L200

L200 és Pajero tulajok fóruma

Moderátor: ogtrai

Re: L200

HozzászólásSzerző: hamalapal » 2018.02.16. 22:36

Sziasztok!

Tulajdonomba került egy 2001-es évjáratú L200 terepjáró, olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy beindítás után menet közben folyamatosan villog a 4WD lámpa, hogy tudnám kideríteni, hogy mi okozza ezt, mert ha jól tudom akkor ha nincs bekapcsolva a terep váltó akkor nem kéne villognia a lámpának.
hamalapal
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.02.16. 22:33
auto tipusa: L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: PIPER » 2018.02.06. 14:31

Ja, és az előzőeket részecskeszűrő nélküliekhez adja !

Amit pedig most láttok, az a részecskeszűrővel szerelt Mitsuké:
Motorolaj SAE 0W-30 ACEA C1 Minden hőmérséklet
Motorolaj SAE 0W-30 ACEA C2 Minden hőmérséklet
Motorolaj SAE 0W-30 ACEA C3 Minden hőmérséklet
Motorolaj SAE 5W-30 ACEA C1 Minden hőmérséklet
Motorolaj SAE 5W-30 ACEA C2 Minden hőmérséklet
Motorolaj SAE 5W-30 ACEA C3 Minden hőmérséklet

Olajteknő (2009-ig)
Motorolaj mennyiség, szűrővel 7.4 (l)
Olajteknő (2010-tól)
Motorolaj mennyiség, szűrővel 6.4 (l)
Motorolaj leeresztőcsavar 34 - 44 (Nm)
PIPER
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.01.20. 13:36
Tartózkodási hely: Zala
auto tipusa: 2006 L 200

Re: L200

HozzászólásSzerző: PIPER » 2018.02.06. 14:28

Sziasztok! Ezt az ajánlást találtam a Mitsukhoz!

Motorolaj SAE 5W-30 ACEA A1/B1 Minden hőmérséklet
Motorolaj SAE 5W-30 ACEA A3/B3 Minden hőmérséklet
Motorolaj SAE 5W-30 ACEA A3/B4 Minden hőmérséklet
Motorolaj SAE 5W-30 ACEA A5/B5 Minden hőmérséklet
Motorolaj SAE 5W-30 API CF-4 Minden hőmérséklet
Motorolaj SAE 5w30 ACEA A1/B1 0 °C felett
Motorolaj SAE 20W-40 ACEA A1/B1 -10 °C felett
Motorolaj SAE 15W-40 ACEA A1/B1 -15 °C felett
Motorolaj SAE 10W-30 ACEA A1/B1 -20 °C felett
Motorolaj SAE 10w30 ACEA A3/B3 0 °C felett
Motorolaj SAE 20W-40 ACEA A3/B3 -10 °C felett
Motorolaj SAE 15W-40 ACEA A3/B3 -15 °C felett
Motorolaj SAE 10W-30 ACEA A3/B3 -20 °C felett
Motorolaj SAE 10w30 ACEA A3/B4 0 °C felett
Motorolaj SAE 20W-40 ACEA A3/B4 -10 °C felett
Motorolaj SAE 15W-40 ACEA A3/B4 -15 °C felett
Motorolaj SAE 10W-30 ACEA A3/B4 -20 °C felett
Motorolaj SAE 10W 30 ACEA A5/B5 0 °C felett
Motorolaj SAE 20W-40 ACEA A5/B5 -10 °C felett
Motorolaj SAE 15W-40 ACEA A5/B5 -15 °C felett
Motorolaj SAE 10W-30 ACEA A5/B5 -20 °C felett
Motorolaj SAE 10w30 API CF-4 0 °C felett
Motorolaj SAE 20W-40 API CF-4 -10 °C felett
Motorolaj SAE 15W-40 API CF-4 -15 °C felett

Zoli
PIPER
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.01.20. 13:36
Tartózkodási hely: Zala
auto tipusa: 2006 L 200

Re: L200

HozzászólásSzerző: Lóri » 2018.02.02. 19:15

losodaniel írta:
Két dolog fontos, az egyik, hogy az ACEA B1 B2 B3 specifikációt rég túlhaladták a mai olajok, már a B4 is régi szabványnak számít. Ebből következik, hogy a 4D56 kenési igénye abszolút nem kritikus, tehát nem a viszkozitás és a teljesítményszint lesz a szűk keresztmetszet. A másik ami fontos, hogy el kell felejteni a 15W-40 olajokat teljesen, és a 10W-40 olajakat is. Az 5W-40 és a 10W-40 olajok közti külömbség egyedül annyi, hogy hidegindításnál a 10w 40 el jobban koptatod a motort mert később éri el a legutolsó kenési pontot, szemben az 5W vel. Az a teória réges rég megdőlt, hogy öreg motorba vastagabb olajat, jó lesz oda a 10 W meg a 15 W is... El kell ezt felejteni. A sajátomba 340 e km nél 5W-40 Fuchs Titan Gt1 olajat teszek, az olajfogyasztás nulla, a motor később melegszik be, tehát jobban ken és jobb a hatásfok. Ezáltal a fogyasztás is csökkent a 10W olajhoz képest. Ja és itt a teljesítményszint ennél az olajnál C3, tehát rég túl van az ACEA B sorozaton, mivel ez részecskeszűrős motorba is tehető a csökkentett szulfáthamu tartalom miatt. Magyarra lefordítva ez annyit jelent, hogy többszörösen túlteljesíti a 4D56 kenési igényeit.


Annyit fűznék hozzám hogy a Vezess.hu olajokkal foglalkozó videó sorozata alapján úgy gondolom fontos, hogy egy olaj A1/B1, A3/B3. vagy A5/B5. Itt - a video alapján - sajnos nem igaz, hogy a magasabb szám a jobb. Más működésű és illesztésű motorokba más-más olaj kell. Itt - szintén a video alapján - az lehet a gond a mi esetünkben, hogy meleg állapotban terhelésen, a nyomaték miatt a híg olaj kiszorulhat a felületek közül. Ezért nem szabad A5/B5 olajat használni.

Az amit te raksz bele ACEA C3, A3/B4, Ez a legtökéletesebb ezeknek a diesel turbo motoroknak szerintem. Az pedig, hogy 5W, vagy 10W valóban ésszerűnek tűnik az érvelésed.

Én végül a Shell Helix HX7 10w-40 -et tettem bele. Ez szintén ACEA A3/B4, mint a fenti Fuchs. Ez Shell katalógus ajánlás és mivel sok katalógusban a gyári olaja ennek a motornak valóban a 15W40 így nem mertem 5W40-et beletenni. ...tegyük hozzá elég sok hiba van ezekben a katalógusokban. :-(

Ez a video sorozat egyik része, ha valaki nem ismerné: https://www.youtube.com/watch?v=0TXHgWptvU0
Lóri
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.09.30. 22:40
Tartózkodási hely: Eger
auto tipusa: '06 L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: losodaniel » 2018.02.01. 13:57

Pisti51 írta:
Lóri írta:
Pisti51 írta:Szia! A cégnél ahol dolgozok nem rég kaptam egy ilyen autót, jó nagyon, fogyasztásilag, teljesítményben is. Szép hangja van és jól bírja, ebben 420e km van, és a javát terepen tették bele, a motorjához még nyilván nem nyúltak a kötelező szervizeken kívül. Korához képest nagyon egyben van az autó, féltem tőle hogy szét lesz hajtva, de szerencsére nem lett igazam. Mi 15W40-es olajat tettünk bele a sok kilóméter miatt, de a 10w40 is jó bele. Castrolt ajánlom, nekem az van benne.


Köszönöm. Biztató, amit a kocsiról írsz.
Épp most művelődtem a Vezess.hu youtube csatornáján, hogy önmagában a 10W40 nem határoz meg minden paramétert. Kéne a pontos specifikáció. Viszkozitás mellett az ACEA és API besorolások. Az is jó lenne, ha valaki kinézné a 2002 - 2006 közötti 4D56 85kW milyen besorolású olajat ír. Sajnos nekem nincs Owner's manual-om és az olajválasztó weblapokon 5W30-tól 15W40-ig minden van. A feltöltési mennyiségek is rosszul vannak megadva, mert van ahol csak 5,3-at írnak, miközben tudom, hogy 7,5 körül kell az enyémben.

Szóval segítsetek. Tegyétek tisztába nekem ezt a dolgot légyszi.


Szia!
ACEA osztályból: for service B1, B2, B3, API osztály: for service cd vagy magasabb, Mennyiségileg pedig 7,5l kell bele.


Két dolog fontos, az egyik, hogy az ACEA B1 B2 B3 specifikációt rég túlhaladták a mai olajok, már a B4 is régi szabványnak számít. Ebből következik, hogy a 4D56 kenési igénye abszolút nem kritikus, tehát nem a viszkozitás és a teljesítményszint lesz a szűk keresztmetszet. A másik ami fontos, hogy el kell felejteni a 15W-40 olajokat teljesen, és a 10W-40 olajakat is. Az 5W-40 és a 10W-40 olajok közti külömbség egyedül annyi, hogy hidegindításnál a 10w 40 el jobban koptatod a motort mert később éri el a legutolsó kenési pontot, szemben az 5W vel. Az a teória réges rég megdőlt, hogy öreg motorba vastagabb olajat, jó lesz oda a 10 W meg a 15 W is... El kell ezt felejteni. A sajátomba 340 e km nél 5W-40 Fuchs Titan Gt1 olajat teszek, az olajfogyasztás nulla, a motor később melegszik be, tehát jobban ken és jobb a hatásfok. Ezáltal a fogyasztás is csökkent a 10W olajhoz képest. Ja és itt a teljesítményszint ennél az olajnál C3, tehát rég túl van az ACEA B sorozaton, mivel ez részecskeszűrős motorba is tehető a csökkentett szulfáthamu tartalom miatt. Magyarra lefordítva ez annyit jelent, hogy többszörösen túlteljesíti a 4D56 kenési igényeit.
losodaniel
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.10.24. 23:47
auto tipusa: L200 K74T

Re: L200

HozzászólásSzerző: Pisti51 » 2018.01.25. 21:28

Lóri írta:
Pisti51 írta:Szia! A cégnél ahol dolgozok nem rég kaptam egy ilyen autót, jó nagyon, fogyasztásilag, teljesítményben is. Szép hangja van és jól bírja, ebben 420e km van, és a javát terepen tették bele, a motorjához még nyilván nem nyúltak a kötelező szervizeken kívül. Korához képest nagyon egyben van az autó, féltem tőle hogy szét lesz hajtva, de szerencsére nem lett igazam. Mi 15W40-es olajat tettünk bele a sok kilóméter miatt, de a 10w40 is jó bele. Castrolt ajánlom, nekem az van benne.


Köszönöm. Biztató, amit a kocsiról írsz.
Épp most művelődtem a Vezess.hu youtube csatornáján, hogy önmagában a 10W40 nem határoz meg minden paramétert. Kéne a pontos specifikáció. Viszkozitás mellett az ACEA és API besorolások. Az is jó lenne, ha valaki kinézné a 2002 - 2006 közötti 4D56 85kW milyen besorolású olajat ír. Sajnos nekem nincs Owner's manual-om és az olajválasztó weblapokon 5W30-tól 15W40-ig minden van. A feltöltési mennyiségek is rosszul vannak megadva, mert van ahol csak 5,3-at írnak, miközben tudom, hogy 7,5 körül kell az enyémben.

Szóval segítsetek. Tegyétek tisztába nekem ezt a dolgot légyszi.


Szia!
ACEA osztályból: for service B1, B2, B3, API osztály: for service cd vagy magasabb, Mennyiségileg pedig 7,5l kell bele.
Pisti51
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.01.30. 20:15
auto tipusa: l200

Re: L200

HozzászólásSzerző: Lóri » 2018.01.24. 20:20

Pisti51 írta:Szia! A cégnél ahol dolgozok nem rég kaptam egy ilyen autót, jó nagyon, fogyasztásilag, teljesítményben is. Szép hangja van és jól bírja, ebben 420e km van, és a javát terepen tették bele, a motorjához még nyilván nem nyúltak a kötelező szervizeken kívül. Korához képest nagyon egyben van az autó, féltem tőle hogy szét lesz hajtva, de szerencsére nem lett igazam. Mi 15W40-es olajat tettünk bele a sok kilóméter miatt, de a 10w40 is jó bele. Castrolt ajánlom, nekem az van benne.


Köszönöm. Biztató, amit a kocsiról írsz.
Épp most művelődtem a Vezess.hu youtube csatornáján, hogy önmagában a 10W40 nem határoz meg minden paramétert. Kéne a pontos specifikáció. Viszkozitás mellett az ACEA és API besorolások. Az is jó lenne, ha valaki kinézné a 2002 - 2006 közötti 4D56 85kW milyen besorolású olajat ír. Sajnos nekem nincs Owner's manual-om és az olajválasztó weblapokon 5W30-tól 15W40-ig minden van. A feltöltési mennyiségek is rosszul vannak megadva, mert van ahol csak 5,3-at írnak, miközben tudom, hogy 7,5 körül kell az enyémben.

Szóval segítsetek. Tegyétek tisztába nekem ezt a dolgot légyszi.
Lóri
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.09.30. 22:40
Tartózkodási hely: Eger
auto tipusa: '06 L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: Pisti51 » 2018.01.24. 20:02

Lóri írta:Kinek mi a véleménye, 2.5D 4D56 2006 (utolsó széria a régi típusból; 85kW - 115LE) milyen olajat tegyek bele?
Tapasztalatok is érdekelnek.


Mi a pontos gyári előírás?


Szia! A cégnél ahol dolgozok nem rég kaptam egy ilyen autót, jó nagyon, fogyasztásilag, teljesítményben is. Szép hangja van és jól bírja, ebben 420e km van, és a javát terepen tették bele, a motorjához még nyilván nem nyúltak a kötelező szervizeken kívül. Korához képest nagyon egyben van az autó, féltem tőle hogy szét lesz hajtva, de szerencsére nem lett igazam. Mi 15W40-es olajat tettünk bele a sok kilóméter miatt, de a 10w40 is jó bele. Castrolt ajánlom, nekem az van benne.
Pisti51
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.01.30. 20:15
auto tipusa: l200

Re: L200

HozzászólásSzerző: Lóri » 2018.01.24. 19:15

Kinek mi a véleménye, 2.5D 4D56 2006 (utolsó széria a régi típusból; 85kW - 115LE) milyen olajat tegyek bele?
Tapasztalatok is érdekelnek.


Mi a pontos gyári előírás?
Lóri
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.09.30. 22:40
Tartózkodási hely: Eger
auto tipusa: '06 L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: pajeropinin » 2018.01.16. 22:57

Nekem is 2002-es és kopog a kormány terepen, de attól még megy. A négy kerék villogás meg én is kételkedtem, hogy a vákumcsövek eldugulnak, de 8 bar nyomás nem bírta kifújni, dróttal kellett átszúrni a csövön, hogy kihulljon a por.


Roberto139 írta:Sziasztok! Megoldodott a kormany kopogas? Nekem is hadonlo jelensegem van 2003 evjarat. 4 kerek villogasra tud valaki valami hasznosat?
pajeropinin
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.02.24. 10:29
auto tipusa: L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: pajeropinin » 2018.01.16. 22:51

Lehet szoruk a motor, van a motorban egy hőkioldó, lehet az old ki a nagy áramfelvételtől.

Dobos911 írta:Sziasztok!

Mitől lehet az, hogy az ablakmosó csak minden első bekapcsoláskor működik, majd utána nem spriccel egyáltalán, hiába húzogatom a kart? Általában egy gyors gyújtás levétel nem szokta megoldani, hanem várni kell egy kis időt és utána megint működik egyszer és kezdődik elölről.

2002-es L200-ról van szó.
pajeropinin
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.02.24. 10:29
auto tipusa: L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: Dobos911 » 2018.01.15. 08:56

Sziasztok!

Mitől lehet az, hogy az ablakmosó csak minden első bekapcsoláskor működik, majd utána nem spriccel egyáltalán, hiába húzogatom a kart? Általában egy gyors gyújtás levétel nem szokta megoldani, hanem várni kell egy kis időt és utána megint működik egyszer és kezdődik elölről.

2002-es L200-ról van szó.
Dobos911
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2014.09.24. 11:34
auto tipusa: L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: Ferkó » 2018.01.03. 00:29

Sziasztok!

2006 óta dédelgetett álmom, csak most sikerült megvalósítanom, végre vettem decemberben egy 2007-es Instyle L200-at.
Sajnos látom a fórum nem annyira aktív, de én nem kapkodom.
Van pár kérdésem, majd válaszol, aki erre jár.
1. Beleolvasgattam a fórum utolsó 15-20 oldalába, nekem is olyan gondom van mint másoknak is mint láttam:
Nem kaptam az autóhoz könyvet, letöltöttem az itt belinkelt 3818 oldalas PDF-et, de az eléggé átláthatatlan számomra.
Ha esetleg van vkinek, fizetnék is érte, ha kölcsönadná, amíg bedigitalizálom.

2. Tudnátok olajat ajánlani (motor,váltó..stb) ami a tapasztalatok alapján bevált? Az 5w-30-ig eljutottam, de tovább nem.

3. Van egy idegesítő probléma, amivel még a Novi művek Gábora sem találkozott: Nem tudom ledönteni a hátsó üléstámlát.
Hiába húzom a kis fület középen, semmi. Benyúltam a könyöklőnél, megvan a bowden nincs elszakadva. Tapasztalt már vki ilyen hibát?
Jövő héten egyeztetek vele egy átvizsgálást-olajcserét, de addig is megesz a penész, hogy nem tudom kinyitni.
Ugye ott vannak a szerszámok, emelő stb. Bár próbáltunk már Navarát a gyári emelővel erdő közepén emelni, nem sok köszönet volt benne.
Amikor előkerült egy olajemelő egy másik platósból egyszerűbbé vált a munka.

4. Alpha Gte felépítményem van, de az ajtó rajta ramaty állapotban van, sem a zár sem a teleszkópok nem jók, fogantyú belül törött, gumi szigetelések lógnak.
Ha valaki tud esetleg komplett ajtót, az érdekelne.

Hirtelen ennyi. Köszi előre is, ha vki tud segíteni!

Üdv:

Ferkó
Ferkó
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2018.01.02. 23:56
auto tipusa: L200

Re: L200

HozzászólásSzerző: McElek16V » 2017.12.27. 09:16

Sziasztok!Az enyèm 2004-es nekem is hasonló a jelensèg a kormànyoszlopból jön.De mèg nem jutottam el odàig hogy megcsinàljam.Ràadàsul most eltörött a làbam màr csak jövőre lesz lehetősègem rà.[/quote]

Sziasztok, nekem a 2005 évjáratú autó kormányoszlopa szintén idegesitően kopog, ha valaki szétszedi vagy tudja a megoldási lehetőséget, ossza meg velünk, köszi #-o Mindenkinek boldog karácsonyt! :lol:[/quote]
Sziasztok!
Valószínűleg kormánymű kopás. (A 2006-ig gyártottak kormányműve teljesen más.)
McElek16V
 
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2008.06.16. 20:13
Tartózkodási hely: Érd

Re: L200

HozzászólásSzerző: Roberto139 » 2017.12.20. 10:53

Sziasztok! Megoldodott a kormany kopogas? Nekem is hadonlo jelensegem van 2003 evjarat. 4 kerek villogasra tud valaki valami hasznosat?
Roberto139
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: 2017.12.19. 07:50
auto tipusa: L200

ElőzőKövetkező

Vissza: L200-Pajero

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég