Általános csevej

Lancer tulajok fóruma

Moderátor: ogtrai

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: nyugiba » 2017.09.22. 10:37

Sajnos, én nem tudok jó hírrel szolgálni, de más sem. Ld:
http://forum.index.hu/Article/showArtic ... &na_order=


drbatz írta:2007-es kombihoz létezik hátsó sárvédő javító ív? vagy csere elem?

a vasoxid csócsálja sajna :(
nyugiba
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016.09.01. 18:09
auto tipusa: Lancer 1.6 kombi '07

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: drbatz » 2017.09.21. 11:45

2007-es kombihoz létezik hátsó sárvédő javító ív? vagy csere elem?

a vasoxid csócsálja sajna :(
drbatz
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2016.10.12. 12:23
auto tipusa: lancer kombi

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: Supermanus » 2017.09.17. 09:01

wredox írta:Sziasztok!

2005-ös Lancerhez vajon honnan szerezhető be kezelési könyv?
Tipp,link esetleg?

Sziasztok!

Nem mai a kérdés de engem is érdekelne, előre is köszi.
Supermanus
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.09.13. 18:23
auto tipusa: Lancer

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: nyugiba » 2017.08.29. 22:34

Házilagos fordításban:

(1) Vedd ki a hátsó üléslapot
(2) A szerelőlap csavarjait és a borítást vedd le
(3) Szedd le a csatlakozó csöveket és vezetékeket
(4) Szedd ki az üzemanyagpumpa szerelvényt a helyéről és cseréld ki a szűrőt
(5) Tedd vissza az üzemanyagpumpa szerelvényt a helyére
(6) Tedd vissza a fedőt és a csavarokat. A nyomaték 2.5+. 0.5 Nm
(7) Csatlakoztasd a csöveket és vezetékeket. A nagynyomású csövet mozgasd meg és ellenőrizd., hogy szilárdan a helyén van. Legyen benne kb, 3mm játék.
(8) Tedd vissza a fedelet és a csavarokat is rögzítsd
(9) Tedd vissza az üléslapot.
nyugiba
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016.09.01. 18:09
auto tipusa: Lancer 1.6 kombi '07

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: Feri1977 » 2017.08.29. 19:18

Üdvözlet!
Valaki meg tudná mondani,hogy 2005-ös 1,6 (4g18) Lancerben benzinszűrő merre található az üzemanyagtartályban lévőn kívül?
Egyáltalán van benne máshol??
Előre is köszi a válaszokat.
Feri1977
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.07.28. 09:52
auto tipusa: Lancer Intense 1.6

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: Feri1977 » 2017.08.29. 19:07

ndavid írta:Sziasztok!

Egy éve a tulajdonomban van egy 2004 es évjáratú mitsubishi lancer wagoon 1.6 sport, de csak most jött az elhatározás, hogy a fórumba feltegyek egy két kérdést, amire a válaszokat előre is tisztelettel köszönöm!

Kérdések:

1. Nagyon nehéz a parkolás, hatalmas a forduló kör, már már tohonyának mondható. Másnál is ez jellemző?
2. Vezetőoldalon a tanksapka (töltőnyílás fedő ajtó) nyitónál, illetve az ülés baloldali rögzítőcsavarjánál korrózió jelent meg.
3. Két olajcsere közt (10 ezer km) rá kell tölteni nagyjából 1.5-2 liter olajat. Kék füst, motortérben olajmegfolyás nincs nívópálcán az olaj színe normális, aranybarna. másnál is jelentkezik ez a jelenség?
4. Féktárcsák betétek cserélve lettek, de még mindig érdekes a fékpedál reakciója. Leírva úgy tudnám jellemzeni, hogy elnyújtott reakció, tehát fékpedál lenyomásakor a felső tartományban is fog de nagyobb fékerő kifejtéséhez jóval lejebb kell nyomni a pedált, illetve vészfékezéskor is hosszúnak mondható a pedálút. Továbbá egy olyan észrevételem van, hogy hosszan tartó pl dombról ereszkedő fékezéskor állandó, azonos pedálállásnál egy idő után a pedál fél, egy cm-t bepuhul, de a fékerő nem változik jelentősen.

Előre is köszönöm a megtisztelő visszajelzéseket.

Dávid

Helló!
Én is ilyen lancer-el rendelkezem.
1.nagy autó=macerás parkolás hátramenetben,meg kell szokni.
2.rozsda belül a csavaroknál-valószínű osztrák vagy német import(örülj,hogy csak ott van rozsda,ha csak ott van)alvázvédelmet komolyan kell venni!
3.olajfogyasztás:ha környezetvédelmi mérés ok akkor töltögesd rendszeresen,nekem is kell kb.annyit mint neked.(5w-40,5W-30)
4.féket én magam raktam rendbe,(utolsó csavarig szétszedve cserélve) a fékfolyadék cseréje elmaradt de a fékhatás nekem sem meggyőző.Folyadék cserét majd.....
Ezek a tapasztalataim,ha segít valamit.
Feri1977
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.07.28. 09:52
auto tipusa: Lancer Intense 1.6

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: nyugiba » 2017.08.26. 22:26

A 33 fokban is fűteni akarsz? Nem lehet, hogy bekapcsolva maradt a légkondi és az hűt?


Spricccer írta:Sziasztok

2006os 4g18as wagonomban pár napja elment a fűtés...már az új klímakapcsolós nem a régi bowdenes. Megnéztem ha mozgatom akkor mozognak a kis műanyag fogaskerekek. Biztosítékot néztem és nem volt elégve. Mi legyen a következő amit megnézzek? Termosztátra gondoltam...
nyugiba
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016.09.01. 18:09
auto tipusa: Lancer 1.6 kombi '07

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: Spricccer » 2017.08.25. 12:11

Sziasztok

2006os 4g18as wagonomban pár napja elment a fűtés...már az új klímakapcsolós nem a régi bowdenes. Megnéztem ha mozgatom akkor mozognak a kis műanyag fogaskerekek. Biztosítékot néztem és nem volt elégve. Mi legyen a következő amit megnézzek? Termosztátra gondoltam...
Spricccer
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2016.09.28. 12:30
auto tipusa: Lancer Wagon 4G18

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: werberet » 2017.08.13. 12:38

Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy kaptam ajándékba egy obd2 es csatlakozóra köthető displayt ami szélvédőre vetíti pl a sebességet, viszont mikor csatlakoztatom a lanceremhez ( 2004-es wagon 1.6 sport) errort ír ki pedig elvileg automatikusan el kellene indulnia a gyújtásra és elvileg ugye az obd csatlakozó szabvány tehát működnie kellene.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv:
Werberet
werberet
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.08.13. 12:31
auto tipusa: Lancer

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2017.08.01. 11:31

Helló!

2. A Mitsubishi (tudtommal) nem a korrózióvédelméről híres... :(
3. Nekem nem eszi az olajat egyáltalán. Azaz amikor mentem vele 1400km-t 4000RPM-en, akkor egy picit megevett, de ez normális és csak olyan 1-2dl-ről volt szó. A többi 80000km alatt nem volt olajfogyás.
4. Sokan elfelejtik, hogy nem csak a tárcsát és betétet kell cserélni, hanem a fékfolyadékot is, rendszeresen. Egy új folyadékkal határozottabb a fék nyomáspontja és jobban bírja a tartós terhelést is (melegedés hegyről leereszkedés közben pl.).
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: ndavid » 2017.08.01. 11:02

Sziasztok!

Egy éve a tulajdonomban van egy 2004 es évjáratú mitsubishi lancer wagoon 1.6 sport, de csak most jött az elhatározás, hogy a fórumba feltegyek egy két kérdést, amire a válaszokat előre is tisztelettel köszönöm!

Kérdések:

1. Nagyon nehéz a parkolás, hatalmas a forduló kör, már már tohonyának mondható. Másnál is ez jellemző?
2. Vezetőoldalon a tanksapka (töltőnyílás fedő ajtó) nyitónál, illetve az ülés baloldali rögzítőcsavarjánál korrózió jelent meg.
3. Két olajcsere közt (10 ezer km) rá kell tölteni nagyjából 1.5-2 liter olajat. Kék füst, motortérben olajmegfolyás nincs nívópálcán az olaj színe normális, aranybarna. másnál is jelentkezik ez a jelenség?
4. Féktárcsák betétek cserélve lettek, de még mindig érdekes a fékpedál reakciója. Leírva úgy tudnám jellemzeni, hogy elnyújtott reakció, tehát fékpedál lenyomásakor a felső tartományban is fog de nagyobb fékerő kifejtéséhez jóval lejebb kell nyomni a pedált, illetve vészfékezéskor is hosszúnak mondható a pedálút. Továbbá egy olyan észrevételem van, hogy hosszan tartó pl dombról ereszkedő fékezéskor állandó, azonos pedálállásnál egy idő után a pedál fél, egy cm-t bepuhul, de a fékerő nem változik jelentősen.

Előre is köszönöm a megtisztelő visszajelzéseket.

Dávid
ndavid
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.02.23. 19:21
auto tipusa: lancer w 1.6 sport

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2017.07.31. 15:16

prohi írta:A motoröblítést egyszer megcsináltam én is, illetve 5w30-as olaj ment bele az 5w40 helyett amit a Duna Autósok locsolnak bele. ( Na Őket nem ajánlom )
Így csendesebb is lett. De még nem az igazi. :)

30.000 Km van most benne.

Hidrotőkéhez nem szívesen nyúlnék. Te pucoltad ki a Tietekét?


Igen, a Riot én szedtem szét és csináltam meg, a Lancert csak terveztem, hogy szétszedem, de aztán jóminőségű olajjal és rendszeres motoröblítéssel elmúlt az a kis hang is, ami volt.
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: prohi » 2017.07.31. 14:32

LeveliBeka írta:
prohi írta:Ami zavar, hogy a motornak dízelesen kelepelő hangja van alapjáraton, ( mint egy varrógép ) és menet közben sem túl csendes.


Amikor megvettem a 9. generációs Lanceremet, nekem sem tetszett a motor hangja, és az asszony Kia Rioján sem. Főleg a Rion volt nagyon csúnya, kattogó hangja, ahogy mondod, olykor már-már dízeles, a hideg rázott tőle.

A kattogás oka a mi autóinkon a szelepeknél voltak keresendők. Egész pontosan a hidrotőkéknél (hidraulikus szelepemelő). Ha ritkán cserélik az olajat (elhanyagolt autó), akkor annak az egyik mellékhatása lehet, hogy elkezdenek "szólni" a hidrotőkék. Persze a természetes elhasználódással is hangosodhatnak, de feltételezem, hogy még nincs túl sok km az autódban. A Kiánk előző tulajdonosa nem volt gondos (vagy átverték a szervízben), a hidrotőkék hangja jelentős volt. Feltételezem továbbá, hogy az 1.6-os motor hidrotőkés (más Lancer motorok, pl. az amerikában forgalmazott 2.0 (4B11) és 2.4 (4B12) nem hidrotőkés szelepállításúak tudomásom szerint).

Mit lehet ilyenkor tenni? Inkább azt mondom, amivel én vacakoltam:
-1) az enyhe hangra megoldás lehet olajcsere előtt vmilyen motormosó adalék használata. Ezt 3-4 olajcserén keresztül mindenképpen érdemes csinálni, akár rövidített olajcsere-periódussal is. A Lanceremnél bevált;
-2) minőségi olaj, én. pl Eneost teszek bele (japán autóba japán olajat ;)). Arra figyelj, hogy ha hígabb olajat teszel bele (amit még megenged a gyár) és huzamosabb ideig áll az autó (nem indítod be a motort), a vékonyabb olaj hajlamosabb jobban lefolyni, kifolyni a hidrotőkékből és induláskor az eleinte egy kicsit kopácsolni. A kopácsoló hangnak viszont hamar (pár mp) el kell múlnia, ahogy felépül az olajnyomás és a hiányzó olaj a tőkékbe visszakerül;
-3) hidrotőkék kiszerelése, szétszedése és tisztítása. Egyes autótípusokra jellemzőbb, hogy "elkoszolják" a hidrotékéket, ezeket szét lehet szedni, megpucolni és akkor sokkal szebb lesz a hangjuk. A Kia Rionkon ez volt a megoldás, nagyságrendekkel lett szebb a motor hangja (ld. https://www.youtube.com/watch?v=05vxBP8y53w). Még mindig nem tökéletes sajnos, a végleges megoldás új szelepemelők beszerelése lenne;
-4) új szelepemelők beszerelése. Mivel 16 db kell belőle, és 3-4-5 ezer Ft-ba is kerülhet egy darab, nem filléres művelet (+ munkadíj, ha nem tudod magadnak megcsinálni);

Nekem ezek jöttek be. Régen az 1998-as Swiftem is csattogott, abban nem volt hidrotőke, ott a megoldás az volt, hogy egy hozzáértő szépen beállította a szelephézagokat, onnantól olyan lágy, finom hangja volt, hogy szinte el sem hittem.

A fentiek a saját tapasztalataim, felelősséget természetesen egyik hatásosságáért sem vállalok. Amúgy a YouTube-on is van egy pár ilyen hidrotőkés videó, érdemes lehet nézegetni. Na meg persze az is lehet, hogy tök más baja van a verdádnak, elsősorban hallani kéne ugye a hangját...


Nagyon köszönöm!

A motoröblítést egyszer megcsináltam én is, illetve 5w30-as olaj ment bele az 5w40 helyett amit a Duna Autósok locsolnak bele. ( Na Őket nem ajánlom )
Így csendesebb is lett. De még nem az igazi. :)

30.000 Km van most benne.

Hidrotőkéhez nem szívesen nyúlnék. Te pucoltad ki a Tietekét?
prohi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.07.31. 12:34
auto tipusa: Lancer X 1.6

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: LeveliBeka » 2017.07.31. 13:51

prohi írta:Ami zavar, hogy a motornak dízelesen kelepelő hangja van alapjáraton, ( mint egy varrógép ) és menet közben sem túl csendes.


Amikor megvettem a 9. generációs Lanceremet, nekem sem tetszett a motor hangja, és az asszony Kia Rioján sem. Főleg a Rion volt nagyon csúnya, kattogó hangja, ahogy mondod, olykor már-már dízeles, a hideg rázott tőle.

A kattogás oka a mi autóinkon a szelepeknél voltak keresendők. Egész pontosan a hidrotőkéknél (hidraulikus szelepemelő). Ha ritkán cserélik az olajat (elhanyagolt autó), akkor annak az egyik mellékhatása lehet, hogy elkezdenek "szólni" a hidrotőkék. Persze a természetes elhasználódással is hangosodhatnak, de feltételezem, hogy még nincs túl sok km az autódban. A Kiánk előző tulajdonosa nem volt gondos (vagy átverték a szervízben), a hidrotőkék hangja jelentős volt. Feltételezem továbbá, hogy az 1.6-os motor hidrotőkés (más Lancer motorok, pl. az amerikában forgalmazott 2.0 (4B11) és 2.4 (4B12) nem hidrotőkés szelepállításúak tudomásom szerint).

Mit lehet ilyenkor tenni? Inkább azt mondom, amivel én vacakoltam:
-1) az enyhe hangra megoldás lehet olajcsere előtt vmilyen motormosó adalék használata. Ezt 3-4 olajcserén keresztül mindenképpen érdemes csinálni, akár rövidített olajcsere-periódussal is. A Lanceremnél bevált;
-2) minőségi olaj, én. pl Eneost teszek bele (japán autóba japán olajat ;)). Arra figyelj, hogy ha hígabb olajat teszel bele (amit még megenged a gyár) és huzamosabb ideig áll az autó (nem indítod be a motort), a vékonyabb olaj hajlamosabb jobban lefolyni, kifolyni a hidrotőkékből és induláskor az eleinte egy kicsit kopácsolni. A kopácsoló hangnak viszont hamar (pár mp) el kell múlnia, ahogy felépül az olajnyomás és a hiányzó olaj a tőkékbe visszakerül;
-3) hidrotőkék kiszerelése, szétszedése és tisztítása. Egyes autótípusokra jellemzőbb, hogy "elkoszolják" a hidrotékéket, ezeket szét lehet szedni, megpucolni és akkor sokkal szebb lesz a hangjuk. A Kia Rionkon ez volt a megoldás, nagyságrendekkel lett szebb a motor hangja (ld. https://www.youtube.com/watch?v=05vxBP8y53w). Még mindig nem tökéletes sajnos, a végleges megoldás új szelepemelők beszerelése lenne;
-4) új szelepemelők beszerelése. Mivel 16 db kell belőle, és 3-4-5 ezer Ft-ba is kerülhet egy darab, nem filléres művelet (+ munkadíj, ha nem tudod magadnak megcsinálni);

Nekem ezek jöttek be. Régen az 1998-as Swiftem is csattogott, abban nem volt hidrotőke, ott a megoldás az volt, hogy egy hozzáértő szépen beállította a szelephézagokat, onnantól olyan lágy, finom hangja volt, hogy szinte el sem hittem.

A fentiek a saját tapasztalataim, felelősséget természetesen egyik hatásosságáért sem vállalok. Amúgy a YouTube-on is van egy pár ilyen hidrotőkés videó, érdemes lehet nézegetni. Na meg persze az is lehet, hogy tök más baja van a verdádnak, elsősorban hallani kéne ugye a hangját...
2007 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite
LeveliBeka
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.20. 14:15
Tartózkodási hely: Szentendre
auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite

Re: Általános csevej

HozzászólásSzerző: prohi » 2017.07.31. 12:44

Üdvözlet Mindenkinek!

Idén áprilisban vásároltam egy Lancer X-et 2014-es évjárat , 1.6-os motorral.

Az előző két autóm is lancer volt, nagyon szerettem őket, de ez a mostani a legszebb darab.
Ami zavar, hogy a motornak dízelesen kelepelő hangja van alapjáraton, ( mint egy varrógép ) és menet közben sem túl csendes. ( Eddig ez a leghangosabb a három közül )

"Szakszerviz"-ben ( hagyjuk ) azt mondták, hogy ez ilyen.

De kíváncsiságból megnéztem pár darabot, vagy csak simán megkértem egy épp parkoló tulajt hagy hallgassam meg az ő kocsiját.
Messze csendesebbek voltak ugyanezzel a motorral.
Találkoztam olyannal is ami teljesen csendben járt, finoman, kultúráltan.

Van esetleg valakinek tapasztalata, vagy profi mitsu-s szerelője aki tud erre megoldást?

Előre is megköszönöm, ha valaki tud segíteni.
prohi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.07.31. 12:34
auto tipusa: Lancer X 1.6

ElőzőKövetkező

Vissza: Lancer

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron