McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.02.17. 22:07

LSV írta:
McElek16V írta:
LSV írta:Szia Mester,
Egy outlander vásárlás előtt állok. Nem vagyok jártas az automatákban, de végre nagyon szeretnék egyet. 2.4 intense a kiszemelt. Meg szabad venni (általában, nem ezt a konkrét példányt)? Miket kellene ellenőrizni az autón, mik lehetnek buktatók/rizikó (elvileg végig vezetett szervizkönyves, de már elmúlt 10 éves).
Nézelődtem még németországban 2.0 turbo változat felől is, de automatát nem találtam, és többen is inkább a 2.4et preferálnák mert az tartósabb. Apropó automata, a 4 sebesség nem kevés (már az 1.4 kis vvti manual corollában is hiányolom a 6. fokozatot, bár lehet automatánál teljesen más hosszúságú fokozatok vannak)?
Köszönöm!

Szia!
Ugyanazt kell nézni, mint minden másik autónál... A kasztni tud rozsdásodni,láttam olyan hátsó sárvédőívet, ami már készült leesni. Mechanikus váltóban 200 ezernél kezdenek szólni a csapágyak. Némelyik már jelentősen eszi az olajat. Hátul a futómű úgy tud nyikorogni, mint egy talicskáé, de az könnyen javítható...
Az automata áttételei mások, hosszabbak, de még egy fokozat elférne mindegyik váltóban.
Ha gázost veszel, lehet, hogy nagy nyűgöt kapsz a nyakadba, mert a legtöbb rosszul van beállítva, az pedig egy csomó gondot generál.


Szia Mester.
Köszönöm a tanácsot. Megnéztem a gépet de sajnos nem azt a látványt kaptam amit hirdettek... Hátsó féket mondták hogy az nyikorog mert befog, de nem volt forró a teszt út alatt, talán inkább a futómű vagy difiből jött a hang. A hátsó kerékjárati ív rohadt, alja rozsdult. De látom már megtalálta a nepper a madarat rá.

Hozzád lehet vinni gépet átvizsgálásra? C-Crosser is vihető (gondolom, hisz ugyanaz). Tényleg ezeknél japán vagy francia cikkszámokkal kell keresni alkatrészt?
Köszönöm válaszod!

Várj... 2,4, ill. 2,0turbó az első szériában van, az viszont nem a C-Crosser. Amennyiben az általad kiszemelt olyan, mint a C-Crosser, akkor az már a 2. széria, azokban nem láttam még 2,4-es benzines motort, és a 2,0-ás pedig PDTDi-s diesel... De az még mindig nem a C-Crosser, azt később kezdték forgalmazni 2,2HDI motorral.
Mi csak Mitsuval foglalkozunk. Azt nem tudom, hogy hajlandó-e kommunikálni a mi gépünk a Peugeot-Citroen párossal.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: Nehéz indítás

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.02.17. 21:59

Minihodow91 írta:
McElek16V írta:
Minihodow91 írta:Sziasztok,

Előre is bocsánat, ha az általam feldobott téma nem ide tartozik, de bízom benne, hogy valaki tud majd segíteni. :)

Nekem egy '12-es 1.3-as Colt-om van. Sajnos ez az ugráló alapjárat nálam is előfordul olykor olykor, de nálam a fő probléma, hogy kb minden 4-5. indításnál nagyon nehezen indul a kocsi. Voltam szerelőnél, azt mondták, hogy ők nem tapasztalták és így nem is tudnak vele mit kezdeni.. akksit cseréltem benne nem olyan régen, be is van mérve, így nem hinném, hogy ez a baja.. tapasztalt bárki hasonlót, vagy tud esetleg segíteni? :)

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat :)

Szia!
Mit jelent az, hogy nehezen indul?
Lassan teker az indítómotor?
Sokáig teker és nem indul? Ki kell forgatni a kulcsot és újra kezdeni?
Sokáig teker, köhécsel és úgy indul?
Gyújtógyertya csere volt?
Rátették gyári gépre az esetleges hibakódok vagy szoftverfrissítés miatt?




Szia,
Gyertya csere volt, a gyárilag előírt gyertyákat kapta. Számítógéppel nézték, nem találtak hibát. A nehéz indítást úgy értem, hogy sokáig teker és úgy indul. Nem kell forgatni a kulcsot és újra kezdeni, általában azon a határon indul be, amikor már majdnem újra kezdenéd. Indító motornak lehet köze hozzá? Start-Stop rendszer van benne, de nem használom, mivel azt mondták, rövid távon tönkre teheti ezt.

Üdv!
Először is érdemes megnézni, van-e szoftverfrissítés hozzá. Ezen kívül elképzelhetőnek tartok néhány hibát, ezeket pl. oszcilloszkóppal lehet ellenőrizni. Ilyesmi pl: vezérmű- és főtengely jeladók, MAP szenzor, vezérműtengely-állító szelep. Esetleg nincs beépítve riasztó vagy immobiliser?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: MR-T » 2018.02.14. 18:48

McElek16V írta:
MR-T írta:Sziasztok !

Napi használatban lévő 1.3-as 1999-es space star egyik napról a másikra nem indul. Tegnap akartam vele menni, de csak tekert az öndító... Ma ismét megpróbáltam, szintén ugyanaz. Indítóspray-jel sem indult.

Van valami ötletetek ?

Köszönöm szépen, nagy szükség lenne a kocsira :cry:

Szia!
Ettől még sajnos több dolog is lehet... Ez még gyújtáselosztós, vagy már 2 külön trafója van?



Tisztelt McElek16V !

Gyújtáselosztós. Ki is cserélte a szerelő kábelekkel és gyertyákkal együtt, jó lett. Most ( 1 hónappal később ) azt csinálja, hogy általában nem indul, de úgy, hogy nem is teker az önindító. Csak kattan egyet amikor indítóznék. Ekkor gyújtásnál a kontroll lámpák világítanak, mint egy jól működő autón, van mikor az sem, ritkán pedig beindul... Tanácstalan vagyok.
Önindító volt már felújítva 1 éve (5-6 ezer km) . Azzal próbáloztam volna,hogy megütögetem az önindítót, de nem találtam ! ! ! :shock: Motor alatt lehet....
MR-T
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2015.08.01. 12:11
auto tipusa: space star

Re:McElek16V

HozzászólásSzerző: konan a trágár » 2018.02.13. 20:35

Tisztelt Mester!
Van egy 2001-es galant 2.0 4g63 136LE motoros kombim. 1 hete lett vezérlés cserélve, tegnap 1100-1200 fordulatszám környékén
elkezdett rezonálni, 4000-4500 felett pedig konkrétan szét akart esni. Van tippje mi lehet a probléma?
Köszönöm a választ előre is.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára konan a trágár 2018.02.15. 20:14-kor.
konan a trágár
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.02.13. 20:21
auto tipusa: galant 2.0 glx

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LSV » 2018.02.12. 21:57

McElek16V írta:
LSV írta:Szia Mester,
Egy outlander vásárlás előtt állok. Nem vagyok jártas az automatákban, de végre nagyon szeretnék egyet. 2.4 intense a kiszemelt. Meg szabad venni (általában, nem ezt a konkrét példányt)? Miket kellene ellenőrizni az autón, mik lehetnek buktatók/rizikó (elvileg végig vezetett szervizkönyves, de már elmúlt 10 éves).
Nézelődtem még németországban 2.0 turbo változat felől is, de automatát nem találtam, és többen is inkább a 2.4et preferálnák mert az tartósabb. Apropó automata, a 4 sebesség nem kevés (már az 1.4 kis vvti manual corollában is hiányolom a 6. fokozatot, bár lehet automatánál teljesen más hosszúságú fokozatok vannak)?
Köszönöm!

Szia!
Ugyanazt kell nézni, mint minden másik autónál... A kasztni tud rozsdásodni,láttam olyan hátsó sárvédőívet, ami már készült leesni. Mechanikus váltóban 200 ezernél kezdenek szólni a csapágyak. Némelyik már jelentősen eszi az olajat. Hátul a futómű úgy tud nyikorogni, mint egy talicskáé, de az könnyen javítható...
Az automata áttételei mások, hosszabbak, de még egy fokozat elférne mindegyik váltóban.
Ha gázost veszel, lehet, hogy nagy nyűgöt kapsz a nyakadba, mert a legtöbb rosszul van beállítva, az pedig egy csomó gondot generál.


Szia Mester.
Köszönöm a tanácsot. Megnéztem a gépet de sajnos nem azt a látványt kaptam amit hirdettek... Hátsó féket mondták hogy az nyikorog mert befog, de nem volt forró a teszt út alatt, talán inkább a futómű vagy difiből jött a hang. A hátsó kerékjárati ív rohadt, alja rozsdult. De látom már megtalálta a nepper a madarat rá.

Hozzád lehet vinni gépet átvizsgálásra? C-Crosser is vihető (gondolom, hisz ugyanaz). Tényleg ezeknél japán vagy francia cikkszámokkal kell keresni alkatrészt?
Köszönöm válaszod!
LSV
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.01.11. 15:18
auto tipusa: Outlander 2.4

Re: Nehéz indítás

HozzászólásSzerző: Minihodow91 » 2018.02.11. 15:11

McElek16V írta:
Minihodow91 írta:Sziasztok,

Előre is bocsánat, ha az általam feldobott téma nem ide tartozik, de bízom benne, hogy valaki tud majd segíteni. :)

Nekem egy '12-es 1.3-as Colt-om van. Sajnos ez az ugráló alapjárat nálam is előfordul olykor olykor, de nálam a fő probléma, hogy kb minden 4-5. indításnál nagyon nehezen indul a kocsi. Voltam szerelőnél, azt mondták, hogy ők nem tapasztalták és így nem is tudnak vele mit kezdeni.. akksit cseréltem benne nem olyan régen, be is van mérve, így nem hinném, hogy ez a baja.. tapasztalt bárki hasonlót, vagy tud esetleg segíteni? :)

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat :)

Szia!
Mit jelent az, hogy nehezen indul?
Lassan teker az indítómotor?
Sokáig teker és nem indul? Ki kell forgatni a kulcsot és újra kezdeni?
Sokáig teker, köhécsel és úgy indul?
Gyújtógyertya csere volt?
Rátették gyári gépre az esetleges hibakódok vagy szoftverfrissítés miatt?




Szia,
Gyertya csere volt, a gyárilag előírt gyertyákat kapta. Számítógéppel nézték, nem találtak hibát. A nehéz indítást úgy értem, hogy sokáig teker és úgy indul. Nem kell forgatni a kulcsot és újra kezdeni, általában azon a határon indul be, amikor már majdnem újra kezdenéd. Indító motornak lehet köze hozzá? Start-Stop rendszer van benne, de nem használom, mivel azt mondták, rövid távon tönkre teheti ezt.
Minihodow91
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.02.05. 17:29
auto tipusa: Colt

Re: Nehéz indítás

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.02.11. 13:51

Minihodow91 írta:Sziasztok,

Előre is bocsánat, ha az általam feldobott téma nem ide tartozik, de bízom benne, hogy valaki tud majd segíteni. :)

Nekem egy '12-es 1.3-as Colt-om van. Sajnos ez az ugráló alapjárat nálam is előfordul olykor olykor, de nálam a fő probléma, hogy kb minden 4-5. indításnál nagyon nehezen indul a kocsi. Voltam szerelőnél, azt mondták, hogy ők nem tapasztalták és így nem is tudnak vele mit kezdeni.. akksit cseréltem benne nem olyan régen, be is van mérve, így nem hinném, hogy ez a baja.. tapasztalt bárki hasonlót, vagy tud esetleg segíteni? :)

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat :)

Szia!
Mit jelent az, hogy nehezen indul?
Lassan teker az indítómotor?
Sokáig teker és nem indul? Ki kell forgatni a kulcsot és újra kezdeni?
Sokáig teker, köhécsel és úgy indul?
Gyújtógyertya csere volt?
Rátették gyári gépre az esetleges hibakódok vagy szoftverfrissítés miatt?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Nehéz indítás

HozzászólásSzerző: Minihodow91 » 2018.02.09. 14:44

Sziasztok,

Előre is bocsánat, ha az általam feldobott téma nem ide tartozik, de bízom benne, hogy valaki tud majd segíteni. :)

Nekem egy '12-es 1.3-as Colt-om van. Sajnos ez az ugráló alapjárat nálam is előfordul olykor olykor, de nálam a fő probléma, hogy kb minden 4-5. indításnál nagyon nehezen indul a kocsi. Voltam szerelőnél, azt mondták, hogy ők nem tapasztalták és így nem is tudnak vele mit kezdeni.. akksit cseréltem benne nem olyan régen, be is van mérve, így nem hinném, hogy ez a baja.. tapasztalt bárki hasonlót, vagy tud esetleg segíteni? :)

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat :)
Minihodow91
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.02.05. 17:29
auto tipusa: Colt

Re: visszagurulás gátló

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.01.28. 21:26

Darrow írta:Szervusz!

Előre is elnézést kérek, ha esetleg nem ebbe a fórumba tartozik kérdésem, feltettem a Lancer fórumba is. Nekem egy 2015-ös Lancerem van, 1.6-os benzines. Azt szeretném kérdezni, hogy van-e lehetőség visszagurulás gátló, vagy hegymenet asszisztens beépítésére? Mindössze kényelmi szempontból. Illetve bontott egység beszerelhető-e ebbe a modellbe, vagy milyen lehetőségek vannak? Ha jól tudom az ASX hasonló a Lancerhez és ahhoz széria.

Köszönöm előre is

Üdvözlettel Csaba

Helló!

Nem volt még ilyen kérdés... A Lancert jóval előbb tervezték.
Már arra sem tudok hirtelen válaszolni, hogy fizikailag van-e valamilyen akadálya egy átépítésnek. Ha megvalósítható, akkor az sem biztos, hogy olyan elektronika beépíthető, ami vezérli a féket, mivel ezek az ECU-k eléggé figyelik egymást. Nem utolsó sorban az sem mindegy, ki vállalja a felelősséget, ha valamiért menet közben zár a fék. Tudod, ha elől blokkol egy kerék, a legtöbben meg tudják fogni, de ha hátul...
Üdv!
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: diesel Galant termosztát

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.01.28. 21:16

Anakin írta:Szia Mester4

95-ös gömblyű galant, 2.0-ás, 4D68 -as motor. A probélma régi: nagyon kószál a vízhőmérő mutatója, télen alig van fűtés, mert az istennek sem akar bemelegedni, nyáron is csak dugóban éri el az üzemi hőfokot. már attól félek, berosdálnak a ventik :)
Cseréltem termoszátot, aminek a szélén van egy fityegő fémdarab, manual szerint "jiggle" szelep. előszőr sikerült úgy beraknom, hogy lefelé volt, később láttam a manualban, hogy annak felül kéne lennie. Viszont így elég hamar elérte az üzem közeli hőfokot, lett rendes fűtésem is, ám minden hidegindításkor bugyogott a radiátorban a víz. Irtó sokat járattam egyszer hazaérkezés után, hogy bekapcosljanak a ventik (üzemi hőfokon van), ekkor a manual szerint felpörgettem 3000rpm fölé párszor a motort, üresben, ahogy le volt írva. Ám a bugyogás nem múlt el másnap reggel. A tágulásiból sem fogyott a víz, stb., viszont megszűnt a vízhőmérő nagy kilengése, üzemi hőfok alatt vmivel ugyan, de állandó lett. Aztán megfordítottam, felfele van, erre ugynaolyan sz@r, mint volt, alig van meleg és ugyanúgy kóvályog a vízhőfok (pl. ha hegymenet után motorfékkel megyek lefelé, úgy kihűl, mint a huzat). Jah és persze bugyog. Eddig orrán-száján szivárgott a víz a term. házon, főleg télen ugyebár, meg rendesen fogyott is a víz, néha csontra kiürült a tartály, pedig nem hengerfejes.Ez oké, mert elcsöpögött, de nem volt bugyogás.. .meg fűtés se. :) Most akkor mi az igazság? Vagy vmit nézni kell a term. házon? Mert én bevalom néztem, de semmi vájatot v. vmit nem láttam ott, így csont felülre pozícionáltam a term-ot, manual szerint. Lehet, ez a gond, hogy ott vmit nem vettem észre? V. most lett vmi baja a radiátornak? V. szerelési hiba? Pasztával raktam össze, a vájatba, ahová a term. gumigyűrűje ül, nyomtam egy kis pasztát körbe, bár a manualban semmi nincs erről, csak a term. ház többi részének a pasztázásáról, én meg gondoltam, oda is kellhet....

Előre is köszönöm a figyelmed, bár tudom, sok hektó sörrel lógok már neked, annyiszor húztál ki a csávából.

Szia!
Paszta nem kell, arra elég a gumitömítés. A szelepnek felül kell leniie, úgy légtelenedik a termosztát és környéke. Én megnézném, hogy a hűtőrendszer nyomása megfelelő-e, illetve rendesen tud-e vándorolni a fagyálló hideg-meleg rendszernél a tágulási tartály felé-felől.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

visszagurulás gátló

HozzászólásSzerző: Darrow » 2018.01.28. 20:58

Szervusz!

Előre is elnézést kérek, ha esetleg nem ebbe a fórumba tartozik kérdésem, feltettem a Lancer fórumba is. Nekem egy 2015-ös Lancerem van, 1.6-os benzines. Azt szeretném kérdezni, hogy van-e lehetőség visszagurulás gátló, vagy hegymenet asszisztens beépítésére? Mindössze kényelmi szempontból. Illetve bontott egység beszerelhető-e ebbe a modellbe, vagy milyen lehetőségek vannak? Ha jól tudom az ASX hasonló a Lancerhez és ahhoz széria.

Köszönöm előre is

Üdvözlettel Csaba
Darrow
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.04.29. 10:26
auto tipusa: Lancer X 2015. 1,6

diesel Galant termosztát

HozzászólásSzerző: Anakin » 2018.01.24. 19:53

Szia Mester4

95-ös gömblyű galant, 2.0-ás, 4D68 -as motor. A probélma régi: nagyon kószál a vízhőmérő mutatója, télen alig van fűtés, mert az istennek sem akar bemelegedni, nyáron is csak dugóban éri el az üzemi hőfokot. már attól félek, berosdálnak a ventik :)
Cseréltem termoszátot, aminek a szélén van egy fityegő fémdarab, manual szerint "jiggle" szelep. előszőr sikerült úgy beraknom, hogy lefelé volt, később láttam a manualban, hogy annak felül kéne lennie. Viszont így elég hamar elérte az üzem közeli hőfokot, lett rendes fűtésem is, ám minden hidegindításkor bugyogott a radiátorban a víz. Irtó sokat járattam egyszer hazaérkezés után, hogy bekapcosljanak a ventik (üzemi hőfokon van), ekkor a manual szerint felpörgettem 3000rpm fölé párszor a motort, üresben, ahogy le volt írva. Ám a bugyogás nem múlt el másnap reggel. A tágulásiból sem fogyott a víz, stb., viszont megszűnt a vízhőmérő nagy kilengése, üzemi hőfok alatt vmivel ugyan, de állandó lett. Aztán megfordítottam, felfele van, erre ugynaolyan sz@r, mint volt, alig van meleg és ugyanúgy kóvályog a vízhőfok (pl. ha hegymenet után motorfékkel megyek lefelé, úgy kihűl, mint a huzat). Jah és persze bugyog. Eddig orrán-száján szivárgott a víz a term. házon, főleg télen ugyebár, meg rendesen fogyott is a víz, néha csontra kiürült a tartály, pedig nem hengerfejes.Ez oké, mert elcsöpögött, de nem volt bugyogás.. .meg fűtés se. :) Most akkor mi az igazság? Vagy vmit nézni kell a term. házon? Mert én bevalom néztem, de semmi vájatot v. vmit nem láttam ott, így csont felülre pozícionáltam a term-ot, manual szerint. Lehet, ez a gond, hogy ott vmit nem vettem észre? V. most lett vmi baja a radiátornak? V. szerelési hiba? Pasztával raktam össze, a vájatba, ahová a term. gumigyűrűje ül, nyomtam egy kis pasztát körbe, bár a manualban semmi nincs erről, csak a term. ház többi részének a pasztázásáról, én meg gondoltam, oda is kellhet....

Előre is köszönöm a figyelmed, bár tudom, sok hektó sörrel lógok már neked, annyiszor húztál ki a csávából.
Ничего не плохо, только по другому хорошо.
Avatar
Anakin
 
Hozzászólások: 104
Csatlakozott: 2008.09.20. 17:33
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Galant 2.0 GLS TD

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: pczolee » 2018.01.19. 15:58

McElek16V írta:
pczolee írta:Sziasztok, Szia Mester.

Egy érdekes jelenségben kérném a segítségeteket.
2000-es cápa, 2.5 V6.
Észrevettem, hogy fogy a víz, és a füstje is fehéres, na, meg a csöveket is fújta, szóval, gondoltam, ennek a fele sem tréfa, biztos hengerfejes lesz a jószág. Egyébként más tünete nem volt, a fűtés nagyon jó, indult ment ahogy kell...
Szóval megnéztem a gyertyákat, de egy kivételével mind szép volt, az az egy is csak gyanús volt, nem mondtam volna rá egyértelműen, hogy ott a hiba.
(Egyébként csak zárójelben mondom, hogy volt vagy 3mm-es gyertyahézag, mint a rotor, mind az elosztófedél jól elhasználódva, ezek még gyáriak, pedig az autó 210e km-t ment! Ennek ellenére egyet nem hagyott ki a gyújtás)
Ezek után, lekaptam a hengerfejeket (na ez azért túlzás, hogy lekaptam, mert jó melós volt), és érdekes dolgokat láttam, minden kipufogószelep fehéres, tehát vízköves. WTF? Azt hittem látni fogom hol a hiba, de látni semmit nem lehet, látszólag minden jó (nem látom átégve a tömítést vagy ilyesmi). Most természetesen mennek a hengerfejet síkoltatni meg nyomáspróba stb, meg mindent kicserélek benne, ami kopó és ki kell.
Hátha kiderül vmi, de ki mit tippel? Van valami ami felett elsiklok? Hogy lehet, hogy minden hengerbe jut víz? Van vmi típushiba? Ez normális, hogy ilyen jön elő ennyi km után? Amúgy a vezműtengely és környéke, meg a hengerfal is tökéletes szép állapotban van, szóval nem néz ki kopottnak a motor, vagy olyannak, amit visszatekertek volna...

Köszönöm a segítségeket és BÚÉK.

Helló!
Szerintem rossz helyen keresgélsz... A kipufogószelep valószínűleg a szegény keveréktől világosszürke, nem azért, mert vizet kap... A vízfogyás legtöbbször a vízcsövek hibája, legjellemzőbb, hogy az olajhűtő csöveire olaj folyik, amitől azok eresztik a fagyállót. Ja, a kipufogógáz legtöbb esetben fehéres, többek között azért, mert a benzinben is lehet víz és a katalizátor is "gyárt" vizet.


Helló.

Köszönöm a válaszod. Többször elolvastam amit írtál, de nem értem. Csak arra tudok gondolni, hogy arra gondoltál, hogy a "...vízhűtő csöveire olaj folyik...". Minden esetre biztos hogy nem ilyen jellegű volt a gond, mert sehol semmi szivárgást nem láttam. A kipufgázzal kapcs, ha mentem vele 100km-t utána is fehéres volt (összehasonlítva másik ugyanilyen motorral szerelt autóval, annál nem volt ilyen) és ez a kisebbik gond a nagyobbik az, hogy a vízcsöveim meg jó kemények, tehát valószínűleg beledolgozik a dugattyú... Minden esetre még várom a nyomáspróba eredményét, aztán ha minden ok megy össze az egész és meglátjuk....
pczolee
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.07.18. 16:04
auto tipusa: Mitsubishi Galant G8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.01.16. 21:20

pczolee írta:Sziasztok, Szia Mester.

Egy érdekes jelenségben kérném a segítségeteket.
2000-es cápa, 2.5 V6.
Észrevettem, hogy fogy a víz, és a füstje is fehéres, na, meg a csöveket is fújta, szóval, gondoltam, ennek a fele sem tréfa, biztos hengerfejes lesz a jószág. Egyébként más tünete nem volt, a fűtés nagyon jó, indult ment ahogy kell...
Szóval megnéztem a gyertyákat, de egy kivételével mind szép volt, az az egy is csak gyanús volt, nem mondtam volna rá egyértelműen, hogy ott a hiba.
(Egyébként csak zárójelben mondom, hogy volt vagy 3mm-es gyertyahézag, mint a rotor, mind az elosztófedél jól elhasználódva, ezek még gyáriak, pedig az autó 210e km-t ment! Ennek ellenére egyet nem hagyott ki a gyújtás)
Ezek után, lekaptam a hengerfejeket (na ez azért túlzás, hogy lekaptam, mert jó melós volt), és érdekes dolgokat láttam, minden kipufogószelep fehéres, tehát vízköves. WTF? Azt hittem látni fogom hol a hiba, de látni semmit nem lehet, látszólag minden jó (nem látom átégve a tömítést vagy ilyesmi). Most természetesen mennek a hengerfejet síkoltatni meg nyomáspróba stb, meg mindent kicserélek benne, ami kopó és ki kell.
Hátha kiderül vmi, de ki mit tippel? Van valami ami felett elsiklok? Hogy lehet, hogy minden hengerbe jut víz? Van vmi típushiba? Ez normális, hogy ilyen jön elő ennyi km után? Amúgy a vezműtengely és környéke, meg a hengerfal is tökéletes szép állapotban van, szóval nem néz ki kopottnak a motor, vagy olyannak, amit visszatekertek volna...

Köszönöm a segítségeket és BÚÉK.

Helló!
Szerintem rossz helyen keresgélsz... A kipufogószelep valószínűleg a szegény keveréktől világosszürke, nem azért, mert vizet kap... A vízfogyás legtöbbször a vízcsövek hibája, legjellemzőbb, hogy az olajhűtő csöveire olaj folyik, amitől azok eresztik a fagyállót. Ja, a kipufogógáz legtöbb esetben fehéres, többek között azért, mert a benzinben is lehet víz és a katalizátor is "gyárt" vizet.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.01.16. 21:14

LSV írta:Szia Mester,
Egy outlander vásárlás előtt állok. Nem vagyok jártas az automatákban, de végre nagyon szeretnék egyet. 2.4 intense a kiszemelt. Meg szabad venni (általában, nem ezt a konkrét példányt)? Miket kellene ellenőrizni az autón, mik lehetnek buktatók/rizikó (elvileg végig vezetett szervizkönyves, de már elmúlt 10 éves).
Nézelődtem még németországban 2.0 turbo változat felől is, de automatát nem találtam, és többen is inkább a 2.4et preferálnák mert az tartósabb. Apropó automata, a 4 sebesség nem kevés (már az 1.4 kis vvti manual corollában is hiányolom a 6. fokozatot, bár lehet automatánál teljesen más hosszúságú fokozatok vannak)?
Köszönöm!

Szia!
Ugyanazt kell nézni, mint minden másik autónál... A kasztni tud rozsdásodni,láttam olyan hátsó sárvédőívet, ami már készült leesni. Mechanikus váltóban 200 ezernél kezdenek szólni a csapágyak. Némelyik már jelentősen eszi az olajat. Hátul a futómű úgy tud nyikorogni, mint egy talicskáé, de az könnyen javítható...
Az automata áttételei mások, hosszabbak, de még egy fokozat elférne mindegyik váltóban.
Ha gázost veszel, lehet, hogy nagy nyűgöt kapsz a nyakadba, mert a legtöbb rosszul van beállítva, az pedig egy csomó gondot generál.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron