McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.06.23. 06:25

gyullancs78 írta:Helló
Téged ajánlottak itt a csoportba úgyhogy kérdésem lenne van e vmi ötleted
A következő a probléma, L200-am egy pár napja megadta magát vagyis pontosabban csörög csattog vmi a motortérből.
A szerelőm nézte de idősebb emberről van szó és motor kiemelést stb.... nem vállalja. De annyit elmondott, hogy olaj nyomás van a motor pöcre indul.
Nem is lenne vele baj indul, megy szépen, veszi a sebességet, csak csattog mint egy MTZ traktor:))
Aztán előtte pár nappal már a kuplung furcsa volt, remegett és ez még most is fenn áll. Ismerősöm mondta hogy akkor kuplung, de sebességet meg veszi szépen, jó sokat azóta nem jártunk vele mert a szomszéd faluba is halljak.:)))
ha lenne ötleted meg köszönném

üdv
gyullancs78

Szia!
Az elmondottak alapján nehéz lenne bármit is mondani... Mikori autó? Mikor hallani a hangot, pl. alapjáraton, hidegen, gázadáskor, alulról vagy felülről jön a hang, stb.
Mit mond a szerelő, miért kellene kivenni a motort?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.06.23. 06:20

A helyi márkaszervízben azt javasolták,hogy be se vigyem mert nem tudják diagnosztizálni... :lol:

Raktam rá egy ELM327 alapú készüléket OBD Car Doctor programmal. Ez meg tudja mutatni a MAF,MAP,TP stb szenzorok aktuális jeleit. A MAF folyamatos egyenletes jelet ad, a MAP szenzor jele volt érdekes,mert menet közben egyenes úton egyenletes fordulaton berángat,mindig erőteljesen mínuszba billen az értéke,illetve a TPS alapjáraton 0,4% -ot mutat.Diagrammon szépen látszik a kilengés.
Ezt "Short term fuel trim bank STFT1" nek nevezi a program.
A folyamatos ingadozás,és a közben fellépő rángatás légtömeg mérő-szívócső nyomás érzékelő hibára utal ????
A MAP szenzort nem találom,egybe van építve a légtömegmérővel ??[/quote]
A MAP szenzor nem lehet összeépítve a légtömegmérővel. A légtömegmérő a beáramló levegő mennyisége, hőmérséklete, és a külső légnyomás alapján számolja ki a beáramló levegő oxigéntartalmát, míg a Map szenzor a szívócsonk depresszióját (turbósnál kompresszióját is) érzékeli.
Tudnom kellene az alvázszámodat ahhoz, hogy meg tudjam mondani, neked milyen rendszered van. Ha küldöd, privátban tedd...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: pcuser » 2018.06.22. 17:00

Szia!
Segítségedet kérném a következő problémával kapcsolatban, Galant 1997 2.0 GLS, 4G63 benzines:
Amikor a klíma be van kapcsolva, megállok az autóval, nagyon alacsony az alapjárat, rázkódik az egész autó. Viszonylag sokáig tart, mire beáll a jó alapjáratra (5-10mp). Tavaly ilyen problémát nem tapasztaltam. Egy észrevétel esetleg: akku saru levétel után ugyan ezt csinálja klíma nélkül is, de kb. 100-200km megtétele után megszűnik a (klíma nélküli) probléma.
Köszönöm előre is a segítséget!
pcuser
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.08.19. 21:52
auto tipusa: Galant 2.0 GLS 1997

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: gyullancs78 » 2018.06.21. 09:36

Helló
Téged ajánlottak itt a csoportba úgyhogy kérdésem lenne van e vmi ötleted
A következő a probléma, L200-am egy pár napja megadta magát vagyis pontosabban csörög csattog vmi a motortérből.
A szerelőm nézte de idősebb emberről van szó és motor kiemelést stb.... nem vállalja. De annyit elmondott, hogy olaj nyomás van a motor pöcre indul.
Nem is lenne vele baj indul, megy szépen, veszi a sebességet, csak csattog mint egy MTZ traktor:))
Aztán előtte pár nappal már a kuplung furcsa volt, remegett és ez még most is fenn áll. Ismerősöm mondta hogy akkor kuplung, de sebességet meg veszi szépen, jó sokat azóta nem jártunk vele mert a szomszéd faluba is halljak.:)))
ha lenne ötleted meg köszönném

üdv
gyullancs78
gyullancs78
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.01.28. 18:55
auto tipusa: Mitsubishi L200

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: keca » 2018.06.10. 13:14

[b][/b][quote="McElek16V"][quote="keca"][quote="McElek16V"][quote="keca"]Tisztelt Mester!

Tanácsodat kérném.

4g63 Lancer ,egyenletes sebességnél enyhe rángatást hintázást produkál.Érzésre olyan,mint amikor nagyobb teherautó jön szembe aminek a szele picit meglök. Ez a jelenség a légkondi használata alatt jócskán felerősödik. CEL nem világít,tárolt hibakód nincs.Új NGK iridium gyertyák. Milyen vonalon keresgéljek ?
Gyújtókábel,trafó,alapjárati motor,üzemanyag szűrő-szivattyú ???[/quote]
Szia!
Szerintem a fojtószelep-szenzor környékén, üzemanyagrendszernél, légmennyiségmérőnél.[/quote]

A benzinszivattyúnak hallható hangja van,sípol. Próbálkozzak egy szűrő cserével ??[/quote]
A sípolás nem jelent feltétlenül hibát. Legalábbis olyat, amivel neked van dolgod.[/quote]

A helyi márkaszervízben azt javasolták,hogy be se vigyem mert nem tudják diagnosztizálni... :lol:

Raktam rá egy ELM327 alapú készüléket OBD Car Doctor programmal. Ez meg tudja mutatni a MAF,MAP,TP stb szenzorok aktuális jeleit. A MAF folyamatos egyenletes jelet ad, a MAP szenzor jele volt érdekes,mert menet közben egyenes úton egyenletes fordulaton berángat,mindig erőteljesen mínuszba billen az értéke,illetve a TPS alapjáraton 0,4% -ot mutat.Diagrammon szépen látszik a kilengés.
Ezt "Short term fuel trim bank STFT1" nek nevezi a program.
A folyamatos ingadozás,és a közben fellépő rángatás légtömeg mérő-szívócső nyomás érzékelő hibára utal ????
A MAP szenzort nem találom,egybe van építve a légtömegmérővel ??
keca
 
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.10.10. 15:36
Tartózkodási hely: Szabolcs megye
auto tipusa: 4G92/4G63

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.06.09. 18:21

tvnepper írta:Üdv.
Segitséget szeretnék kérni.
Van egy pajero pinin 2.0 gdi autóm amivel jó sokat szívok. Demár a végén vagyok egyszer jó is lesz.
A problémám: második vagy harmadik indításra tudom csak elinditani. Olyan mintha nem tartaná meg aza üzemanyagnyomást leállitások után. Van olyanja hogy nyomástartó szelep vagy valami. Hol keressem a hibát vagy mit cseréljek.
Köszönöm.

Helló!
Azt kellene tudni, hogy a kisnyomású, vagy a nagynyomású résszel van baj. A kisnyomású rész ugye elektromos szivattyús. Ez már indítózáskor dolgozik. Tehát ha ezzel van baj, akkor valószínűleg könnyebben indul, ha folyamatos indítózás helyett háromszor-négyszer indítózol fél-egy másodpercig, majd utána próbálod beindítani. Ilyenkor a motorvezérlő további kb. egy másodpercre megvezérli. (A motornak normál esetben minimum 35 baros nyomásra van szüksége, de indítózáskor képes 1-2 barral is megelégedni.)
Ha a nagynyomásúval van baj, akkor hiába trükközöl a leírt módon, nem lesz jobb.
Ha utóbbi nem tartja a nyomást leállításkor, még az is lehet, hogy szétszedés után kiderül, valamelyik golyósszelep sérült. Láttunk már ilyet is...
Ui.: Van nyomástartója. Az egyik az elektromos AC-ba van integrálva, a másik a nagynyomású szavattyúba. Ha külön van egy nyomásszabályzó a szivattyútól (kivitelfüggő), akkor még abban is...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.06.09. 18:12

keca írta:
McElek16V írta:
keca írta:Tisztelt Mester!

Tanácsodat kérném.

4g63 Lancer ,egyenletes sebességnél enyhe rángatást hintázást produkál.Érzésre olyan,mint amikor nagyobb teherautó jön szembe aminek a szele picit meglök. Ez a jelenség a légkondi használata alatt jócskán felerősödik. CEL nem világít,tárolt hibakód nincs.Új NGK iridium gyertyák. Milyen vonalon keresgéljek ?
Gyújtókábel,trafó,alapjárati motor,üzemanyag szűrő-szivattyú ???

Szia!
Szerintem a fojtószelep-szenzor környékén, üzemanyagrendszernél, légmennyiségmérőnél.


A benzinszivattyúnak hallható hangja van,sípol. Próbálkozzak egy szűrő cserével ??

A sípolás nem jelent feltétlenül hibát. Legalábbis olyat, amivel neked van dolgod.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: tvnepper » 2018.06.08. 17:02

Üdv.
Segitséget szeretnék kérni.
Van egy pajero pinin 2.0 gdi autóm amivel jó sokat szívok. Demár a végén vagyok egyszer jó is lesz.
A problémám: második vagy harmadik indításra tudom csak elinditani. Olyan mintha nem tartaná meg aza üzemanyagnyomást leállitások után. Van olyanja hogy nyomástartó szelep vagy valami. Hol keressem a hibát vagy mit cseréljek.
Köszönöm.
tvnepper
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.06.08. 16:52
auto tipusa: Pinin 2.0 gdi

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: keca » 2018.05.31. 06:57

[quote="McElek16V"][quote="keca"]Tisztelt Mester!

Tanácsodat kérném.

4g63 Lancer ,egyenletes sebességnél enyhe rángatást hintázást produkál.Érzésre olyan,mint amikor nagyobb teherautó jön szembe aminek a szele picit meglök. Ez a jelenség a légkondi használata alatt jócskán felerősödik. CEL nem világít,tárolt hibakód nincs.Új NGK iridium gyertyák. Milyen vonalon keresgéljek ?
Gyújtókábel,trafó,alapjárati motor,üzemanyag szűrő-szivattyú ???[/quote]
Szia!
Szerintem a fojtószelep-szenzor környékén, üzemanyagrendszernél, légmennyiségmérőnél.[/quote]

A benzinszivattyúnak hallható hangja van,sípol. Próbálkozzak egy szűrő cserével ??
keca
 
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.10.10. 15:36
Tartózkodási hely: Szabolcs megye
auto tipusa: 4G92/4G63

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.05.30. 13:05

Totó írta:Tisztelt Mester!
17 éves II Pajero 2,5 tdi 2000 es kiadás. Motor hamar eléri az üzemi hőfokot,de a fűtés nagyon gyenge. Mi lehet a hiba és ,hogy lehet javítani? Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlöm!
Vagy kevés a hűtővíz, van eldugult a fűtőradiátor. Szerintem...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.05.30. 13:04

keca írta:Tisztelt Mester!

Tanácsodat kérném.

4g63 Lancer ,egyenletes sebességnél enyhe rángatást hintázást produkál.Érzésre olyan,mint amikor nagyobb teherautó jön szembe aminek a szele picit meglök. Ez a jelenség a légkondi használata alatt jócskán felerősödik. CEL nem világít,tárolt hibakód nincs.Új NGK iridium gyertyák. Milyen vonalon keresgéljek ?
Gyújtókábel,trafó,alapjárati motor,üzemanyag szűrő-szivattyú ???

Szia!
Szerintem a fojtószelep-szenzor környékén, üzemanyagrendszernél, légmennyiségmérőnél.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: Totó » 2018.05.24. 17:53

Tisztelt Mester!
17 éves II Pajero 2,5 tdi 2000 es kiadás. Motor hamar eléri az üzemi hőfokot,de a fűtés nagyon gyenge. Mi lehet a hiba és ,hogy lehet javítani? Válaszát előre is köszönöm.
Totó
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.12.09. 16:18
auto tipusa: Pajero

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: keca » 2018.05.21. 16:53

Tisztelt Mester!

Tanácsodat kérném.

4g63 Lancer ,egyenletes sebességnél enyhe rángatást hintázást produkál.Érzésre olyan,mint amikor nagyobb teherautó jön szembe aminek a szele picit meglök. Ez a jelenség a légkondi használata alatt jócskán felerősödik. CEL nem világít,tárolt hibakód nincs.Új NGK iridium gyertyák. Milyen vonalon keresgéljek ?
Gyújtókábel,trafó,alapjárati motor,üzemanyag szűrő-szivattyú ???
keca
 
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.10.10. 15:36
Tartózkodási hely: Szabolcs megye
auto tipusa: 4G92/4G63

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.05.19. 12:51

McElek16V írta:
Gyula10 írta:Sziasztok! Végső elkeseredésemben írok. Kb. Egy éve vettem egy Mitsubishi Grandis 2.0 DID motorral szerelt járgányt. Eddig tökéletesen működött, de kb. 2 hónapja menet közben letiltott és 60-70 km- nél nem ment jobban. Szerelő, porlasztó csúcs hiba csere mind a négy. Munkadíj nem kevés. Viszont hazaúton már ismét a fenti hiba. Szakszervíz diagnosztika nem látja a hibát. Ismét szerelő újabb porlasztó csúcs csere mind a négy, ismét nem jó. Új szerelőhöz vittem a járgányt, aki szintén tanácstalan. Elektronikai baja nincs, ezen is túl vagyunk. Ha tudtok segítsetek. Köszönöm: Gyula km

Szia!
Amit leírtál, az nem segítség... Jobban járnánk mindketten, ha telefonon felhívnál valamikor, mivel el kellene mondani a pontos tüneteket, pl. hidegen vagy melegen, mennyi használat után, hogy indul, melyik PD TDi, stb.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.05.19. 12:50

Gyula10 írta:Sziasztok! Végső elkeseredésemben írok. Kb. Egy éve vettem egy Mitsubishi Grandis 2.0 DID motorral szerelt járgányt. Eddig tökéletesen működött, de kb. 2 hónapja menet közben letiltott és 60-70 km- nél nem ment jobban. Szerelő, porlasztó csúcs hiba csere mind a négy. Munkadíj nem kevés. Viszont hazaúton már ismét a fenti hiba. Szakszervíz diagnosztika nem látja a hibát. Ismét szerelő újabb porlasztó csúcs csere mind a négy, ismét nem jó. Új szerelőhöz vittem a járgányt, aki szintén tanácstalan. Elektronikai baja nincs, ezen is túl vagyunk. Ha tudtok segítsetek. Köszönöm: Gyula km

Szia!
Amit leírtál, az nem segítség... Jobban járnánk mindketten, ha telefonon felhívnál valamikor, mivel el kellene mondani a pontos tüneteket, pl. hidegen vagy melegen, mennyi használat után, van-e hibakód, hogy indul, stb.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég