McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Kopogós lancer

HozzászólásSzerző: Anakin » 2018.07.02. 09:45

A lentebbi kopogásos kérdésemre volna valami ötleted? Sportback, 2009-es. 1 hete megálltam az autópályán, megrángattam, lógott az tuti, kerék tetején megfogtam és megrántgattam magam felé, kotyogás volt, hallottam és éreztem is, nem hiszem, hogy megőrültem. Felértem pestre, azóta nem kotyog, csak kopogó hang van hátul.

Update: pénteken elmentem a szereldmagad-ba, feldobtuk csápos emelőre, szerelővel végigpajszeroltuk az összes futómű elemet, de minden feszes, az összes gömbfejet és szilentet megnéztük, kipufogót is, első futóművet is, de sehol semmi. Felemelve sem éreztünk semmi mozgást a hátsó kerekeken, de kopog, mintha ellenne szabadulva vmi vasdarab, ami kolompol mint egy harang. Csomit is szétszedtem már, semmi nem tud mozogni. Létezhet, hogy lelazul kicsit a kerékcsapágy anyája és nem lehet érezni? Találkoztál már hasonló x-aktával?

Sajnos messze vagy hozzám, de szivesen elvinném hozzád is, ha volna rá időd megnézni.

Köszönöm előre is!
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Lancer X 1.8b

Re: motorolaj

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.07.01. 19:52

Kérdésem annyi lenne, hogy a Mitsubishinek van-e gyári olaja? Csak azért kérdezem, mert az autonetben lehet kapni gyári Mitsubishi jellel ellátott 5-30-as olajat. Szerinted ezt nyugodtan megvehetem és beletölthetem, vagy csak egy nagy átverés az egész. Egyébként a kocsi amibe tenném egy 4G18-as motorkódú Lancer (2006).
Ui: Ha nem ezt az olajat tenném bele, akkor melyik olajat javaslod, mert eddig Mobillal (5-30) jártam és reggelente a hidrotőkék ( fél éves olajnál) becsattognak pár másodpercre, igaz szinte csak városban jár a kocsi.

Köszi előre is a választ!

Gábor[/quote][/quote]

Hát pl. itt hitelesnek tűnik a Micu olaj:
https://www.mitsubishicars.com/owners/p ... engine-oil[/quote]

Hát, ha a románok tényleg ugyanazt az amerikai olajat adják... Én továbbra is nyugodt szívvel borítom a 2009-es benyós lancerembe az eneos-t :) Sajna, ahogy tippelem, a Mester szabin van. A mi szempontunkból sajnos persze. :)[/quote]
Szia!
nem vagyok szabin, csak majd egy hónap múlva... Viszont eléggé lekötnek egyéb dolgaim, sajnos egyre ritkábban ülök gép elé.
Nem tudok arról, hogy a Mitsubishi gyártana motorolajat, bár mintha anno az öbölháborúval kapcsolatban lett volna valami ilyen kötődésű hír.
Mi jelenleg Mobilt és Motult használunk. Szerintem próbáld ki az utóbbit, de az is lehet, hogy van valami deformáció a hidrotőkében, ezért ejti el az olajat.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: motorolaj

HozzászólásSzerző: Anakin » 2018.06.30. 20:17

nyugiba írta:
Anakin írta:Szia, amíg nincs a mester :) A gyári olaja az Eneos a mitsuknak, az tuti. Mitsu jeles olajat még nem láttam, sztem kamu. Nyomtattak pár ilyen címkét és leáztatták a tesco-s olajét, majd arra rá :) Találékony a magyar :P

butykaig írta:Szia McElek16V!

Kérdésem annyi lenne, hogy a Mitsubishinek van-e gyári olaja? Csak azért kérdezem, mert az autonetben lehet kapni gyári Mitsubishi jellel ellátott 5-30-as olajat. Szerinted ezt nyugodtan megvehetem és beletölthetem, vagy csak egy nagy átverés az egész. Egyébként a kocsi amibe tenném egy 4G18-as motorkódú Lancer (2006).
Ui: Ha nem ezt az olajat tenném bele, akkor melyik olajat javaslod, mert eddig Mobillal (5-30) jártam és reggelente a hidrotőkék ( fél éves olajnál) becsattognak pár másodpercre, igaz szinte csak városban jár a kocsi.

Köszi előre is a választ!

Gábor


Hát pl. itt hitelesnek tűnik a Micu olaj:
https://www.mitsubishicars.com/owners/p ... engine-oil


Hát, ha a románok tényleg ugyanazt az amerikai olajat adják... Én továbbra is nyugodt szívvel borítom a 2009-es benyós lancerembe az eneos-t :) Sajna, ahogy tippelem, a Mester szabin van. A mi szempontunkból sajnos persze. :)
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Lancer X 1.8b

Re: motorolaj

HozzászólásSzerző: nyugiba » 2018.06.29. 12:48

Anakin írta:Szia, amíg nincs a mester :) A gyári olaja az Eneos a mitsuknak, az tuti. Mitsu jeles olajat még nem láttam, sztem kamu. Nyomtattak pár ilyen címkét és leáztatták a tesco-s olajét, majd arra rá :) Találékony a magyar :P

butykaig írta:Szia McElek16V!

Kérdésem annyi lenne, hogy a Mitsubishinek van-e gyári olaja? Csak azért kérdezem, mert az autonetben lehet kapni gyári Mitsubishi jellel ellátott 5-30-as olajat. Szerinted ezt nyugodtan megvehetem és beletölthetem, vagy csak egy nagy átverés az egész. Egyébként a kocsi amibe tenném egy 4G18-as motorkódú Lancer (2006).
Ui: Ha nem ezt az olajat tenném bele, akkor melyik olajat javaslod, mert eddig Mobillal (5-30) jártam és reggelente a hidrotőkék ( fél éves olajnál) becsattognak pár másodpercre, igaz szinte csak városban jár a kocsi.

Köszi előre is a választ!

Gábor


Hát pl. itt hitelesnek tűnik a Micu olaj:
https://www.mitsubishicars.com/owners/p ... engine-oil
nyugiba
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016.09.01. 18:09
auto tipusa: Lancer 1.6 kombi '07

Re: motorolaj

HozzászólásSzerző: Anakin » 2018.06.28. 19:33

Szia, amíg nincs a mester :) A gyári olaja az Eneos a mitsuknak, az tuti. Mitsu jeles olajat még nem láttam, sztem kamu. Nyomtattak pár ilyen címkét és leáztatták a tesco-s olajét, majd arra rá :) Találékony a magyar :P

butykaig írta:Szia McElek16V!

Kérdésem annyi lenne, hogy a Mitsubishinek van-e gyári olaja? Csak azért kérdezem, mert az autonetben lehet kapni gyári Mitsubishi jellel ellátott 5-30-as olajat. Szerinted ezt nyugodtan megvehetem és beletölthetem, vagy csak egy nagy átverés az egész. Egyébként a kocsi amibe tenném egy 4G18-as motorkódú Lancer (2006).
Ui: Ha nem ezt az olajat tenném bele, akkor melyik olajat javaslod, mert eddig Mobillal (5-30) jártam és reggelente a hidrotőkék ( fél éves olajnál) becsattognak pár másodpercre, igaz szinte csak városban jár a kocsi.

Köszi előre is a választ!

Gábor
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Lancer X 1.8b

motorolaj

HozzászólásSzerző: butykaig » 2018.06.28. 09:28

Szia McElek16V!

Kérdésem annyi lenne, hogy a Mitsubishinek van-e gyári olaja? Csak azért kérdezem, mert az autonetben lehet kapni gyári Mitsubishi jellel ellátott 5-30-as olajat. Szerinted ezt nyugodtan megvehetem és beletölthetem, vagy csak egy nagy átverés az egész. Egyébként a kocsi amibe tenném egy 4G18-as motorkódú Lancer (2006).
Ui: Ha nem ezt az olajat tenném bele, akkor melyik olajat javaslod, mert eddig Mobillal (5-30) jártam és reggelente a hidrotőkék ( fél éves olajnál) becsattognak pár másodpercre, igaz szinte csak városban jár a kocsi.

Köszi előre is a választ!

Gábor
butykaig
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2016.09.03. 12:21
auto tipusa: Mitsubishi Lancer

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Anakin » 2018.06.27. 14:20

Kedves Mester!

Van egy 2009. áprilisi sportback lancerem, benzines, 1.8-as, 105kW-os. Két kérdés:
- olajcsere után kell vmit mondani a computernek v. mehet a hagyományos leeresztem/feltöltöm módszerrel?
- Rossz úton egy idő után irgalmatlanul elkezdett kopogni vmi hátul. Csomiban 4db 16"-os téli kerék lemezfelnin, semmi más. Megálltam, megmozgattam, mindkét hátsó keréknél kotyogást éreztem és kopogott. Hazaértem, kipakoltam a kerekeket, hátulja újra megnéz, semmi kotyogás/kopogás, síri csend. Csapágy csere mégis? Ha igen, ezen is lehet cserélni mint pl. a gömbölyű galanton? Kerékaggyal, kerékcsavarokkal kompletten van csapágy hátra ehhez is mint a galanthoz, csak ezen van +1 csati. Vagy van esetleg ennél a futóműnél vmi trükk és nem csapágy hiba, hanem vmi más?
Válaszod előre is köszönöm!
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Lancer X 1.8b

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: szvicze » 2018.06.26. 08:43

Sziasztok!
A service required felirat jelenik meg időnként, felette a világítás ikonjával. próbáltam csatolni is képet róla. Mi lehet a probléma? Minden lámpám világít. 2009-es benzines outlander.
Köszönöm a választ,
Szabolcs
Csatolmányok
hibakód.jpg
hibakód.jpg (55.09 KiB) Megtekintve 1526 alkalommal.
szvicze
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.06.26. 08:34
auto tipusa: Outlander

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.06.23. 06:30

pcuser írta:Szia!
Segítségedet kérném a következő problémával kapcsolatban, Galant 1997 2.0 GLS, 4G63 benzines:
Amikor a klíma be van kapcsolva, megállok az autóval, nagyon alacsony az alapjárat, rázkódik az egész autó. Viszonylag sokáig tart, mire beáll a jó alapjáratra (5-10mp). Tavaly ilyen problémát nem tapasztaltam. Egy észrevétel esetleg: akku saru levétel után ugyan ezt csinálja klíma nélkül is, de kb. 100-200km megtétele után megszűnik a (klíma nélküli) probléma.
Köszönöm előre is a segítséget!

Szia!
Ha szerencséd van, akkor csak az alapjárat megtanulásával van gond. Itt olvass utána: http://www.nipponauto.hu/gyik
Az akkusarut érdemes levenni tanítás előtt, hogy nem zavarja meg semmi az előzményekből.
Ha továbbra is vannak problémák, akkor legelőször fojtószelep tisztítást kellene csinálni, utána egy komputeres beállítást. Cserére valószínűleg nem lesz szükség.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.06.23. 06:25

gyullancs78 írta:Helló
Téged ajánlottak itt a csoportba úgyhogy kérdésem lenne van e vmi ötleted
A következő a probléma, L200-am egy pár napja megadta magát vagyis pontosabban csörög csattog vmi a motortérből.
A szerelőm nézte de idősebb emberről van szó és motor kiemelést stb.... nem vállalja. De annyit elmondott, hogy olaj nyomás van a motor pöcre indul.
Nem is lenne vele baj indul, megy szépen, veszi a sebességet, csak csattog mint egy MTZ traktor:))
Aztán előtte pár nappal már a kuplung furcsa volt, remegett és ez még most is fenn áll. Ismerősöm mondta hogy akkor kuplung, de sebességet meg veszi szépen, jó sokat azóta nem jártunk vele mert a szomszéd faluba is halljak.:)))
ha lenne ötleted meg köszönném

üdv
gyullancs78

Szia!
Az elmondottak alapján nehéz lenne bármit is mondani... Mikori autó? Mikor hallani a hangot, pl. alapjáraton, hidegen, gázadáskor, alulról vagy felülről jön a hang, stb.
Mit mond a szerelő, miért kellene kivenni a motort?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.06.23. 06:20

A helyi márkaszervízben azt javasolták,hogy be se vigyem mert nem tudják diagnosztizálni... :lol:

Raktam rá egy ELM327 alapú készüléket OBD Car Doctor programmal. Ez meg tudja mutatni a MAF,MAP,TP stb szenzorok aktuális jeleit. A MAF folyamatos egyenletes jelet ad, a MAP szenzor jele volt érdekes,mert menet közben egyenes úton egyenletes fordulaton berángat,mindig erőteljesen mínuszba billen az értéke,illetve a TPS alapjáraton 0,4% -ot mutat.Diagrammon szépen látszik a kilengés.
Ezt "Short term fuel trim bank STFT1" nek nevezi a program.
A folyamatos ingadozás,és a közben fellépő rángatás légtömeg mérő-szívócső nyomás érzékelő hibára utal ????
A MAP szenzort nem találom,egybe van építve a légtömegmérővel ??[/quote]
A MAP szenzor nem lehet összeépítve a légtömegmérővel. A légtömegmérő a beáramló levegő mennyisége, hőmérséklete, és a külső légnyomás alapján számolja ki a beáramló levegő oxigéntartalmát, míg a Map szenzor a szívócsonk depresszióját (turbósnál kompresszióját is) érzékeli.
Tudnom kellene az alvázszámodat ahhoz, hogy meg tudjam mondani, neked milyen rendszered van. Ha küldöd, privátban tedd...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: pcuser » 2018.06.22. 17:00

Szia!
Segítségedet kérném a következő problémával kapcsolatban, Galant 1997 2.0 GLS, 4G63 benzines:
Amikor a klíma be van kapcsolva, megállok az autóval, nagyon alacsony az alapjárat, rázkódik az egész autó. Viszonylag sokáig tart, mire beáll a jó alapjáratra (5-10mp). Tavaly ilyen problémát nem tapasztaltam. Egy észrevétel esetleg: akku saru levétel után ugyan ezt csinálja klíma nélkül is, de kb. 100-200km megtétele után megszűnik a (klíma nélküli) probléma.
Köszönöm előre is a segítséget!
pcuser
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.08.19. 21:52
auto tipusa: Galant 2.0 GLS 1997

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: gyullancs78 » 2018.06.21. 09:36

Helló
Téged ajánlottak itt a csoportba úgyhogy kérdésem lenne van e vmi ötleted
A következő a probléma, L200-am egy pár napja megadta magát vagyis pontosabban csörög csattog vmi a motortérből.
A szerelőm nézte de idősebb emberről van szó és motor kiemelést stb.... nem vállalja. De annyit elmondott, hogy olaj nyomás van a motor pöcre indul.
Nem is lenne vele baj indul, megy szépen, veszi a sebességet, csak csattog mint egy MTZ traktor:))
Aztán előtte pár nappal már a kuplung furcsa volt, remegett és ez még most is fenn áll. Ismerősöm mondta hogy akkor kuplung, de sebességet meg veszi szépen, jó sokat azóta nem jártunk vele mert a szomszéd faluba is halljak.:)))
ha lenne ötleted meg köszönném

üdv
gyullancs78
gyullancs78
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.01.28. 18:55
auto tipusa: Mitsubishi L200

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: keca » 2018.06.10. 13:14

[b][/b][quote="McElek16V"][quote="keca"][quote="McElek16V"][quote="keca"]Tisztelt Mester!

Tanácsodat kérném.

4g63 Lancer ,egyenletes sebességnél enyhe rángatást hintázást produkál.Érzésre olyan,mint amikor nagyobb teherautó jön szembe aminek a szele picit meglök. Ez a jelenség a légkondi használata alatt jócskán felerősödik. CEL nem világít,tárolt hibakód nincs.Új NGK iridium gyertyák. Milyen vonalon keresgéljek ?
Gyújtókábel,trafó,alapjárati motor,üzemanyag szűrő-szivattyú ???[/quote]
Szia!
Szerintem a fojtószelep-szenzor környékén, üzemanyagrendszernél, légmennyiségmérőnél.[/quote]

A benzinszivattyúnak hallható hangja van,sípol. Próbálkozzak egy szűrő cserével ??[/quote]
A sípolás nem jelent feltétlenül hibát. Legalábbis olyat, amivel neked van dolgod.[/quote]

A helyi márkaszervízben azt javasolták,hogy be se vigyem mert nem tudják diagnosztizálni... :lol:

Raktam rá egy ELM327 alapú készüléket OBD Car Doctor programmal. Ez meg tudja mutatni a MAF,MAP,TP stb szenzorok aktuális jeleit. A MAF folyamatos egyenletes jelet ad, a MAP szenzor jele volt érdekes,mert menet közben egyenes úton egyenletes fordulaton berángat,mindig erőteljesen mínuszba billen az értéke,illetve a TPS alapjáraton 0,4% -ot mutat.Diagrammon szépen látszik a kilengés.
Ezt "Short term fuel trim bank STFT1" nek nevezi a program.
A folyamatos ingadozás,és a közben fellépő rángatás légtömeg mérő-szívócső nyomás érzékelő hibára utal ????
A MAP szenzort nem találom,egybe van építve a légtömegmérővel ??
keca
 
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.10.10. 15:36
Tartózkodási hely: Szabolcs megye
auto tipusa: 4G92/4G63

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.06.09. 18:21

tvnepper írta:Üdv.
Segitséget szeretnék kérni.
Van egy pajero pinin 2.0 gdi autóm amivel jó sokat szívok. Demár a végén vagyok egyszer jó is lesz.
A problémám: második vagy harmadik indításra tudom csak elinditani. Olyan mintha nem tartaná meg aza üzemanyagnyomást leállitások után. Van olyanja hogy nyomástartó szelep vagy valami. Hol keressem a hibát vagy mit cseréljek.
Köszönöm.

Helló!
Azt kellene tudni, hogy a kisnyomású, vagy a nagynyomású résszel van baj. A kisnyomású rész ugye elektromos szivattyús. Ez már indítózáskor dolgozik. Tehát ha ezzel van baj, akkor valószínűleg könnyebben indul, ha folyamatos indítózás helyett háromszor-négyszer indítózol fél-egy másodpercig, majd utána próbálod beindítani. Ilyenkor a motorvezérlő további kb. egy másodpercre megvezérli. (A motornak normál esetben minimum 35 baros nyomásra van szüksége, de indítózáskor képes 1-2 barral is megelégedni.)
Ha a nagynyomásúval van baj, akkor hiába trükközöl a leírt módon, nem lesz jobb.
Ha utóbbi nem tartja a nyomást leállításkor, még az is lehet, hogy szétszedés után kiderül, valamelyik golyósszelep sérült. Láttunk már ilyet is...
Ui.: Van nyomástartója. Az egyik az elektromos AC-ba van integrálva, a másik a nagynyomású szavattyúba. Ha külön van egy nyomásszabályzó a szivattyútól (kivitelfüggő), akkor még abban is...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron