McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.07.23. 19:13

inferno001 írta:Üdv!Segítséget szeretnék kérni tőletek!(l200 100kw 136le 2007)A problémám a következő:a hátsó differenciálműnél kotyogás van ez lassításnál úgy vehető észre mint ha szalajtana és rángat.Mi okozhatja ezt a jelenséget?Válaszokat előre is köszönöm!

Szia!
Lehet, hogy fogtörése van... De hasonló tünetet tud okozni és jóval többször elő is fordul az osztómű láncának nyúlása.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Szek1 » 2020.07.22. 17:26

Üdv!
Van egy 2001-es évjáratú galant 2.4 gdi-m. A kérdésem az lenne, hogy a 2001 előtti fojtószelep beszerelhető-e ebbe a típusba? Előre is köszönöm a választ.
Szek1
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.07.22. 17:12
auto tipusa: Galant 2.4 gdi

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: inferno001 » 2020.07.19. 14:27

Üdv!Segítséget szeretnék kérni tőletek!(l200 100kw 136le 2007)A problémám a következő:a hátsó differenciálműnél kotyogás van ez lassításnál úgy vehető észre mint ha szalajtana és rángat.Mi okozhatja ezt a jelenséget?Válaszokat előre is köszönöm!
inferno001
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2015.03.03. 20:23
auto tipusa: L200

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.07.05. 19:49

Mitsumishi írta:1997-esek, utána jött újabb típus, tehát ezek a régebbiek. Nagyon köszönöm.

Szia!
'97-es áttételek a gyár szerint: 4D68: 1-3,583; 2-1,947; 3-1,379; 4-1,030; 5-0,733; hátra 3,363
6A13: 1-2-3-4 ugyanaz; 5-0,767; hátra ugyanaz
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Mitsumishi » 2020.06.27. 19:15

1997-esek, utána jött újabb típus, tehát ezek a régebbiek. Nagyon köszönöm.
Mitsumishi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.06.14. 17:14
auto tipusa: '97 SPACE WAGON

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.06.24. 21:52

Mitsumishi írta:Üdvözlet, köszönöm a választ, valóban nem egy izzócsere... Az autó értéke alighanem kevesebb mint a ráfordítás. Ez alighanem az automata váltó javításra is igaz, ha pedig bontott váltót kap, az meg lutri...
Lehet hogy mégis váltójavítás lesz belőle, bár érzek veszélyt... Addig használjuk helyben, a másikkal megyünk messzebbre(a manuálissal, ami meg többet pörög a kelleténél... Mert már 2 van. Egy bordó automata, és egy zöld manuális. Elvi síkon td vagy v6 váltóval lehet kalkulálni, ha mégis hosszabbítanék? Áttétel arányokat kérdezni se merem...
Köszönettel.:Szendrey Mihály

Szerintem az áttételeket meg tudom nézni... Mikori autók?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Mitsumishi » 2020.06.20. 19:10

Üdvözlet, köszönöm a választ, valóban nem egy izzócsere... Az autó értéke alighanem kevesebb mint a ráfordítás. Ez alighanem az automata váltó javításra is igaz, ha pedig bontott váltót kap, az meg lutri...
Lehet hogy mégis váltójavítás lesz belőle, bár érzek veszélyt... Addig használjuk helyben, a másikkal megyünk messzebbre(a manuálissal, ami meg többet pörög a kelleténél... Mert már 2 van. Egy bordó automata, és egy zöld manuális. Elvi síkon td vagy v6 váltóval lehet kalkulálni, ha mégis hosszabbítanék? Áttétel arányokat kérdezni se merem...
Köszönettel.:Szendrey Mihály
Mitsumishi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.06.14. 17:14
auto tipusa: '97 SPACE WAGON

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.06.18. 19:17

Hardy írta:
McElek16V írta:
Hardy írta:Üdv!
Szeretnék érdeklődni, van egy 1999-es lancerem, hideg motorral való inditáskor a fordulatszámom felpörög először 1600 majd vissza 1400-ra és ahogy melegszik a motor úgy lassul vissza az alapjáratom egész 800-ig, tehát amint eléri a vizhőfok mutató a 90fokot, beáll az alapjárat a normális értékre. Ez normális jelenség lehet ennél a tipusnál vagy valami hiba lehet?A választ előre is köszönöm!

Üdv!
Kitisztítanám a fojtószelepházat és gyári értékekre állítanám a motort. Már 60-70 fok környékén is le kellene mennie 800-ra az alapjáratnak.


A fojtószelepház takarítás megtörtént, alapjárati motor és egr szelep tisztítással egyetemben, lehet sügér lesz a kérdés de a motor alapértékekre állítása az mit takar?

Be kell állítani a fojtószelep-szenzort, hogy jókor kapcsolja az alapjárati jelet. Be kell állítani az alapelőgyújtást stroboszkóppal. Gyári teszterrel ellenőrízni kell az általa SAS-nak hívott beállítás értéket, és ezek után megint csak teszterrel be kell állítani az alapjárati motor értékét. Ezek után lehet elvárni, hogy (ha egyébként minden jó,) jó legyen az alapjárat. Ha pl. az alapjárati motor ki lett cserélve, de nem ilyen motorról került rá, akkor már simán lehet, hogy így sem lehet beállítani...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.06.18. 19:08

Mitsumishi írta:Üdvözlet, szép napot!
Kérdésem van 97-es space wagon váltó kompatibilitással kapcsolatban.
Automata váltót szeretnék cserélni, manuálisra, galanté passzol, találtam is mindenfélét. Sajnos a gyári kéziváltó a 4g63-hoz nagyon rövid, 100-nál 3ezret pörög 5.ben. Azt rebesgetik, hogy a td, illetve a v6 váltók hosszabbak. Csereszabatosak, vagy esetleg a fogaskerekek cserélhetők?
Hogyan lehet "hosszúlábú" váltóm?
Választ előre is köszönöm szépen!
Üdvözlettel:Szendrey Mihály

Szép napot!
Őszinte leszek, nem szoktam a váltók áttételeit variálni. Mi a lehetőségekhez mérten a gyári állapot fenntartását, visszaállítását tartjuk elsődlegesnek. Ahhoz, hogy ilyesmibe belevágjon az ember, szükség van nem kevés szabadidőre, illetve különféle váltókra. Akik ismernek, tudják, hogy szabadidőből sosincs elég...
Ugyanakkor azt is jó tudni, hogy nem kevés munka átépíteni automatás autót. Kell pl. pedálsor, váltókar kulisszával, bovden, fő-és munkahenger, csövezés, lendkerék, kuplungszett, stb. A tűzfalba is be kell faragni a főhenger helyét...
Ebben az esetben sajnos nem én vagyok az ön embere!
Üdvözlettel: Doma Károly
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Mitsumishi » 2020.06.15. 19:41

Üdvözlet, szép napot!
Kérdésem van 97-es space wagon váltó kompatibilitással kapcsolatban.
Automata váltót szeretnék cserélni, manuálisra, galanté passzol, találtam is mindenfélét. Sajnos a gyári kéziváltó a 4g63-hoz nagyon rövid, 100-nál 3ezret pörög 5.ben, automata "csak" 2700-at, de azt is kicsit rövidnek érzem pályán. Azt rebesgetik, hogy a td, illetve a v6 váltók hosszabbak. Csereszabatosak, vagy esetleg a fogaskerekek cserélhetők?
Hogyan lehet "hosszúlábú" váltóm?
Választ, segítséget előre is köszönöm szépen!
Üdvözlettel:Szendrey Mihály[/quote]
Mitsumishi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.06.14. 17:14
auto tipusa: '97 SPACE WAGON

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Mitsumishi » 2020.06.15. 19:37

[quote="Mitsumishi"]Üdvözlet, szép napot!
Kérdésem van 97-es space wagon váltó kompatibilitással kapcsolatban.
Automata váltót szeretnék cserélni, manuálisra, galanté passzol, találtam is mindenfélét. Sajnos a gyári kéziváltó a 4g63-hoz nagyon rövid, 100-nál 3ezret pörög 5.ben. Azt rebesgetik, hogy a td, illetve a v6 váltók hosszabbak. Csereszabatosak, vagy esetleg a fogaskerekek cserélhetők?
Hogyan lehet "hosszúlábú" váltóm?
Választ, segítséget előre is köszönöm szépen!
Üdvözlettel:Szendrey Mihály
Mitsumishi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.06.14. 17:14
auto tipusa: '97 SPACE WAGON

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Hardy » 2020.06.15. 18:04

McElek16V írta:
Hardy írta:Üdv!
Szeretnék érdeklődni, van egy 1999-es lancerem, hideg motorral való inditáskor a fordulatszámom felpörög először 1600 majd vissza 1400-ra és ahogy melegszik a motor úgy lassul vissza az alapjáratom egész 800-ig, tehát amint eléri a vizhőfok mutató a 90fokot, beáll az alapjárat a normális értékre. Ez normális jelenség lehet ennél a tipusnál vagy valami hiba lehet?A választ előre is köszönöm!

Üdv!
Kitisztítanám a fojtószelepházat és gyári értékekre állítanám a motort. Már 60-70 fok környékén is le kellene mennie 800-ra az alapjáratnak.


A fojtószelepház takarítás megtörtént, alapjárati motor és egr szelep tisztítással egyetemben, lehet sügér lesz a kérdés de a motor alapértékekre állítása az mit takar?
Hardy
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.04.26. 09:41
auto tipusa: lancer VI

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Mitsumishi » 2020.06.14. 21:13

Üdvözlet, szép napot!
Kérdésem van 97-es space wagon váltó kompatibilitással kapcsolatban.
Automata váltót szeretnék cserélni, manuálisra, galanté passzol, találtam is mindenfélét. Sajnos a gyári kéziváltó a 4g63-hoz nagyon rövid, 100-nál 3ezret pörög 5.ben. Azt rebesgetik, hogy a td, illetve a v6 váltók hosszabbak. Csereszabatosak, vagy esetleg a fogaskerekek cserélhetők?
Hogyan lehet "hosszúlábú" váltóm?
Választ előre is köszönöm szépen!
Üdvözlettel:Szendrey Mihály
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Mitsumishi 2020.06.15. 19:35-kor.
Mitsumishi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2020.06.14. 17:14
auto tipusa: '97 SPACE WAGON

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.06.13. 17:54

Hardy írta:Üdv!
Szeretnék érdeklődni, van egy 1999-es lancerem, hideg motorral való inditáskor a fordulatszámom felpörög először 1600 majd vissza 1400-ra és ahogy melegszik a motor úgy lassul vissza az alapjáratom egész 800-ig, tehát amint eléri a vizhőfok mutató a 90fokot, beáll az alapjárat a normális értékre. Ez normális jelenség lehet ennél a tipusnál vagy valami hiba lehet?A választ előre is köszönöm!

Üdv!
Kitisztítanám a fojtószelepházat és gyári értékekre állítanám a motort. Már 60-70 fok környékén is le kellene mennie 800-ra az alapjáratnak.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.06.13. 17:50

Diablo írta:Üdvözlet mindenkinek!

Tanácsot szeretnék kérni. Egy ASX 1.6 benzines 117 pacis autóm van. Szerelőm nem tudja, mi lehet a hiba. Emelkedőn, gázadás közben felerősödik a motor hangja, és erősebb lesz a vibráció is, mintha a kipufogó kifújna valahol. Végignézték a kipufogó rendszert nem látni rajta hibát, a motortartó bakok jó állapotban vannak. Azt szeretném kérdezni, hogy mi okozhatja még a jelenséget?

Ha lehet elkerülném a kìsérletezgetést.
Előre is köszönöm a segítséget.

Helló!
Sajnos nincs egyértelmű válasz... Mindegyik 1,6 ASX-nek ez a hibája. A sajátunkon elkezdtem pl. a hátsó billenésgátló "elszigetelését" a bölcsőtől gumialátétekkel, és az ajtókárpitok csillapításába is belefogtam, mert mindegyik képes zörögni. (szétszedés után látható, hogy több darabból vannak összeépítve, de a rögzítőfülek mentén külön életet élnek a darabok...) Azt is látom, hogy minél több kilométer van bennük, annál inkább kerül előre a motor és a váltó az oldalsó tartóbakokon.
Az kérdéses, hogy mit tudok kezdeni azzal, hogy kétezres fordulat környékén elkezd rezonálni a motor. Ha ezt sikerülne megfejtenem, valószínűleg az egész tünetmegszüntetős marhaságra nem lenne szükség...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég