McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: keca » 2018.06.10. 13:14

[b][/b][quote="McElek16V"][quote="keca"][quote="McElek16V"][quote="keca"]Tisztelt Mester!

Tanácsodat kérném.

4g63 Lancer ,egyenletes sebességnél enyhe rángatást hintázást produkál.Érzésre olyan,mint amikor nagyobb teherautó jön szembe aminek a szele picit meglök. Ez a jelenség a légkondi használata alatt jócskán felerősödik. CEL nem világít,tárolt hibakód nincs.Új NGK iridium gyertyák. Milyen vonalon keresgéljek ?
Gyújtókábel,trafó,alapjárati motor,üzemanyag szűrő-szivattyú ???[/quote]
Szia!
Szerintem a fojtószelep-szenzor környékén, üzemanyagrendszernél, légmennyiségmérőnél.[/quote]

A benzinszivattyúnak hallható hangja van,sípol. Próbálkozzak egy szűrő cserével ??[/quote]
A sípolás nem jelent feltétlenül hibát. Legalábbis olyat, amivel neked van dolgod.[/quote]

A helyi márkaszervízben azt javasolták,hogy be se vigyem mert nem tudják diagnosztizálni... :lol:

Raktam rá egy ELM327 alapú készüléket OBD Car Doctor programmal. Ez meg tudja mutatni a MAF,MAP,TP stb szenzorok aktuális jeleit. A MAF folyamatos egyenletes jelet ad, a MAP szenzor jele volt érdekes,mert menet közben egyenes úton egyenletes fordulaton berángat,mindig erőteljesen mínuszba billen az értéke,illetve a TPS alapjáraton 0,4% -ot mutat.Diagrammon szépen látszik a kilengés.
Ezt "Short term fuel trim bank STFT1" nek nevezi a program.
A folyamatos ingadozás,és a közben fellépő rángatás légtömeg mérő-szívócső nyomás érzékelő hibára utal ????
A MAP szenzort nem találom,egybe van építve a légtömegmérővel ??
keca
 
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.10.10. 15:36
Tartózkodási hely: Szabolcs megye
auto tipusa: 4G92/4G63

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.06.09. 18:21

tvnepper írta:Üdv.
Segitséget szeretnék kérni.
Van egy pajero pinin 2.0 gdi autóm amivel jó sokat szívok. Demár a végén vagyok egyszer jó is lesz.
A problémám: második vagy harmadik indításra tudom csak elinditani. Olyan mintha nem tartaná meg aza üzemanyagnyomást leállitások után. Van olyanja hogy nyomástartó szelep vagy valami. Hol keressem a hibát vagy mit cseréljek.
Köszönöm.

Helló!
Azt kellene tudni, hogy a kisnyomású, vagy a nagynyomású résszel van baj. A kisnyomású rész ugye elektromos szivattyús. Ez már indítózáskor dolgozik. Tehát ha ezzel van baj, akkor valószínűleg könnyebben indul, ha folyamatos indítózás helyett háromszor-négyszer indítózol fél-egy másodpercig, majd utána próbálod beindítani. Ilyenkor a motorvezérlő további kb. egy másodpercre megvezérli. (A motornak normál esetben minimum 35 baros nyomásra van szüksége, de indítózáskor képes 1-2 barral is megelégedni.)
Ha a nagynyomásúval van baj, akkor hiába trükközöl a leírt módon, nem lesz jobb.
Ha utóbbi nem tartja a nyomást leállításkor, még az is lehet, hogy szétszedés után kiderül, valamelyik golyósszelep sérült. Láttunk már ilyet is...
Ui.: Van nyomástartója. Az egyik az elektromos AC-ba van integrálva, a másik a nagynyomású szavattyúba. Ha külön van egy nyomásszabályzó a szivattyútól (kivitelfüggő), akkor még abban is...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.06.09. 18:12

keca írta:
McElek16V írta:
keca írta:Tisztelt Mester!

Tanácsodat kérném.

4g63 Lancer ,egyenletes sebességnél enyhe rángatást hintázást produkál.Érzésre olyan,mint amikor nagyobb teherautó jön szembe aminek a szele picit meglök. Ez a jelenség a légkondi használata alatt jócskán felerősödik. CEL nem világít,tárolt hibakód nincs.Új NGK iridium gyertyák. Milyen vonalon keresgéljek ?
Gyújtókábel,trafó,alapjárati motor,üzemanyag szűrő-szivattyú ???

Szia!
Szerintem a fojtószelep-szenzor környékén, üzemanyagrendszernél, légmennyiségmérőnél.


A benzinszivattyúnak hallható hangja van,sípol. Próbálkozzak egy szűrő cserével ??

A sípolás nem jelent feltétlenül hibát. Legalábbis olyat, amivel neked van dolgod.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: tvnepper » 2018.06.08. 17:02

Üdv.
Segitséget szeretnék kérni.
Van egy pajero pinin 2.0 gdi autóm amivel jó sokat szívok. Demár a végén vagyok egyszer jó is lesz.
A problémám: második vagy harmadik indításra tudom csak elinditani. Olyan mintha nem tartaná meg aza üzemanyagnyomást leállitások után. Van olyanja hogy nyomástartó szelep vagy valami. Hol keressem a hibát vagy mit cseréljek.
Köszönöm.
tvnepper
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.06.08. 16:52
auto tipusa: Pinin 2.0 gdi

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: keca » 2018.05.31. 06:57

[quote="McElek16V"][quote="keca"]Tisztelt Mester!

Tanácsodat kérném.

4g63 Lancer ,egyenletes sebességnél enyhe rángatást hintázást produkál.Érzésre olyan,mint amikor nagyobb teherautó jön szembe aminek a szele picit meglök. Ez a jelenség a légkondi használata alatt jócskán felerősödik. CEL nem világít,tárolt hibakód nincs.Új NGK iridium gyertyák. Milyen vonalon keresgéljek ?
Gyújtókábel,trafó,alapjárati motor,üzemanyag szűrő-szivattyú ???[/quote]
Szia!
Szerintem a fojtószelep-szenzor környékén, üzemanyagrendszernél, légmennyiségmérőnél.[/quote]

A benzinszivattyúnak hallható hangja van,sípol. Próbálkozzak egy szűrő cserével ??
keca
 
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.10.10. 15:36
Tartózkodási hely: Szabolcs megye
auto tipusa: 4G92/4G63

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.05.30. 13:05

Totó írta:Tisztelt Mester!
17 éves II Pajero 2,5 tdi 2000 es kiadás. Motor hamar eléri az üzemi hőfokot,de a fűtés nagyon gyenge. Mi lehet a hiba és ,hogy lehet javítani? Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlöm!
Vagy kevés a hűtővíz, van eldugult a fűtőradiátor. Szerintem...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.05.30. 13:04

keca írta:Tisztelt Mester!

Tanácsodat kérném.

4g63 Lancer ,egyenletes sebességnél enyhe rángatást hintázást produkál.Érzésre olyan,mint amikor nagyobb teherautó jön szembe aminek a szele picit meglök. Ez a jelenség a légkondi használata alatt jócskán felerősödik. CEL nem világít,tárolt hibakód nincs.Új NGK iridium gyertyák. Milyen vonalon keresgéljek ?
Gyújtókábel,trafó,alapjárati motor,üzemanyag szűrő-szivattyú ???

Szia!
Szerintem a fojtószelep-szenzor környékén, üzemanyagrendszernél, légmennyiségmérőnél.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Totó » 2018.05.24. 17:53

Tisztelt Mester!
17 éves II Pajero 2,5 tdi 2000 es kiadás. Motor hamar eléri az üzemi hőfokot,de a fűtés nagyon gyenge. Mi lehet a hiba és ,hogy lehet javítani? Válaszát előre is köszönöm.
Totó
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.12.09. 16:18
auto tipusa: Pajero

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: keca » 2018.05.21. 16:53

Tisztelt Mester!

Tanácsodat kérném.

4g63 Lancer ,egyenletes sebességnél enyhe rángatást hintázást produkál.Érzésre olyan,mint amikor nagyobb teherautó jön szembe aminek a szele picit meglök. Ez a jelenség a légkondi használata alatt jócskán felerősödik. CEL nem világít,tárolt hibakód nincs.Új NGK iridium gyertyák. Milyen vonalon keresgéljek ?
Gyújtókábel,trafó,alapjárati motor,üzemanyag szűrő-szivattyú ???
keca
 
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.10.10. 15:36
Tartózkodási hely: Szabolcs megye
auto tipusa: 4G92/4G63

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.05.19. 12:51

McElek16V írta:
Gyula10 írta:Sziasztok! Végső elkeseredésemben írok. Kb. Egy éve vettem egy Mitsubishi Grandis 2.0 DID motorral szerelt járgányt. Eddig tökéletesen működött, de kb. 2 hónapja menet közben letiltott és 60-70 km- nél nem ment jobban. Szerelő, porlasztó csúcs hiba csere mind a négy. Munkadíj nem kevés. Viszont hazaúton már ismét a fenti hiba. Szakszervíz diagnosztika nem látja a hibát. Ismét szerelő újabb porlasztó csúcs csere mind a négy, ismét nem jó. Új szerelőhöz vittem a járgányt, aki szintén tanácstalan. Elektronikai baja nincs, ezen is túl vagyunk. Ha tudtok segítsetek. Köszönöm: Gyula km

Szia!
Amit leírtál, az nem segítség... Jobban járnánk mindketten, ha telefonon felhívnál valamikor, mivel el kellene mondani a pontos tüneteket, pl. hidegen vagy melegen, mennyi használat után, hogy indul, melyik PD TDi, stb.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.05.19. 12:50

Gyula10 írta:Sziasztok! Végső elkeseredésemben írok. Kb. Egy éve vettem egy Mitsubishi Grandis 2.0 DID motorral szerelt járgányt. Eddig tökéletesen működött, de kb. 2 hónapja menet közben letiltott és 60-70 km- nél nem ment jobban. Szerelő, porlasztó csúcs hiba csere mind a négy. Munkadíj nem kevés. Viszont hazaúton már ismét a fenti hiba. Szakszervíz diagnosztika nem látja a hibát. Ismét szerelő újabb porlasztó csúcs csere mind a négy, ismét nem jó. Új szerelőhöz vittem a járgányt, aki szintén tanácstalan. Elektronikai baja nincs, ezen is túl vagyunk. Ha tudtok segítsetek. Köszönöm: Gyula km

Szia!
Amit leírtál, az nem segítség... Jobban járnánk mindketten, ha telefonon felhívnál valamikor, mivel el kellene mondani a pontos tüneteket, pl. hidegen vagy melegen, mennyi használat után, van-e hibakód, hogy indul, stb.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Gyula10 » 2018.05.16. 13:58

Sziasztok! Végső elkeseredésemben írok. Kb. Egy éve vettem egy Mitsubishi Grandis 2.0 DID motorral szerelt járgányt. Eddig tökéletesen működött, de kb. 2 hónapja menet közben letiltott és 60-70 km- nél nem ment jobban. Szerelő, porlasztó csúcs hiba csere mind a négy. Munkadíj nem kevés. Viszont hazaúton már ismét a fenti hiba. Szakszervíz diagnosztika nem látja a hibát. Ismét szerelő újabb porlasztó csúcs csere mind a négy, ismét nem jó. Új szerelőhöz vittem a járgányt, aki szintén tanácstalan. Elektronikai baja nincs, ezen is túl vagyunk. Ha tudtok segítsetek. Köszönöm: Gyula km
Gyula10
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.05.16. 13:13
auto tipusa: Mitsubishi grandis

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.05.12. 20:57

pczolee írta:Szia Mester, Sziasztok.

Olyan kerdesem lenne hogy a galantokban levo elso spiralrugokon levo kis szinpotty mit nelol, mit jelent? Egyformanak kell lennie a ket oldalnak vagy ez csak vmi technikai dolog? A masik kerdesem hogy a 2.0, 2.4 es 2.5 -osokbe ugyanolyan rugok vannak elol?

Koszi

Szia!
A színkód a rugó erejét mutatja. Nem tudom, hogy mennyire egyforma az említett autókban, de valószínűleg az eltérő súly miatt (pláne ha automata váltós is) nem egyforma.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: pczolee » 2018.05.10. 21:42

Szia Mester, Sziasztok.

Olyan kerdesem lenne hogy a galantokban levo elso spiralrugokon levo kis szinpotty mit nelol, mit jelent? Egyformanak kell lennie a ket oldalnak vagy ez csak vmi technikai dolog? A masik kerdesem hogy a 2.0, 2.4 es 2.5 -osokbe ugyanolyan rugok vannak elol?

Koszi
pczolee
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.07.18. 16:04
auto tipusa: Mitsubishi Galant G8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.04.26. 19:26

Nem, a check engine csak elvétve jelez váltóval kapcsolatos hibát. Azt inkább a műszerfalon az "N" lámpától lehet várni, az fog villogni pl. "P"-ben lévő váltónál.
3-5 gázpedál/fékpedál-használat után már érezhetően máshogy reagál.

Van egy 2.5 V6-os 2001-es automata (INVECS-II de tiptronic-nak is becézik) cápám. A kérdésem a következő lenne. Pontosan mi kellene törtéjen, amikor padllógázt nyomok és ezzel lenyomom azt a gombot a gázpedál alatt? Mert sejtésem szerint, vissza kellene váltania és megindulni mint állat :D . Ehhez képest nálam semmi nem történik, vagyis, nincs különbség aközött hogy akkora padlógázt nyomok hogy a gomb benyomódik, vagy csak akkorát, hogy padlón van, de nem nyomódik be a gomb. Amit csinál, hogy elkezd gyorsulni, majd kis idő után nagynehezen visszavált egyet... Ha pl előzni akarok, jobban járok, ha kiveszem kézi állásba és én visszakapcsolok... Ennek gondolom nem így kellene mennie... A gomb maga jó, hibát nem ír (kiolvasni nem olvastam, mert nincs senkinek itt mut-II/III -ja) legalábbis a műszerfalon semmi nem világít. Szerinted/szerintetek mi lehet a gond? Az olajok/szűrők egyébként mindenhol le lettek cserélve (a váltóban is a gyári procedúrának megfelelően), de ez nem változtatott semmit.

Köszönöm[/quote]
Helló!
Lehet, hogy nem működik a kapcsoló, vagy pl. rosszul van beállítva valamelyik szenzor, pl. a fojtószelepé, de még lehetnek egyéb hibák is.
Mivel tanulékony váltó, ezért néhány konzekvens gáz- és fékpedál használat után át kellene állnia a motornak és váltónak a legoptimálisabb működésre. ha sportosan használod, akkor hagyja a motort kipörögni váltások között, sportos fel-leváltások várhatók. Ráérősen használva a hajtás is igazodik, nehezebben kapcsol vissza a váltó, felfelé viszont nem hagyja pörögni a motort.[/quote]

Helló.

Köszönöm a választ. Kár, hogy ekkora a távolság közöttünk, mert így nehéz eljutnom hozzád, pedig a legjobb az lenne, ha műszer lenne rátéve. Anélkül gondolom ezeket nem is nagyon lehet tudni/mérni beállítani?! Egyébként a check engine jelzi a váltó "hibát" is, vagy csak a motorvezérlő által észlelt hibákat?
Azt tudod, hogy mennyi idő kell ahhoz, hogy a váltó átálljon más módba, tehát mennyi ideig kell mondjuk sportosan hajtsam, hogy abba az üzemmódba kapcsoljon?[/quote]
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég

cron