McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: Lancer Sportback

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2021.01.31. 21:45

Anakin írta:Tengermély tiszteletem az újévben is Mester! :)

2009-es Lancer Sportback, ami megint kontakthiba-szerűséggel tépi az idegeim: teljesen rapszódikus módon, ki/be kapcsolgat a központi zár, mintha a állandóan nyomogatnám az ajtón a zár billenő kapcsolót, amelyik az összes ajtót zárja/nyitja. Elvileg a Front door lock actuator az eredeti neve. Mellékletben csatoltam a doksiból a vonatkozó oldalt. Keyless rendszerű az autó, nem tudom, számít-e. Hogyan működik ez? Amikor unlock, világos, testeli az ETACS 22-es lábát. Ha lock, akkor meg csak a levegőben lóg az ETACS lába? Mivel a kapcsoló három állású, mindig visszabillen középre a konzlon. Ilyenkor mi van? Mit zár hova? Vagy a csúszóérintkező fizikailag mindig ott marad ahova kapcsolta a jobbágy, csak a külső burkolat ugrik vissza középre? Még nem szedtem szét semmit, hátha megint az ETACS rohad, mint amikor nem akart az első ablak spricni működni, szóval nem feszegetnék ajtó patentokat ebben a hidegben.
Arra gondoltam, fixen letestelem az ETACS C-301 csatiján a 22-est és így használom, amúgy se használtam ezt a funkciót még soha. Ha így is rohadozik nekem, akkor nem ajtókapcsoló és ajtókábel hiba, hanem csak maga az ETACS lehet a ludas (szerintem). Viszont ez a három állású, ide-oda billegő kapcsoló elbizonytalanított...

Egyik reggel a zsebemben maradt a kulcs, amikor járó motornál kiszáltam jeget kaparni és becsuktam az ajtót. Erre bezárt és nem tudtam kinyitni sem a távkapcs gombjával sem az ajtó gombjával, csak a bicskakulcsal. Mázli, hogy épp nem a táskámban volt szokás szerint, amit ilyenkor az anyós ülésen szoktam hagyni és nem egy idegen helyen történt, hanem otthon a ház előtt... Ami még érdekes lehet, ma vettem észre, hogy miután bezártam kívűlről a gombal, akkor is kapcsolgat az idiótája! Ez normális esetben lehetséges? Mármint hogy beriasztott állapotban aktív tud lenni ez a fukció? Hőfoktól, mozgástól független ahogy látom, -4 fokban nem csinálta egész nap, +13-ban sem, ma +6-ban nem, amíg haza nem értem. Motor leállít, OFF állás, erre elkezd kattogni... Jah, idén előszőr! Dec-ben majdnem minden nap csinálta. Erre varj gombot.. :) Hogy javítunk ilyen hibát?
Van erre esetleg valami ötleted? Tudom,ez egy 120-ad rangú dolog...

Fáradozásod előre is köszönöm! :meghajl

U.i.: anno amikor nem ment az ablak spricni és kiderült, nem volt konkrétan az én autómra visszahívás emiatt, én javítottam meg az ETACS-ot és mivel tutira akartam menni, minden csatlakozót átforrasztottam pluszban, megelőzésként. Ekkor lemostam minden csatiról a gyantát és (most jut eszembe) nem gyantáztam vissza. Lehet, hogy pára ül pont ott a csatikra, ami átvezetést okoz? Mondjuk ha unlock-ban fixen testen van, akkor tökmindegynek kéne lennie...

Szia!
Sajnos okozhatja az ETACS, mivel az szinte mindenbe beleszól... Mindkét kapcsoló kétállású, aszerint ad állandó jelet, merre áll a zár.
Járó motornál csak akkor szabad bezárnia, ha az ETACS úgy van programozva.
Régebbi Galantoknál és a Sigmánál volt olyan hiba, hogy a kétállású kapcsoló kontakthibája miatt képes volt akár több másodpercen keresztül is morzézni a központi zárral... Először ezt nézném meg...
De a nyák lakkozása valószínűleg hiányzik neki...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Lancer Sportback

HozzászólásSzerző: Anakin » 2021.01.30. 00:16

Tengermély tiszteletem az újévben is Mester! :)

2009-es Lancer Sportback, ami megint kontakthiba-szerűséggel tépi az idegeim: teljesen rapszódikus módon, ki/be kapcsolgat a központi zár, mintha a állandóan nyomogatnám az ajtón a zár billenő kapcsolót, amelyik az összes ajtót zárja/nyitja. Elvileg a Front door lock actuator az eredeti neve. Mellékletben csatoltam a doksiból a vonatkozó oldalt. Keyless rendszerű az autó, nem tudom, számít-e. Hogyan működik ez? Amikor unlock, világos, testeli az ETACS 22-es lábát. Ha lock, akkor meg csak a levegőben lóg az ETACS lába? Mivel a kapcsoló három állású, mindig visszabillen középre a konzlon. Ilyenkor mi van? Mit zár hova? Vagy a csúszóérintkező fizikailag mindig ott marad ahova kapcsolta a jobbágy, csak a külső burkolat ugrik vissza középre? Még nem szedtem szét semmit, hátha megint az ETACS rohad, mint amikor nem akart az első ablak spricni működni, szóval nem feszegetnék ajtó patentokat ebben a hidegben.
Arra gondoltam, fixen letestelem az ETACS C-301 csatiján a 22-est és így használom, amúgy se használtam ezt a funkciót még soha. Ha így is rohadozik nekem, akkor nem ajtókapcsoló és ajtókábel hiba, hanem csak maga az ETACS lehet a ludas (szerintem). Viszont ez a három állású, ide-oda billegő kapcsoló elbizonytalanított...

Egyik reggel a zsebemben maradt a kulcs, amikor járó motornál kiszáltam jeget kaparni és becsuktam az ajtót. Erre bezárt és nem tudtam kinyitni sem a távkapcs gombjával sem az ajtó gombjával, csak a bicskakulcsal. Mázli, hogy épp nem a táskámban volt szokás szerint, amit ilyenkor az anyós ülésen szoktam hagyni és nem egy idegen helyen történt, hanem otthon a ház előtt... Ami még érdekes lehet, ma vettem észre, hogy miután bezártam kívűlről a gombal, akkor is kapcsolgat az idiótája! Ez normális esetben lehetséges? Mármint hogy beriasztott állapotban aktív tud lenni ez a fukció? Hőfoktól, mozgástól független ahogy látom, -4 fokban nem csinálta egész nap, +13-ban sem, ma +6-ban nem, amíg haza nem értem. Motor leállít, OFF állás, erre elkezd kattogni... Jah, idén előszőr! Dec-ben majdnem minden nap csinálta. Erre varj gombot.. :) Hogy javítunk ilyen hibát?
Van erre esetleg valami ötleted? Tudom,ez egy 120-ad rangú dolog...

Fáradozásod előre is köszönöm! :meghajl

U.i.: anno amikor nem ment az ablak spricni és kiderült, nem volt konkrétan az én autómra visszahívás emiatt, én javítottam meg az ETACS-ot és mivel tutira akartam menni, minden csatlakozót átforrasztottam pluszban, megelőzésként. Ekkor lemostam minden csatiról a gyantát és (most jut eszembe) nem gyantáztam vissza. Lehet, hogy pára ül pont ott a csatikra, ami átvezetést okoz? Mondjuk ha unlock-ban fixen testen van, akkor tökmindegynek kéne lennie...
Csatolmányok
Screenshot_20210129_224113.png
Actuator
Screenshot_20210129_224113.png (160.9 KiB) Megtekintve 4597 alkalommal.
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 106
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Weiden i.d. O., Germany
auto tipusa: Lancer Sportback 1.8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2021.01.11. 21:45

LeveliBeka írta:Kedves McElek16V!

A kérdésem annyi lenne, hogy 2007-es, 1.6-os benzines (4G18) Lancerbe pontosan milyen hűtőfolyadékot töltsek? Kb. 2 éve zöldet töltöttem bele, és a manualban nem találtam pontosabban meghatározva, hogy milyen fajta is kell, csak kb. annyit, hogy vas blokkosba való. Gyors felmelegedés, jó utastér fűtési képesség fontos szempontok...

köszönöm!

Ahhoz az autóhoz a G11 jó. Esetleg a G13, mert állítólag helyettesíti azt is, de ezt nem tudom megerősíteni.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2021.01.10. 09:52

Kedves McElek16V!

A kérdésem annyi lenne, hogy 2007-es, 1.6-os benzines (4G18) Lancerbe pontosan milyen hűtőfolyadékot töltsek? Kb. 2 éve zöldet töltöttem bele, és a manualban nem találtam pontosabban meghatározva, hogy milyen fajta is kell, csak kb. annyit, hogy vas blokkosba való. Gyors felmelegedés, jó utastér fűtési képesség fontos szempontok...

köszönöm!
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: Colt váltó(?) probléma

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.12.01. 20:50

Mi 75w-80-at használunk a Coltba váltóba.
Nem esztergálunk, sőt nem is szedjük így szét a váltót... Kis melegítés is csodákra képes.
Mi 5W-30-at, 5W-40-et javaslunk a motorba. A Yaris-féle 0W-20-at felejtsd el...
Anakin írta:Úgy tűnik, ez-is az is lehet. Kipróbáltam ma reggel a jó kis mínuszban: álló motornál simán kapcsolható az 1-es, járónál egyáltalán nem. Próbáltam igen erősen oldalra nyomni a váltókart és úgy berakni 1-esbe, kissé nehézkesen, de bevette. 3-asba, 4-esbe (hogy oldalra ne kelljen a váltókart mozgatni) ugyanolyan nehezen, szinte alig sikerült betenni járó motornál, de álló helyzetben. Adódik a kérdés: olaj: 75W90 -et ír a zsu.hu hozzá. Tényleg ez való bele? Az owner manual-ban "DiaQueen Wide gear Oil G-1 vagy Castrol BOT328" szerepel.
A mechanikus részre találtam ezt a videót: https://www.youtube.com/watch?v=JvnB0fGvYvo, igaz, ez a CZ3-hoz való, de ránézésre hasonlít. Kipróbáltam, ha csak simán valamelyik oldalra elhúzom a váltókart és elengedem, szépen visszaáll középre, mint a videón javítás után. Attól még lehet nálam is ez a csapszeg-kopásos probléma? Ha igen, hogy szokták ezt javítani esztergagép nélkül? :)

Motorolaj: forgalmiban Z30, 1332cm3/70kw szerepel, a P5-nél meg csak motorszám, amiből nem derül ki a motorkód. A zsu.hu szerint 4A90 a mot.kód, amihez 5W30 való, de írnak 15W-40 -et, de még 20W-50 -et is. Az owner manual-ban nem találtam erről semmi bejegyzést. Olajcserénél 5W30-at borítottam bele. Jól tettem?
Az autóval többnyire rövid utakat megyünk, néha csak pár km-t. A totalcar-osok említettek egy motort, amit yaris-okban és minikben használnak ami nem is lenne rossz, csak a vásárlók nem olvassák el a használatit, amiben hígabb, 0w-akármi olajat írnak elő rövid utakra és 5w-10w-akármit, ha gyakran autópályáznak. Ha a sűrűbb van benne rövid utakon, hamar gatya lesz a motor, ezért is mondták, hogy végülis nem rossz, csak a vásárlók zöme rossz olajjal használja... Mellékesen érdekelne: ez a motor örül az 5w-30-nak rövid távon vagy inkább 0w-akármit kéne beleönteni szerinted?

McElek16V írta:
Anakin írta:Szia Mester!

Egy 2009-es, Z30 -as Colt-ról van szó, az 1.3-as 95LE(?) motoros, facelift-es változat,140e km-el. Első induláskor alig lehet 1-esbe tenni. Ha már ment kicsit, sokkal könnyebb, de elég nehézkes még mindig. Most, hogy állt cca 1 hetet, gyakorlatilag nem sikerül 1-esbe tenni, 2-esbe dettó, a többibe rapszódikus módon, hol sikerül, hol nem betalálni. Utána már megy az 1-es is, de akkor is erőltetni kell. Igazából mindig "szoros", nehézkesnek tűnik a váltás. Maga a kuplung nem tűnik kopottnak, jó helyen fog a pedál, nem csúszik a kuplung, stb. Olvastam, hogy sz@r a váltójuk ezeknek a Coltoknak. Merre induljak, mit nézzek meg?

Köszönöm előre is a segítséget!

Szia!
A Colt kuplungnak leginkább a hátramenet kapcsolása nehéz hidegen. Az elmondottak alapján két irányba indulnék. Először is jön a hideg, előfordulhat, hogy a váltóolaj nagyon besűrűsödik, betapad, ezért ezt mindenképpen lecserélném. Másodszor: a váltó tetején meg szokott szorulni a mechanika, ilyenkor a váltókar oldalirányú mozgása nagymértékben nehezedik, ezért a fokozatokat is nehéz eltalálni.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: Colt váltó(?) probléma

HozzászólásSzerző: Anakin » 2020.11.22. 16:33

Úgy tűnik, ez-is az is lehet. Kipróbáltam ma reggel a jó kis mínuszban: álló motornál simán kapcsolható az 1-es, járónál egyáltalán nem. Próbáltam igen erősen oldalra nyomni a váltókart és úgy berakni 1-esbe, kissé nehézkesen, de bevette. 3-asba, 4-esbe (hogy oldalra ne kelljen a váltókart mozgatni) ugyanolyan nehezen, szinte alig sikerült betenni járó motornál, de álló helyzetben. Adódik a kérdés: olaj: 75W90 -et ír a zsu.hu hozzá. Tényleg ez való bele? Az owner manual-ban "DiaQueen Wide gear Oil G-1 vagy Castrol BOT328" szerepel.
A mechanikus részre találtam ezt a videót: https://www.youtube.com/watch?v=JvnB0fGvYvo, igaz, ez a CZ3-hoz való, de ránézésre hasonlít. Kipróbáltam, ha csak simán valamelyik oldalra elhúzom a váltókart és elengedem, szépen visszaáll középre, mint a videón javítás után. Attól még lehet nálam is ez a csapszeg-kopásos probléma? Ha igen, hogy szokták ezt javítani esztergagép nélkül? :)

Motorolaj: forgalmiban Z30, 1332cm3/70kw szerepel, a P5-nél meg csak motorszám, amiből nem derül ki a motorkód. A zsu.hu szerint 4A90 a mot.kód, amihez 5W30 való, de írnak 15W-40 -et, de még 20W-50 -et is. Az owner manual-ban nem találtam erről semmi bejegyzést. Olajcserénél 5W30-at borítottam bele. Jól tettem?
Az autóval többnyire rövid utakat megyünk, néha csak pár km-t. A totalcar-osok említettek egy motort, amit yaris-okban és minikben használnak ami nem is lenne rossz, csak a vásárlók nem olvassák el a használatit, amiben hígabb, 0w-akármi olajat írnak elő rövid utakra és 5w-10w-akármit, ha gyakran autópályáznak. Ha a sűrűbb van benne rövid utakon, hamar gatya lesz a motor, ezért is mondták, hogy végülis nem rossz, csak a vásárlók zöme rossz olajjal használja... Mellékesen érdekelne: ez a motor örül az 5w-30-nak rövid távon vagy inkább 0w-akármit kéne beleönteni szerinted?

McElek16V írta:
Anakin írta:Szia Mester!

Egy 2009-es, Z30 -as Colt-ról van szó, az 1.3-as 95LE(?) motoros, facelift-es változat,140e km-el. Első induláskor alig lehet 1-esbe tenni. Ha már ment kicsit, sokkal könnyebb, de elég nehézkes még mindig. Most, hogy állt cca 1 hetet, gyakorlatilag nem sikerül 1-esbe tenni, 2-esbe dettó, a többibe rapszódikus módon, hol sikerül, hol nem betalálni. Utána már megy az 1-es is, de akkor is erőltetni kell. Igazából mindig "szoros", nehézkesnek tűnik a váltás. Maga a kuplung nem tűnik kopottnak, jó helyen fog a pedál, nem csúszik a kuplung, stb. Olvastam, hogy sz@r a váltójuk ezeknek a Coltoknak. Merre induljak, mit nézzek meg?

Köszönöm előre is a segítséget!

Szia!
A Colt kuplungnak leginkább a hátramenet kapcsolása nehéz hidegen. Az elmondottak alapján két irányba indulnék. Először is jön a hideg, előfordulhat, hogy a váltóolaj nagyon besűrűsödik, betapad, ezért ezt mindenképpen lecserélném. Másodszor: a váltó tetején meg szokott szorulni a mechanika, ilyenkor a váltókar oldalirányú mozgása nagymértékben nehezedik, ezért a fokozatokat is nehéz eltalálni.
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 106
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Weiden i.d. O., Germany
auto tipusa: Lancer Sportback 1.8

Re: Colt váltó(?) probléma

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.11.20. 19:36

Anakin írta:Szia Mester!

Egy 2009-es, Z30 -as Colt-ról van szó, az 1.3-as 95LE(?) motoros, facelift-es változat,140e km-el. Első induláskor alig lehet 1-esbe tenni. Ha már ment kicsit, sokkal könnyebb, de elég nehézkes még mindig. Most, hogy állt cca 1 hetet, gyakorlatilag nem sikerül 1-esbe tenni, 2-esbe dettó, a többibe rapszódikus módon, hol sikerül, hol nem betalálni. Utána már megy az 1-es is, de akkor is erőltetni kell. Igazából mindig "szoros", nehézkesnek tűnik a váltás. Maga a kuplung nem tűnik kopottnak, jó helyen fog a pedál, nem csúszik a kuplung, stb. Olvastam, hogy sz@r a váltójuk ezeknek a Coltoknak. Merre induljak, mit nézzek meg?

Köszönöm előre is a segítséget!

Szia!
A Colt kuplungnak leginkább a hátramenet kapcsolása nehéz hidegen. Az elmondottak alapján két irányba indulnék. Először is jön a hideg, előfordulhat, hogy a váltóolaj nagyon besűrűsödik, betapad, ezért ezt mindenképpen lecserélném. Másodszor: a váltó tetején meg szokott szorulni a mechanika, ilyenkor a váltókar oldalirányú mozgása nagymértékben nehezedik, ezért a fokozatokat is nehéz eltalálni.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Colt váltó(?) probléma

HozzászólásSzerző: Anakin » 2020.11.19. 14:40

Szia Mester!

Egy 2009-es, Z30 -as Colt-ról van szó, az 1.3-as 95LE(?) motoros, facelift-es változat,140e km-el. Első induláskor alig lehet 1-esbe tenni. Ha már ment kicsit, sokkal könnyebb, de elég nehézkes még mindig. Most, hogy állt cca 1 hetet, gyakorlatilag nem sikerül 1-esbe tenni, 2-esbe dettó, a többibe rapszódikus módon, hol sikerül, hol nem betalálni. Utána már megy az 1-es is, de akkor is erőltetni kell. Igazából mindig "szoros", nehézkesnek tűnik a váltás. Maga a kuplung nem tűnik kopottnak, jó helyen fog a pedál, nem csúszik a kuplung, stb. Olvastam, hogy sz@r a váltójuk ezeknek a Coltoknak. Merre induljak, mit nézzek meg?

Köszönöm előre is a segítséget!
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 106
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Weiden i.d. O., Germany
auto tipusa: Lancer Sportback 1.8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.10.17. 11:44

LeveliBeka írta:Köszönöm a válaszokat!

McElek16V írta:Nem kell az ABS-hez nyúlni, elvileg minden beindítás után átmozgatja magát a szivattyú...
Nem jellemző a hidrotőke kopogása... Viszont én nem tartom minőségi olajnak az Eneost és nem tennék bele 0W-40-et. Nem attól jobb az olaj, ha hígabb... Maradj az 5W-40-nél szerintem. Az is lehet, hogy az olajpumpád kopott egy kicsit.


Akkor a fékfolyadék cserét továbbra is a megszokott módon fogom végezni.

Az utóbbi 2-3 olaj már Mannol, és megmondom őszintén, ez jobbnak tűnik, mint az Eneos, a feleségem autójában (Kia) is jobban bevált. 0W-40 csak a téli hidegindítások miatt lett, hogy hamarabb eljusson a dermedt olaj a kenési pontokra, de megfontolom az 5W-40-et. Amúgy nem mindig csinálja a hidrotőke-kattogást. Érdekes. Van egy olyan elméletem is, hogy ha épp úgy áll meg a motor, hogy a vezérlésben az egyik kar benyomva tart egy kissé "fáradtabb" hidrotőkét napokig, akkor kifolyik belőle az olaj és ezt hallhatom. De csak ha összejönnek a dolgok :)

Viszont azt is megfigyeltem, hogy nyáron autópályázás után kiállva a parkolóba (de a motort tovább járatva!) szintén van kattogás. Olyan, mintha túlfolyósodna a hő miatt az olaj... aztán visszahűl és nincs baja. Ez is lehet olajszivattyú gond?

Én inkább az olajra, vagy a hidrotőkére fognám.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2020.10.15. 05:53

Köszönöm a válaszokat!

McElek16V írta:Nem kell az ABS-hez nyúlni, elvileg minden beindítás után átmozgatja magát a szivattyú...
Nem jellemző a hidrotőke kopogása... Viszont én nem tartom minőségi olajnak az Eneost és nem tennék bele 0W-40-et. Nem attól jobb az olaj, ha hígabb... Maradj az 5W-40-nél szerintem. Az is lehet, hogy az olajpumpád kopott egy kicsit.


Akkor a fékfolyadék cserét továbbra is a megszokott módon fogom végezni.

Az utóbbi 2-3 olaj már Mannol, és megmondom őszintén, ez jobbnak tűnik, mint az Eneos, a feleségem autójában (Kia) is jobban bevált. 0W-40 csak a téli hidegindítások miatt lett, hogy hamarabb eljusson a dermedt olaj a kenési pontokra, de megfontolom az 5W-40-et. Amúgy nem mindig csinálja a hidrotőke-kattogást. Érdekes. Van egy olyan elméletem is, hogy ha épp úgy áll meg a motor, hogy a vezérlésben az egyik kar benyomva tart egy kissé "fáradtabb" hidrotőkét napokig, akkor kifolyik belőle az olaj és ezt hallhatom. De csak ha összejönnek a dolgok :)

Viszont azt is megfigyeltem, hogy nyáron autópályázás után kiállva a parkolóba (de a motort tovább járatva!) szintén van kattogás. Olyan, mintha túlfolyósodna a hő miatt az olaj... aztán visszahűl és nincs baja. Ez is lehet olajszivattyú gond?
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.10.14. 22:35

Hurri27 írta:Sziasztok! :D
Mivel nem tudom hol tudnám feltenni a kérdésem, mert nincs ilyen Facebook csoport vagy más ahol foglalkoznának ezzel.
Nos, autó vásárlás előtt állok pontosabban egy mitsubishi lancer 2.0 di-d van szó.
BSW motorkódú és nem sok vélemény található róla az interneten, így titeket kérdeznélek, akik tudnának mondani róla tapasztalatot/információt, hogy mennyire megbízható motorikusan.
Ez a motorkód hatszögtengellyel hajtja az olajszivattyút vagy még az 1.9es hajtással van szerelve?
Hengerfej repedés mennyire szokványos ennél a példánynál?
Mire kéne figyelnem, ha elmegyek megnézni? Pl: korrózió
Köszönöm szépen a gyors válaszokat! :meghajl

Szia!
Én nem nagyon szeretem ezt a motort, de ezzel ne törődj... Nincs benne balansztengely, ezért mindegy is, milyen az áthajtása, azzal sosincs gond. Helyette nagyjából 200 ezernél turbó javítás/csere várható, és ilyentájt várható az elektromos fojtószelep és az EGR-szelep hibája is. Izzításra is többet panaszkodik, a japán motorosoknál. A tandempumpa alóli üzemanyagfolyás eredménye a fagyálló fogyása, ami elég alattomos.
A kasztni tud rozsdásodni, de egész jól lehet kezelni a problémát.
Hengerfej-repedéssel még nem találkoztam. A porlasztók is a jobbak közé tartoznak, legalábbis az adagolósok szerint ez a Bosch jobb, mint a Siemens-szel szerelt VW motorok. Viszont a csúcsok tömítéseit alkalmanként cserélni kell, különben előfordul, hogy üezemmelegen leáll és nehezen indítható újra.
A motor kopása miatt többször előfordult ezeknél a motoroknál, hogy a lendkerék két ellentétes oldalán a fogaskoszorú megsérült, ilyenkor nem "kapaszkodik" bele az önindító... A turbóból kijövő levegőcső rögzítésének kopása miatt a seeger elenged, ezért cserélni kell a csövet, de az is előfordul, hogy a kartergáztól és a hőtől deformálódik a gumi, nem lehet többé rendesen rögzíteni és akkor pedig megintcsak ki kell cserélni a csövet...
A végére azért hozzá kell tennem, hogy ezek ellenére szeretik ezt a motort a gazdik,úgyhogy valószínűleg én vagyok finnyás. :)
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: Lancer indításgátló

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.10.14. 22:14

Anakin írta:Üdv Mester!

2009 1.8B Lancer Sportback, keyless verzió. CanBus-on szeretnék indításgátlót csinálni (ha benn van velem a távkapcs. a kocsiban, akkor se induljon be). Volna rá ötleted, milyen módon tudnám CanBus-on keresztül gátolni az indítást? Opel Astra H-nál pl. ha a 160-as címre küldök egy 0340C803 -at, bezár a bazár, nem is indítható, mintha beriasztották volna és se kép, se hang. Valami ilyesmi kéne most is, csak Lancer-ra. Esetleg valami Can kódlista-t tudnál küldeni/mutatni?

Köszönöm!

Üdv!
Sajna nem tudok ilyet. A Mitsunál nem forog ilyesmi közszájon...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.10.14. 22:10

LeveliBeka írta:1) 2007-es Lanceremben magam szoktam a fékfolyadékot cserélni 2-3 évente a pumpálós módszerrel (egyik féknél megnyitom a leeresztő csavart, pumpálok, a tartályban utántöltök, és addig csinálom, míg a leeresztett folyadék világos színű nem lesz). Amikor az előző tulaj után előszőr cseréltem le, érezhetően jobb lett a fék. A kérdésem az, hogy ehhez a típushoz ez a módszer megfelelő, vagy át kéne mozgatni valahogy az ABS kockát is?

2) Jellemző a 4G18-as 1.6-os benzines motorokra a hidrotőkék elfáradása? 263000km van benne, évente/10000km-ként cserélem minőségi olajra. Most épp "Mannol 0W40 Legend+ester" olaj van benne, az előző két évben is ez volt, előtte meg Eneos 5W40. 1-2 napos állás után indítás után kereplés van, 10-20mp alapjárat után még nem múlik, de ha elindulok vele, majd megállok és ismét alapjáraton megy, már nem kelepel. Utána aznap már nem nagyon csinálja. Gondolom kopik az egész motor, váltsak sűrűbb olajra? A hígabbat a téli hidegindítások miatt választottam...

Helló!
Nem kell az ABS-hez nyúlni, elvileg minden beindítás után átmozgatja magát a szivattyú...
Nem jellemző a hidrotőke kopogása... Viszont én nem tartom minőségi olajnak az Eneost és nem tennék bele 0W-40-et. Nem attól jobb az olaj, ha hígabb... Maradj az 5W-40-nél szerintem. Az is lehet, hogy az olajpumpád kopott egy kicsit.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.10.14. 21:58

Brady írta:Sziasztok,

93-as Lancer, 4G92, nehezen indul egy ideje. Az önindító teker, benzin van. Azt hittem feladta a 27 éves tüag szivattyú, ezért rá kötöttem egy kontrol lámpát, a led világít, a szivattyú mégsem zúg ( igaz 3 vezeték megy rá, gondolom 2 pozitív, és csak egyiken van lámpa). Most úgy sikerül beindítani a kocsit, hogy kb. 10-12 ször rá indítok, gyújtás le, gyújtás fel...

Feltűnt, hogy miután egyszer elkapja és újra indítanék, gyújtáson hallom a motortérben is relék kattogását... Amikor nem indul nem hallani.

Jól sejtem, hogy motorvezérlő ,vagy a központi (rádió alatti) relé egység haldoklik?

Ha egyszer beindult akkor utána jó, pár óráig, majd ismét kezdi, hogy csak teker, de nem indul...

HELP!

Szia!
Lenne pár észrevételem...
1.) A LED csak tájékoztató jelleggel használható nagy áram ellenőrzésére. Az AC-nak kell 8-10 Amper, a LED-nek pedig csak mA-ek...
2.) Az AC-nak 2 vezetéke van, szerintem a szintjelzőre találtál rá.
Ha jól gondolom, a műszerfal alól hallhatod a relékattogást. Erre a hanga mindenképpen szükség van. A motorvezérlő és az AC reléje a rádió alatti részen van, ezek hangja jó hallható indítózás, illetve gyüjtáslevétel után. Ezeknél az autóknál legvalószínűbb a motorvezérlő (ECU) és a gyújtáselosztó meghibásodása. Természetesen azért más is lehet...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2020.10.14. 21:47

keca írta:Tisztelt Mester
4G18 motorba 5w-40 vagy 10w-40 ?

Üdv!
Mindkettőt lehet a gyár szerint, de én az 5W-40-et javasolnám
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég

cron