McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Hurri27 » 2020.10.11. 19:41

Sziasztok! :D
Mivel nem tudom hol tudnám feltenni a kérdésem, mert nincs ilyen Facebook csoport vagy más ahol foglalkoznának ezzel.
Nos, autó vásárlás előtt állok pontosabban egy mitsubishi lancer 2.0 di-d van szó.
BSW motorkódú és nem sok vélemény található róla az interneten, így titeket kérdeznélek, akik tudnának mondani róla tapasztalatot/információt, hogy mennyire megbízható motorikusan.
Ez a motorkód hatszögtengellyel hajtja az olajszivattyút vagy még az 1.9es hajtással van szerelve?
Hengerfej repedés mennyire szokványos ennél a példánynál?
Mire kéne figyelnem, ha elmegyek megnézni? Pl: korrózió
Köszönöm szépen a gyors válaszokat! :meghajl
Hurri27
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.10.11. 19:19
auto tipusa: Lancer

Lancer indításgátló

HozzászólásSzerző: Anakin » 2020.10.07. 23:11

Üdv Mester!

2009 1.8B Lancer Sportback, keyless verzió. CanBus-on szeretnék indításgátlót csinálni (ha benn van velem a távkapcs. a kocsiban, akkor se induljon be). Volna rá ötleted, milyen módon tudnám CanBus-on keresztül gátolni az indítást? Opel Astra H-nál pl. ha a 160-as címre küldök egy 0340C803 -at, bezár a bazár, nem is indítható, mintha beriasztották volna és se kép, se hang. Valami ilyesmi kéne most is, csak Lancer-ra. Esetleg valami Can kódlista-t tudnál küldeni/mutatni?

Köszönöm!
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 106
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Weiden i.d. O., Germany
auto tipusa: Lancer Sportback 1.8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2020.10.07. 17:29

1) 2007-es Lanceremben magam szoktam a fékfolyadékot cserélni 2-3 évente a pumpálós módszerrel (egyik féknél megnyitom a leeresztő csavart, pumpálok, a tartályban utántöltök, és addig csinálom, míg a leeresztett folyadék világos színű nem lesz). Amikor az előző tulaj után előszőr cseréltem le, érezhetően jobb lett a fék. A kérdésem az, hogy ehhez a típushoz ez a módszer megfelelő, vagy át kéne mozgatni valahogy az ABS kockát is?

2) Jellemző a 4G18-as 1.6-os benzines motorokra a hidrotőkék elfáradása? 263000km van benne, évente/10000km-ként cserélem minőségi olajra. Most épp "Mannol 0W40 Legend+ester" olaj van benne, az előző két évben is ez volt, előtte meg Eneos 5W40. 1-2 napos állás után indítás után kereplés van, 10-20mp alapjárat után még nem múlik, de ha elindulok vele, majd megállok és ismét alapjáraton megy, már nem kelepel. Utána aznap már nem nagyon csinálja. Gondolom kopik az egész motor, váltsak sűrűbb olajra? A hígabbat a téli hidegindítások miatt választottam...
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Brady » 2020.09.30. 12:08

Sziasztok,

93-as Lancer, 4G92, nehezen indul egy ideje. Az önindító teker, benzin van. Azt hittem feladta a 27 éves tüag szivattyú, ezért rá kötöttem egy kontrol lámpát, a led világít, a szivattyú mégsem zúg ( igaz 3 vezeték megy rá, gondolom 2 pozitív, és csak egyiken van lámpa). Most úgy sikerül beindítani a kocsit, hogy kb. 10-12 ször rá indítok, gyújtás le, gyújtás fel...

Feltűnt, hogy miután egyszer elkapja és újra indítanék, gyújtáson hallom a motortérben is relék kattogását... Amikor nem indul nem hallani.

Jól sejtem, hogy motorvezérlő ,vagy a központi (rádió alatti) relé egység haldoklik?

Ha egyszer beindult akkor utána jó, pár óráig, majd ismét kezdi, hogy csak teker, de nem indul...

HELP!
Brady
Lancer 1.6 GLXi
Brady
 
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.06.13. 20:09
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Lancer 1.6 GLXi

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: keca » 2020.09.27. 19:24

Tisztelt Mester
4G18 motorba 5w-40 vagy 10w-40 ?
keca
 
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.10.10. 15:36
Tartózkodási hely: Szabolcs megye
auto tipusa: 4G92/4G63

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.08.28. 11:10

mikibácsi írta:Szia!Köszi a gyors választ, jövő héten kereslek,ha tudsz írni elérhetőséget.

Elnézést, azt gondoltam, elég lesz az, amit írtam...
Nippon Autó Kft; 06-209/424-317 a www.nipponauto.hu honlapon
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: mikibácsi » 2020.08.24. 13:39

Szia!Köszi a gyors választ, jövő héten kereslek,ha tudsz írni elérhetőséget.
mikibácsi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.08.23. 16:20
auto tipusa: Mitsubishi Outlander

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.08.24. 09:24

mikibácsi írta:Szia!Idén vettem egy 2014-es M.Outlander 2,2 DI-D.-t automata váltós autót.120000 km van benne,szeretnék váltó,és osztómű olajat cseréltetni benne, lenne-e javaslatod,hova forduljak?Márkaszervíz horror ár.Esetleg valahonnan lehetne-e szerezni karbantartási kézikönyvet?

Szia! Ha úgy gondolod, hozzánk is lehet fordulni. (nipponauto.hu) Jövő héttől leszünk elérhetők, ha addig ráér. Ha nem hozzánk hoznád, akkor is fontosnak tartom azt, hogy teljes körűen tudják teszterezni az autódat, ismerjék a használható (előírt) foladékokat, a típus sajátosságait.
Karbantartási és kezelési könyvek letölthetők talán már magyarul is...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: mikibácsi » 2020.08.23. 16:38

Szia!Idén vettem egy 2014-es M.Outlander 2,2 DI-D.-t automata váltós autót.120000 km van benne,szeretnék váltó,és osztómű olajat cseréltetni benne, lenne-e javaslatod,hova forduljak?Márkaszervíz horror ár.Esetleg valahonnan lehetne-e szerezni karbantartási kézikönyvet?
mikibácsi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.08.23. 16:20
auto tipusa: Mitsubishi Outlander

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.08.09. 11:16

Captain írta:Van egy Mitsu Pajero 3200 cm3 ,Diesel -m,ha nagy melegben araszolok csúcsforgalomban, egy idő után lelassul,hiába adok gázt ,megáll a motor,várok egy kicsit, aztán megint elindul..ha tudok menni folyamatosan akkor nincs gond, de ha megint megállás-indulás, ismét jelentkezik a lefulladás..üzemanyag szűrő rendben...télen, hidegben nem csinálja! Köszönöm a választ, nem vagyok szakértő,lehet nem fogalmaztam szakszerűen, elnézést!Voltam szerelőnél, aki rákötötte a számítógép Mitshu programját/?/ de az nem jelzett semmi hibát!!!Veletek fordult mér elő ez a jelenség??? Köszönettel, Captain

Szia!
Adagolós vagy common rail?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Captain » 2020.08.03. 15:54

Hab a tortán,az audió panel,rádió,CD lejátszó,a rádió megy, a CD nem s azt írja ki,Audio Communication error! Egy audió műhelynek megmutattam, széttárta kezeit!! Nem lehet nyelvet váltani,mutatja a hőmérsékletet,fogyasztást,sebességi történetet! Köszönöm, ha valaki találkozott ilyennel, Captain
Captain
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.08.03. 13:25
auto tipusa: Mitsubishi Pajero V8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Captain » 2020.08.03. 13:45

Van egy Mitsu Pajero 3200 cm3 ,Diesel -m,ha nagy melegben araszolok csúcsforgalomban, egy idő után lelassul,hiába adok gázt ,megáll a motor,várok egy kicsit, aztán megint elindul..ha tudok menni folyamatosan akkor nincs gond, de ha megint megállás-indulás, ismét jelentkezik a lefulladás..üzemanyag szűrő rendben...télen, hidegben nem csinálja! Köszönöm a választ, nem vagyok szakértő,lehet nem fogalmaztam szakszerűen, elnézést!Voltam szerelőnél, aki rákötötte a számítógép Mitshu programját/?/ de az nem jelzett semmi hibát!!!Veletek fordult mér elő ez a jelenség??? Köszönettel, Captain
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Captain 2020.08.05. 15:11-kor.
Captain
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.08.03. 13:25
auto tipusa: Mitsubishi Pajero V8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2020.08.02. 19:14

McElek16V írta:
LeveliBeka írta:Ma lecseréltem az első fékbetéteket; csak nálam >110,000km-t mentek. Összehasonlítva az újjal egyértelműen látszik, hogy kopott, de nem tudom eldönteni, hogy az ábrán látható állapot már a végstádium, vagy maradhatott volna még 10-20000km-t?

fekbetet.jpg


Simán maradhatott volna...
A klíma többi hibája egyáltalán nem jellemző.


Elteszem tartalékba a régi betéteket, most nincs kedvem ismét házilag kicserélni őket...
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.08.02. 18:47

LeveliBeka írta:Ma lecseréltem az első fékbetéteket; csak nálam >110,000km-t mentek. Összehasonlítva az újjal egyértelműen látszik, hogy kopott, de nem tudom eldönteni, hogy az ábrán látható állapot már a végstádium, vagy maradhatott volna még 10-20000km-t?

fekbetet.jpg


Simán maradhatott volna...
A klíma többi hibája egyáltalán nem jellemző.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2020.08.01. 19:27

Ma lecseréltem az első fékbetéteket; csak nálam >110,000km-t mentek. Összehasonlítva az újjal egyértelműen látszik, hogy kopott, de nem tudom eldönteni, hogy az ábrán látható állapot már a végstádium, vagy maradhatott volna még 10-20000km-t?

fekbetet.jpg
használt fékbetét
fekbetet.jpg (119.64 KiB) Megtekintve 10411 alkalommal.
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron