L400

L300 - L400 tulajok fóruma

Moderátor: ogtrai

Re: L400

HozzászólásSzerző: Odysseus » 2016.04.07. 01:12

Üdv, ha bárki még jár erre!

Nagyon gondolkozunk egy terepes L400 vásárlásán. Felmerült a típussal kapcsolatban sok olyan kérdés, amikkel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni tőletek.
-hajtáslánc, futómű mennyire egyezik meg a Pajeroéval?
-diffizár (elfogadható összegért) beszerelhető-e?
-elektronikus diffizárral gyártották-e? Ha igen mennyire hatékony?
-típushibák amikre vásárlásnál leginkább figyelni kellene?
-és egy szentségtörő kérdés: Hyundai Starexből sokkal nagyobb a választék, így felmerül esetleg ennek a vásárlása. Miben különbözik a Starex 4wd és a Spacegear 4wd motor, hajtáslánc, futómű, terepképességek tekintetében? Alkatrészeik mennyiben csereszabatosak?

Előre is köszönöm a válaszaitokat!
Odysseus
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2016.04.06. 23:36
auto tipusa: nincs

Re: L400

HozzászólásSzerző: zalkoo » 2014.12.14. 19:27

Asszem elindul a Buszbeszerzési Pályázat.....
Mivel magamnak kell, ezért nem kell a Terep változat.
De szívesen meghallgatok bárkit akinek van eladó busza. (L400)
L300 az kicsi sovány kevés vékony.
Mivel maradok a márkánál ez a leg kézenfekvőbb ajánlat.
De előre látom,h alapvető rengeteg átalakításon fog keresztülmenni.
2sugós fék, digitkíma s mindenféle a hazai piacon fel nem lelhető dolgokkal.
Kitudja, lehet még speres difit is kap hátra
Na bárki akinek van ismeretsége eladó buszban írjon rám.
Lancer GTi
zalkoo
 
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.06.12. 18:45
Tartózkodási hely: Budapest - New Jersey
auto tipusa: Lancer Gti 16V,USA Limited Edition Legnum (6G72TT DOHC24V)

HozzászólásSzerző: smith-daddy » 2012.04.06. 17:44

Hát ez jó kérdés, különösebben nem írtad körbe a problémát :shock:
Igazából nem indokolt semmi nyüszögés. Szilentek, kormányösszekötők rendben?
Avatar
smith-daddy
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.04.30. 10:49
auto tipusa: Mitsubishi L400 4WD 2,5 TD MY1999

HozzászólásSzerző: orca » 2012.03.27. 09:38

biztos, hogy igazad van. ősszel az enyémbe is megy belefele.

kérdés: bal első kerék felől nyüsszügő hang jön, de nem fordulatfüggő: mi lehet?
orca
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:33
Tartózkodási hely: Békés megye
auto tipusa: L400

L400 előmelegítő

HozzászólásSzerző: smith-daddy » 2012.03.20. 12:41

Sziasztok

Félreértés ne essék, az előmelegítőt nem indítási problémák miatt ajánlottam, hanem a motor megóvása végett. Szerintem a hidegüzemben tapasztalható fokozott kopás erősen csökkenti a motor élettartamát, ha ez "kimarad" még inkább kitolható a futásteljesítmény. Persze lehet, hogy ez csak az én hüjeségem :lol:
Avatar
smith-daddy
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.04.30. 10:49
auto tipusa: Mitsubishi L400 4WD 2,5 TD MY1999

Turbó nyomás

HozzászólásSzerző: Pedragon » 2012.03.20. 11:08

Üdv mindenkinek!

Kéne egy kis szakmai segítség.
A 4 napos ünnepek alkalmával kirándultunk egy kicsit a Mátrában. Szerpentinen felfele hirtelen erős pukkanás a motortérből, majd erős sziszegés - ami azonnal megszűnt, amint levettem a lábam a gázról. Gázra ráléptem - ismét sziszegés, most már pukkanás nélkül.
Sziszegés közben is tudta tartani a sebességet, nem éreztem, hogy lassultunk volna vagy gyengébben teljesítene az autó.
Úgy tűnt, ha simán, erőlködés nélkül gurulunk, akkor akár 110 km/h-val is tudtunk haladni, de amint kicsit is erőlködnie kellett, azonnal jött az erős sziszegés.
Lehet, hogy a turbóval van valami gond - vagy az egyik szelepen a rugó gyenge..?
Tudja valaki, mennyi az L400-asnak az ideális/gyári turbó nyomása?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv!
Pedragon
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.08.12. 15:24
auto tipusa: Mitsubishi L400 4WD

hidegindítás

HozzászólásSzerző: orca » 2012.02.27. 13:36

ebben a marha hidegben, hóban 1 hónapig a bálna hideg garázsban volt egy ismerősnél tanyán (el is felejtettem, hogy van). ment a sápogás, mikor elmentem érte, hogy jajj így meg úgy, az akksit ki kellett volna venni, párszor be kellett volna gyújtani stb.... nem fog beindulni jajj és jajj. két izítás pöc és röff, ketyeg, mint a zsebóra. a nézők csak lestek. (de jövőre megkapja a hűtő fűtőjét...kímélni kell egy ilyen jó motort, mert sokáig tud szolgálni...elenben a kasznival valóban nem az típus erőssége)
orca
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:33
Tartózkodási hely: Békés megye
auto tipusa: L400

HozzászólásSzerző: Pedragon » 2012.02.12. 10:53

Hello Smith-Dady!

Elnézést a késői válaszért!

Köszönöm segítségedet - a posztom óta sikerült végre egy normális, hozzáértő és lelkes autószerelőt találnom, ráadásul tőlem nem messze, Cinkotán. Azóta Orca-nak semmi baja! :D És bár egy Bamakos úriember is megadta az ő szerelője elérhetőségét, a biztonság kedvééért a tiédet is elmentem. Ez a biztos.

Orca: az, hogy nem tudok vele 200km/h-t menni egyáltalán nem zavar. Tisztában vagyok képességei határaival, nem is azért vettük, hogy száguldozzunk vele. Sokkal fontosabb, hogy biztonsággal elvigyen, ahová menni szeretnénk és vissza is hozzon. Zömében aszfalton használjuk, csak elvétve megyünk vele terepre, mint pl. tavaly nyáron Erdélyben: sok olyan eldugott kis települést látogattunk meg, amiket néha még lovas szekérrel sem lehet megközelíteni.
Nincs napi használatban sem, valójában túraautónak vettük - hamarosan, ha az Istenek is úgy akarják, egy török körúton fog minket szolgálni, van pár új régészeti feltárás az örmény határ mellett, amiket szeretnénk megnézni, olyan helyeken, ahová személyautónak esélye sem lenne bemenni.
Dízel előmelegítő: én is sok jót olvastam róla - de szaki ismerőseim egyelőre lebeszéltek róla, mondván, amíg -15-ben is pöccre indul, addig fölösleges kiadás (arra a kb. 3 hónapnyi hideg időre). Addig, ha mégis probléma lenne az indítással, max töltök rá egy kevéske 95-ös benzint (40 l gázoljahoz kb. 3-4 l-t). Ráadásul, mint említettem, nincs napi használatban.
Az angol cuccot megnéztem, jónak tűnik (nekem is sokszor beugrik, hogy gyárilag betehettek volna egy hatodik seb. fokozatot is), erre azonban egyelőre nincs pénzem - de mindenképp szerzek bele valami hasonlót.
Ami viszont inkább bosszant, hogy nincs benne klíma. Nyáron meg lehet benne dögleni a melegtől - ezért lefóliáztattuk az ablakokat hővisszaverővel. Ez némileg csökkentette a hőguta veszélyét, de hosszú úton még így sem túl kényelmes - télen pedig természetesen a hideg okoz gondot. Olvastam már álló fűtésről (a hideg kevesebb gondot okoz) - de tud valaki valami jó megoldást nyárra??
Alváz és üregvédelem: még az erdélyi túra előtt le lett tudva (olajak, szűrők és vezérműszíj), most tavasszal pedig a küszöbök feletti részekre hosszan egy kis rücsi kerül: véd a felverődések ellen, és még jól is mutat! 8)
Hamarosan le lesznek cserélve a nyílászárók gumi tömítései, nagyon ki vannak már merevedve - és ahogy sikerül némi pénzt spórolni, úgy vesszük majd sorba az összes kopó alkatrészt, és kicseréljük, felújíttatjuk őket. Mivel nem áll szándékunkban bármikor is eladni Orcát, ez a minimum törődés, ami jár neki!
Találtam pár jó céget, akik japán autó alkatrészekkel foglalkoznak - most már tényleg csak egy amerikai nagybácsi kéne bakker... :D :D

Üdv,

Pedragon
Pedragon
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.08.12. 15:24
auto tipusa: Mitsubishi L400 4WD

Re: L400 4WD

HozzászólásSzerző: Erikaviking » 2012.01.26. 23:30

Hát az enyém is egy szolgáltató flottáját erősítette 9 éven 210 000km-en át. De szerintem az ottani márkaszerviz belőle élhetett, mert ebben (legalábbis mikor vettem) minden szűrő, szíj újszerű volt és eredeti Mitsubishi, ráadásul minden papírja is megvolt. Azt nem akarom leírni mennyiért jutottam hozzá, mert felháborodást okozna, de a kereskedő 370 000-ért vette meg a szolgáltatótól, mielőtt nekem eladta 2 nappal később. Az oldala a küszöbnél be volt horpadva, meg a küszöbökről lekopott a festék, de ezt megcsináltattam, viszont máshol nem volt rozsda, csak az alján, úgyhogy azt lefujattam.
Én egy levegős állófűtést akarok a hátsó ülések alá beépíteni. A fűtéssel nem vagyok megelégedve egyébként, nem nyom elég meleget (nekem nincs válaszfalam csak egy rács a második üléssor mögött, sem segédfűtés hátul), már kínomban ki lett véve a fűtőradiátor is, de az is tiszta volt. Kipróbálok egy pár fokkal később nyitó termosztátot majd (83 fokost).
Most 248 000 km-nél járok, de izzítás végén pöccre indul, reakcióidő nélkül bármilyen hidegben.
A hengerfejet viszont féltem, a 4d56-nak az a gyengéje. Vigyázok rá, de néha menni kell... Van hozzá olcsó utángyártott, de állítólag elég vacak, remélem nem fog évekig kelleni.
Már két éve a polcon várja a beépítést egy Pajero IC is, de ahhoz még kéne egy kopoltyús Delica motorháztető, meg szabadidő.
Ahogy néztem a Delicában, Space Gear 2,5 td-ben ~5%-al hosszabb az ötödik, egy olyan váltó is jó lehetne, a semminél több, bár sok pénzt nem adnék érte.
Még egy lamellás sperdifit akarok hátra beépíteni, de előbb kéne egy donor amiben van, viszont külön spert senki sem akar eladni csak komplett hidat (remélem valamelyik Pajero-é jó bele).
Ami viszont zavar, az a kormány tohonyasága, meg a hátsó futómű hiánya. Ez nem futómű amit beletettek, hiszen nem rugózik semmit, mégis dől, pattog. Még egy vacak régi Ford Transité is fényévekkel jobb. A kormány áttételt sem értem, havon, jégen hátsó kerékben nehéz vele keresztben bohóckodni mert nem érzi vele az ember igazán, vagy nem éri magát utol. Néha ezzel megyünk rally versenyeken pályát bejárni (aszfalton), hát egy dobálos részen rendesen áttolva halálfélelem közeli érzés.
Viszont kár, hogy már nem fejlesztették, pedig gondolom lenne rá kereslet, csak a jóval nagyobb Ivecoból van rendes terepes.



smith-daddy írta:Szia Pedragon

ne ess kétségbe, én tudok jó szerelőt, nekem is L400 4wd-m van, és hozzá hordom. Úgy hívják, hogy Doma Károly, Érden van Mitsubishi márkaszervize, hullahatpannon 942 negyvenhárom izenhét. Bocsi, sakkozd ki, nem akarom direktbe kiírni. Tisztességes szerelő, reális árakon, kicsit hallgatag, de ez az első pár tali után elmúlik :)

Amúgy szinte biztos vagyok benne, hogy láttam az autódat a kereskedőnél, három éve minden eladó L400 4WD-t megnézek, mert az egyik cimborám nagyon rajta van, mióta megvettem az enyémet. Sajna az eladásra kínált gépek 99,9 százaléka valamelyik szolgáltató flottáját erősítette, szét vannak hajtva teljesen, még ha elsőre nem is látszik rajtuk. A magamét közel 2,5 évig kerestem, szerintem az utolsó polgári használatú került hozzám 54 e km-rel, teljesen gyári állapotban. Mondanom sem kell, jobban féltem, mint az életem!

Gondolom neked is az a fő problémád, hogy a végsebesség extrahurka, tök feleslegesen pörgi szét magát szegény erőforrás. Ez azért van, hogy el tudd húzni a két tonnát nyolcvannal, de gondolom erre nálad se sűrűn kerül sor :) Mindenesetre egy ilyet szerezz be ha van rá pénzed, ez 1,33-mal szorozza a kimeneti fordulatot, tehát vagy mehetsz gyorsabban, vagy ugyanazzal a tempóval, de kisebb motorfordulaton.
http://www.overdrives.co.uk/ sajnos 400 000 forint, de legalább 1-1,5 litert spórolsz vele százon, ami 600-700 forint 100 kmen, azaz kb 50-60 000 km alatt térül meg a befektetés. Én már láttam 4D56 motort 900 ezer km-rel gyári hengerfejtömítéssel, uh szerintem megéri belevágni, igaz nekem még nem volt rá pénzem.

Addig is raktam be előmelegítőt, http://www.dieselelomelegito.hu/, ezzel durván kitolható a motor élettartama. Én először a 600 wattos rakattam be, de -5 alatt már kevés volt a 2,5-ös blokkhoz, az 1,2 kW-os egy óra alatt üzemmelegre lövi a gépet még mínusz 10-15 fokban is. Ilyenkor mondjuk egy pokrócot azért rá szoktam dobni a motorháztetőre.

Végezetül pedig első dolgod legyen egy komplett, precíz alváz és üregvédelem, mert nagyon hajlamos a rohadásra. Az enyém még sose volt törve, terepet se sokat látott, de már elindultak a sárvédőívek. Mivel a kasztni nem elég merev, a festék meg nem elég ruganyos, ez a terepjárók többségénél elkerülhetetlen, folyamatosan figyelni kell a kasztnira.

Mindenesetre jó használatot, bye sd.
Erikaviking
 
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.01.09. 15:09
auto tipusa: L400

HozzászólásSzerző: orca » 2012.01.26. 12:09

Szia!
nemrégen vettem egy előmelegítőt (nem a hetényi félét, de azzal egyenértékű). sajnos az errefelé való szerelők csak csóválják a fejüket, hogy:' nem kell az, elég kétszer izzítani stb...láthatóan nem akarnak vele foglalkozni...de nem baj, mert én nem hiszek nekik. biztos, hogy hasznos holmi. ezt a télen sűrűn tapasztaltam (bár nagyon jól indul az autó).
a kérdésem az lenne, hogy hová kell bekötnia típuson? mellékeltek valami sillabuszt, de ez kevés, felülről nem látom hogy a vízkör megjelölt alsó pontja hogy esik, alulról még nem volt lelkem alámászni (garázs híjján vagyok).
sajnos az enyém nem 4wd, de nagyon megszerettem.
a kasztni pöttyöződés sajnos jogos.
orca
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:33
Tartózkodási hely: Békés megye
auto tipusa: L400

Re: L400 4WD

HozzászólásSzerző: smith-daddy » 2012.01.20. 14:55

Szia Pedragon

ne ess kétségbe, én tudok jó szerelőt, nekem is L400 4wd-m van, és hozzá hordom. Úgy hívják, hogy Doma Károly, Érden van Mitsubishi márkaszervize, hullahatpannon 942 negyvenhárom izenhét. Bocsi, sakkozd ki, nem akarom direktbe kiírni. Tisztességes szerelő, reális árakon, kicsit hallgatag, de ez az első pár tali után elmúlik :)

Amúgy szinte biztos vagyok benne, hogy láttam az autódat a kereskedőnél, három éve minden eladó L400 4WD-t megnézek, mert az egyik cimborám nagyon rajta van, mióta megvettem az enyémet. Sajna az eladásra kínált gépek 99,9 százaléka valamelyik szolgáltató flottáját erősítette, szét vannak hajtva teljesen, még ha elsőre nem is látszik rajtuk. A magamét közel 2,5 évig kerestem, szerintem az utolsó polgári használatú került hozzám 54 e km-rel, teljesen gyári állapotban. Mondanom sem kell, jobban féltem, mint az életem!

Gondolom neked is az a fő problémád, hogy a végsebesség extrahurka, tök feleslegesen pörgi szét magát szegény erőforrás. Ez azért van, hogy el tudd húzni a két tonnát nyolcvannal, de gondolom erre nálad se sűrűn kerül sor :) Mindenesetre egy ilyet szerezz be ha van rá pénzed, ez 1,33-mal szorozza a kimeneti fordulatot, tehát vagy mehetsz gyorsabban, vagy ugyanazzal a tempóval, de kisebb motorfordulaton.
http://www.overdrives.co.uk/ sajnos 400 000 forint, de legalább 1-1,5 litert spórolsz vele százon, ami 600-700 forint 100 kmen, azaz kb 50-60 000 km alatt térül meg a befektetés. Én már láttam 4D56 motort 900 ezer km-rel gyári hengerfejtömítéssel, uh szerintem megéri belevágni, igaz nekem még nem volt rá pénzem.

Addig is raktam be előmelegítőt, http://www.dieselelomelegito.hu/, ezzel durván kitolható a motor élettartama. Én először a 600 wattos rakattam be, de -5 alatt már kevés volt a 2,5-ös blokkhoz, az 1,2 kW-os egy óra alatt üzemmelegre lövi a gépet még mínusz 10-15 fokban is. Ilyenkor mondjuk egy pokrócot azért rá szoktam dobni a motorháztetőre.

Végezetül pedig első dolgod legyen egy komplett, precíz alváz és üregvédelem, mert nagyon hajlamos a rohadásra. Az enyém még sose volt törve, terepet se sokat látott, de már elindultak a sárvédőívek. Mivel a kasztni nem elég merev, a festék meg nem elég ruganyos, ez a terepjárók többségénél elkerülhetetlen, folyamatosan figyelni kell a kasztnira.

Mindenesetre jó használatot, bye sd.
Avatar
smith-daddy
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.04.30. 10:49
auto tipusa: Mitsubishi L400 4WD 2,5 TD MY1999

új L400 tulaj

HozzászólásSzerző: orca » 2011.12.13. 11:40

Sziasztok!

hát ahogy elnézem túl nagy nyüzsgés nincs a topikban :(
...pedig hát idén októberben én is tulajdonosa lettem egy 11 éves orcának. (1999/12 2,5 TD long 180e km-el lett vásárolva). főleg a család mérete miatt, jó vélemények, egyéb praktikus szempontok miatt esett erre a választás. (a toyota hiace is versenyben volt egészen a végéig, de pofára az L400 tetszett jobban)...hááát! lenne még mit írni...csak ez a nagy forgalom ne lenne:-)
Balesetmenteset!
orca
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.10.30. 07:33
Tartózkodási hely: Békés megye
auto tipusa: L400

L400 4WD

HozzászólásSzerző: Pedragon » 2011.08.16. 14:05

Üdv mindenkinek!

Egy hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy kapcsolható összkerekes L400-asnak.
Abszolút amatőr autósként, közel 3 éve vadásztam egy olyan autóra, amely megfelelne eléggé sokrétű igényeinknek: megbízható és strapabíró, utazásaink során akár "szállodának" is használhassuk, ha úgy adódik, bármikor le tudjunk térni a járt útról - és arra vissza is tudjunk térni :D , legyen bőven hely benne pakolni, és lehetőségekhez képest ne kelljen milliomos nagybácsi a fenntartásához, szervizeléséhez.
Miután több hozzáértővel és/vagy szakértővel egyeztettem, az L400-as mellett voksoltunk párommal. Viszont újabb egy év telt el, mire találtunk egy "megfelelő" példányt, itthon Magyarországon, és ezt is lent a déli határ mellett, egy eldugott kis településen.
1.8 millióért sikerült megszerezni. 2001-ben lett forgalomba helyezve, 172.000 kilométer volt benne. Látszólag elég jó állapotban volt, a kereskedő azonban "elfeledkezett" említést tenni pár bibiről, így azóta már újabb 300 ezret költöttünk rá, de hátra van még egy kormánymű, első szilentek cseréje, stb. Az ennél nagyobb gond, hogy nagyon nehéz tisztességes és megfelelő szakmai tudással (és megfelelő műhellyel) rendelkező szervizt találni, ahol nem kizárólag lehúzni akarják a pácienst...
Nemrég jöttünk haza egy két hetes Erdélyi körútról, ahol akaratlanul is lehetőségünk volt terepen is kipróbálni - egyszerűen csillagos ötös!!!!!!
Jövőre egy közel 15.000 km-es európai körútra szeretnénk menni, aminek során rengeteg olyan helyszínt, települést szeretnénk meglátogatni, melyek zöme csak terepjáróval megközelíthető. Most arra spórolunk, hogy felkészítsük Orca-t erre az útra... :D

Az eddigi tapasztalatok alapján sejtem, ez nem lesz egy túl pörgős topik, de remélem azért sikerül idecsalogatni pár L400-as tulajdonost, akikkel meg tudjuk osztani eddigi tapasztalatainkat, mind ezzel a remek autóval, mind pedig az esetleges szervizekkel kapcsolatban.
Szóval, hajrá L400!!!!
Pedragon
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.08.12. 15:24
auto tipusa: Mitsubishi L400 4WD

L400

HozzászólásSzerző: ogtrai » 2011.08.16. 13:06

L400 tulajokat várjuk ide.:)
Avatar
ogtrai
Site Admin
 
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2008.06.06. 21:16
Tartózkodási hely: Budapest
auto tipusa: Galant GTi 92 2.0 4G63


Vissza: L300-L400

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég