McElek16V

Hibák és javításuk.
Ide várjuk a kérdéseket, és a hozzáértők válaszait.

Moderátor: ogtrai

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.03.05. 18:49

pczolee írta:
pczolee írta:Sziasztok.

2.5 v6-os cápába ki milyen fékbetét féktárcsa párost javasol, mik váltak be, mik amiket inkább kerüljek?
Köszönöm


Sziasztok.

Látom jót kérdeztem ;) . Vagy senki nem szokott tárcsát cserélni? Vagy ez ennyire triviális?
Akkor máshogy teszem fel a kérdést a Mikoda márkáról mit tudtok? Konkrétan a 0929 -es cikkszámú lenne nekemvaló... Nem olcsó, de hajlandó lennék kifizetni a felárat, ha tényleg megéri és jó.

Köszöönm

Szia!
Nem ismerem a Mikoda-t... Az a baj, hogy nem tudok egértelmű párosítást. Néha ez, néha az jön be. Pláne a Galantoknál...
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

pár kérdés - Cheesy

HozzászólásSzerző: Cheesy » 2018.03.05. 12:39

Sziasztok,

Vettem egy 2013-as 2,5 diesel long Pajerót. Nagyon tetszik, jól is működik, kivéve hogy a jobb első utasra nincsen fűtés. Mi lehet belül elcsúszva? Hogy működik ez a rész?
Másik kérdés az, hogy a hűtővíz óra elkezdett rakoncátlankodni (most cseréltem ki aranyárban) és 2 hét használat után alkalmanként megemelkedik a mutatott hőmérséklet, legutóbb a hideg autóban forráspontot mutatott 5 perc után. Vajon mi lehet a gond? Harmadik kérdés a kilométeróra mechanikus? Lehet benn e spirált cserélni?

Köszönöm
Cheesy
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.03.05. 12:21
auto tipusa: Pajero 2,5 diesel

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: MR-T » 2018.03.03. 18:57

Tisztelt McElek 16V!

Megoldódott a Space Star hibája!
Ön javasolta, hogy tisztítsam meg a sarukat, ekkor tűnt fel, hogy a sarutól induló kábel lazán van befogatva a saruba. Ezen kábel megszorításával megoldódott az indításos probléma. Valószínű, hogy a párás időben már nem húzott át...
Nagyon hálás vagyok a tippért !
Üdv, MR-T :wink:
MR-T
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2015.08.01. 12:11
auto tipusa: space star

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: pczolee » 2018.03.02. 12:18

pczolee írta:Sziasztok.

2.5 v6-os cápába ki milyen fékbetét féktárcsa párost javasol, mik váltak be, mik amiket inkább kerüljek?
Köszönöm


Sziasztok.

Látom jót kérdeztem ;) . Vagy senki nem szokott tárcsát cserélni? Vagy ez ennyire triviális?
Akkor máshogy teszem fel a kérdést a Mikoda márkáról mit tudtok? Konkrétan a 0929 -es cikkszámú lenne nekemvaló... Nem olcsó, de hajlandó lennék kifizetni a felárat, ha tényleg megéri és jó.

Köszöönm
pczolee
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.07.18. 16:04
auto tipusa: Mitsubishi Galant G8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: pczolee » 2018.02.22. 11:11

Sziasztok.

2.5 v6-os cápába ki milyen fékbetét féktárcsa párost javasol, mik váltak be, mik amiket inkább kerüljek?
Köszönöm
pczolee
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.07.18. 16:04
auto tipusa: Mitsubishi Galant G8

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.02.17. 22:26

MR-T írta:
McElek16V írta:
MR-T írta:Sziasztok !

Napi használatban lévő 1.3-as 1999-es space star egyik napról a másikra nem indul. Tegnap akartam vele menni, de csak tekert az öndító... Ma ismét megpróbáltam, szintén ugyanaz. Indítóspray-jel sem indult.

Van valami ötletetek ?

Köszönöm szépen, nagy szükség lenne a kocsira :cry:

Szia!
Ettől még sajnos több dolog is lehet... Ez még gyújtáselosztós, vagy már 2 külön trafója van?



Tisztelt McElek16V !

Gyújtáselosztós. Ki is cserélte a szerelő kábelekkel és gyertyákkal együtt, jó lett. Most ( 1 hónappal később ) azt csinálja, hogy általában nem indul, de úgy, hogy nem is teker az önindító. Csak kattan egyet amikor indítóznék. Ekkor gyújtásnál a kontroll lámpák világítanak, mint egy jól működő autón, van mikor az sem, ritkán pedig beindul... Tanácstalan vagyok.
Önindító volt már felújítva 1 éve (5-6 ezer km) . Azzal próbáloztam volna,hogy megütögetem az önindítót, de nem találtam ! ! ! :shock: Motor alatt lehet....

Az indítómotor a motor hátsó részén, a szívócsonk alatt található. Hengeres tárgy, de nem könnyű meglátni, eléggé takarja oldalról és felülről több alkatrész.
Mindenesetre először alaposan megpucolnám az akkusarukat, mert ez a többféle tünet inkább oda szűkíthető, mint csak az indítóra.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: Re:McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.02.17. 22:18

konan a trágár írta:Tisztelt Mester!
Van egy 2001-es galant 2.0 4g63 136LE motoros kombim. 1 hete lett vezérlés cserélve, tegnap 1100-1200 fordulatszám környékén
elkezdett rezonálni, 4000-4500 felett pedig konkrétan szét akart esni. Van tippje mi lehet a probléma?
Köszönöm a választ előre is.

Tisztelt Trágár! :)
Azt csak remélni tudom, hogy minden csavar meg lett húzva. Az eleve rosszul összerakottak azonnal ráznak, de legtöbbször nem ilyen széles fordulatszám-tartományban, hanem inkább 2,500-3,000 között.
Én mihamarabb visszavinném. Az esetleges kármérséklés miatt is, de azért nem lehet kizárni, hogy valamelyik henger hagy ki gázadáskor és az sem egészséges.
Ha a szerelő ellenőrzésképpen visszaszedi a vezérlés burkolatát, érdemes megkérdezni, hogy a feszítőgörgőt balra forgatta-e feszítéskor, illetve megfelelő erővel tette-e meg. Mindkettő fontos, utóbbira emlékeim szerint 35-40 Nm körüli értéket ír a gyár.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.02.17. 22:07

LSV írta:
McElek16V írta:
LSV írta:Szia Mester,
Egy outlander vásárlás előtt állok. Nem vagyok jártas az automatákban, de végre nagyon szeretnék egyet. 2.4 intense a kiszemelt. Meg szabad venni (általában, nem ezt a konkrét példányt)? Miket kellene ellenőrizni az autón, mik lehetnek buktatók/rizikó (elvileg végig vezetett szervizkönyves, de már elmúlt 10 éves).
Nézelődtem még németországban 2.0 turbo változat felől is, de automatát nem találtam, és többen is inkább a 2.4et preferálnák mert az tartósabb. Apropó automata, a 4 sebesség nem kevés (már az 1.4 kis vvti manual corollában is hiányolom a 6. fokozatot, bár lehet automatánál teljesen más hosszúságú fokozatok vannak)?
Köszönöm!

Szia!
Ugyanazt kell nézni, mint minden másik autónál... A kasztni tud rozsdásodni,láttam olyan hátsó sárvédőívet, ami már készült leesni. Mechanikus váltóban 200 ezernél kezdenek szólni a csapágyak. Némelyik már jelentősen eszi az olajat. Hátul a futómű úgy tud nyikorogni, mint egy talicskáé, de az könnyen javítható...
Az automata áttételei mások, hosszabbak, de még egy fokozat elférne mindegyik váltóban.
Ha gázost veszel, lehet, hogy nagy nyűgöt kapsz a nyakadba, mert a legtöbb rosszul van beállítva, az pedig egy csomó gondot generál.


Szia Mester.
Köszönöm a tanácsot. Megnéztem a gépet de sajnos nem azt a látványt kaptam amit hirdettek... Hátsó féket mondták hogy az nyikorog mert befog, de nem volt forró a teszt út alatt, talán inkább a futómű vagy difiből jött a hang. A hátsó kerékjárati ív rohadt, alja rozsdult. De látom már megtalálta a nepper a madarat rá.

Hozzád lehet vinni gépet átvizsgálásra? C-Crosser is vihető (gondolom, hisz ugyanaz). Tényleg ezeknél japán vagy francia cikkszámokkal kell keresni alkatrészt?
Köszönöm válaszod!

Várj... 2,4, ill. 2,0turbó az első szériában van, az viszont nem a C-Crosser. Amennyiben az általad kiszemelt olyan, mint a C-Crosser, akkor az már a 2. széria, azokban nem láttam még 2,4-es benzines motort, és a 2,0-ás pedig PDTDi-s diesel... De az még mindig nem a C-Crosser, azt később kezdték forgalmazni 2,2HDI motorral.
Mi csak Mitsuval foglalkozunk. Azt nem tudom, hogy hajlandó-e kommunikálni a mi gépünk a Peugeot-Citroen párossal.
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: Nehéz indítás

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.02.17. 21:59

Minihodow91 írta:
McElek16V írta:
Minihodow91 írta:Sziasztok,

Előre is bocsánat, ha az általam feldobott téma nem ide tartozik, de bízom benne, hogy valaki tud majd segíteni. :)

Nekem egy '12-es 1.3-as Colt-om van. Sajnos ez az ugráló alapjárat nálam is előfordul olykor olykor, de nálam a fő probléma, hogy kb minden 4-5. indításnál nagyon nehezen indul a kocsi. Voltam szerelőnél, azt mondták, hogy ők nem tapasztalták és így nem is tudnak vele mit kezdeni.. akksit cseréltem benne nem olyan régen, be is van mérve, így nem hinném, hogy ez a baja.. tapasztalt bárki hasonlót, vagy tud esetleg segíteni? :)

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat :)

Szia!
Mit jelent az, hogy nehezen indul?
Lassan teker az indítómotor?
Sokáig teker és nem indul? Ki kell forgatni a kulcsot és újra kezdeni?
Sokáig teker, köhécsel és úgy indul?
Gyújtógyertya csere volt?
Rátették gyári gépre az esetleges hibakódok vagy szoftverfrissítés miatt?




Szia,
Gyertya csere volt, a gyárilag előírt gyertyákat kapta. Számítógéppel nézték, nem találtak hibát. A nehéz indítást úgy értem, hogy sokáig teker és úgy indul. Nem kell forgatni a kulcsot és újra kezdeni, általában azon a határon indul be, amikor már majdnem újra kezdenéd. Indító motornak lehet köze hozzá? Start-Stop rendszer van benne, de nem használom, mivel azt mondták, rövid távon tönkre teheti ezt.

Üdv!
Először is érdemes megnézni, van-e szoftverfrissítés hozzá. Ezen kívül elképzelhetőnek tartok néhány hibát, ezeket pl. oszcilloszkóppal lehet ellenőrizni. Ilyesmi pl: vezérmű- és főtengely jeladók, MAP szenzor, vezérműtengely-állító szelep. Esetleg nincs beépítve riasztó vagy immobiliser?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: MR-T » 2018.02.14. 18:48

McElek16V írta:
MR-T írta:Sziasztok !

Napi használatban lévő 1.3-as 1999-es space star egyik napról a másikra nem indul. Tegnap akartam vele menni, de csak tekert az öndító... Ma ismét megpróbáltam, szintén ugyanaz. Indítóspray-jel sem indult.

Van valami ötletetek ?

Köszönöm szépen, nagy szükség lenne a kocsira :cry:

Szia!
Ettől még sajnos több dolog is lehet... Ez még gyújtáselosztós, vagy már 2 külön trafója van?



Tisztelt McElek16V !

Gyújtáselosztós. Ki is cserélte a szerelő kábelekkel és gyertyákkal együtt, jó lett. Most ( 1 hónappal később ) azt csinálja, hogy általában nem indul, de úgy, hogy nem is teker az önindító. Csak kattan egyet amikor indítóznék. Ekkor gyújtásnál a kontroll lámpák világítanak, mint egy jól működő autón, van mikor az sem, ritkán pedig beindul... Tanácstalan vagyok.
Önindító volt már felújítva 1 éve (5-6 ezer km) . Azzal próbáloztam volna,hogy megütögetem az önindítót, de nem találtam ! ! ! :shock: Motor alatt lehet....
MR-T
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2015.08.01. 12:11
auto tipusa: space star

Re:McElek16V

HozzászólásSzerző: konan a trágár » 2018.02.13. 20:35

Tisztelt Mester!
Van egy 2001-es galant 2.0 4g63 136LE motoros kombim. 1 hete lett vezérlés cserélve, tegnap 1100-1200 fordulatszám környékén
elkezdett rezonálni, 4000-4500 felett pedig konkrétan szét akart esni. Van tippje mi lehet a probléma?
Köszönöm a választ előre is.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára konan a trágár 2018.02.15. 20:14-kor.
konan a trágár
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.02.13. 20:21
auto tipusa: galant 2.0 glx

Re: McElek16V

HozzászólásSzerző: LSV » 2018.02.12. 21:57

McElek16V írta:
LSV írta:Szia Mester,
Egy outlander vásárlás előtt állok. Nem vagyok jártas az automatákban, de végre nagyon szeretnék egyet. 2.4 intense a kiszemelt. Meg szabad venni (általában, nem ezt a konkrét példányt)? Miket kellene ellenőrizni az autón, mik lehetnek buktatók/rizikó (elvileg végig vezetett szervizkönyves, de már elmúlt 10 éves).
Nézelődtem még németországban 2.0 turbo változat felől is, de automatát nem találtam, és többen is inkább a 2.4et preferálnák mert az tartósabb. Apropó automata, a 4 sebesség nem kevés (már az 1.4 kis vvti manual corollában is hiányolom a 6. fokozatot, bár lehet automatánál teljesen más hosszúságú fokozatok vannak)?
Köszönöm!

Szia!
Ugyanazt kell nézni, mint minden másik autónál... A kasztni tud rozsdásodni,láttam olyan hátsó sárvédőívet, ami már készült leesni. Mechanikus váltóban 200 ezernél kezdenek szólni a csapágyak. Némelyik már jelentősen eszi az olajat. Hátul a futómű úgy tud nyikorogni, mint egy talicskáé, de az könnyen javítható...
Az automata áttételei mások, hosszabbak, de még egy fokozat elférne mindegyik váltóban.
Ha gázost veszel, lehet, hogy nagy nyűgöt kapsz a nyakadba, mert a legtöbb rosszul van beállítva, az pedig egy csomó gondot generál.


Szia Mester.
Köszönöm a tanácsot. Megnéztem a gépet de sajnos nem azt a látványt kaptam amit hirdettek... Hátsó féket mondták hogy az nyikorog mert befog, de nem volt forró a teszt út alatt, talán inkább a futómű vagy difiből jött a hang. A hátsó kerékjárati ív rohadt, alja rozsdult. De látom már megtalálta a nepper a madarat rá.

Hozzád lehet vinni gépet átvizsgálásra? C-Crosser is vihető (gondolom, hisz ugyanaz). Tényleg ezeknél japán vagy francia cikkszámokkal kell keresni alkatrészt?
Köszönöm válaszod!
LSV
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.01.11. 15:18
auto tipusa: Outlander 2.4

Re: Nehéz indítás

HozzászólásSzerző: Minihodow91 » 2018.02.11. 15:11

McElek16V írta:
Minihodow91 írta:Sziasztok,

Előre is bocsánat, ha az általam feldobott téma nem ide tartozik, de bízom benne, hogy valaki tud majd segíteni. :)

Nekem egy '12-es 1.3-as Colt-om van. Sajnos ez az ugráló alapjárat nálam is előfordul olykor olykor, de nálam a fő probléma, hogy kb minden 4-5. indításnál nagyon nehezen indul a kocsi. Voltam szerelőnél, azt mondták, hogy ők nem tapasztalták és így nem is tudnak vele mit kezdeni.. akksit cseréltem benne nem olyan régen, be is van mérve, így nem hinném, hogy ez a baja.. tapasztalt bárki hasonlót, vagy tud esetleg segíteni? :)

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat :)

Szia!
Mit jelent az, hogy nehezen indul?
Lassan teker az indítómotor?
Sokáig teker és nem indul? Ki kell forgatni a kulcsot és újra kezdeni?
Sokáig teker, köhécsel és úgy indul?
Gyújtógyertya csere volt?
Rátették gyári gépre az esetleges hibakódok vagy szoftverfrissítés miatt?




Szia,
Gyertya csere volt, a gyárilag előírt gyertyákat kapta. Számítógéppel nézték, nem találtak hibát. A nehéz indítást úgy értem, hogy sokáig teker és úgy indul. Nem kell forgatni a kulcsot és újra kezdeni, általában azon a határon indul be, amikor már majdnem újra kezdenéd. Indító motornak lehet köze hozzá? Start-Stop rendszer van benne, de nem használom, mivel azt mondták, rövid távon tönkre teheti ezt.
Minihodow91
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.02.05. 17:29
auto tipusa: Colt

Re: Nehéz indítás

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2018.02.11. 13:51

Minihodow91 írta:Sziasztok,

Előre is bocsánat, ha az általam feldobott téma nem ide tartozik, de bízom benne, hogy valaki tud majd segíteni. :)

Nekem egy '12-es 1.3-as Colt-om van. Sajnos ez az ugráló alapjárat nálam is előfordul olykor olykor, de nálam a fő probléma, hogy kb minden 4-5. indításnál nagyon nehezen indul a kocsi. Voltam szerelőnél, azt mondták, hogy ők nem tapasztalták és így nem is tudnak vele mit kezdeni.. akksit cseréltem benne nem olyan régen, be is van mérve, így nem hinném, hogy ez a baja.. tapasztalt bárki hasonlót, vagy tud esetleg segíteni? :)

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat :)

Szia!
Mit jelent az, hogy nehezen indul?
Lassan teker az indítómotor?
Sokáig teker és nem indul? Ki kell forgatni a kulcsot és újra kezdeni?
Sokáig teker, köhécsel és úgy indul?
Gyújtógyertya csere volt?
Rátették gyári gépre az esetleges hibakódok vagy szoftverfrissítés miatt?
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Nehéz indítás

HozzászólásSzerző: Minihodow91 » 2018.02.09. 14:44

Sziasztok,

Előre is bocsánat, ha az általam feldobott téma nem ide tartozik, de bízom benne, hogy valaki tud majd segíteni. :)

Nekem egy '12-es 1.3-as Colt-om van. Sajnos ez az ugráló alapjárat nálam is előfordul olykor olykor, de nálam a fő probléma, hogy kb minden 4-5. indításnál nagyon nehezen indul a kocsi. Voltam szerelőnél, azt mondták, hogy ők nem tapasztalták és így nem is tudnak vele mit kezdeni.. akksit cseréltem benne nem olyan régen, be is van mérve, így nem hinném, hogy ez a baja.. tapasztalt bárki hasonlót, vagy tud esetleg segíteni? :)

Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat :)
Minihodow91
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.02.05. 17:29
auto tipusa: Colt

ElőzőKövetkező

Vissza: AutóDoktor

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron