HozzászólásSzerző: Desko » 2008.06.20. 14:43

Köszi a segítséget, megoldódott a probléma, kontakthibás volt az egyik akksisaru.. azóta minden patent!

Köszi McElek!
Desko
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.06.17. 22:21
Tartózkodási hely: Kaposvár

HozzászólásSzerző: Norbi » 2008.06.20. 07:23

a Carisma fórumban írtam erről, de akkor itt is megteszem:
E85 nem a hagyományos benzines autókba való! sajnos Magyarországon vagyunk, csak bevezetik simán a bioetanolt, de tájékoztatás az nulla! Megvannak erre a megfelelő autók, Ford és Saab is forgalmaz ilyeneket Magyarországon!
Ha 50-50% teszed az autóba, még az sem jó. Az E85-nek 85%-a etanol, 15%-a benzin. Az 50% 85%-a 42,5% a teljes mennyiségre nézve, vagyis 42,5% etanol, 57,5% benzin. A hagyományos, nem bioetanolra készített autók tüzelőanyag-rendszere nem bírja az etanolt ilyen mennyiségben. Műanyag és gumi alaktrészek tönkremennek! Azt szokták mondani, hogy max 15%, amit még elbír a hagyományos benzines etanolból. Július 1-től egyébként kb. 4% etanolt fog tartalmazni a hagyományos benzin is, a cél a 10% etanol-90% benzin keverék elérése.
Egyébként ezt a tüzelőanyag-fajtát használva a fogyasztás megnövekedne, mivel az E85-nek kisebb az energiatartalma. Ugyanahoz a teljesítményhez többet kell belőle felhasználni! Pontos számítást itt nem végeznék most, de majdnem biztos, hogy az árelőny itt elillan!
Jelenleg a bioetanol azért olcsóbb, mert a jövedéki adót csak a 15%-os benzintartalomra vetik ki. A jelenleg szót nagyon kiemelném!!!
Ha rendben van az autó és rendben van az ember lába is, akkor annyi a fogyasztása az autónak, amennyi. Ezt el kell fogadni és véleményem szerint nem szabad kísérletezni!
Látom elég sokan érdeklődnek az E85 iránt. Ha van rá igény, akkor én szívesen tartanék egy előadást valamikor a Klub tagjainak ebben a témában.
Norbi
 
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2008.06.06. 21:48
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Bioetanol

HozzászólásSzerző: Zsolt » 2008.06.20. 07:18

Brady írta:Szia!

itt egy cikk: http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=341
olvasd el ,nem tudom,hogy a fogyasztás ,hogy alakul,engem inkább az érdekel mennyire teszi tönkre a csöveket,stb,kérdés ,hogy keverve mennyit hoz a konyhára.

üdv!

Elolvastam, és úgy döntöttem hogy inkább nem próbálom ki, mert lehet hogy több problémát okoznék magamnak mint hasznot. Egy 93-as autó, ami eddigi pályafutása alatt csak benzinnel ment, már nem szabad kisérletezni ezzel, mert a 15 év alatt már ki tudja, lehet hogy bizonyos alkatrészeket az a kosz tartja össze amit az E85 kitakaritana... :D
Arra a következtetésre jutottam hogy nem ismerem az autó összes belső alkatrész állapotát, így nem tudom biztosan hogy viselkedne ha kapna egy kis bioetanol-t.
Zsolt
 
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2008.06.12. 11:12
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: 93 Lancer 1.3

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég

cron