McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Bartaspace » 2018.07.15. 20:24

Új tag vagyok, műszaki jellegű kérdésem lenne.
Van egy Space Star 1.3 benzinesem, ami egy ideje a jobb eleje felől kopogó hangot ad ki. A kopogás nem útfüggő, nem rázkódás miatt jelentkezik, nem kaszni és nem műanyag elemek lógása okozza.
A kopogás nem sebesség és nem sebességfokozat függő (mindenféle sebességnél és fokozatban hallható), mindig akkor jelentkezik, ha gázpedált nyomom, vagyis, amikor a motorerő kimegy a tengelyre, ha leveszem a gázpedálról a lábamat, akkor megszűnik, ... sebesség változásnál a sebességgel arányosan gyorsul, vagy lassul a hang. Normál, motorterhelés nélküli guruló állapotban nem kopog, vagyis nem csapágy. Álló helyzetben járó motornál, sebesség nélküli gázadásnál sem kopog, tehát nem motor. Mi lehet a hiba?
Előre is köszönöm a segítséget!!! :)
Bartaspace
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.07.15. 19:39
auto tipusa: Space Star

Re: Kopogós lancer

HozzászólásSzerző: Anakin » 2018.07.10. 08:24

McElek16V írta:
Anakin írta:A lentebbi kopogásos kérdésemre volna valami ötleted? Sportback, 2009-es. 1 hete megálltam az autópályán, megrángattam, lógott az tuti, kerék tetején megfogtam és megrántgattam magam felé, kotyogás volt, hallottam és éreztem is, nem hiszem, hogy megőrültem. Felértem pestre, azóta nem kotyog, csak kopogó hang van hátul.

Update: pénteken elmentem a szereldmagad-ba, feldobtuk csápos emelőre, szerelővel végigpajszeroltuk az összes futómű elemet, de minden feszes, az összes gömbfejet és szilentet megnéztük, kipufogót is, első futóművet is, de sehol semmi. Felemelve sem éreztünk semmi mozgást a hátsó kerekeken, de kopog, mintha ellenne szabadulva vmi vasdarab, ami kolompol mint egy harang. Csomit is szétszedtem már, semmi nem tud mozogni. Létezhet, hogy lelazul kicsit a kerékcsapágy anyája és nem lehet érezni? Találkoztál már hasonló x-aktával?

Sajnos messze vagy hozzám, de szivesen elvinném hozzád is, ha volna rá időd megnézni.

Köszönöm előre is!

Ilyenkor egyikünk beköltözik a csomagtartóba, másikunk vezet. Jól be lehet határolni, ha a gátlókkal vagy hasonlókkal van baj. Ha mást nem, akkor az irányt be lehet lőni.


Megoldódott, lámák voltunk: a hátsó stab. rúd 2db szilent gumija volt oválisra deformálódva, amik a kasztnihoz fogják. Megúsztam 2x1350Ft-ból szerencsére. Köszi azért az okosságot, megint tanultam valamit :)
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Lancer EvoX 1.8 b

Re: EPS probléma

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.07.08. 18:44

liptakand írta:Sziasztok,

2005-ös, 1.5 D Coltomon egy ideje elment a kormányszervó, világít az EPS lámpa. Ami érdekes, hogy néha-néha kis időre visszajön, tipikusan:
- napi első indítás után egyből nem működik, de a kormányt teljesen kitekerve balra, életre kel. Ezután kb 5-10 percig működik, majd megint lehal és utána már nem lesz jó.
Nézte már elektromos szerelő, illetve másik szerelő is, de nem tudták megoldani a dolgot.

Beszéltem Mitsubishi szervízzel és bontóval is, azt mondták, valószínűleg a szervómotor ment tönkre, de az egyben van a kormányművel, komplett kell cserélni.
A gyári ár horribilis (kis túlzással az autó ára), a bontott alkatrész is 100 ezer Ft körül mozog.

Volt már valakinek hasonló problémája?
Abban reménykedek, hogy mivel néha-néha működik, ezért nem a motor ment tönkre, csak valahol egy csatlakozó, stb..
A kesztyűtartó alatti vezérlő csatlakozóit ellenőriztem, ott minden rendben látszik.
Bár az egyik vékonyabb csatlakozót nem lehet kihúzni, a másik hármat igen, azokon nem látszik se korrózió, se más rendellenesség.

Egy alkalommal hibakiolvasáskor jelzett kormányszög jeladó hibát..
Ezt lehet külön cserélni?

köszi előre is a tanácsokat,
András

Szia!
A motor mellé van integrálva egy nyomatékszenzor és a szögelfordulás érzékelő. Nem hiszem, hogy megúsznád a cserét. Annál is inkább, mert ha valaki belebuherál, majd később valami hülyeséget csinál a kormánymű, akkor a buheráló megy a sittre...
Nekünk egyszer hoztak egy bontott körmányművet cserére. Beszerelés után többször is úgy tekerte magát oda-vissza a kormánymű, hogy ketten nem tudtuk lefogni. Nem volt vicces.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: Kopogós lancer

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.07.08. 18:30

Anakin írta:A lentebbi kopogásos kérdésemre volna valami ötleted? Sportback, 2009-es. 1 hete megálltam az autópályán, megrángattam, lógott az tuti, kerék tetején megfogtam és megrántgattam magam felé, kotyogás volt, hallottam és éreztem is, nem hiszem, hogy megőrültem. Felértem pestre, azóta nem kotyog, csak kopogó hang van hátul.

Update: pénteken elmentem a szereldmagad-ba, feldobtuk csápos emelőre, szerelővel végigpajszeroltuk az összes futómű elemet, de minden feszes, az összes gömbfejet és szilentet megnéztük, kipufogót is, első futóművet is, de sehol semmi. Felemelve sem éreztünk semmi mozgást a hátsó kerekeken, de kopog, mintha ellenne szabadulva vmi vasdarab, ami kolompol mint egy harang. Csomit is szétszedtem már, semmi nem tud mozogni. Létezhet, hogy lelazul kicsit a kerékcsapágy anyája és nem lehet érezni? Találkoztál már hasonló x-aktával?

Sajnos messze vagy hozzám, de szivesen elvinném hozzád is, ha volna rá időd megnézni.

Köszönöm előre is!

Ilyenkor egyikünk beköltözik a csomagtartóba, másikunk vezet. Jól be lehet határolni, ha a gátlókkal vagy hasonlókkal van baj. Ha mást nem, akkor az irányt be lehet lőni.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

EPS probléma

HozzászólásSzerző: liptakand » 2018.07.03. 21:54

Sziasztok,

2005-ös, 1.5 D Coltomon egy ideje elment a kormányszervó, világít az EPS lámpa. Ami érdekes, hogy néha-néha kis időre visszajön, tipikusan:
- napi első indítás után egyből nem működik, de a kormányt teljesen kitekerve balra, életre kel. Ezután kb 5-10 percig működik, majd megint lehal és utána már nem lesz jó.
Nézte már elektromos szerelő, illetve másik szerelő is, de nem tudták megoldani a dolgot.

Beszéltem Mitsubishi szervízzel és bontóval is, azt mondták, valószínűleg a szervómotor ment tönkre, de az egyben van a kormányművel, komplett kell cserélni.
A gyári ár horribilis (kis túlzással az autó ára), a bontott alkatrész is 100 ezer Ft körül mozog.

Volt már valakinek hasonló problémája?
Abban reménykedek, hogy mivel néha-néha működik, ezért nem a motor ment tönkre, csak valahol egy csatlakozó, stb..
A kesztyűtartó alatti vezérlő csatlakozóit ellenőriztem, ott minden rendben látszik.
Bár az egyik vékonyabb csatlakozót nem lehet kihúzni, a másik hármat igen, azokon nem látszik se korrózió, se más rendellenesség.

Egy alkalommal hibakiolvasáskor jelzett kormányszög jeladó hibát..
Ezt lehet külön cserélni?

köszi előre is a tanácsokat,
András
liptakand
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.07.03. 21:36
auto tipusa: Mitsubushi Colt

Kopogós lancer

HozzászólásSzerző: Anakin » 2018.07.02. 09:45

A lentebbi kopogásos kérdésemre volna valami ötleted? Sportback, 2009-es. 1 hete megálltam az autópályán, megrángattam, lógott az tuti, kerék tetején megfogtam és megrántgattam magam felé, kotyogás volt, hallottam és éreztem is, nem hiszem, hogy megőrültem. Felértem pestre, azóta nem kotyog, csak kopogó hang van hátul.

Update: pénteken elmentem a szereldmagad-ba, feldobtuk csápos emelőre, szerelővel végigpajszeroltuk az összes futómű elemet, de minden feszes, az összes gömbfejet és szilentet megnéztük, kipufogót is, első futóművet is, de sehol semmi. Felemelve sem éreztünk semmi mozgást a hátsó kerekeken, de kopog, mintha ellenne szabadulva vmi vasdarab, ami kolompol mint egy harang. Csomit is szétszedtem már, semmi nem tud mozogni. Létezhet, hogy lelazul kicsit a kerékcsapágy anyája és nem lehet érezni? Találkoztál már hasonló x-aktával?

Sajnos messze vagy hozzám, de szivesen elvinném hozzád is, ha volna rá időd megnézni.

Köszönöm előre is!
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Lancer EvoX 1.8 b

Re: motorolaj

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.07.01. 19:52

Kérdésem annyi lenne, hogy a Mitsubishinek van-e gyári olaja? Csak azért kérdezem, mert az autonetben lehet kapni gyári Mitsubishi jellel ellátott 5-30-as olajat. Szerinted ezt nyugodtan megvehetem és beletölthetem, vagy csak egy nagy átverés az egész. Egyébként a kocsi amibe tenném egy 4G18-as motorkódú Lancer (2006).
Ui: Ha nem ezt az olajat tenném bele, akkor melyik olajat javaslod, mert eddig Mobillal (5-30) jártam és reggelente a hidrotőkék ( fél éves olajnál) becsattognak pár másodpercre, igaz szinte csak városban jár a kocsi.

Köszi előre is a választ!

Gábor[/quote][/quote]

Hát pl. itt hitelesnek tűnik a Micu olaj:
https://www.mitsubishicars.com/owners/p ... engine-oil[/quote]

Hát, ha a románok tényleg ugyanazt az amerikai olajat adják... Én továbbra is nyugodt szívvel borítom a 2009-es benyós lancerembe az eneos-t :) Sajna, ahogy tippelem, a Mester szabin van. A mi szempontunkból sajnos persze. :)[/quote]
Szia!
nem vagyok szabin, csak majd egy hónap múlva... Viszont eléggé lekötnek egyéb dolgaim, sajnos egyre ritkábban ülök gép elé.
Nem tudok arról, hogy a Mitsubishi gyártana motorolajat, bár mintha anno az öbölháborúval kapcsolatban lett volna valami ilyen kötődésű hír.
Mi jelenleg Mobilt és Motult használunk. Szerintem próbáld ki az utóbbit, de az is lehet, hogy van valami deformáció a hidrotőkében, ezért ejti el az olajat.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: motorolaj

HozzászólásSzerző: Anakin » 2018.06.30. 20:17

nyugiba írta:
Anakin írta:Szia, amíg nincs a mester :) A gyári olaja az Eneos a mitsuknak, az tuti. Mitsu jeles olajat még nem láttam, sztem kamu. Nyomtattak pár ilyen címkét és leáztatták a tesco-s olajét, majd arra rá :) Találékony a magyar :P

butykaig írta:Szia McElek16V!

Kérdésem annyi lenne, hogy a Mitsubishinek van-e gyári olaja? Csak azért kérdezem, mert az autonetben lehet kapni gyári Mitsubishi jellel ellátott 5-30-as olajat. Szerinted ezt nyugodtan megvehetem és beletölthetem, vagy csak egy nagy átverés az egész. Egyébként a kocsi amibe tenném egy 4G18-as motorkódú Lancer (2006).
Ui: Ha nem ezt az olajat tenném bele, akkor melyik olajat javaslod, mert eddig Mobillal (5-30) jártam és reggelente a hidrotőkék ( fél éves olajnál) becsattognak pár másodpercre, igaz szinte csak városban jár a kocsi.

Köszi előre is a választ!

Gábor


Hát pl. itt hitelesnek tűnik a Micu olaj:
https://www.mitsubishicars.com/owners/p ... engine-oil


Hát, ha a románok tényleg ugyanazt az amerikai olajat adják... Én továbbra is nyugodt szívvel borítom a 2009-es benyós lancerembe az eneos-t :) Sajna, ahogy tippelem, a Mester szabin van. A mi szempontunkból sajnos persze. :)
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Lancer EvoX 1.8 b

Re: motorolaj

HozzászólásSzerző: nyugiba » 2018.06.29. 12:48

Anakin írta:Szia, amíg nincs a mester :) A gyári olaja az Eneos a mitsuknak, az tuti. Mitsu jeles olajat még nem láttam, sztem kamu. Nyomtattak pár ilyen címkét és leáztatták a tesco-s olajét, majd arra rá :) Találékony a magyar :P

butykaig írta:Szia McElek16V!

Kérdésem annyi lenne, hogy a Mitsubishinek van-e gyári olaja? Csak azért kérdezem, mert az autonetben lehet kapni gyári Mitsubishi jellel ellátott 5-30-as olajat. Szerinted ezt nyugodtan megvehetem és beletölthetem, vagy csak egy nagy átverés az egész. Egyébként a kocsi amibe tenném egy 4G18-as motorkódú Lancer (2006).
Ui: Ha nem ezt az olajat tenném bele, akkor melyik olajat javaslod, mert eddig Mobillal (5-30) jártam és reggelente a hidrotőkék ( fél éves olajnál) becsattognak pár másodpercre, igaz szinte csak városban jár a kocsi.

Köszi előre is a választ!

Gábor


Hát pl. itt hitelesnek tűnik a Micu olaj:
https://www.mitsubishicars.com/owners/p ... engine-oil
nyugiba
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016.09.01. 18:09
auto tipusa: Lancer 1.6 kombi '07

Re: motorolaj

HozzászólásSzerző: Anakin » 2018.06.28. 19:33

Szia, amíg nincs a mester :) A gyári olaja az Eneos a mitsuknak, az tuti. Mitsu jeles olajat még nem láttam, sztem kamu. Nyomtattak pár ilyen címkét és leáztatták a tesco-s olajét, majd arra rá :) Találékony a magyar :P

butykaig írta:Szia McElek16V!

Kérdésem annyi lenne, hogy a Mitsubishinek van-e gyári olaja? Csak azért kérdezem, mert az autonetben lehet kapni gyári Mitsubishi jellel ellátott 5-30-as olajat. Szerinted ezt nyugodtan megvehetem és beletölthetem, vagy csak egy nagy átverés az egész. Egyébként a kocsi amibe tenném egy 4G18-as motorkódú Lancer (2006).
Ui: Ha nem ezt az olajat tenném bele, akkor melyik olajat javaslod, mert eddig Mobillal (5-30) jártam és reggelente a hidrotőkék ( fél éves olajnál) becsattognak pár másodpercre, igaz szinte csak városban jár a kocsi.

Köszi előre is a választ!

Gábor
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Lancer EvoX 1.8 b

motorolaj

HozzászólásSzerző: butykaig » 2018.06.28. 09:28

Szia McElek16V!

Kérdésem annyi lenne, hogy a Mitsubishinek van-e gyári olaja? Csak azért kérdezem, mert az autonetben lehet kapni gyári Mitsubishi jellel ellátott 5-30-as olajat. Szerinted ezt nyugodtan megvehetem és beletölthetem, vagy csak egy nagy átverés az egész. Egyébként a kocsi amibe tenném egy 4G18-as motorkódú Lancer (2006).
Ui: Ha nem ezt az olajat tenném bele, akkor melyik olajat javaslod, mert eddig Mobillal (5-30) jártam és reggelente a hidrotőkék ( fél éves olajnál) becsattognak pár másodpercre, igaz szinte csak városban jár a kocsi.

Köszi előre is a választ!

Gábor
butykaig
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2016.09.03. 12:21
auto tipusa: Mitsubishi Lancer

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Anakin » 2018.06.27. 14:20

Kedves Mester!

Van egy 2009. áprilisi sportback lancerem, benzines, 1.8-as, 105kW-os. Két kérdés:
- olajcsere után kell vmit mondani a computernek v. mehet a hagyományos leeresztem/feltöltöm módszerrel?
- Rossz úton egy idő után irgalmatlanul elkezdett kopogni vmi hátul. Csomiban 4db 16"-os téli kerék lemezfelnin, semmi más. Megálltam, megmozgattam, mindkét hátsó keréknél kotyogást éreztem és kopogott. Hazaértem, kipakoltam a kerekeket, hátulja újra megnéz, semmi kotyogás/kopogás, síri csend. Csapágy csere mégis? Ha igen, ezen is lehet cserélni mint pl. a gömbölyű galanton? Kerékaggyal, kerékcsavarokkal kompletten van csapágy hátra ehhez is mint a galanthoz, csak ezen van +1 csati. Vagy van esetleg ennél a futóműnél vmi trükk és nem csapágy hiba, hanem vmi más?
Válaszod előre is köszönöm!
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Lancer EvoX 1.8 b

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: szvicze » 2018.06.26. 08:43

Sziasztok!
A service required felirat jelenik meg időnként, felette a világítás ikonjával. próbáltam csatolni is képet róla. Mi lehet a probléma? Minden lámpám világít. 2009-es benzines outlander.
Köszönöm a választ,
Szabolcs
Csatolmányok
hibakód.jpg
hibakód.jpg (55.09 KiB) Megtekintve 654 alkalommal.
szvicze
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.06.26. 08:34
auto tipusa: Outlander

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.06.23. 06:30

pcuser írta:Szia!
Segítségedet kérném a következő problémával kapcsolatban, Galant 1997 2.0 GLS, 4G63 benzines:
Amikor a klíma be van kapcsolva, megállok az autóval, nagyon alacsony az alapjárat, rázkódik az egész autó. Viszonylag sokáig tart, mire beáll a jó alapjáratra (5-10mp). Tavaly ilyen problémát nem tapasztaltam. Egy észrevétel esetleg: akku saru levétel után ugyan ezt csinálja klíma nélkül is, de kb. 100-200km megtétele után megszűnik a (klíma nélküli) probléma.
Köszönöm előre is a segítséget!

Szia!
Ha szerencséd van, akkor csak az alapjárat megtanulásával van gond. Itt olvass utána: http://www.nipponauto.hu/gyik
Az akkusarut érdemes levenni tanítás előtt, hogy nem zavarja meg semmi az előzményekből.
Ha továbbra is vannak problémák, akkor legelőször fojtószelep tisztítást kellene csinálni, utána egy komputeres beállítást. Cserére valószínűleg nem lesz szükség.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.06.23. 06:25

gyullancs78 írta:Helló
Téged ajánlottak itt a csoportba úgyhogy kérdésem lenne van e vmi ötleted
A következő a probléma, L200-am egy pár napja megadta magát vagyis pontosabban csörög csattog vmi a motortérből.
A szerelőm nézte de idősebb emberről van szó és motor kiemelést stb.... nem vállalja. De annyit elmondott, hogy olaj nyomás van a motor pöcre indul.
Nem is lenne vele baj indul, megy szépen, veszi a sebességet, csak csattog mint egy MTZ traktor:))
Aztán előtte pár nappal már a kuplung furcsa volt, remegett és ez még most is fenn áll. Ismerősöm mondta hogy akkor kuplung, de sebességet meg veszi szépen, jó sokat azóta nem jártunk vele mert a szomszéd faluba is halljak.:)))
ha lenne ötleted meg köszönném

üdv
gyullancs78

Szia!
Az elmondottak alapján nehéz lenne bármit is mondani... Mikori autó? Mikor hallani a hangot, pl. alapjáraton, hidegen, gázadáskor, alulról vagy felülről jön a hang, stb.
Mit mond a szerelő, miért kellene kivenni a motort?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Következő

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég